Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyykö keski-ikäisenä pysymään hoikkana tuntematta nälkää?

Vierailija
31.01.2020 |

Hoikat keski-ikäiset naiset: joudutteko tuntemaan nälkää ajoittain vai pysyttekö hoikkana helposti ilman itsekuria, urheilua tai syömisten vahtimista?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut nälkä koskaan, syön n. 1300-1600 kaloria päivässä luontaisesti. Enempää ei vaan tee mieli. Joskus juhlissa tms. syön enemmän mutta satunnaisesti. Teen joka päivä tunnin rivakan kävelylenkin.

Vierailija
2/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hoikkuus ei ole yhtä kuin näkisi nälkää. Ei

hoikka ihminen automaattisesti ole anorektikko ja alipainoinen nälkää näkevä vaikka siltä näyttäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy mutta mieluummin syön sopivasti.

Minullakin 1300-1500 kcal päivässä on ihan ok. Sillä syö jo vatsan täyteen!

Vierailija
4/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa esimerkkejä ruoista ja syömisistä noilla kaloreilla?

Vierailija
5/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, en rajoita syömisiäni mitenkään, syön kun on energiantarve. Kerralla voi sitten mennäkin enemmän.

Vierailija
6/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hoikka koko ikäni. Syön tavallista terveellistä kotiruokaa eikä nälkää tarvitse nähdä. 

Vierailija
7/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä tahansa, kun syöt vain sen määrän, ettei kokonaskalorit ylity.  Tietenkin kasviksia ym vähäkalorista pystyy syömään määrällisesti enemmän kuin juustoa tai suklaata.

Vierailija
8/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä nälässä niin hirvittävää on? Eikö kaikilla normaaleilla ihmisillä ole nälkä monta kertaa päivässä? Minusta on ihan luonnollista että on nälkä ennen ruokailua. Olen 54-vuotias, 160/52. En ole koskaan ollut ylipainoinen, ja syön 4-5 kertaa päivässä.

Vierailija
9/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu just aikaisemmista elintavoista ainakin aluksi, kunnes opettelee itse uudet elämäntavat (jos on ollut aikaisemmin huonot). Mutta siis kyllä, on mahdollista olla hoikka ilman kärsimystä ihan minkä ikäsenä tahansa. Aluksi voi kirpasta varsinkin jos muuttaa elintapojaan, mutta kun pää ja kroppa tottuu niin ei ongelmaa.

Vierailija
10/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nälkä. Liikun kyllä paljon, mutta pidän liikkumisesta.

Vierailija
11/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan laskenut kaloreita. Syön kolme kunnon ateriaa. Aamiaisen ja päivällisen perheen kanssa, lounaan töissä. En syö välipaloja lukuunottamatta hedelmää töitten jälkeen. Koskaan ei ole nälkä, koska syön runsaat ateriat.

Vierailija
12/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Mulla ei ainakaan onnistu, lihon koko ajan vaikka yritän harrastaa paljon liikuntaa ja pitää painon kurissa, mutta jatkuva syöminen ja kaikki pikaruoka, karkit, suklaat ja muut herkut ja napostelut vetää toiseen suuntaan. Ikä nyt 24, pituus 172 ja painan melkein 90kg.

Vierailija
13/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu ilman itsekuria. en näe nälkää mutta herkuttelua joutuu säännöstelemään ja liikuttava on päivittäin. Syön kasvispainotteisesti, aamuisin veteen keitettyä kaurapuuroa jne. Leipää ja pastaa vain satunnaisesti.

Vierailija
14/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut hoikka koko ikäni, samat vaatteet käy kuin vanhojentansseissa - en oo koskaan joutunut heittämään vaatteita pois sen takia, että ne olis käyneet pieniksi. Painon tarkkailu sen sijaan.... hm. Mulle on aina ollut normaalia jollain lailla tarkkailla että syön kohtuullisesti ja paino pysyy kurissa. En todellakaan mitenkään erityisen kurinalaisesti, mut jos jonain päivänä mätän herkkuja, niin sitten kompensoin pysymällä kevyemmällä linjalla pari päivää. En väitä, että "syön kuin hevonen mut paino ei nouse", siihen kastiin mä en kuulu. En oo toisaalta koskaan hevossyöntiä kokeillutkaan :-D. Tsekkaan painon muutaman viikon välein. Jos näyttää nousevan, syön kevyemmin saman tien enkä 10 kg:n päästä. Nälkää en tunne koskaan, nälän tunteesta mä en tykkää. Pyrin syömään itseni kylläiseksi suht terveellisesti. Ainakin useimmiten... :-) N50

Vierailija
15/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy. Liikkumalla joka päivä. Voin syödä ihan normi safkaa ja joka päivä syön jotain makeaa. Vaatekoko 34.

Vierailija
16/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, kuinka joku voi pärjätä 1300-1600 kcal päivässä... Itse painan 58 kg ja vaikka en liikkuisi yhtään, niin olen nälkäinen, jos kalorit alle 2000 kcal päivässä. Mistäköhän voi johtua? Syön määrällisesti paljon kasviksia ja proteiinia lautasmallin mukaan 4 kertaa päivässä ja juon vettä välillä. Millä kikoilla saisi näläntunteen pidettyä loitolla? Nytkin on nälkä, vaikka söin 700 kcal pari tuntia sitten...

Vierailija
17/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne nälkää. Silti bmi 27.

Vierailija
18/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä häviää 4-5 päivän päästä kun keho tottuu polttamaan rasvavarastoja. Burana auttaa ekojen päivien ajan kun tulee päänsärkyä ja huonoa oloa normaalipainoisen syömistavoista.

Vierailija
19/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Mulla ei ainakaan onnistu, lihon koko ajan vaikka yritän harrastaa paljon liikuntaa ja pitää painon kurissa, mutta jatkuva syöminen ja kaikki pikaruoka, karkit, suklaat ja muut herkut ja napostelut vetää toiseen suuntaan. Ikä nyt 24, pituus 172 ja painan melkein 90kg.

Itse en pysty syömään muutaman tunnin välein vaan syön vain kunnon lounaan, päivällisen ja iltapalan. Jatkuva puputtaminen ei itselleni sovi.

Vierailija
20/42 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut hoikka koko ikäni, samat vaatteet käy kuin vanhojentansseissa - en oo koskaan joutunut heittämään vaatteita pois sen takia, että ne olis käyneet pieniksi. Painon tarkkailu sen sijaan.... hm. Mulle on aina ollut normaalia jollain lailla tarkkailla että syön kohtuullisesti ja paino pysyy kurissa. En todellakaan mitenkään erityisen kurinalaisesti, mut jos jonain päivänä mätän herkkuja, niin sitten kompensoin pysymällä kevyemmällä linjalla pari päivää. En väitä, että "syön kuin hevonen mut paino ei nouse", siihen kastiin mä en kuulu. En oo toisaalta koskaan hevossyöntiä kokeillutkaan :-D. Tsekkaan painon muutaman viikon välein. Jos näyttää nousevan, syön kevyemmin saman tien enkä 10 kg:n päästä. Nälkää en tunne koskaan, nälän tunteesta mä en tykkää. Pyrin syömään itseni kylläiseksi suht terveellisesti. Ainakin useimmiten... :-) N50

Mulla ihan sama, paitsi että oon 38 v. En tykkää ostaa vaatteita, niin senkin puoleen olisi kurjaa uusia vaatevarastoa lihomisen takia. Voin valehtelematta sanoa, että painoni on pysynyt muutaman kilon tarkkuudella samana koko aikuisikäni. Enkä ole koskaan joutunut kärvistelemään, syön yleensä ihan mieleni mukaan, mutta välillä teen pieniä korjausliikkeitä, jos lempihousut alkavat tuntua liian kireiltä. Olen toisaalta aika nirso ihminen, niin sekin helpottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän