Masennuslääkkeiden tyrkytys
Ärsyttää, kun käyt lääkärissä ja joka vaivaan tyrkytetaan masennuslääkkeitä. Kärsin joku aika sitten öisin heräilysta enkä saanut enää aamuyöstä nukuttua. Kävin työterveydessa. Lääkäri ei edes kysynyt elämäntilanteestani tai työstressistä tai mitään. Määräsi vaan masennuslääkkeitä unettomuuteen. Kirjoitti myös melatoniinia, kun näki varmaan naamasta etten olisi niitä masennuslääkkeitä halunnut. No hain pillerit mutta söin vain melatoniinia. En ala kyllä minkään työn takia ja siitä johtuvan stressin ja unettomuuden vuoksi masennuslääkkeitä popsimaan. Olen sitten vaikka saikulla jos en nuku. Melatoniini auttoi itselläni ihan hyvin.
Minulla mitattiin myös ferritiini ja se oli alle 10,joten aloitin rautakuurin. Nyt syötyäni rautaa olen nukkunut paremmin. Onneksi en aloittanut niitä masennuslääkkeitä, jotka kaiken lisäksi lääkärinkin mukaan lihottavat. Viimeistään silloin masennun jos lihon lääkkeiden takia 20 kg.. No nyt taas kun kävin lääkärissä pyytämässä testejä rauta-arvojen noususta ja puhumassa väsymyksestä niin eiköhän lääkäri taas ollut tarjoamassa masennuslääkkeitä. Eikö väsymys ole ihan luonnollista, jos tekee stressaavaa työtä jossa huonoa johtamista ja joutuu matkustamaan työn takia paljon ja on vielä herkkä ihminen? Ja rauta-arvot huonot. Ei masennuspillerit ole mikään ratkaisu kaikkeen.
Mites muilla onko teille tyrkytetty masennuslääkkeitä?
onhan tuosta puhuttu mm. A-studiossa ja kirjoitettu esim. MTV3:lla ja Hesarissa, eli on Suomessakin aihe huomioitu.