Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
1641/3893 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ajokoulun opettaja piti ilmastointia pois päältä, myös inssin aikana (lähemmäs 30 astetta lämmintä), koska vie polttoainetta. Hikinen oli asiasta eri mieltä ja laittoi takaisin päälle.

Varmaan mahtavat säästöt tuli.

Vierailija
1642/3893 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ensin käytin avenen puhdistusvaahtoa 20€, sitten löysin herbinan puhdistusvaahdon 6€ ja nyt löysin vielä halvemman cien puhdistusvaahto Lidlistä 3€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/3893 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni kraaputti perunoiden kuoristakin perunan jämät ja söi.   Pesi kaikki leipä muovipussit, ja ripusti kuivamaan kuivauskaapin ritilälle.

Vierailija
1644/3893 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain kahvivertailussa rainbow oli ykkönen.

Joo niin oli. Tein vähän aika sitten ihan mielenkiinnosta sokkotestin eri kahveille.

Eli puoliso keitti kupin kerrallaan niin etten tiennyt mikä milloinkin oli maisteltavana. Siinä oli kaikki peruskahvit ja myös joku lövfberg -vai mikä se nyt oli. lopptulemana oli että Extra oli huonoin, muut 4e kahvit ei mitenkään erottuneet toisistaan, Lövfberg oli kitkerää ja toiseksi huonoin, Rainbow kolmanneksi paras ja Presidentti oli parhaimman makuinen.

Vierailija
1645/3893 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut pestä kaikki kertakäyttöiset salaattirasiat ja jogurttipurkit  yms. myöhempää käyttöä varten. Olen kai mummoutumassa. Jätän sitten perinnökseni tuhansia sushilaatikoita. Tuntuu vaan kamalalta tämä muovin määrä.

Pääsiäiseksi laitat sushilaatikkoihin rairuohot tulille ja myyt ne hyvään hintaan!

Eikös tässä ketjussa joku kertonut, että jotkut idättävät taimia jogurttipurkeissa? Niistäkin saa rahaa, kun myy eteenpäin taimina.

Vierailija
1646/3893 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla aikaisemmin kirjoitti että tämä aloitus on Iltalehden / Iltasanomien toimittajan. Ja niinhän olikin näistä kertomuksista tehty juttu eilen lehdessä...

Vierailija
1647/3893 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana! Eikö siellä ollut pienempiä purkkeja myynnissä vai yliarvioitko teidän suolatarpeen😄

Vierailija
1648/3893 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut pestä kaikki kertakäyttöiset salaattirasiat ja jogurttipurkit  yms. myöhempää käyttöä varten. Olen kai mummoutumassa. Jätän sitten perinnökseni tuhansia sushilaatikoita. Tuntuu vaan kamalalta tämä muovin määrä.

Tässä ei ole mitään järkeä.

Käytät kallisarvoista vettä rasioiden ja purkkien pesuun. 

Jätät perinnöksi eli toisten riesaksi. Perilliset kuskaavat huolella pesemäsi muoviroskan jätteisiin.

Miten tässä on maailma pelastunut muovijätteiltä`?

Parhaiten pelastat sen, kun olet ostamatta tuollaisia purnukoita. 

Pesisin kuitenkin astioita astianpesukoneessa, samalla ne purkit siinä menevät. Näin korona-aikaan  en välty pakkauksilta, joudun hakemaan lounaskortilla ostettavat ateriat muovipakkauksessa, mielestäni on järkevää pestä ja käyttää ne uudelleen. Jogurtit olisi kyllä järkevämpi ostaa pahvipakkauksessa, se on totta. 

Sushirasioista tulee pienoistaimikasvattamoita, samoin maitopurkeista. Muut rasiat käytän säilytysrasioina. Minusta on huolestuttavampaa, että muovia ylipäätään käytetään niin paljon pakkaamiseen, sitä ei oikein pysty välttämään. 

Et sinä tästä nyt selittelyllä pääse mihinkään. 

Sinä kirjoitit jättäväsi perinnöksi tuhansia sushilaatikoita. 

Meinaatko tosiaan, että jälkeesi jäävät tekevät jotain hiton pienoiskasvattamoita tuhansia kappaleita? Järki hoi!

Ei niitä vielä ole kuin 39 (laskin), mutta voisi tietysti tähdätä tuhanteen. Elämässä pitää olla päämääriä ja pirteänäkin se pitää. :-D

Vierailija
1649/3893 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ex-anoppi harrasti tuota samaa, koko perheen voimin. Ei antanut lapsilleen koskaan ruokaa sellaisena päivänä kun oli jotkut juhlat illalla, koska siellä syödään sitten. Olin alkuun melko hämmentynyt näiden jo aikuiseksi kasvaneiden lasten kanssa kun tulivat sitten meille joihinkin juhliin. En osannut varautua siihen, että aikuinen vieras ottaa kakkua aivan hervottoman kokoisen palan - eikä jäänyt siihen vaan otti myös toisen (meni vähintään 1/4 koko kakusta yhden suuhun). Myöhemmin olin jo rutinoitunut tähän, eli hankin sitten useampia kakkuja ja enemmän syömistä, kun tiesin, että nämä sisarukset syötävät ihan järkyttävän määrään kaikkea. Eli panttasivat sitten vanhasta tottumuksesta myös aikuisena koko päivän nälkäänsä ennen juhlia.

Äitimme ei antanut meidän syödä, jos oli vaikka häätarjoilut luvassa joskus viideltä iltapäivällä. Siinähän sitten kaikki oli  itkukiukussa kirkonpenkillä ja lopulta myöhemmin veli aikuisena alttarilla nälkä kurnien mahassa kun ei ollut syönyt. Ennen jouluakaan ei syöty aatonaattona mitään, kun aattonahan on sitten kinkut sun muut illalla. Jouluaatot meni sitten kärvistellessä ja tapellessa. Isä monesti poistui kuusenhakureissulle tuntikausiksi, meni varmaan syömään jonnekkin salaa.

Kummallista on että äitimme on ravintola-alan asiantuntija ja silti vetää pokalla tämmöisiä paastokidutuksia. Varmaan perua lapsuudestaan. Itse en ole tätä kansanperinnettä jatkamassa.

Vierailija
1650/3893 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienasin isot rahat näillä jogurttipurkeilla.

Otin niitä mukaani mökiltä hiihtolomalla ja vein kotiini.

Siemenistä asti aloin kasvattamaan kesäkukkia ja myin niitä paljon vapun aikaan. Retro myi.

2 e kpl, kukka vanhassa viilipurkissa.

Kesällä aloitimme mökillä suursiivouksen ja löytyi niitä purkkeja lisää. Toin kaikki kotiin ja ensi vuonna aion tehdä näitä 4 x enemmän.

Siemenet jo valmiina, -80% alesta ostettu.

Vierailija
1651/3893 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ninnannaa22 kirjoitti:

Viime kesänä järkättiin yhteisen tyttären rippijuhlia. Eksä on sairaan pihi, suorastaan hullu mielestäni. Tein ehdotuksen, että hän varaa juhlatilan ja maksaa sen ja minä hoidan juhliin kaikki tarjoilut. Selkeää ja käytännöllistä ja suht samoilla summilla oltaisiin osallistuttu. Mies tienaa 10000e kk ja minä 2800e kk. Olen tottunut pihiyteen ja missään nimessä en olisi ehdottanut mitään muuta kun jotakin sellaista, että kulut menevät tasan.

Sain tietää sitten, että ukko rakennutti jotakin terassia pihaansa. ,

Sitten sain tietää, että hän ei ole vuokrannut tilaa vaan tarjoaa meille käyttöönsä oman asuntonsa, missä on noin 35 neliön suuruinen olohuonekeittiötila. Muu tila on yläkerrassa, pieniä makkareita, jonne siis ei voi vieda juhlijoita. 

Soitin hänelle ihmeissäni, että mitä helvettiä niin hän sai luokattoman raivarin puhelimessa. että kun hän tarjoaa meille tilan, hän pitää sopimuksen ja on mm rakentanut meidän pojan kanssa terassin pihalleen juhlia varten.

Eli me kokoonnuimme sinne pikkuruiseen kämppään. Onneksi aurinko paistoi ja voitiin olla siellä terassilla, minkä rakentamisen siis taisin maksaa.

Ei ole tuonkaan jälkeen paljon huvittanut eksän kanssa jutella :D nyt jo naurattaa mutta silloin luojaani kiitin taas kerran, oikein tosissani, etten jäänyt sen kanssa olemaan vaan tajusin erota. Onneksi siitäkin jo 10 vuotta ja onneksi lapset kohta niin isoja, ettei tarvitse enää ikinä kuulla siitä mitään.  

Juhlat onnistui erinomaisesti. Oli vaan niin outoa, että minä hääräsin keittiöpiikana siellä eksän kämpässä. Eksän naisystävän kanssa hoidettiin homma himaan ja eksä paistatteli vieraiden keskellä ja oli niin kukkopoikaa, että ...... :D

Ei tulis mieleenkään vuokrata juhlatilaa, jos kotoa löytyy sopivat tilat juhlaan. Toki tuossa tilanteessa olisi ollut reilua, että olisitte maksaneet tarjoilut puoliksi tai vaikka 70-30 suhteella (juhlatilan tarjoaja vähemmän, koska hän kuitenkin joutuu siivoamaan ennen ja jälkeen juhlien).

Vierailija
1652/3893 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen perheellä piheys on sitä että ajalla ei ole arvoa. Ei omalla eikä muiden. Ovat erittäin varakkaita, olisi mahdollisuus esim teettää erinäisiä töitä ammattilaisilla ja täten työllistääkin muita, kuten remonttimiehet, maalarit, autonkorjaajat ja erinäiset hanslankarit tekemässä milloin mitäkin pskanakkeja. Mutta nämä kaikki tehdään itse ja valitetaan kun on aina niiiiin paljon hommaa. Tai sitten niitä nakitetaan muille sukulaisille kuten meille, joille taas aika on juuri nyt arvokkainta, koska työt.

No älkää nakittuko!

Tässä on se syy, miksi toiset vaurastuu ja toiset ei. Jos kaiken ostaa muilta, niin ei se ole ihme, jos ei rahat riitä. Toki muille nakittaminen ilman vastavuoroisuutta ei ole hyvää käytöstä.

Vierailija
1653/3893 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni otti aina teepussinsa minun mukistani. Kertoi, että on siinä vielä "väriä jäljellä".

Ettei sentään tarvinnut uutta liptonia korkata.

Eräänkin yhdistyksen kokouksissa olen saanut osakseni pitkiä, paheksuvia katseita, kun joka mukilliseen otan uuden teepussin. "Älä ota uutta, tästä saa vielä väriä." No niin varmaan saa väriä, mutta makua siinä teesumppissa ei enää ole. Kotona (ja töissä) juon mustaa irtoteetä teelusikallinen per muki -annostuksella, joten saita skotti-teepussien 1,7g -annos teelehtipölyä on makuuni liian laihaa ja mautonta. Eihän kahvinjuojillekaan santsikuppeja lirutella eilisen poroista.

Vierailija
1654/3893 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurasin kerran Lidlissä miten eräs mies juoksi hedelmäpuolen vaa'alla punnitemassa makaronilaatikkoja. Useampi piti punnita että löytyi sen painoinen että kelpas ostoskoriin. Vähän olin ällistynyt, että on se tarkkaa sen 400 gramman kanssa.

Ei Lidlissä ole hedelmäpuolella vaakaa? Se vaaka on kassoilla, ei vissiin ollut jonoa jos siellä juoksi useaan otteeseen

Meillä ainakin on Lidlissä vaaka jossa voi punnita ostoksensa. Niistä ei tule tarraa ja maksupunnitus tapahtuu kassalla. Mutta jopa laki vaatii että vaaka pitää olla tarjolla, jotta kuluttaja voi punnita ostoksensa ja siten tietää kuinka paljon ostokset painaa ja tulevat maksamaan. (jos osaa päässä laskea)

Kuinka hyvin asiakas pääsee kontrolloimaan tuon kassatiskissä olevan vaa'an "pohjalukemat" tuolla Lidlissä? Normaalikaupassa hedelmävaa'an alkulukuna pitää olla 0,000kg, mutta milläs sen lidlissä näkee, painaako kassahenkilö "vähän" ekstragrammoja siihen vaakaan? Normaalikaupoissa asiakas voi kiertää vaikka kaikki itsepalveluvaa'at läpi tomaattipussinsa kanssa ja vertailla, saako samalle tuotteelle samat lukemat vaaoista.

Tai onko lidl-kauppias "muistanut" laittaa tarjouskilohinnat kassajärjestelmäänsä? Aina välillä sattuu, että on jäänyt vanha, korkeampi hinta on jäänyt järjestelmään... Kummallista kyllä, halvemmat hinnat eivät koskaan unohdu.

Vierailija
1655/3893 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

`Mun mieheni henkinen sukulainen tämä. Kaapissa on hyviä vaatteita, mutta niitä ei käytetä.  Sen sijaan reikäiset teepaidat on maailman parhaita, joka puolelta rispaantuneet farkut aivan ylivertaiset pitää.  Kengät melkein puhki kuluneet.  Mutta kaikenlainen tekniikka saa maksaa vaikka mitä, niistä on kiinnostunut ja tarkkana, että ne on kunnossa.  Kaiken pitää toimia moitteettomasti, paitsi oma ulkonäkö saa olla minkälainen vaan.'

Minä : Heh! Aivan ihanaa!!!!! En siis ole maailmassa yksin tämän asian kanssa! Miehelleni on äärimmäisen tärkeää kaiken maailman tekniset vempeleet, kalliit veneet ja autot MUTTA oma ulkoinen olemus on mallia retu soranen. Hänelle oli myös tärkeä tietää ennen naimisiin menoamme (yli 20-v vuotta sitten), olenko kuinka lihovaisuuteen taipuvainen :). No en ole ollut, mutta unohti kertoa tuolloin että hänelle itselleen kilot tulevat vähän niinkuin omasta edestään ! 

Vierailija
1656/3893 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani on toista miljoonaa omaisuutta mutta kiertelee silti öisin tyhjien tölkkien perässä ja jopa selän takana haukkuu muita jotka keräävät että mitä nuo toisen tölkit vievät. Tonkii roskiksia jne. Ja sitten jopa varastelee eli jos löytää puhelimen tai lompakon niin hänen taskuunsa se menee koska hänellä on kuulemma oikeus se ottaa.

Vierailija
1657/3893 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon edelliseen sen verran että hän kyllä jakelee löytämäänsä ylimääräistä tavaraa esim. lapsille joululahjoina joten ei hän nyt ihan niin läpeensä paha ole, heh.

Vierailija
1658/3893 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Siis...mika tuo MYOHEMPI KAYTTO sitten on? :D

Mun mutsin miesystava pollii niita kertakayttoannospusseja suolaa ja pippuria pikaruokapaikoista ja kayttaa ne ruuanlaitossa. Vahanko oli mutsilla pokka pettaa kun ekan kerran laittoi sen luona ruokaa ja sai rasiallisen noita kertakayttopusseja, kun kysyi missa tyyppi pitaa suolaa ja pippuria.

Sama mies vei aitini jonnekin Pohjois-Afrikkaan (en muista oliko Tunisia vai Egypti) lomalle aikoinaan, mutsi jo fiilisteli ihania ruokapaikkoja ja uusia makuelamyksia (ja siellahan ruoka on viela tosi halpaa), miehen kasitys illallisesta oli hotellihuoneessa nautittu paivan vanha leipa ja sardiinipurkki puoliksi. (Paivan vanha viela, koska sen sai puolta halvemmalla. Tuore leipa olisi maksanut ehka 10 senttia.) 

🤣 Onko tuo tyyppi Laihialla syntynyt skotti? 🤣

Vierailija
1659/3893 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee viikonlopuksi vanhempiensa luokse.

Vaihtaa päälle äitinsä vaatteet, että omat ei kulu.

Hiihtää äitinsä suksilla, että omat ei kulu.

Vierailija
1660/3893 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko ja sen äijä päättivät viettää lauantain mökillään tuttavapariskunnan kanssa saunoen, syöden ja juoden. Sopivat, että he ostavat ruuat, ja tuttavapariskunta juomat. Sisko kertoi naureskellen, että ostivat sitten puolenkymmentä grillimakkarapakettia ja sinapit, sekä jotain perunasalaattia tms lisuketta. Kun sitten mökille saapui vieraileva pariskunta, oli äijällä (tunnetusti tosi nuuka) tuomisina juomat: kaksi olutpulloa, puoli pulloa mieheen saunomisen päätteeksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän