Uskon Jeesukseen mutta minun on hyvin vaikea uskoa "ei seksiä ennen avioliittoa"
Jeesus sanoi hänen ikeensä olevan hyvä kantaa ja kuormansa kevyt. Myös toisaalla Raamattu mainitsee, ettei Jumalan käskyjä ole vaikea noudattaa. Ei seksiä ennen avioliittoa ei mielessäni kovinkaan helposti mahdu kevyen ikeen alle, päinvastoin. Jos seksi ei toimikaan ja on pantannut sitä,vaikka olisi oikeasti halunnut.
Kommentit (89)
Sano vaan, että vaikea toteuttaa
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimit niin kuin kaikki muut uskovaiset ja otat rusinat pullasta. Eli paneskelet ennen avioliittoa niin paljon kuin tuntuu hyvältä ja esität ettet tee niin ja rukoilet anteeksiantoa.
Ja lisäksi vaadit homoja elämään koko elämänsä yksin ja selibaatissa. Tämä kokonaisuus se on kristillisen lähimmäisenrakkauden helmiä.
Raamatun mukaan Jumala teki ihmisen mieheksi ja naiseksi. Myös biologian kannalta katsottuna homous on erittäin ristiriitaista.
Todennäköisesti kukaan ei synny homoksi tai lesboksi, vaan kyseessä on seksuaalisuuteen liittyvä sairaus, joka kehittyy ihmisessä jo ennen murrosikää tai viimeistään silloin. Homoja ja lesboja autettaisiin parhaiten ottamalla selvää, mistä se kaikki syntyy. Ja yrittämällä ennalta ehkäistä, että nyt kasvavista lapsista ja nuorista ei tule sellaisia.
Tosin jos kyseessä on sairaus se ei ole sinänsä ihmisen oma syy, joten jo aikuisia homoja en rupea ainakaan minä moralisoimaan, vaikka elävätkin samaa sukupuolta olevan kumppanin kanssa.
Jo 70-luvulla tajuttiin ettei homous johdu kasvatuksesta ja se poistettiin siksi tautiluokituksesta. 50 vuotta ei ole riittänyt että tieto saavuttaisi uskonnon mustimmat loukot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jeesus sanonut, että seksiä ei pidä harrastaa ennen avioliittoa. Jeesus sanoi, ettei kenenkään tule harrastaa seksiä, ei edes avioliitossa, jos vaan pystyy olemaan ilman. Ja jos ei pysty, niin on parempi naida kuin palaa. Mutta siis tosi kristityt tietenkään eivät harrasta seksiä, koska Jumalan valtakunta on tuloillaan. Tai siis oli ainakin ihan hollilla silloin, kun nämä ohjeet olla naimatta kirjoitettiin.
Nyt sekoitat Jeesuksen ja Paavalin... Ei kovin uskottavaa argumentointia.
Eikä Paavalikaan käskenyt olla seksittä avioliitossa. Pikemminkin ei saanut olla ilman sitä liian kauan, jos oli aviossa.
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että seksiä ei saa harrastaa ennen avioliittoa? Sen ymmärrän, että varattuun ei saa sekaantua. Olen sinkku, mutta en minäkään pystyisi varmaan odottamaan avioliittoon asti, jos löytyisi sopiva mies.
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Pettäminenhän kielletään mutta en tiedä missä kohtaa kielletään harrastamasta kahden vapaan ihmisen esiaviollista seksiä. Kertokaa viisaammat. Itse en osaa sitä syntinä pitää ja meitä syntisiä sen suhteen on paljon, on myös ennenkin ollut, ne asiat vain salattiin silloin. Aika suuri osa elää avoliitossa lapsineen jne, eroja on paljon. Olen itsekin ollut 2 krt avoliitossa mutta en naimisissa. Pitäisikö sitä oikeaa odottaa hautaan saakka. Seksuaalisuus on tärkeä asia. En enää tässä vaiheessa edes suostuisi menemään naimisiin ilman seksin harrastamista ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei olen miettinyt naista kaivolla. Laittakaa tähän sanatarkasti kuinka Jeesus tätä naista "nuhteli"? Uskovaiset ihmiset yleensä selittävät että nainen on syntiä tehnyt mutta missä kohti Jeesus itse sanoo naiselle että tämä on elänyt elämäänsä väärin?
Ap
Nainen vastasi, että "hän ei ole mieheni" johon Jeesus vastasi, että "oikein sanoit".
Ei kuulosta vielä pahalta nuhteelta verrattuna fariseuksille suunnattuun kyykäärmeen sikiöt-kommenttiin.
Ap
Joo, ei tainnut Jeesus ihan synnistä nuhdella. Mutta sanoi naiselle, että "Monta miestä sinulla on ollut, mutta kukaan niistä ei ole sinun miehesi." (En muista oliko tuo vanha vai uusi käännös Raamatusta, olen lukenut niitä molempia.)
Mitä tuo tarkoitti? Ehkä nainen petti miestään tai sitten oli sinkku, ja oli ollut varattujen kanssa.
Tulkintasi ontuu. Miten hän olisi ollut sinkku, joka asuu varatun kanssa? Tai jos hän petti miestään, kai nyt aviomies olisi huomannut että heillä kotona asuu tämä salarakas myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että seksiä ei saa harrastaa ennen avioliittoa? Sen ymmärrän, että varattuun ei saa sekaantua. Olen sinkku, mutta en minäkään pystyisi varmaan odottamaan avioliittoon asti, jos löytyisi sopiva mies.
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Pettäminenhän kielletään mutta en tiedä missä kohtaa kielletään harrastamasta kahden vapaan ihmisen esiaviollista seksiä. Kertokaa viisaammat. Itse en osaa sitä syntinä pitää ja meitä syntisiä sen suhteen on paljon, on myös ennenkin ollut, ne asiat vain salattiin silloin. Aika suuri osa elää avoliitossa lapsineen jne, eroja on paljon. Olen itsekin ollut 2 krt avoliitossa mutta en naimisissa. Pitäisikö sitä oikeaa odottaa hautaan saakka. Seksuaalisuus on tärkeä asia. En enää tässä vaiheessa edes suostuisi menemään naimisiin ilman seksin harrastamista ensin.
Koko ketjuhan tässä on sitä perusteltu ;)
Hieroglyfi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon suoraan etten jaksa uskoa Jumalan tarvitsevan papin aamenta jotta hänelle kahden ihmisen kiihko on fine. Jumala tietää kaiken muutenkin, ihmisten tunteetkin toisiaan kohtaan, luulisi nyt ainakin.
Ap[/quoteua.
Jumala haluaa että ihmiset toimivat niin kuin hän tahtoo. Toisin toimivat hän toimittaa helvettiin. Tosin Jeesuksessa hän antaa uuden mahdollisuuden. Mutta ei sitä mahdollisuutta saa käyttää väärin väittämällä että synti on nyt sallitty
Jeesuksen sanat ovat Jumalan sanoja eikä hän itse minusta anna kovinkaan tarkkaa ohjeistusta. Paavali kylläkin puhuu seksistä.
Ap
Jeesus nuhteli naista, joka asui miehen kanssa, jonka kanssa ei ollut aviossa.
Ainakin hän nuhteli kaivolla tapaamansa naista, jolla oli ollut monia miehiä. Ja kehotti olla tekemättä enää syntiä. Muita vastaavia kohtia en Raamatusta muista.
Mutta nainen saattoi olla myös prostutoitu tai muuten sellainen, joka pani tyyliin kylän kaikkia miehiä. Käsittääkseni häntä ei nuhdeltu sen vuoksi, että hän olisi ollut avoliitossa.
"...........KOSKA olen tuonut teille kaiken puhtauden ja hävittänyt teille kaiken synnin,
en ole tehnyt silmälläni syntiä ihmisiä vastaan,
........."
Voiko sitä tämän todemmin sanoa, kuin sielu sanoo Jumalalle hieroglyfitekstissä?
Voiko? Kirjoitin siitä jo ketjussa aiemmin.
t. Ba-lintu
Kuinka sen sitten paremmin voisi sanoa, kuin sielu sanoo Egyptiläisessä tekstissä Jumalalle Sjir:lle (osirikselle)?
"...........KOSKA olen tuonut Teille kaiken puhtauden ja hävittänyt Teille kaiken synnin,
en ole tehnyt silmälläni syntiä ihmisiä vastaan,
........."
Kuinka muuten? Sielun silmä.
t. Ba-lintu
Nyt sekoitat Jeesuksen ja Paavalin... Ei kovin uskottavaa argumentointia.