Kannattaako työttömällä ottaa koiraa?
Rahoitus on kunnossa (perintöä ja säästöjä). Edellinen koira eli 13-vuotiaaksi ja nyt mietityttää uuden koiran otto. Olin työelämässä edellisen koiran eläessä, nyt siis työtön. Pentuhan tulisi oppimaan siihen, että olen jatkuvasti kotona kauppa- ja kyläilyreissuja lukuunottamatta. Tässä mietityttää mahdollinen työllistyminen, miten seuraan tottunut koira pärjää yhtäkkiä, jos joutuukin olemaan enemmän yksin? Rotuna olisi kultainennoutaja. Olen sinkku.
Kommentit (25)
Ota koira vain siinä tapauksessa, että. Haluat lenkittää sitä vähintään kolme kertaa päivässä, alkaen aamulla klo 7.
Sinulla on varaa ostaa ruokaa sille. Jos on iso koira, se syö enemmän ruokaa.
Onko varaa käyttää sitä lääkärissä, jos tarvitsee. Ostaa lääkkeitä.
Mieti nämä aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä eläinten pidossa on niin kivaa? Jos saan esittää sivukysymyksen. Itselle sitoutumiskammoisena tuntuu kovin vaivalloiselta pitää huolta eläimestä, vaikka eläimistä varmasti mukavaa seuraa onkin. Ihan siis tosissani kysyn lemmikittömänä, kun joskus tekisi mieli kokeilla ottaa joku, mutta vielä en ole uskaltanut.
viisaasti teet kun et ´´kokeile ottaa joku´´ jos tuntuu vaivalloiselta jo ajatuskin, eläimeen pitää sitoutua ja ottaa siitä vastuu ja joillekin se on vaivalloista. me ihmiset olemme niin erilaisia, toinen tykkää puuhailla eläinten kanssa ja toinen jostain muusta. ei sitä voi toiselle selittää mikä jossain asiassa on kivaa. itse en ymmärrä esim miten joku viettää kaiken vapaa-aikansa veneillen vaikka uskon että se on hieno harrastus, mutta minä pitkästyisin. tai miten joku viihtyy baareissa bilettämässä tai tuhlaa rahansa ulkomaanmatkoihin. jokaisella omat mielenkiinnon kohteensa.
Käy kuntosalilla ja kirjastossa ja elokuvissa niin koira tottuu myös yksinoloon. Ei ole sitten niin suuri kynnys. Vaikka trollihan tämä :D
Itse otin koiran pidemmän sairausloman aikana, koira tottui siihen että olin suurimmaksi osaksi kotona ensimmäisten neljän kuukauden aikana, mutta opetin sen yksin oloon jo silloin, joten kun palasin taas töihin niin ei ollut mitään ongelmaa. Paljon on kiinni omasta varautumisesta ja valmistautumisesta sekä ylipäätään ymmärtämisestä mihin kaikkeen tulee varautua.
Tai otin Pekkan hoitoon päiväksi, sitäkin kuulee