Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tapaamani mies ei ostanut vessapaperia säästösyistä.
Millä sitten pyyhki prseensä? Itse joskus juuri ennen palkkapäivää aivan persaukisena pöllin WC-paperia kerrostalon alakerran yleisestä vessasta.
Suomessahan ovat nämä kuuluisat vessasuihkut kätevästi pöntön vieressä. Voihan sen takapään pestäkin ja sitten kuivata pyyhkeellä. Monissa maissa ei juuri käytetä/ole vessapaperia ja takapää pestään vedellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurasin kerran Lidlissä miten eräs mies juoksi hedelmäpuolen vaa'alla punnitemassa makaronilaatikkoja. Useampi piti punnita että löytyi sen painoinen että kelpas ostoskoriin. Vähän olin ällistynyt, että on se tarkkaa sen 400 gramman kanssa.
Ei Lidlissä ole hedelmäpuolella vaakaa? Se vaaka on kassoilla, ei vissiin ollut jonoa jos siellä juoksi useaan otteeseen
Meillä ainakin on Lidlissä vaaka jossa voi punnita ostoksensa. Niistä ei tule tarraa ja maksupunnitus tapahtuu kassalla. Mutta jopa laki vaatii että vaaka pitää olla tarjolla, jotta kuluttaja voi punnita ostoksensa ja siten tietää kuinka paljon ostokset painaa ja tulevat maksamaan. (jos osaa päässä laskea)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tapaamani mies ei ostanut vessapaperia säästösyistä.
Millä sitten pyyhki prseensä? Itse joskus juuri ennen palkkapäivää aivan persaukisena pöllin WC-paperia kerrostalon alakerran yleisestä vessasta.
Suomessahan ovat nämä kuuluisat vessasuihkut kätevästi pöntön vieressä. Voihan sen takapään pestäkin ja sitten kuivata pyyhkeellä. Monissa maissa ei juuri käytetä/ole vessapaperia ja takapää pestään vedellä.
Tietenkin vedellä, kun on ensin isoimmat pyyhkinyt paperilla.
Vai miten te toimitte, jos kaadutte ja käsi osuu koiranpaskaan? Pyyhitte paperilla ja ei muuta tarvi?
Kyllä mä sanoisin, että kun naapurin kohtuu varakas mies pyytää vieraana olevaa mies väkeä käymään pensaan juurella kusella, ettei kuluisi niin paljon vettä, on aikasmoista piheyttä. Taloyhtiössä siis huoneistokohtaiset vesimittarit :D
Vierailija kirjoitti:
Isäni luona istutaan aina hämärässä ja valoja sammutellaan ja sytytellään koko ajan sen mukaan jos joku käy vaikka keittiössä. Paljonko joku nykyaikainen energiansäästölamppu nyt muka kuluttaa?
Varmaan vähemmän kuin kytkimen uusiminen monta vuotta etuajassa. Nekin on tehty kestämään vaikka vaan 500000 kytkemiskertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tapahtui markka-aikana....vanhempi pariskunta kiersi kävellen kaikki pikkukaupungin kaupat ja missä oli halvinta vaniljajäätelöä, sieltä menivät ostamaan. Se hinnan ero oli 2 penniä /paketti tuolloin. Rahaa on tällä hetkellä yli 20 miljoonaa euroa. Jo tuolloin oli paaljoon, mutta vuosittainhan se lisääntyy pelkillä koroilla.Näkyi vaimon tulot olevan reilu 9000e/v, mitä nyt takuueläke on....ja pääomatolot vähän vaille 340 000e.
Tuota sanoisin jo pihiydeksi. Tunnen heidät henkilökohtaisesti.
Mitä tästä opimme?osta aina halvinta vaniljajäätelöä niin sinusta tulee vuosien saatossa miljonääri.
Sen pari miljoonaa tienaa elämänsä aikana. Jos siitä ei käytä juuri mitään vaan nuukailee kunnolla niin sopivalla aikajänteellä sijoitettuna se muuttuu 20 miljoonaksi. Että pitää ihan paikkansa. Aika harva silti haluaa noin tehdä.
No siellä kadullahan ei kovin usein ole vesihanoja. Joten paperiin ja kädet pestään sitten kotona.
Vierailija kirjoitti:
Aloin voida henkisesti pahoin t-paidasta jota mies käytti vuosikymmenestä toiseen. Heitin roskikseen monet kerrat mutta aina hän huomasi kaivaa sen pois roskista. Yritin sitten antaa hänelle yhden uuden nimenomaan sen lempipaidan tilalle sillä ehdolla että heittää vanhan pois. Mies otti paidan iloisena vastaan ja lupasi heittää pois vanhan. Eipä kulunut kauankaan kun näin sen vanhan teikäisen rätin taas hänen päällään... On tämä linjassa hänen muunkin rahankäyttönsä kanssa, vain teknisten vempainten hinnalla ei ole väliä.
Vaimolla kanssa sellaisia "aarteita". Yhdessä t-paidassa oli vuoden 1980 Moskovan olympialaisten sekä Osuuspankin logot. Se siis ei ollut matkamuisto vaan hän oli saanut sen ystävättäreltä joka oli osuuspankissa töissä. Paita oli niin huonokuntoinen että vein sen jemmaan pyykkikorista mutta se ilmestyi uudestaan hänen päälleen!
Pihiä on se, että pyytää kahvipöydässä tarjolla olleiden makeisten loput vietäväksi tuliaisiksi seuraavaan kyläpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut pestä kaikki kertakäyttöiset salaattirasiat ja jogurttipurkit yms. myöhempää käyttöä varten. Olen kai mummoutumassa. Jätän sitten perinnökseni tuhansia sushilaatikoita. Tuntuu vaan kamalalta tämä muovin määrä.
Miten se säästää luontoa, että säilöt vanhoja jugurttipurkkeja kaappiisi?
En ole tuo kirjoittaja, mutta mulla on mökki. Huuhtaisen ne purkit ja
a) kylvän jugurttipurkkeihin ja tyhjiin maitotölkkeihin (yhdestä saa kaksi astiaa teipinpalalla) kevättalvella siemeniä, maitotölkeissä esikasvatan perunaa juhannukseksi
b) olen käyttänyt isompia purkkeja, kuten salaattirasioita, jauheliha-rasioita ja vastaavia betonitöissä ja tehnyt pihakiviä.
Sitten vaan roskiin.
Eipähän tarvitse ostaa ruukkuja ja muotteja.
Nyt ei ollutkaan kyse siitä, vaan kirjoittaja kirjoitti itsekin, että jättää perinnöksi näitä roskia.
Jos harrastaisin puutarhanhoitoa ja minulla olisi kasvihuone, voisin kerätä viilipurkkeja tms. kylvöä varten. Mutta on hulluutta kerätä niitä ilman tarkoitusta. Vai kuinka todennäköisesti joku tulee kyselemään, löytyisikö keltään tyhjiä maitopurkkeja?
Anoppivainaani täytti kaapit roskilla viimeisinä vuosinaan: maitopurkkeja, kahvipaketteja jne. Kun kysyin että miksi näitä säilytetään, hän sanoi että jos niistä joku vielä joskus tekee jotain. Ei tehnyt, kaatopaikalle menivät.
Vierailija kirjoitti:
LED lamput eivät vie juuri mitään vaikka pitäisi päällä 24/7.
Aviomies oli samanlainen nipottaja, mutta kun vaihdettiin LEDit kaikkiin valaisimiin,
niin silloin sanoin että nyt loppuu nipotus taikka lähtee äijä vaihtoon.
No on se nyt kummasti saanut mielenrauhan kun sähköä ei kulu niin paljoa.
Ekologista myös 👌🏻
Viime kesänä järkättiin yhteisen tyttären rippijuhlia. Eksä on sairaan pihi, suorastaan hullu mielestäni. Tein ehdotuksen, että hän varaa juhlatilan ja maksaa sen ja minä hoidan juhliin kaikki tarjoilut. Selkeää ja käytännöllistä ja suht samoilla summilla oltaisiin osallistuttu. Mies tienaa 10000e kk ja minä 2800e kk. Olen tottunut pihiyteen ja missään nimessä en olisi ehdottanut mitään muuta kun jotakin sellaista, että kulut menevät tasan.
Sain tietää sitten, että ukko rakennutti jotakin terassia pihaansa. ,
Sitten sain tietää, että hän ei ole vuokrannut tilaa vaan tarjoaa meille käyttöönsä oman asuntonsa, missä on noin 35 neliön suuruinen olohuonekeittiötila. Muu tila on yläkerrassa, pieniä makkareita, jonne siis ei voi vieda juhlijoita.
Soitin hänelle ihmeissäni, että mitä helvettiä niin hän sai luokattoman raivarin puhelimessa. että kun hän tarjoaa meille tilan, hän pitää sopimuksen ja on mm rakentanut meidän pojan kanssa terassin pihalleen juhlia varten.
Eli me kokoonnuimme sinne pikkuruiseen kämppään. Onneksi aurinko paistoi ja voitiin olla siellä terassilla, minkä rakentamisen siis taisin maksaa.
Ei ole tuonkaan jälkeen paljon huvittanut eksän kanssa jutella :D nyt jo naurattaa mutta silloin luojaani kiitin taas kerran, oikein tosissani, etten jäänyt sen kanssa olemaan vaan tajusin erota. Onneksi siitäkin jo 10 vuotta ja onneksi lapset kohta niin isoja, ettei tarvitse enää ikinä kuulla siitä mitään.
Juhlat onnistui erinomaisesti. Oli vaan niin outoa, että minä hääräsin keittiöpiikana siellä eksän kämpässä. Eksän naisystävän kanssa hoidettiin homma himaan ja eksä paistatteli vieraiden keskellä ja oli niin kukkopoikaa, että ...... :D
Ystäväni ei saa koskaan aviomieheltään mitään synttäri, joulu tai mitään lahjaa koska hänen miehensä mielestä vaimon pitäisi maksaa omasta lahjastaan puolet.
Eiköhän lähde kuitenkin Thaimaahan.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehen perheellä piheys on sitä että ajalla ei ole arvoa. Ei omalla eikä muiden. Ovat erittäin varakkaita, olisi mahdollisuus esim teettää erinäisiä töitä ammattilaisilla ja täten työllistääkin muita, kuten remonttimiehet, maalarit, autonkorjaajat ja erinäiset hanslankarit tekemässä milloin mitäkin pskanakkeja. Mutta nämä kaikki tehdään itse ja valitetaan kun on aina niiiiin paljon hommaa. Tai sitten niitä nakitetaan muille sukulaisille kuten meille, joille taas aika on juuri nyt arvokkainta, koska työt.
No älkää nakittuko!
Vierailija kirjoitti:
Avopuolisoni yritti myydä minulle ostamansa vanhentuvan eineksen omasta jääkaapistamme. Ihan tosissaan. Ikinä en ole vähääkään hänen lompakollaan ollut enkä tule olemaan. Tuntuu vain, että pihiys kasvaa vuosi vuodelta. Tulot ovat molemmilla normaalit.
Tuo on sairasta. Kämppis sinä olet mikään puoliso.
Kimppaveikkauksessa yksi sanoi, että haluaa olla mukana mutta maksaa osuutensa jos voitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on jo aika huono: mun vaimo säästää siten, että jättää jonkun laskun maksamatta ja siirtää vastaavan summan säästötilille. Ei ymmärrä että se lasku joudutaan sitten maksamaan seuraavassa kuussa korkojen kera. Raivostuttavaa...
Eräs persaukinen kaveri toimi samoin laskujen ja auton kanssa. Laskujen maksupäivää lykättiin aina, ihan kuin siinä olisi jotain säästöä syntynyt.
Autoa tankattiin vasta kun se alkaa yskiä ja vain 20€ kerrallaan. Ehdotin, että hän voisi tiukkoina aikoina säästää bensarahassa ja mennä bussilla, kun bussi menee suoraan työpaikan eteen. Ei käynyt, autolla ajettiin lyhyetkin matkat koko ajan jännittäen, riittääkö bensa...Olisi ilmastonkin kannalta parempi kulkea bussilla.
Tunge se ilmasto vaikka ahteriisi. Ketään ei enää kiinnosta tuo jankutus.
LED lamput eivät vie juuri mitään vaikka pitäisi päällä 24/7.
Aviomies oli samanlainen nipottaja, mutta kun vaihdettiin LEDit kaikkiin valaisimiin,
niin silloin sanoin että nyt loppuu nipotus taikka lähtee äijä vaihtoon.
No on se nyt kummasti saanut mielenrauhan kun sähköä ei kulu niin paljoa.