Onko se SOKERIRASITUS niin kauhea kuin sanotaan?
Itsellä edessä lähiaikoina, ja olen kuullut peloittelua aiheesta. Siis mitä ihmettä siellä tapahtuu ja onko se litku niin kamalaa kun olen kuullut mainittavan miten urhoollinen joku on jos saa sen alas? Voiko koe mennä jotenkin pieleen? Juodaan siis litkua, sittenkö maataan jossain sängyllä vai pitääkö liikkua että tulee se " rasitus" ?
Kommentit (63)
siedettävän makuista, toisaalla pitää juoda huoneenlämpöistä ja kovin pahaa nestettä?
Mun kokemus on NKL:lta viime kesänä. Siellä sai sitä " ei-kokismaista" litkua, oli tosin kylmää. Juoma piti saada alas alle kahden minuutin, hoitaja vahti vieressä. Pahaa oli.
Mulle ei tarjottu mitään lepomahdollisuuksia, vaan ihan siinä aulassa piti istua ja seurata itse ajankulua ja mennä tunnin ja kahden tunnin päästä verinäytteen antoon. Odotus meni hyvin, mitä nyt hieman oli huono olo. Toisen verinäytteen aikana iski ihan hirveä olo ja meinaisn oksentaa. Hoitsut kiskasivat tuolini vaaka-asentoon ja kiikuttivat kaarimaljaa nenän alle. Taistelin sitä oksutusta vastaan, koska koe olisi kulemma mennyt sitten pilalle enkä halunnut päästä uusimaan sitä. Yhh.
Paasto ei tuottanut ongelmia, vähän janotti. Niin, ja arvot olivat ihan normaalit. Seuraavaan raskauteen aion (kyllä muutenkin) lähteä normaalipainossa etten joudu uudestaan tuohon inhotukseen ainakaan BMI:n takia.
koko ajan otettiin verikokeita, koe oli pakko lopettaa verensokeri laski liian alas, ja niin minulla oli yksityishuone ja täysimetin samalla yötä päivää 7kk vauvaani, pelotti aluksi, mutta kyllä se siitä,