Haluavatko naiset, että maksan treffeillä kaiken? -Sinccu
Pohdin vain, voiko joku loukkaantua ja kokea alentavaksi. Aivan kuin mies pitäisi naista elätettävänä.
Tahtoisin tarjota. Mielipiteitä?
Kommentit (170)
Jos haluat tehdä positiivisen vaikutuksen treffikumppaniin, keskity siihen että nämä ”kiusalliset” tilanteet sujuisivat mahdollisimman luontevasti. Kysele ja ole joustava. Heitä ilmaan ehdotus, mutta jos toinen vaikuttaa kiusaantuneelta, toimi hänen tahtonsa mukaisesti. On OK kysyä, sopiiko jos tarjoan nämä. Jos toinen alkaa selvästi kiemurrella, voithan kysyä yhtä kepeästi, että onko susta mukavampaa jos puolitetaan lasku.
Jos on hyvää tahtoa, toinen kyllä vaistoaa sen, vaikka tulisikin töpättyä jossain kohtaa. Hymy ja kohtelias asenne ratkaisevat. Kovin ehdoton suhtautuminen vaikka laskun maksuun ekoilla treffeillä taas voi tuntua kummalliselta, kun ei vielä oikein tunne toista.
Miehen nyt kuuluu maksaa. Paikka valitaan kukkaron mukaan. Jos se on pizza 5.95 € ja kalja, niin sitten on.
Siis oikeastiko täällä on ihmisiä jotka kutsuvat treffeille, mutta eivät kuitenkaan maksa?
Vierailija kirjoitti:
Katselin joskus kaupungilla sellaista "pariskuntaa" jossa mies hyppi kuin jänöjussi availemassa ja sulkemassa naiselle autonovia, ulko-ovia auttoi takkia pois päälle jne. Tuli vain mieleeni, että kuinka moni sellainen ihan suht tervepäinen suomalainen nainen tuollaista miestä jaksaa ennen kuin alkaa vttuuntua. Tai miten kauan mies viitsii palvella jotain naista ei saa edes autonovea itse auki tai kiinni. En oikein usko tasa-arvoisessa maassa olevan mikään kovin in juttu
Pitaa nyt tassa tuommoisen "herrasmiehen" kanssa seurustelevana tarkentaa, etta vaikka arvostankin miehen eleita ovien avauksessa ym, en toki istu siella autossa sisalla odottamassa etta mies juoksee auton ympari avaamaan mulle oven kuin joku Hyacint Bucket. :D Olen itse joka tapauksessa aina se, joka ajaa (miehella ei ole korttia), joten olisi tosi oudon nakoista jos sielta apukuskin paikalta joku juoksisi avaamaan mulle oven.
Tai jos olen kotona lahdossa ulos ja mies ei, niin ei se juokse eteiseen mulle auttamaan takkia paalle :D Noita huomaavaisia eleita tehdaan vain silloin, kun ne tulevat luontevasti.
Mun seitsenkymppinen aiti on muuten joka kerta yhta vaikuttunut siita, etta kun he vierailulta pois lahtiessa laittavat meilla eteisessa ulkovaatteita paalle, niin mun mies auttaa hanelle talvitakin paalle. Oma miesystava ei kuulemma ole koskaan tehnyt niin.
Itse olen jo niin tottunut tahan herrasmiesmaisyyteen etta mikali koskaan alan seurustella jonkun toisen kanssa, varmaan ikavoin niita oven aukaisuja, takin paalle auttamisia ja jokaviikkoisia jalkahierontoja. :)
Vierailija kirjoitti:
Venäläisten kanssa on aivan selvää että mies maksaa. Toisaalta sitä toisensuuntaista palautettakin tulee sitten siihen malliin että on suomitypyillä harjoittelun paikka.
Mitä palautetta? Kiitollisuutta vai mitä meinaat
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
AP:lle - toki arvostaisin jos mies maksaa, mikali talla on siihen varaa.
Ja viela enemman arvostan sita, etta mulle avataan ovet ja annetaan mun menna ovesta sisaan ensin, ja etta multa autetaan takki paalta ja paalle. Ei ole kyse siita ettenko itse osaa, vaan ihan perus herrasmiesmaisyydesta ja toisen huomioinnista.
Seurustelumme alkuaikoina, kun tavattiin vain viikonloppuisin, miehella oli aina tapana tuoda kukkakimppu tullessaan.
Kimppu oli ns. markettikimppu ja ihan varmaan vaan muutaman euron maksanut, mutta arvostin eletta suunnattomasti, kun tiesin miten vahan rahaa miehella on kaytettavissa. Etta niistakin vahista kuitenkin halusi aina ostaa minulle kukkia. <3
Herrasmiesmäisyys ei ole enää mitenkään sukupuolisidonnainen asia, joten nainen osoittaa sitä treffeillä, että osaa peruskäytöstavat ettei vaan seiso piiska kourassa miehen selän takana vahvana vaatimassa paljon tekemättä itse mitään?
Johan se sananakin on vahvasti sukupuolisidonnainen. :)
Mista osasta ketjun kommenttejani paattelit, etten itse tee mitaan?
Mutta se, etta avaisin miehelle oven ja auttaisin talle takin paalle, ei jotenkin tunnu luontevalta. :D
Sen sijaan, kuten jo sanoinkin, voin aivan hyvin maksaa laskun enka ota siita ongelmaa.
Tuosta on tainut jäädä sana miten pois, joten toistan kysymyksen MITEN nainen osoittaa treffeillä, että osaa peruskäytöstavat?
En edes ymmarra koko kysymysta, mulla ei ole tapana miettia treffeilla etta osaankohan nyt jotkut "peruskaytostavat". Tietysti kiitan kun mies avaa oven tai auttaa takin paalle, katson puhuessa silmiin, huolehdin siita etten puhu vain itsestani, vaan kuuntelen myos toista ja esitan lisakysymyksia. Hymyilen tarvittaessa, istun selka suorassa ja olen tietysti pukeutunut treffeille naisellisesti ja kayttanyt muutenkin aikaa ulkonakooni.
Jos ruokaillaan, kaytan lautasliinaa ja tiedan missa jarjestyksessa haarukat ja veitset tulee ottaa kayttoon. Arvostan hyvia viineja ja osaan niista keskustellakin. Mikali joudun poistumaan vessaan, pyydan anteeksi poistumistani sen kummemmin spesifioimatta, mita olen menossa tekemaan.
Mutta siis nama yllamainitut on mulle ihan itsestaanselvia asioita, en tieda ovatko nama nyt niita "peruskaytostapoja" vai ihan jotain muuta. En edes tieda, miten "piiska kourassa" oleva nainen kayttaytyisi tassa tilanteessa.
En halua naista, joka hymyilee tarvittaessa ja istuu selkä suorassa. Kuulostaa geishalta, joka noudattaa koulutustaan sen sijaan että rentoutuisi olemaan aito itsensä. Miten toiseen edes oikeasti tutustuu, jos hän noudattaa opittua käytösmallia ja se oikea minä on jossain sen kulissin takana näkymättömissä.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko täällä on ihmisiä jotka kutsuvat treffeille, mutta eivät kuitenkaan maksa?
Minuakin kiinnostaisi tietää että ovatko nuo "mies maksaa aina" -tyypit myös sitä mieltä että miehen on myös aina oltava se treffeille pyytävä osapuoli?
Käytöstavat on vähän niin kuin toimistosiivous: ne huomaa oikeastaan vasta sitten kun niitä ei ole.
Asun keski-euroopassa. täällä yleensä mies maksaa ellei erikseen sovita toisin. tai sitten treffeille mennessä mies maksaa ravintolalaskun ja nainen maksaa sen jälkeen esim kahvit jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaisi tietää että ovatko nuo "mies maksaa aina" -tyypit myös sitä mieltä että miehen on myös aina oltava se treffeille pyytävä osapuoli?
Minua ei ole koskaan pyydetty treffeille. Siis kirjaimellisesti. Jos olen tavannut kivan tyypin baarissa, olemme yleensä saman tien lähteneet jatkoille ja sitten ne jatkot ovat jatkuneet (yhden kerran avioliitoksi asti) tai on sovittu aamulla, että nähdään uudestaan tai soitetaan tms. (Erikseen sitten ne yhden yön jutut, joiden ei ole ollut tarkoituskaan jatkua.) Nettideiteillä jompi kumpi on heittänyt, että olisi kiva tavata, ja siitä on sitten alkanut pohtiminen missä ja milloin.
Se, mitä itse en ymmärrä, on että jos ei kerran halua tarjota, niin minkä ihmeen takia pitää ehdottaa maksullisia treffejä. En kerta kaikkiaan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai herrasmies avaa oven, auttaa takin päältä ja tuolin alle ja lopuksi vielä maksaa. Ja jos ulkona sataa hän itse kulkee sateessa ja ojentaa sateenvarjon naiselle.
T: Vahva itsenäinen nykynainen, joka ei saa ovea auki, takkia päältään, tuolia alle, eikä pätäkkää löydy.
Ihan turha tulla yrittämään mulle takkia päälle ja tuolillekin osaan istua itse 😀. T. Vahva itsenäinen nykynainen
Itse en voi sietää sinunlaisiasi ihmisiä. Yritän olla kohtelias ja vaikka avata oven niin aletaan paasata kuinka ”minä osaan avata itse oveni!??!!!!” Joo selvä, kunhan olin kohtelias. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Asun keski-euroopassa. täällä yleensä mies maksaa ellei erikseen sovita toisin. tai sitten treffeille mennessä mies maksaa ravintolalaskun ja nainen maksaa sen jälkeen esim kahvit jossain muualla.
Tuo kuulostaa hyvältä tavalta. Tasavertaista.
Itselle tulisi mieleen, että jos olisin treffeillä miehen, joka ei maksa, on kyllä pihi mies. Jos heti aluksi on vaikeaa, kumpi maksaa, mitä sitten, kun edetään? Kun kysymys on asumisesta, talosta, autosta, mökistä...
Aito tyly käytös on parempaa kuin teeskennelty kohtelias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole oltava, mutta itse en kyllä pyytäisi miestä ulos, olisi vähän säälittävää ja vientiä on muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle tulisi mieleen, että jos olisin treffeillä miehen, joka ei maksa, on kyllä pihi mies. Jos heti aluksi on vaikeaa, kumpi maksaa, mitä sitten, kun edetään? Kun kysymys on asumisesta, talosta, autosta, mökistä...
Olisko edelleen tasavertaista, jos nainen maksaisi ravintolalaskun ja mies sen jälkeen viiden euron kahvin?
Kyllä, haluan, että mies maksaa kaiken. Minulla on kotonakin ruokaa. Olen treffeillä ravintolassa sen takia, että tutustuisin mieheen. En syömässä kenenkään kukkaroa tyhjäksi tai nauttimassa alkoholia.
Yhtä hyvin kahvikuppikin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko edelleen tasavertaista, jos nainen maksaisi ravintolalaskun ja mies sen jälkeen viiden euron kahvin?
Miksi, oi miksi, se mies sitten ehdottaa treffejä ravintolaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai herrasmies avaa oven, auttaa takin päältä ja tuolin alle ja lopuksi vielä maksaa. Ja jos ulkona sataa hän itse kulkee sateessa ja ojentaa sateenvarjon naiselle.
T: Vahva itsenäinen nykynainen, joka ei saa ovea auki, takkia päältään, tuolia alle, eikä pätäkkää löydy.
Ihan turha tulla yrittämään mulle takkia päälle ja tuolillekin osaan istua itse 😀. T. Vahva itsenäinen nykynainen
Itse en voi sietää sinunlaisiasi ihmisiä. Yritän olla kohtelias ja vaikka avata oven niin aletaan paasata kuinka ”minä osaan avata itse oveni!??!!!!” Joo selvä, kunhan olin kohtelias. Yök.
Kuka on paasaamisesta puhunut. Kun reippaasti etenee ovelle saa avata sen itse. Sama takin kanssa. Eka naulakolla saa pukea ihan itse :D. Herrasmies ei ehdi kissaa sanoa kun mulla on jo takki päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ravintolassa sen takia, että tutustuisin mieheen. Josta saattaa tulla tuleva kumppanini. On vähän erikoista, jos alkaa ensitapaamisella laskemaan muutamaa kymppiä, joka ravintolalaskusta tulee.
Voisin maksaa ravintolalaskun, jos mies olisi pa. Mutta en tiedä, haluaisinko tutustua mieheen, joka on pa.
Treffit voivat olla vaikka kävelyä puistossa ja pystykahvit. Miehen kuitenkin pitäisi tarjota nämä pystykahvit. Minusta miehen pitäisi miettiä treffipaikka sen mukaan, mihin hänellä on varaa. Voihan treffit olla vaikka taidemuseossa, niihinkin on ilmaispäiviä tarjolla.
Arabimaissa on sama tapa.