Kannattaako työttömällä ottaa koiraa?
Rahoitus on kunnossa (perintöä ja säästöjä). Edellinen koira eli 13-vuotiaaksi ja nyt mietityttää uuden koiran otto. Olin työelämässä edellisen koiran eläessä, nyt siis työtön. Pentuhan tulisi oppimaan siihen, että olen jatkuvasti kotona kauppa- ja kyläilyreissuja lukuunottamatta. Tässä mietityttää mahdollinen työllistyminen, miten seuraan tottunut koira pärjää yhtäkkiä, jos joutuukin olemaan enemmän yksin? Rotuna olisi kultainennoutaja. Olen sinkku.
Kommentit (25)
Ei kannata koska siitä tulee rahanmenoa ja pahentaa ilmastonmuutosta.
Miksi palsta on juuri nyt täynnä otsikoita, joissa sanoja on taivutettu todella oudosti??
*Työttömän
Mistä ihmeestä tuo työttömällä tulee? Olen kuullut erään toisenkin puhuvan noin. Minulla väsyttää jne.
Jos rahat riittää, niin miksi ei. Siitähän iloa ja seuraa ja pakollista ulkoilua joka päivä.
Ota löytökoira.
Lemmikin pito kyllä paranta elämänlaatua ja mielenterveyttä huomattavasti.
Nykyään eroahdistukseen löytyy hyviä hoito-keinoja vaikka sattuisitkin työllistymään. Kasvattajakin varmasti tukee ongelmien ilmetessä :)
Minä kaipaisin ihmistä, joka ryhtyisi koirieni "kummiksi" eli ottaisi ne hoitoon ja kohtelisi kuin omiaan silloin, kun itse olen matkoilla. Moni muukin haluaisi sellaista. Etkö voisi kuvitella ryhtyväsi mieluummin sellaiseksi nyt, kun sinulla on aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi palsta on juuri nyt täynnä otsikoita, joissa sanoja on taivutettu todella oudosti??
putin
Mikä siinä eläinten pidossa on niin kivaa? Jos saan esittää sivukysymyksen. Itselle sitoutumiskammoisena tuntuu kovin vaivalloiselta pitää huolta eläimestä, vaikka eläimistä varmasti mukavaa seuraa onkin. Ihan siis tosissani kysyn lemmikittömänä, kun joskus tekisi mieli kokeilla ottaa joku, mutta vielä en ole uskaltanut.
Ei, koska miksi pakottaa viaton luontokappale pieneen koppiin itsekkäälle ihmiselle huvitukseksi?
Vierailija kirjoitti:
*Työttömän
Mistä ihmeestä tuo työttömällä tulee? Olen kuullut erään toisenkin puhuvan noin. Minulla väsyttää jne.
Ainakin Kainuussa puhutaan noin.
Vissiin Oulunkin tienoilla?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään eroahdistukseen löytyy hyviä hoito-keinoja vaikka sattuisitkin työllistymään. Kasvattajakin varmasti tukee ongelmien ilmetessä :)
Kyllä, mutta tarkoitus ei varmaankaan ole korjata rikkinäistä, jos rikkoutuminen on mahdollista estää kokonaan. Tässäkin tapauksessa se on täysin mahdollista, sillä työttömyys ei millään muotoa estä totuttamasta koiraa yksinoloon.
Kirjoitus-/taivutusvirheistä kitisijöille yksi sana: auto-correct.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*Työttömän
Mistä ihmeestä tuo työttömällä tulee? Olen kuullut erään toisenkin puhuvan noin. Minulla väsyttää jne.Ainakin Kainuussa puhutaan noin.
Vissiin Oulunkin tienoilla?
No ei puhuta.
Vierailija kirjoitti:
Ota löytökoira.
Lemmikin pito kyllä paranta elämänlaatua ja mielenterveyttä huomattavasti.
Lemmikkiä ulkoiluttaessa myös naiset voivat tulla herkemmin juttelemaan, joten varsinkin jos on ujouteen taipuvainen, siitä on myös se etu.
Itse otin koiran kun olin työttömänä puolisen vuotta. Ei mielestäni mitään ongelmaa, kunhan muistaa totuttaa koiran yksinoloon eikä päivystä koko ajan kotona sen kanssa. Säännöllisesti siis kirjastoon tai minne nyt haluaakaan mennä muutamaksi tunniksi, koira jää odottamaan kotiin. Siinä se sitten oppii vähitellen. Kun itse sain taas töitä, koira pärjäsi ongelmitta eikä eroahdistusta ollut.
Vierailija kirjoitti:
*Työttömän
Olisko murrejuttu`? Olen kuullut ihmisten puhuvan myös "minut ei pidä mennä jonnekin" tai "otin Pekat (yksikkö) hoitoon päiväksi".
Aika sairas pitää olla, jos haluat katsella kun työtön raksapena työntää smulkkunsa narttukoiraan.
Eihän tuo tilanne itsessään mikään ongelma ole. Ongelman joko teet tai vältät ihan itse, sillä työttömänä ollessa on täysin sinun käsissäsi, mihin pentu tottuu tai ei totu.
Eivät koirat osaa päiviä laskea siinä mielessä, että sen kannalta olisi väliä, onko se yksin viisi vai yhden-pari päivää viikossa. Tärkeintä on siis se, että yksinoloa harjoitellaan ylipäätään eikä se, että sitä harjoitellaan viisi päivää viikossa työpäivän ajan.
Nyt ollessasi pääasiassa kotona, olisi esim. sisäsiisteysopettelu helppoa, ja ainahan sinä niitä menoja keksit, jotta myös yksinoloharjoitteita tulee. Näkisin siis, että sinulla on jopa paremmat eväät opettaa pentua heti alusta pitäen kaikkeen siihen, mihin haluat. Jollei yksinolo onnistu töihin mennessäsi, niin olet mokannut, muttei se siitä johdu, että olit työtön.