Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
1581/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut pestä kaikki kertakäyttöiset salaattirasiat ja jogurttipurkit  yms. myöhempää käyttöä varten. Olen kai mummoutumassa. Jätän sitten perinnökseni tuhansia sushilaatikoita. Tuntuu vaan kamalalta tämä muovin määrä.

Miten se säästää luontoa, että säilöt vanhoja jugurttipurkkeja kaappiisi?

Kun tarvitsen jotain säilytysrasiaa, minun ei tarvitse ostaa sellaista, vaan otan vaan kaapista, eli uuden purkin tuottamiseen menevä muovi ja energia säästyy. Toivottavasti tämä selvensi asiaa. :-)

Kannattaa muistaa, ettei tuotepakkauksia ole tarkoitettu uudelleenkäytettäviksi. Ajan kuluessa niistä alkaa irrota kemikaaleja elintarvikkeisiin. Juomapullonakaan ei saisi käyttää limupulloja, vaan käyttää jatkuvaan käyttöön tarkoitettua kestopulloa. Irtoaa muovia ja muovinpehmentimiä veteen.

Juuri näin, pakkaukset on tehty helposti kierrätettäväksi, ei moneen uusiokäyttöön. Säilytysastiat on sitten erilaisia.

Vierailija
1582/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin Kroatiassa matkalla noin kymmenen vuotta sitten. Oltiin ostettu asuntoon ruokatarvikkeita mm. Aamupaloja varten. Pakattiin asunnossa kotimatkaa varten ja säästäväinen isäni huomasi että kennossa on kuusi kananmunaa jäljellä. Kennon hinta oli Kroatiassa ehkä joku 50cnt..? Hän päätti että munia ei jätetä, nehän on kalliita - paistoi ne pannulla ja vei lentokoneeseen ja söi ne lentokoneessa kotimatkalla :D

Minua ei voi pihiksi väittää, rakastan shoppailua. Mutta kyllä minulle olisi vaikeaa jättää ruokaa ja häipyä. En usko, että kovin moni olisi hyödyntänyt niitä kananmunia myöhemmin, kun eivät tiedä kenen jäljiltä ovat jääneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oco kirjoitti:

Siskon mies(totta) ei raskinut hakea Alepasta maitopurkkia, kun oltiin menossa heille kahville, jää kuulemma niin paljon käyttämättä kun kahviin menee niin vähän.

Siis oltiin vielä justiin oltu syömässä yhdessä ja heille oltiin menossa kahville vielä yhdessä, no ei sitten menty.

Mies on kyllä menestyvä ekonomi ja vaimonsa juristi, että ei mistään muusta kuin pihiydestä kyse.

Maitoahan on pienemmissä kuin litran purkeissa?

Vierailija
1584/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut pestä kaikki kertakäyttöiset salaattirasiat ja jogurttipurkit  yms. myöhempää käyttöä varten. Olen kai mummoutumassa. Jätän sitten perinnökseni tuhansia sushilaatikoita. Tuntuu vaan kamalalta tämä muovin määrä.

Kun tarvitsen jotain säilytysrasiaa, minun ei tarvitse ostaa sellaista, vaan otan vaan kaapista, eli uuden purkin tuottamiseen menevä muovi ja energia säästyy. Toivottavasti tämä selvensi asiaa. :-)

🤣🤣🤣🤣🤦🏼‍♀️

Vierailija
1585/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan uuden esim 5-sarjan bemarin ilman varusteita (perusvarusteilla). Säästää 5-10 tuhatta euroa.

Vierailija
1586/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siellä vaaka jolla näkee painon.

Vierailija
1587/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelörasioista pakkasrasioita...

Vierailija
1588/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, ettei tuotepakkauksia ole tarkoitettu uudelleenkäytettäviksi. Ajan kuluessa niistä alkaa irrota kemikaaleja elintarvikkeisiin. Juomapullonakaan ei saisi käyttää limupulloja, vaan käyttää jatkuvaan käyttöön tarkoitettua kestopulloa. Irtoaa muovia ja muovinpehmentimiä veteen.

Juuri näin, pakkaukset on tehty helposti kierrätettäväksi, ei moneen uusiokäyttöön. Säilytysastiat on sitten erilaisia.

Ja höpönhöpön. Halvat elintarvikeastiat on aivan perusmuoveja joissa ei ole yhtään mitään "lisäaineita" tai "pehmittimiä" joista liukenisi mitään. Esim. limupulloa voi aivan hyvin käyttää juomapullona niin pitkään haluaa.

Jotkut urheilujuomapullot ovat sitä vastoin pehmennettyä muovia ja niissä on usein se muovin hajukin. Nämä jos jotkut ovat niitä vältettäviä, tosin pitoisuudet ovat hyvin pieniä. Ihmisen nenä kun on vaan niin herkkä.

Säilytysastioksi tarkoitetut muoviastiat ovat sitten vähän paksumpaa tavaraa ja niissä saattaa olla jotain designia mukana mutta yhtään sen turvallisempia kuin elintarvikepakkaukset ne eivät ole. Aivan samoja tai vastaavia muoveja ne ovat.

Vierailija
1589/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole mitään järkeä.

Käytät kallisarvoista vettä rasioiden ja purkkien pesuun. 

Ei niitä pestä puhtaalla vedellä, vaan lopuksi altaassa, jossa on jo tiskattu astiat. Jos siis käyttää purkkeja johonkin.

Hyi sekotin tän tohon kasvomaski kommenttiin ja käsitin et joku pesee kasvimaskinsa altaassa jossa on jo tiskatut astiat :Ddd

Vierailija
1590/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appiukkoni ei pidä kännykkää päällä eikä myöskään lataa sitä säästääkseen sähkölaskuissa. Yhteyden saa vain lankapuhelimella ja mökillä ei e.m. syystä mitenkään.

Kannattaisi perehtyä eri sähkölaitteiden virrankulutukseen, se luulee kai että samaa luokkaa kuin sähkökiuas.

Vierailija
1591/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jo aika huono: mun vaimo säästää siten, että jättää jonkun laskun maksamatta ja siirtää vastaavan summan säästötilille. Ei ymmärrä että se lasku joudutaan sitten maksamaan seuraavassa kuussa korkojen kera. Raivostuttavaa...

Eräs persaukinen kaveri toimi samoin laskujen ja auton kanssa. Laskujen maksupäivää lykättiin aina, ihan kuin siinä olisi jotain säästöä syntynyt.

Autoa tankattiin vasta kun se alkaa yskiä ja vain 20€ kerrallaan. Ehdotin, että hän voisi tiukkoina aikoina säästää bensarahassa ja mennä bussilla, kun bussi menee suoraan työpaikan eteen. Ei käynyt, autolla ajettiin lyhyetkin matkat koko ajan jännittäen, riittääkö bensa...

Olisi ilmastonkin kannalta parempi kulkea bussilla.

Vierailija
1592/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tapahtui markka-aikana....vanhempi pariskunta kiersi kävellen kaikki pikkukaupungin kaupat ja missä oli halvinta vaniljajäätelöä, sieltä menivät ostamaan. Se hinnan ero oli 2 penniä /paketti tuolloin. Rahaa on tällä hetkellä yli 20 miljoonaa euroa. Jo tuolloin oli paaljoon, mutta vuosittainhan se lisääntyy pelkillä koroilla.Näkyi vaimon tulot olevan reilu 9000e/v, mitä nyt takuueläke on....ja  pääomatolot vähän vaille 340 000e. 

Tuota sanoisin jo pihiydeksi. Tunnen heidät henkilökohtaisesti.

Mitä tästä opimme?osta aina halvinta vaniljajäätelöä niin sinusta tulee vuosien saatossa miljonääri.

Vierailija
1593/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex poikaystävä piti huushollia niin kylmänä, että piti toppatakki päällä katsoa töllöä. Uunikin olisi ollut, mutta ei raskinut puilla lämmittää. Reissuun lähdettiin ja minut haki matkalta mukaan. Oli tehnyt eväät, ettei tarvitse mennä mihinkään syömään. Ei siinä mitään, mutta ne eväät oli paljasta näkkileipää. Minä kävin huoltsikalta evästä, etten kuollut nälkään, kun hän ei suostunut syömään kuin autossa näkkäriä ilman voita. Ei se seurustelu sitten kauaa jatkunut.

Ylempään kirjoitukseen....melkein samoin...mutta mies ei kahvion lämpöön, vaan autoon syömään. Kävin kaupasta syötävää...pihi mies....pakkanen -20 celsiusta, ja autoa ei käynistänyt, kylmässä autossa nauttia ruokaa.

Hienoo.

.

Vierailija
1594/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän vanhoja repeytyneitä sukkia perseen pyyhkimiseen,niin säästyy vessapaperia. Pesen ne jokaisen käyttökerran jälkeen ja heitän pois kun pesu ei enää riitä.

Itse sama paitsi käytän niitä hädän edessä, kuukautis suojana. xD 

Vierailija
1595/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän erään joka käy leipäjonossa ja säästössä tuhansia euroja. Miten kehtaa???

Siellähän löytyy asuntosijoittajista lähtien.

Vierailija
1596/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhnunaama1988 kirjoitti:

Monilla vanhuksilla taitaa tuo sähkön ja/tai veden säästäminen olla jotain perua energia-kriisin ajoilta, sillä kumpikaan näistä ei minusta ole mitenkään älyttömän hintaista nykyään ja sitä kautta todellisten säästöjen aikaan saaminen on aika hankalaa. Etenkin sähkön hinta on ollut tänä talvena ja COVID-keväänä jopa alhainen. Toki, alueellisia eroja varmaan näissä on, minun kokemus nyt on vaan täältä pk-seudun kupeesta.

Mutta kuitenkin, juuri vilkaisin viime kuun sähkölaskuani ja sähkön & siirron kokonaiskustannus mulla oli maaliskuulta n. 8 snt/kWh. Tuollaisella kWh-hinnalla alkaa lähestyä idioottimaisuutta nykiä mikron töpseliä seinästä, ettei sen kello vaan vie sähköä tai jättää kännykkänsä ladattua "säästämis-mielessä".

Sama veden suhteen, viime vuoden toteuma mulla oli n. 3€/1000 litraa vettä. Ja taas tälläkin hinnalla käppänät säästömielessä suurin piirtein kusee kalsareiden läpi omaan suuhun, tai pesee hampaat vaan kerran viikossa, ettei tarvitse "kallista" vettä lorottaa hanasta.

No ei siinä, mistä kukin hupinsa saa. Mä lasken omalle elämisen mukavuudelle painoarvoa sen verran, etten todellakaan ala miettiä sähkönkulutusta kännykän lataamiseksi tjsp.

Jokapäiväisessä käytössä olevan älypuhelimen lataaminen maksaa noin 2-3€ VUODESSA. Naurattaa nämä ihmiset, jotka lataavat kännykkänsä vain ja ainoastaan töissä, jotta säästävät rahaa. 

Niin, kannattaisi lukea muuntajan merkintöjä kuinka olematonta virtaa se ottaa.

Vierailija
1597/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuukuudella rikkauksiin. kirjoitti:

Kaverin  faija käytti läpikuultavaksi  kuluneita Black Horsen kalsarieita johon oli parsinut toisen lahkeen vastaavista risoista.

Tyhjennettiin anoppilaa tämän kuoleman jälkeen, niin jostain vaatekaappien kätköistä löytyi appiukon pitkät kalsarit, jotka oli vielä avaamattomassa tuotepakkauksessa,  ilmiselvästi jostain 60-luvulta, niin retrot oli kaikin tavoin.  Jos joku muistaa vielä: Hyvon yllä hyv' on olla.  Siis ne oli ne Hyvonit.

Mies otti ne itselleen ja niistä tuli sen lempikalsarit, jotka se aina veti jalkaansa kun lähti moottoripyöräajelulle.  Ne oli kuulemma ihan parhaat siihen, ei hiostaneet ja oli lämpimät ja täydellisesti istuvat.  Se käytti niitä niin kauan, että ne alkoi kulua persuksista, lopulta ne oli ihan reikäset ja hiutuneet ja sanoin, että nyt noi pois, entäs jos joudut kolariin ja sut riisutaan ja sulla on tollaset jalassa...  Kaihomielin niistä luovuttiin.

Vierailija
1598/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin noita kaupan tuotepakkauksia käytän uudelleen, mutta en sentään montaa kertaa.  Heittelen välillä niitä poiskin enkä ihan joka kerta ota talteenkaan.  Kyllä ne muutamia kertoja ainakin käytettynä on vielä ihan turvallisia.  

Noita viilipurkkeja ja jugurttipurkkeja en kyllä säilö mihinkään, käytän vain niitä läpinäkyviä, mihin laitetaan esim. lihatiskistä ostettaessa valmista ruokaa.  Tuntuu niin tuhlaukselta heittää poiskaan, kun kuitenkin jotain ruuanjämiä voi niihin ihan hyvin laittaa seuraavaa päivää varten.

Sukulaisnainen säästi kaikki purkit ja purtilot.  Talo oli niitä täynnä, kun tehtiin loppusiivousta tädin kuoleman jälkeen.  Ihan säälitti, kun näki ne jugurttipurkit ja muut rasiat, mitä se oli pessyt vielä viimeisinä elinviikkoinaan, ja laittanut kuivauskaappiin.  Hän kun vielä tiesi, että elää viimeistä kesäänsä.  Niin miksi ja kenelle niitä taltioi?  Ehkä se oli vain tapa, ei voinut päästää irti edes silloin.  

Vierailija
1599/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin voida henkisesti pahoin t-paidasta jota mies käytti vuosikymmenestä toiseen. Heitin roskikseen monet kerrat mutta aina hän huomasi kaivaa sen pois roskista. Yritin sitten antaa hänelle yhden uuden nimenomaan sen lempipaidan tilalle sillä ehdolla että heittää vanhan pois. Mies otti paidan iloisena vastaan ja lupasi heittää pois vanhan. Eipä kulunut kauankaan kun näin sen vanhan teikäisen rätin taas hänen päällään... On tämä linjassa hänen muunkin rahankäyttönsä kanssa, vain teknisten vempainten hinnalla ei ole väliä.

Mun mieheni henkinen sukulainen tämä.

Kaapissa on hyviä vaatteita, mutta niitä ei käytetä.  Sen sijaan reikäiset teepaidat on maailman parhaita, joka puolelta rispaantuneet farkut aivan ylivertaiset pitää.  Kengät melkein puhki kuluneet.  

Mutta kaikenlainen tekniikka saa maksaa vaikka mitä, niistä on kiinnostunut ja tarkkana, että ne on kunnossa.  Kaiken pitää toimia moitteettomasti, paitsi oma ulkonäkö saa olla minkälainen vaan.

Vierailija
1600/3893 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

365 kirjoitti:

Entinen työkaverini kävi töissä vessassa usein ykkös ja kakkoshädällä ja mainosti kuinka töissä on kiva käydä hädällä ihan ilmaiseksi. Kotona kuulemma halusi säästää vesimaksussa ja siksi oli tarkkana kuinka usein käy vessassa. Alkoholiin kyllä paloi rahaa..

Niin siis eihän se ole pelkästään ilmaista käydä töissä vessassa, vaan töissähän siitä vielä maksetaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän