Älkää viekö lapsianne pikkuvaivoista päivystyksiin
Influenssa- ja rsv-kautena taudit tarttuvat todella herkästi odotustiloista. Pienet lapset leikkivät ahtaissa tiloissa keskenään ja samoilla leluilla. Nyt on ollut herkästi tarttuvaa ripulia ja hengitystieinfektioita.
Jos uutisia seuraa, muutaman viikon kuluttua muitakin tauteja tulossa Suomeen ja pienille lapsille ne voivat olla kohtalokkaita.
Ystäväperheen kuopus kävi lastenpäivystyksessä yskän vuoksi, sai odotustilasta lähes viikon kestäneen vatsataudin ja streptokokin joka nosti korkean kuumeen. Tauti kiersi koko perheen. Päivystysaulat ovat täynnä eri tauteja, ei kannata siis pienestä syystä altistaa koko perhettä.
Ei päivystykseen yskän, tavallisen kuumeen, silmien punoituksen tai naarmujen takia. Soittakaa aina päivystykseen ennen lähtöä. Saatte ohjeet miten toimia.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin vien lapseni päivystykseen, käynti on ilmainen ja siellä lapsi pakotetaan ottamaan lääkkeet. Olemme saaneet valtavat määrät lääkkeitä, tarvikkeita ja apuvälineitä ”lainaksi” ilmaiseksi. Yksityisellä lääkäriasemalla käynti on ihan törkeän kallis, eikä siellä lasta edes lääkitä. Ihan kaikki on maksullista ja jos tarvitset jotain tarvikkeita, nekin tarvitsee hakea muualta ja itse kustantaa.
Olet tyhmä kuin saapas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin vien lapseni päivystykseen, käynti on ilmainen ja siellä lapsi pakotetaan ottamaan lääkkeet. Olemme saaneet valtavat määrät lääkkeitä, tarvikkeita ja apuvälineitä ”lainaksi” ilmaiseksi. Yksityisellä lääkäriasemalla käynti on ihan törkeän kallis, eikä siellä lasta edes lääkitä. Ihan kaikki on maksullista ja jos tarvitset jotain tarvikkeita, nekin tarvitsee hakea muualta ja itse kustantaa.
Olet tyhmä kuin saapas
Sinä taidat olla tyhmä jos maksat lääkärikäynneistä. Mulla on 5 lasta, tajuatko miten kalliiksi tulisi jos jokaisesta flunssasta käytäisiin erikseen yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tyhmä kuin saapas
Sinä taidat olla tyhmä jos maksat lääkärikäynneistä. Mulla on 5 lasta, tajuatko miten kalliiksi tulisi jos jokaisesta flunssasta käytäisiin erikseen yksityisellä.
5 lasta etkä vieläkään osaa sen enempää trollata kuin flunssan kotihoitoakaan. Pakko olla Pohojammaalta.
En ymmärrä tätä vakuutuksen ja yksityisen linkittämistä. Ei meillä ole lapselle mitään erillistä vakuutusta. Silti olemme käyneet yksityisellä lääkäriasemalla, kun on ollut viikonloppu ja korvatulehdus. Ei ole kukaan kysellyt, onko meillä vakuutusta, paitsi kassalla.
Sairaalan päivystyksessä joutuu odottamaan vähintään pari tuntia, mutta yksityisen viikonloppupäivystykseen pystyy varaamaan ajan. Kyllähän se maksaa aika paljon, mutta kun sitä nyt on tuon lapsen kanssa käytetty kolmisen kertaa seitsemän vuoden aikana, niin on meillä siihen varaa ollut. Ennen hinta oli 80 euroa käynniltä, mutta kun pulju yhdistyi Mehiläiseen, hinta nousi 120 euroon, siis kelakorvauksen jälkeen. Minusta aika suolainen hinta, mutta toisaalta eipä se tuntien istuminen sairaan lapsen kanssa sairaalassakaan houkuta. Onneksi täällä pääsee tosi hyvin arkena tk:seen.