Mitä eroa on naisten ja miesten huumorilla?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummelihuumori on aika kauheaa. Tarkemmin ajatellen aika yksinkertaista.
Aivan. Frasierin huumori on sen sijaan älykästä.
Älykästä huumoria älykkäille ihmisille!
Huumori osoitetaan älykkäille valmiiksinauramalla.
Vierailija kirjoitti:
Miesten huumori tuntuu olevan toisten piikittelyä. Miehet nauravat toisilleen, naiset nauravat itselleen.
Enpä tiedä. Osaisiko nainen nauraa sellaiselle humoristiselle mainokselle, missä äiti olisi koirankopissa ja lapset ja isä haukkuisivat tyhmäksi? Sellaisia mainoksiahan ei tehdä....jostain syystä. ;)
Niina Lahtinen hauska???????????? Hevosnaamainen tekonauraja, joka saa aikaan vain myötähäpeää.
Ghostbusters 2016 oli hyvä (eli huono) esimerkki naishuumorista. Väännetään hassuja naamoja ja pieruhuumoria ja tehdään rasvaisen seksistisiä blondivitsejä Chris Hemsworthin hahmon kustannuksella.
Ja kun kukaan ei naura vitseille ja elokuva floppaa, leimataan koko yleisö rasisteiksi ja misogyyneiksi ohjaajan ja näyttelijöiden taholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on surkea elämä, jos oikeasti ei ole päässyt tutustumaan huumorintajuisiin naisiin. Minä ja ystäväni (naisia kaikki) olemme hauskoja, ja meitä yhdistää sarkastinen/itseironinen huumorintaju. Myös työskentelen erittäin naisvaltaisella alalla, ja huumori työpaikalla on oivaltavaa ja rankkaa mutta ei pahantahtoista. Eipä psyykkisesti kuormittavaa työtä muuten kukaan jaksaisikaan.
Surkeaa myös, jos huumoria ei pääse kokemaan kuin koomikoiden kautta. Hauskimmat jutut kun tapahtuvat ja kerrotaan tosielämässä.
Kaikki naiset sanovat kyllä olevansa hauskoja ja huumorintajuisia. Harva oikeasti on.
Mutta kaikki miehet sitten ovatkin niin hirveän hauskoja. Ehkä tämä on jonkunmielestä feministilässynläätä ja olkoon niin, mutta kyllä minä olen huomannut ihan omassakin kaveripiirissä, että miehiltä sallitaan ronskimpaa ja värikkäämpää kielenkäyttöä ja se tulkitaan sitten nimenomaan hauskaksi. Saman tyyliset setit naisen suusta taas epäkorrekteiksi ja iljettäviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on surkea elämä, jos oikeasti ei ole päässyt tutustumaan huumorintajuisiin naisiin. Minä ja ystäväni (naisia kaikki) olemme hauskoja, ja meitä yhdistää sarkastinen/itseironinen huumorintaju. Myös työskentelen erittäin naisvaltaisella alalla, ja huumori työpaikalla on oivaltavaa ja rankkaa mutta ei pahantahtoista. Eipä psyykkisesti kuormittavaa työtä muuten kukaan jaksaisikaan.
Surkeaa myös, jos huumoria ei pääse kokemaan kuin koomikoiden kautta. Hauskimmat jutut kun tapahtuvat ja kerrotaan tosielämässä.
Kaikki naiset sanovat kyllä olevansa hauskoja ja huumorintajuisia. Harva oikeasti on.
Mutta kaikki miehet sitten ovatkin niin hirveän hauskoja. Ehkä tämä on jonkunmielestä feministilässynläätä ja olkoon niin, mutta kyllä minä olen huomannut ihan omassakin kaveripiirissä, että miehiltä sallitaan ronskimpaa ja värikkäämpää kielenkäyttöä ja se tulkitaan sitten nimenomaan hauskaksi. Saman tyyliset setit naisen suusta taas epäkorrekteiksi ja iljettäviksi.
Näinpä juuri. Sama juttu naisen suusta = OLETPAS RONSKI! o_0
Nuorempana kävi usein niin, että kun esim. istuttiin iltaa (ja porukasta oli enemmistö miehiä), heitin montakin hyvää juttua, mutta ne eivät olleet miesten mielestä hauskoja, ennen kuin joku toinen MIES toisti vitsini, ja sitten sille naurettiin. Pari kertaa sanoinkin, että kumma ettei 20 sekuntia sitten sama juttu naurattanut ollenkaan - vaikka takuulla vitsini kuulivat, eivätpä vain ottaneet kuuleviin korviinsa, kun "nainen jotain taas hölöttää." Nykyään tällaista ei enää tapahdu, sillä osaan ottaa tilan itselleni, enkä tarvitse ketään k*kkelinomistajaa paikalle muita miehiä naurattamaan.
Onnistuu itseltänikin.
Miehillä on avarakatseisempi huumori ja naisilla sellainen takakireä nillittävä jostain syystä.
Ei ole mitään miesten ja naisten huumoria. On erilaisia huumorin alalajeja, joista erilaiset ihmiset pitävät. Ja erilaisia tilanteita. Omille mokilleen on helpompi nauraa paljon myöhemmin, toisten mokille tulee helpommin naurettua heti itse tilanteessa, kun ei itse koe sitä häpeää siitä.
Itseä ei hirveästi sytytä sanaleikit tai pieru/röyhtäyshuumori, mutta olen silti nauranut itseni kipeäksi möreälle röyhtäykselle, koska se teki ko. tilanteesta niin koomisen (eli itse röyhtäys ei ollut huvittava, vaan se tilanne kokonaisuudessaan). Jollekulle toiselle nuo saattavat olla ne ihan parhaat huumorin kukkaset.
Huumorintajuttomia ihmisiä olen itse enemmän löytänyt miesten parista, mutta saattaa olla vain henk. koht. tuuria että näin on käynyt.
Oikeastaan naisten huumori olisi lähtökohdiltaan ihan hyvää kun ottaa huomioon ne kaikki bussissa housuihin sontimiset, pilluhatut, julkinen vilauttelu, menkkäletut jne mutta harmillisesti toimii vain yhteen suuntaan eikä salli miesten vastaavanlaista irroittelua lainkaan.
Oikeastaan naisten huumori olisi lähtökohdiltaan ihan hyvää kun ottaa huomioon ne kaikki bussissa housuihin sontimiset, pilluhatut, julkinen vilauttelu, menkkäletut jne mutta harmillisesti toimii vain yhteen suuntaan eikä salli miesten vastaavanlaista irroittelua lainkaan.
Onpa täällä monta jonnea ulisemassa siitä, kuinka heillä ja KAIKILLA MUILLA "miehillä" on hyvä huumorintaju ja kaikki naiset vaan haukkuu toisiaan ja on ilkeitä ja pinnallisia. :'D Relatkaa nyt vähän, pojut. Läppäähän tää on. Kamoon.
Lisävinkkinä mainittakoon, että kannattaa jättää jenkkiteinileffojen miesten käsikirjoittama muka-naishuumori huomioimatta, ja ihan oikeasti koettaa vaikkapa tutustua vastakkaisen sukupuolen edustajiin. Teidän esimerkkinne huutavat teini-ikäisyyttä tai sen asteelle jäänyttä niin lujaa, että sääliksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Toi sun kommentti oli kyllä sinällään hauska, että se ei peilaa todellisuutta millään tapaa. Olet siis toisin sanoen niin urpo, että mua nauratti. Sun tyylisestä hahmosta saisi hyvän sketsin Maailman Hauskimmasta Miehestä, jonka koko elämä tuhraantuu siihen, kun kyynisenä ja katkerana läppärillään miettii mitä erikoisimpia (ja olemattomimpia...) sanoja mukamas naisten huumoriin liittyen. :)
Sitten ihmettlee AV:llä, kun ei saa koskaan naisia. Uli.
Palstamamman huumori = ulin hokeminen.
Hurraa.
Hauskimpia tuntemiani ihmisiä on naispuolinen serkkuni. Hän ei niinkään kerro vitsejä vaan tuo esille koomisia näkökulmia sanallisestikin nokkelasti, eikä hän koskaan ilkeile. Arvostan. Ja nautin hänen seurastaan. Tuttavapiiriini ei kuulu hauskoja miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö viime kädessä aina naureta itselle? Ehkä naisilla tämä "osasto" tekee tiukempaa?
Montako itseironista ketjua palstan miehet on perustaneet tänne? Tyyliin megaketju Huvittavin tapa jolla olet telonut itsesi? Jos tämän palstan miehiä jokin yhdistää niin täysi kyvyttömyys nauraa itselleen. Panos yllä olevan kaltaisissa ketjuissakin on lähinnä naiskirjoittajien haukkumista.
Minä ja mun kaverit ainakin nauretaan pulkkishuumorille, kummelihuumorille ja vaikka Frank Drebinille. Eikös itseironinen huumori ole hauskaa, ei kai se ole mikään sukupuolijuttu. Tälle palstalle kirjoittaa harvinaisen huumorintajutonta porukkaa.
M55
Vierailija kirjoitti:
Miesten huumori on hauskaa, naisten ilkeää.
Mulla on tästä aivan päinvastainen kokemus ja siksi miesten huulilta kuulee usein, että naiset on huumorintajuttomia, minusta yksi huumorintajuttomin kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten huumori tuntuu olevan toisten piikittelyä. Miehet nauravat toisilleen, naiset nauravat itselleen.
Enpä tiedä. Osaisiko nainen nauraa sellaiselle humoristiselle mainokselle, missä äiti olisi koirankopissa ja lapset ja isä haukkuisivat tyhmäksi? Sellaisia mainoksiahan ei tehdä....jostain syystä. ;)
En osaisi, olisi koirankopissa kuka vain. Meillä sekä mies että minä tykätään oivaltavasta huumorista hetkessä. Pieru-kakka-alapää tai huumoriksi verhottu kiusaaminen ei uppoa. Naisten tekemät huumorisarjat on hyviä, mutta niistä ei pierukakka tykkää. Kätevässä emännässä ja ponille kyytiä -sarmoissa naurettiin itselle ihan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on outoa pieruhuumoria[/quote.
Tullu huomattua sama juttu.
Fingerporihuumori käy kaikille, tosin hyvän maun rajat paukkuu mennen tullen. Kukaan ei silti suutu, Jarlalla on ihmeellinen taito.