Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ex-anoppi harrasti tuota samaa, koko perheen voimin. Ei antanut lapsilleen koskaan ruokaa sellaisena päivänä kun oli jotkut juhlat illalla, koska siellä syödään sitten. Olin alkuun melko hämmentynyt näiden jo aikuiseksi kasvaneiden lasten kanssa kun tulivat sitten meille joihinkin juhliin. En osannut varautua siihen, että aikuinen vieras ottaa kakkua aivan hervottoman kokoisen palan - eikä jäänyt siihen vaan otti myös toisen (meni vähintään 1/4 koko kakusta yhden suuhun). Myöhemmin olin jo rutinoitunut tähän, eli hankin sitten useampia kakkuja ja enemmän syömistä, kun tiesin, että nämä sisarukset syötävät ihan järkyttävän määrään kaikkea. Eli panttasivat sitten vanhasta tottumuksesta myös aikuisena koko päivän nälkäänsä ennen juhlia.
Äitimme ei antanut meidän syödä, jos oli vaikka häätarjoilut luvassa joskus viideltä iltapäivällä. Siinähän sitten kaikki oli itkukiukussa kirkonpenkillä ja lopulta myöhemmin veli aikuisena alttarilla nälkä kurnien mahassa kun ei ollut syönyt. Ennen jouluakaan ei syöty aatonaattona mitään, kun aattonahan on sitten kinkut sun muut illalla. Jouluaatot meni sitten kärvistellessä ja tapellessa. Isä monesti poistui kuusenhakureissulle tuntikausiksi, meni varmaan syömään jonnekkin salaa.
Kummallista on että äitimme on ravintola-alan asiantuntija ja silti vetää pokalla tämmöisiä paastokidutuksia. Varmaan perua lapsuudestaan. Itse en ole tätä kansanperinnettä jatkamassa.
Oisko tässä jonkun sortin syömishäiriöstä kyse? Iso määrä syömisiä (ja lihomisen pelko) on niin ahdistava asia, että sitä pitää kompensoida panttaamalla ruokaa etukäteen.
Kaverini isoäiti oli tehnyt mökille maanmainion systeemin. Ei ostanut huussiin vessapaperia ollenkaan vaan tilalla oli astia, johon kasattu metsästä revittyä sammalta. Olisi sitten pitänyt perä pyyhkiä siihen sammaleeseen. Jooh, eipä kaveri mökillä usein vieraillut ja jos vieraili niin toi läjän vessapaperia lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse tienasin isot rahat näillä jogurttipurkeilla.
Otin niitä mukaani mökiltä hiihtolomalla ja vein kotiini.
Siemenistä asti aloin kasvattamaan kesäkukkia ja myin niitä paljon vapun aikaan. Retro myi.
2 e kpl, kukka vanhassa viilipurkissa.Kesällä aloitimme mökillä suursiivouksen ja löytyi niitä purkkeja lisää. Toin kaikki kotiin ja ensi vuonna aion tehdä näitä 4 x enemmän.
Siemenet jo valmiina, -80% alesta ostettu.
Ihanaa! Saanko kysyä, mitä kukkia aiot istuttaa?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kaverini isoäiti oli tehnyt mökille maanmainion systeemin. Ei ostanut huussiin vessapaperia ollenkaan vaan tilalla oli astia, johon kasattu metsästä revittyä sammalta. Olisi sitten pitänyt perä pyyhkiä siihen sammaleeseen. Jooh, eipä kaveri mökillä usein vieraillut ja jos vieraili niin toi läjän vessapaperia lahjaksi.
Niin ja btw: kuivattu rahkasammal käy kuulemma oikeasti vessapaperin korvikkeeksi, mutta tuo ei kyllä kiinnittänyt mitään huomiota siihen mitä sammalta oli ja oliko kuivattua. Sieltä vain metsästä repi mitä lie sammaleen tapaista ja suoraan astiaan.
Oliko ne tarkoitettu kuivikkeeksi, vai ihan tosiaan pyyhkimiseen?
🇺🇦🇮🇱
Isomummoni joutui maksamaan sähköstä, mutta ei lämpimästä vedestä. Kun hän ryhtyi keittämään vettä pannukahvia varten, laski kylmää vettä pannuun ja laittoi sen pannun tiskialtaan pohjalle kuumaan veteen lämpiämään :D kun pannun vesi oli vähän lämmennyt, sen kiehuttaminen sähköhellalla ei kestänyt niin kauan, kuin kylmän veden.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani ottavat oman kahvinkeittimen laivalle ettei tarvitse ostaa kallista kahvilan kahvia.
😂
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tienasin isot rahat näillä jogurttipurkeilla.
Otin niitä mukaani mökiltä hiihtolomalla ja vein kotiini.
Siemenistä asti aloin kasvattamaan kesäkukkia ja myin niitä paljon vapun aikaan. Retro myi.
2 e kpl, kukka vanhassa viilipurkissa.Kesällä aloitimme mökillä suursiivouksen ja löytyi niitä purkkeja lisää. Toin kaikki kotiin ja ensi vuonna aion tehdä näitä 4 x enemmän.
Siemenet jo valmiina, -80% alesta ostettu.Ihanaa! Saanko kysyä, mitä kukkia aiot istuttaa?
Siemenet kylvetään. Mutta joo, samettiruusu selviää hyvin tuollaisessa viilipurkissakin.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurasin kerran Lidlissä miten eräs mies juoksi hedelmäpuolen vaa'alla punnitemassa makaronilaatikkoja. Useampi piti punnita että löytyi sen painoinen että kelpas ostoskoriin. Vähän olin ällistynyt, että on se tarkkaa sen 400 gramman kanssa.
Ei Lidlissä ole hedelmäpuolella vaakaa? Se vaaka on kassoilla, ei vissiin ollut jonoa jos siellä juoksi useaan otteeseen
Meillä ainakin on Lidlissä vaaka jossa voi punnita ostoksensa. Niistä ei tule tarraa ja maksupunnitus tapahtuu kassalla. Mutta jopa laki vaatii että vaaka pitää olla tarjolla, jotta kuluttaja voi punnita ostoksensa ja siten tietää kuinka paljon ostokset painaa ja tulevat maksamaan. (jos osaa päässä laskea)
Kuinka hyvin asiakas pääsee kontrolloimaan tuon kassatiskissä olevan vaa'an "pohjalukemat" tuolla Lidlissä? Normaalikaupassa hedelmävaa'an alkulukuna pitää olla 0,000kg, mutta milläs sen lidlissä näkee, painaako kassahenkilö "vähän" ekstragrammoja siihen vaakaan? Normaalikaupoissa asiakas voi kiertää vaikka kaikki itsepalveluvaa'at läpi tomaattipussinsa kanssa ja vertailla, saako samalle tuotteelle samat lukemat vaaoista.
Tai onko lidl-kauppias "muistanut" laittaa tarjouskilohinnat kassajärjestelmäänsä? Aina välillä sattuu, että on jäänyt vanha, korkeampi hinta on jäänyt järjestelmään... Kummallista kyllä, halvemmat hinnat eivät koskaan unohdu.
Alas-peukuista päätellen lidlin kassoilla harrastetaan systemaattista asiakkaiden huijausta.
Menee etätöihin kaverin kotiin kaverin työtilaan, ja syö kaverin vaimon tekemät ja maksamat ruuat vasten kaverin vaimon tahtoa (toisesta ketjusta)
siskon ex-mies osti puolen tusinaa viinapulloa, maksoi varmaan satasen. Mutta 20 sentin muovikassi oli liian kallis. Pudotti asvalttiin sit parinkympin konjakkipullon. Ihme ettei nuollut kuten eräs, tosin lattialta. Eikä oppinut mitään.
Ilmastoinnin käyttö nostaa kulutusta. Minulla ei ole ollut ilmastoitua autoa, sillä ilmastointi on vikaantumiskohde. -Ilmalänpöpunpussa ei kannata käyttää vakiolänpöasetusta, (vaan siis enimmäis tai vähimmäistason valintaa, n. 4 asteen hahlolla.) Vakioasetuksella laite sahaa. Eli on aikayksikköön suhteuttaen pitempään päällä. (Laitetyyppien vaihtelun takia voi olla myös muita kulutusoptimointiasetuksia.)
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko käyttää autoa tanktessaan autoansa jokaisella pistoolilla, jos vaikka olisi "jämiä" jäänyt siihen letkuun.
Eli oktaanit ja dieselit sekasin tankkiin ja menoks! =) wau..
Anoppi antoi lapselle 9 v synttäri lahjaksi konvehtirasian josta oli syöty pari konvehtia ja oli mennyt vanhaksi 5 kk sitten.
Selitti että maistoi mutta ei tykännyt. Ymmärrätte varmaan että ei olla enään väleissä kun aina antaa lapsille vanhaksi meneviä ruoka tuotteita eikä koskaan laktoosittomia kun ne ovat kalliimpia.
Lapsi sai anopilta ristiäislahjaksi nukkaisen ja kuluneen bodin joka oli kälyni lapsen vanha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut pestä kaikki kertakäyttöiset salaattirasiat ja jogurttipurkit yms. myöhempää käyttöä varten. Olen kai mummoutumassa. Jätän sitten perinnökseni tuhansia sushilaatikoita. Tuntuu vaan kamalalta tämä muovin määrä.
Miten se säästää luontoa, että säilöt vanhoja jugurttipurkkeja kaappiisi?
Kun tarvitsen jotain säilytysrasiaa, minun ei tarvitse ostaa sellaista, vaan otan vaan kaapista, eli uuden purkin tuottamiseen menevä muovi ja energia säästyy. Toivottavasti tämä selvensi asiaa. :-)
Kannattaa muistaa, ettei tuotepakkauksia ole tarkoitettu uudelleenkäytettäviksi. Ajan kuluessa niistä alkaa irrota kemikaaleja elintarvikkeisiin. Juomapullonakaan ei saisi käyttää limupulloja, vaan käyttää jatkuvaan käyttöön tarkoitettua kestopulloa. Irtoaa muovia ja muovinpehmentimiä veteen.
Eikös niitä kuitenkin kierrätetä ja iso osa päädy uudelleen juomapakkauksiksi?
Kummilapseni äiti toivoi omalle lapselleen milloin lampaantaljaa, milloin tietynlaista vaatetta tai lelua. Kun hänestä tuli myöhemmin oman lapseni kummi, en esittänyt toiveita. Hän on tuonut lahjaksi mm. oman lapsensa aloittamat puuhakirjat (lapseni oli vielä niin pieni ettei olisi tehnyt sellaisia muutamaan vuoteen), kirppikseltä ostetun monta kokoa liian ison vaatteen, edelleen oman lapsensa vanhaksi jääneet villasukat (neulon itse sukkia ja hän tietää sen) ja kerran lapsen toivottua koiralelua, hön toi kirppikseltä kipsisen koirakoriste-esineen. No, onneksi meillä on UFF:n laatikko ja roskikset lähellä.
Ollaan ulkomailla, tehdään päiväretki erääseen kaupunkiin. Mennään lounaalle. Yksi mies seurueessa ei tilaa mitään, juo vain vähän vettä ja tuijottaa kiinteästi muiden syömistä.Kun muut ihmettelevät, miksi hän ei tilaa jotain, kun on selvästi nälkäinen, hän sanoo:
"Mää odotan, että teiltä jää jotain, niin syön ne sitten. Noi on niin isot annokset ,ettette jaksa kaikkea. Säästyy taa pitkä penni!"
Eihän se ollut köyhä mies, mutta eli tuolla tavalla, oli tehnyt siitä taiteenlajin.
Menin treffeille nuorena yhden miehen kanssa, johon olin ihastunut hänen ulkonäkönsä takia, sen enempää en tuntenut vielä.
Sovittiin, että mennään siistiin baariin ja juodaan oluet. Hänellä ei ollut "juuri sillä hetkellä rahaa mukanaan", joten tarjouduin maksamaan. SIihen hän sanoi ihan sumeilematta: Vielä parempi, jos annat sen tuopin hinnan rahana, mä voin juoda vettä.
Siinä katosi se ulkonäköni samantien..
korjaus1682: ulkonäkökin eikä ulkonäköni. Siis ei näyttänyt tyyppi enää miltään silmissäni.
Ex-anoppini parsii kaupan muovikassien kantokahvat,jos ne menee poikki, jotta voi taas kerran käyttää ne uudelleen.