Haluavatko naiset, että maksan treffeillä kaiken? -Sinccu
Pohdin vain, voiko joku loukkaantua ja kokea alentavaksi. Aivan kuin mies pitäisi naista elätettävänä.
Tahtoisin tarjota. Mielipiteitä?
Kommentit (170)
Olemme mieheni kanssa niin tasa-arvoisia, ettemme pääse ovista sisään ollenkaan. Kumpikin avaa oven toiselle, ja siinä sitten ihmetellään. Monta kertaa jääty mm. lennolta tämän takia.
On kaunis ele, jos mies maksaa sen kahvin ensitreffeillä, ja vaikka ruoat, jos siihen siirrytään treffien venyessä. Hyvät tavat tekevät olosta mukavan ja niiden puuttuminen on tympeää.
Joskus maksan itse omani, jos olen vaikka hyvissä ajoin tai deitti myöhässä.
Tapailussa/suhteessa olenkin sitten anteliaampi miehen suuntaan enkä laske pennejä, kunhan nyt suunnilleen puoliksi menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun keski-euroopassa. täällä yleensä mies maksaa ellei erikseen sovita toisin. tai sitten treffeille mennessä mies maksaa ravintolalaskun ja nainen maksaa sen jälkeen esim kahvit jossain muualla.
Tuo kuulostaa hyvältä tavalta. Tasavertaista.
Itselle tulisi mieleen, että jos olisin treffeillä miehen, joka ei maksa, on kyllä pihi mies. Jos heti aluksi on vaikeaa, kumpi maksaa, mitä sitten, kun edetään? Kun kysymys on asumisesta, talosta, autosta, mökistä...
Olisko edelleen tasavertaista, jos nainen maksaisi ravintolalaskun ja mies sen jälkeen viiden euron kahvin?
Täällä ei kinastella niin paljon tasavertaisuudesta kuin Suomessa. Miehet ovat ylpeitä siitä että voivat maksaa.
Naiset unohtaa, että kaikella on kääntöpuolensa. Tasa-arvon kääntöpuoli on ne tilanteet, joissa tasa-arvottomuus oli toivottavaa. Turvallisen miehen kääntöpuoli on tylsyys. Jännittävän miehen kääntöpuoli on turvattomuus. Oman rahan tienaamisen kääntöpuoli on töissä väsyminen. Uravalinnan kääntöpuoli on perheestä luopuminen tai ongelmat perheen ja uran sovittamisessa ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai herrasmies avaa oven, auttaa takin päältä ja tuolin alle ja lopuksi vielä maksaa. Ja jos ulkona sataa hän itse kulkee sateessa ja ojentaa sateenvarjon naiselle.
T: Vahva itsenäinen nykynainen, joka ei saa ovea auki, takkia päältään, tuolia alle, eikä pätäkkää löydy.
Ihan turha tulla yrittämään mulle takkia päälle ja tuolillekin osaan istua itse 😀. T. Vahva itsenäinen nykynainen
Itse en voi sietää sinunlaisiasi ihmisiä. Yritän olla kohtelias ja vaikka avata oven niin aletaan paasata kuinka ”minä osaan avata itse oveni!??!!!!” Joo selvä, kunhan olin kohtelias. Yök.
Kuka on paasaamisesta puhunut. Kun reippaasti etenee ovelle saa avata sen itse. Sama takin kanssa. Eka naulakolla saa pukea ihan itse :D. Herrasmies ei ehdi kissaa sanoa kun mulla on jo takki päällä.
Mies avaa oven. Takin ottaminen pois päältä on ehkä vähän liikaa, mutta sekin sopii. Mies kävelee naisen taakse ja auttaa takin pois naiselta. Jos tämä ei sovi miehelle, niin sanot heipat juntille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko täällä on ihmisiä jotka kutsuvat treffeille, mutta eivät kuitenkaan maksa?
Minuakin kiinnostaisi tietää että ovatko nuo "mies maksaa aina" -tyypit myös sitä mieltä että miehen on myös aina oltava se treffeille pyytävä osapuoli?
Nämä keskustelut ovat muutenkin sitä että toiset puhuvat aidoista ja toiset aidanseipäistä. Toisille treffit tarkoittavat vain sellaisia hyvin tarkan kaavan mukaisia kohtaamisia joihin toinen on esittänyt kutsun ja suunnitellut ohjelman. Toiset taas saattavat puhua mistä tahansa spontaaneista kohtaamisista treffeinä.
Haluan miehenä, että nainen maksaa treffit, avaa ovat ja laittaa takin päälleni, vaikka osaisin tietysti itsekin tehdä nuo kaikki. Kehun aina tällaisten naisten käytöstapoja. He myös ovat ylpeitä siitä, että saavat maksaa. Mun mielestä tällaiset hyvät tavat ovat vain hieno juttu, joista ei pidä valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Haluan miehenä, että nainen maksaa treffit, avaa ovat ja laittaa takin päälleni, vaikka osaisin tietysti itsekin tehdä nuo kaikki. Kehun aina tällaisten naisten käytöstapoja. He myös ovat ylpeitä siitä, että saavat maksaa. Mun mielestä tällaiset hyvät tavat ovat vain hieno juttu, joista ei pidä valittaa.
Mukava kuulla! Onneksi olet tavannut naisia jotka uskaltavat rohkeasti ottaa ohjat omiin käsiinsä ja auttavat sinua takkisi kanssa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai herrasmies avaa oven, auttaa takin päältä ja tuolin alle ja lopuksi vielä maksaa. Ja jos ulkona sataa hän itse kulkee sateessa ja ojentaa sateenvarjon naiselle.
T: Vahva itsenäinen nykynainen, joka ei saa ovea auki, takkia päältään, tuolia alle, eikä pätäkkää löydy.
Ihan turha tulla yrittämään mulle takkia päälle ja tuolillekin osaan istua itse 😀. T. Vahva itsenäinen nykynainen
Itse en voi sietää sinunlaisiasi ihmisiä. Yritän olla kohtelias ja vaikka avata oven niin aletaan paasata kuinka ”minä osaan avata itse oveni!??!!!!” Joo selvä, kunhan olin kohtelias. Yök.
Kuka on paasaamisesta puhunut. Kun reippaasti etenee ovelle saa avata sen itse. Sama takin kanssa. Eka naulakolla saa pukea ihan itse :D. Herrasmies ei ehdi kissaa sanoa kun mulla on jo takki päällä.
Mies avaa oven. Takin ottaminen pois päältä on ehkä vähän liikaa, mutta sekin sopii. Mies kävelee naisen taakse ja auttaa takin pois naiselta. Jos tämä ei sovi miehelle, niin sanot heipat juntille.
Jaa, otan kyllä sellaisen spurtin naulakolle ettei siinä käveleminen riitä jos aikoo ruveta minua aikuista ihmistä pukemaan :D. Mutta eikös tämä ole ihan selvä asia. Ne naiset jotka pitävät puettamisesta asettuvat puetusasentoon odottamaan takkinsa vierelle. Ne jotka eivät hoitavat homman itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava kuulla! Onneksi olet tavannut naisia jotka uskaltavat rohkeasti ottaa ohjat omiin käsiinsä ja auttavat sinua takkisi kanssa. :)
Kyllä, onneksi tällaisia naisiakin on olemassa, eikä pelkkiä moukkia. En voisi kuvitellakaan naista, joka kieltäytyy tarjoamasta illallista. Jos ei sen vertaa ole valmis tekemään eteeni, niin ei todellakaan ole parisuhdemateriaalia. Se on aidon välittämisen ele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, onneksi tällaisia naisiakin on olemassa, eikä pelkkiä moukkia. En voisi kuvitellakaan naista, joka kieltäytyy tarjoamasta illallista. Jos ei sen vertaa ole valmis tekemään eteeni, niin ei todellakaan ole parisuhdemateriaalia. Se on aidon välittämisen ele.
Hyvä että miehetkin nostavat standardejaan! Jos useammatkin miehet käyttäytyisivät kuin sinä, palstalla olisi paljon vähemmän valituksia lompakkoloisista. Nykyään miehet pariutuvat ensimmäisen naisen kanssa jolla on pulssi ja valittavat sitten kaikenlaista naisen luonteesta.
Kyllä minä voi tasa-arvon nimissä maksaa oman osuutensa tai tarjota miehelle. Mutta, kun se tasa-arvon sitten parisuhteessa unohtui teiltä miehiltä esim kotitöistä, eli "tern vain miesten työt" vs nainen tekee kaiken muun ja aika määrä mikä tähän menee on huomattavasti suurempi naisella ja päivittäistä
Vakka kantensa valitsee ja lika barn leka bäst.
Jos sukupuolten tasa-arvo tarkoittaa sinulle, että miehet ja naiset käyttäytyvät täysin samoin ja tekevät täysin samat asiat, löydät varmasti yrityksen ja erehdyksen kautta samanlaisen kumppanin.
Oma edesmennyt isäni oli ihana vanhan ajan herrasmies. Hän avasi oven naiselle (myös tuntemattomalle) silloin kun se oli luontevaa, toi äidille kukkia ja kiillotti äitini ja meidän lasten kengät viikonloppuisin. Hän teki sen kaiken hymy huulilla ja rennosti nauttien elämästään. Hän toimi niin, koska itse halusi.
Sen sijaan hän ei mennyt pyytämättä valmistamaan ruokaa tai päättänyt, koska kotona siivottiin. Vei hän kyllä matot ja roskat ulos ja kävi kauppalistan kanssa mielellään kaupassa. Mutta roolit olivat hyvin selvät.
Äitini työkaverit naureskelivat, kun (lankapuhelinaikana) isäni pyysi ”saisinko rakkaan vaimoni puhelimeen” soittaessaan äitini työpaikalle. Kun lähdimme perheenä ravintolaan, ei äidille tullut varmaan mieleenkään ottaa omaa lompakkoa esille laskunmaksun hetkellä.
Vaikka ajat ovat muuttuneet, huomaan yhä arvostavani miehissä sitä, että he ottavat itselleen luontevan miehen roolin parisuhteessa ja antavat naisen olla nainen, koska omilla vanhemmillani se oli niin luontevaa ja he pitivät toisistaan niin hyvää huolta. Äidin ei tarvinnut ikinä murehtia sitä, että joutuisi kantamaan jotain itselleen liian painavaa eikä isäni sitä, saako kotona päivällistä.
Meidän sukupolvella luonteva rooli ei ehkä tarkoita enää naisella vastuuta ruoasta tai kodin viihtyisyydestä (vaikka tutkimusten mukaan naiset yhä tekevätkin valtaosan kotitöistä) eikä miehellä välttämättä ole enää halua tai osaamista osoittaa kiintymystään arkisilla mukavilla teoilla ja sanoilla. Moni mies taitaa nykyään olla myös kovin köyhä, ainakin tämän palstan perusteella, jolloin ravintolapäivälliset eivät ole vaihtoehto.
Mutta sitä en silti ymmärrä, mitä järkeä on kyräillä ja laskea sitä, mitä kukakin saa ja mitä maksaa. Ei sellainen minusta ole mikään parisuhde ja toisiaan rakastavien ihmisten yhteinen yritys tehdä elämästä mahdollisimman miellyttävää.
Ja jos ensitreffeillä käy ilmi, että kummallakaan ei ole halua tehdä toiselle mitään mukavaa tai hauskoja palveluksia, ei oikein tunnu siltä että kannattaisi tavata toista kertaa. kumppani on silloin yksinkertaisesti itselle väärä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä voi tasa-arvon nimissä maksaa oman osuutensa tai tarjota miehelle. Mutta, kun se tasa-arvon sitten parisuhteessa unohtui teiltä miehiltä esim kotitöistä, eli "tern vain miesten työt" vs nainen tekee kaiken muun ja aika määrä mikä tähän menee on huomattavasti suurempi naisella ja päivittäistä
En kyllä katselisi naista, joka ei tee itse naisten töitä, vaan olettaa miehen tekevän nekin hänen puolestaan. Nämä on varmaan niitä siilitukkaisia läskejä, jotka kulkee protestiksi rinnat paljaina, vaikka juuri heidän toivoisi pitävän vaatteet päällä.
Vierailija kirjoitti:
Teiltä naisilta sitten taas unohtuu ettei ole meidän miesten homma antaa sitä rahaa äkillisiin shoppailukuluihin ja tuoda yksin reilusti sitä pätäkkää taloon.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että he haluavat sinun maksavan, kun asenteesi naisia kohtaan on noin alentava. Sen sijaan että pitäisit maksamista naisen arvostamisena, pidät alentavana, eli et arvosta.
Nainen joka ei halua toisille treffeille, maksaa mieluummin itse, ja samaa voi mieskin viestittää maksamalla vain oman osuutensa. Jos on tarpeeksi törppö ja pokka riittaa olemaan ei-herrasmies nulju. Nainen maksaa vain omasta aloitteestaan, sitä vaatiessaan.
Tämä on ihan totta. Minä en ikinä treffeille lähtiessäni mieti sitä kuka maksaa, vaan keskityn siihen että oppisin tuntemaan naista ja olemaan kiinnostava hänelle. Sitten kun menen tiskille maksamaan laskua, niin tarjoilija vaan toteaa että se on jo hoidettu ja nainen samalla virnuilee vieressäni. Ja mikään sen kummallisempi tyyppi en kuitenkaan ole. Täytyy vain ihmetellä miksi tällä palstalla on miehiä joille naisten kanssa toimiminen on niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä katselisi naista, joka ei tee itse naisten töitä, vaan olettaa miehen tekevän nekin hänen puolestaan. Nämä on varmaan niitä siilitukkaisia läskejä, jotka kulkee protestiksi rinnat paljaina, vaikka juuri heidän toivoisi pitävän vaatteet päällä.
Mun mies hyvin sujuvasti huolehtii koko talon siisteydesta, pyykeista ja ruuanlaitosta esimerkiksi. Ei ole tullut vastaan tilanteita, tai ei ole ainakaan kertonut, jossa penis olisi ollut tiella esim mopatessa tai mattoja puistellessa.
Lisatietona mainittakoon, etta mina kayn kokopaivatoissa ja mies on tyottomana kotona. Tulisiko sinun mielestasi minun viela tyopaivan paalle alkaa tekemaan niita "naisten toita"? :)
(P.S. En ole siilitukkainen laski ja yleensa olen vaatetettu myos rintojen kohdalta.)
Vierailija kirjoitti:
Jos kutsut kaverin kahville, tarjoatko hänelle? Todennäköisesti molemmat maksavat omansa. Miksi treffeillä pitää tarjota, jos kutsuu?
Tietysti tarjoan. Kaveri saa ehdottaa paikkaakin, mutta päätöksen teen minä. En lähde sellaiseen paikkaan joka on minulle liian kallis.
Vierailija kirjoitti:
Nainenko on sitten tässä tapauksessa lapsen tasolle typistetty viaton uhri, joka on nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa? Eikö kuitenkin nainenkin ole ihan toimiva subjekti, joka on jäänyt omilla valinnoillaan suhteesee, jossa nuo asiat ei ole jaettu?
Kuulostanee sinun korvaan uskomattomalta, mutta jos ravintola- ja seurusteluetikettia (tassa merkityksessa siis ei parisuhdeseurustelu, vaan ihmisten kanssa kommunikoiminen sosiaalisissa tilanteissa) on pienesta pitaen opetettu, se ei ole ristiriidassa oman persoonan kanssa vaan tulee taysin luonnollisesti, eli se ei ole kulissia eika ristiriidassa oman persoonan kanssa.
Enka edes haluaisi olla hymyilematon ja poydassa jalat harallaan rohnottava nainen.