Onko se SOKERIRASITUS niin kauhea kuin sanotaan?
Itsellä edessä lähiaikoina, ja olen kuullut peloittelua aiheesta. Siis mitä ihmettä siellä tapahtuu ja onko se litku niin kamalaa kun olen kuullut mainittavan miten urhoollinen joku on jos saa sen alas? Voiko koe mennä jotenkin pieleen? Juodaan siis litkua, sittenkö maataan jossain sängyllä vai pitääkö liikkua että tulee se " rasitus" ?
Kommentit (63)
Vierailija:
Minusta se litku ei maistunut kerrassaan miltään. Ei tullut pahaa oloa eikä paljon muutakaan. En tiedä mix ihmiset aina liioittelee asioita. Ole rauhassa, ei se ole niin hirveää kuin puhutaan...
Mulla tuli siitä kokeesta aina niin kamalan huono olo, että viimeksi menin siihen vapaapäivänä, kun en todellakaan ole sen kokeen jälkeen työkunnossa!!
Mutta koska sinä voit sen jälkeen hyvin, niin kaikki muutkin voi, he vain liioittelevat... Tottakai....
tollanen pakko juominen tai syöminen ja ällöän kaikkee ällön makuista
MUTTA:
Sokerirasitus ei ollut paha!
Se maistui hiilihapottomalta cokikselta ja ei se mitään hyvää oolut mut kyllä sen nyt alas sai!
Älä ota paniikkia! Kaikkea aina liioitellaan mikä liityy raskauteen ja testeihin!
Ymmärrän, että kaikki reagoivat fyysisesti eri tavoin. Kysyin näitä siksi, että tähän asti mua on vaan peloiteltu kauhukertomuksilla, mutta mukava lukea, että ei se välttämättä niin kauheeta ole. Menen sinne avoimin mielin, omaksi ja vauvan parhaaksihan se on. Jos muistan, niin tulen tähän otsikkoon kertomaan, kuinka itse koin sen. Menen n. 4 viikon kuluttua.
Kiitos kaikille!
Vierailija:
Minusta se litku ei maistunut kerrassaan miltään. Ei tullut pahaa oloa eikä paljon muutakaan. En tiedä mix ihmiset aina liioittelee asioita. Ole rauhassa, ei se ole niin hirveää kuin puhutaan...
Ihmiset varmasti reagoi erilailla asioihin, minusta siis se litku ei ollut hyvää. Enkä missään nimessä voi sanoa sitä mauttomaksi! Mutta kyllä sen juomaan pystyi. Ei minulle itse paasto tehnyt yhtään tiukkaa. Rasitus kun on aamulla niin ei jäänyt kun aamupala väliin.
Mutta huono olo minulle kylä tuli se n jälkeen eikä siinä ole mitään liiottelua! JA olen edelleen sitä mieltä , että mukaan kannattaa ottaa jotain pientä syötävää (näin minä ainakin teen ensikerralla). Eihän sitä ole pakko syödä jos tuntuu siltä, mutta miksi ei voisi varautua?
10
oli hilkulla ettei alkanut suihkuta nenästä ulos.
Asun Helsingissä. Onkohan noissa litkuissa sitten paikkakuntakohtaisia eroja? Minä vuonna olette käyneet?
Joillekin on näköjään kamalan vaikea tajuta että ihmiset kokevat asioita eri tavalla. Jos joku on kokenut sokerirasituksen ikäväksi, hän ei saa sitä täällä kertoa koska se on heti hysteeristä ja liioittelua. Ihan siis sen perusteella että joku jolle on osunut erimakuinen juoma ja joka sietää paastoa ja suurta sokerimäärää paremmin, ei kokenut sitä kamalana. Huoh. Ovatko nämä tuomitsijat oikeasti aikuisia?
Kyllä se kauhea on jos sen kauheana kokee ja päinvastoin. Jokaisen kokemus on oikea, joskin erilainen. En minäkään ottanut synnytykseen mitään kivunlievitystä koska en kokenut tarvitsevani. Pitääkö minun nyt haukkua maan rakoon kaikki jotka ovat kokeneet synnytyskivut kamalina ja moittia heitä hysteerikoiksi? Ei tulisi mieleenikään.
Kaikki kokeet mitkä liittyy jollakin tapaa raskauteen, niin niitä liioitellaan ja paisutellaan aina. Sitä en tiedä mix, mut näin on. Mix ei voitas joskus kertoa rahellisesti et ei se kummonenkaan juttu ollut. Mut ei. Aina kyllä tuli vaikka mitä oiretta ja melkein henki lähti...Hoh,hoijaa....
Vierailija:
Kaikki kokeet mitkä liittyy jollakin tapaa raskauteen, niin niitä liioitellaan ja paisutellaan aina. Sitä en tiedä mix, mut näin on. Mix ei voitas joskus kertoa rahellisesti et ei se kummonenkaan juttu ollut. Mut ei. Aina kyllä tuli vaikka mitä oiretta ja melkein henki lähti...Hoh,hoijaa....
Piti juoda pikku pullollinen laihaa kokista ja kolme kerta mittailtiin sitten niitä sokeriarvoja. Eipä tuossa mitään kauheaa ollut.
Kolme kertaa olen käynyt ja seuraava kerta jo pelottaa. Se litku mitä juotettiin, oli sellasta liisteriä. Oli sellasta, kun olis sekotettu 5dl sokeria 1dl vettä. Mä jouduin joka kerralla juomaan kolme kertaa sitä litkua. Kaikenlisäksi oli kamalaa istua terveyskeskuksen odotushuoneessa kun ei päässyt minneen lepäämään, pari kertaa meinas taju lähteä, ja hoitjat vaan sanoivat että jaksa vaan pieni hetki vielä. Itse en pystynyt autolla kotiin ajamaan kun olo oli niin heikko. Ja toi heikko olo kesti melken koko päivän. Mulla on joka paikassa sattunu sama litku (kotka, hyvinkää ja lahti). Olen kyl aika vakaasti päättän että seuraavaan sokerirasitukseen en mene.
Miksi siis kokisimme asiat samalla tavalla? Kaverini syö 18 rauhoittavaa päivässä. Joukossa lukuisia bentsoja ja morfiinia. Hänessä se ei näy missään ja niiden avulla hän on normaali. Pitäisikö nyt todeta, että kaikki ihmiset voi aivan helposti vetää toistakymmentä rauhoittaa joutumatta vatsahuuhteluun tai tulematta huonovointiseksi ja ne jotka valittaa oloaan on liioittelijoita?
Jos huolehtisitte terveydestänne, liikunnasta ja ruokavaliosta, testi olisi piece of cake.
Mutta näille jatkuvasti mussuttaville pullahiirille onkin varmaan tuskallista olla YKSI YÖ JA AAMU syömättä ja istua pari vaivaista tuntia terveyskeskuksessa.
Vierailija:
Jos huolehtisitte terveydestänne, liikunnasta ja ruokavaliosta, testi olisi piece of cake.Mutta näille jatkuvasti mussuttaville pullahiirille onkin varmaan tuskallista olla YKSI YÖ JA AAMU syömättä ja istua pari vaivaista tuntia terveyskeskuksessa.
Ja kyse ei ole siitä, että ei voi olla syömättä, vaan siitä, että paaston jälkeen semmoinen yli-imelä litku tekee huonon olon.
Että olepas hiljaa, besserwisser..
Mulla itselläni tuli todella paha olo testissä ja se kesti koko sen päivän. Enkä todellakaan ole mikään pullahiiri tai muuten huonokuntoinen. Harrastan todella paljon liikuntaa ja muutenkin tuossa sokerirasitustestissä mulla oli kaikki arvot aivan loistavat. Testi tehtiin omasta pyynöstäni koska suvussani on melkein kaikilla ollut raskausdiabetes. Toista kertaa en menisi, niin kamala kokemus se mulle oli:(
Vierailija:
Jos huolehtisitte terveydestänne, liikunnasta ja ruokavaliosta, testi olisi piece of cake.Mutta näille jatkuvasti mussuttaville pullahiirille onkin varmaan tuskallista olla YKSI YÖ JA AAMU syömättä ja istua pari vaivaista tuntia terveyskeskuksessa.
Minulla on erinomainen peruskunto, olen hoikka ja syön oikein. Silti en siedä suuria verensokerin heilahteluja. Pistäpäs painosi ja pituutesi tänne niin katsotaan. Kerro myös ruokavaliostasi ja liikunnastasi.
Pääravintoni oli karkki ennen diabetes tietoa
43
Mutta ne olivatkin erinomaiset! Olin jo täällä palstallakin kysellyt, miten pitää alkaa syödä, jos arvot ovat pielessä, ihan olin henkisesti valmistautunut alkamaan dieetin. Mutta ei se testinaikainen olo tai esim. tunteet paaston aikana siis mitään merkinnytkään!
hampaitakaan pestä. Ja sitten myös närästi, joten voi miten olisin ollut onnellinen maitolasillisesta (maito helpotti mulla närästystä aika paljon.)
Vierailija: