Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
41/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks tuttu lentää pari kertaa vuodessa thaimaaseen ja ottaa omat lapset mukaan.

Vierailija
42/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laskettelee autolla alamäet vapaalla kun kuvittelee säästävänsä bensaa.

Teoriassa tuo säästää kyllä bensaa, mutta on paljon muita ratkaisempia tekijöitä taloudellisessa ajotavassa (tasainen ajaminen, moottorijarrutus jne.)

Pitkässä mäessä kaasarikoneella niin kyllähän tuo marginaalisesti ehkä vähentää kulutusta.. Kunhan laittaa vaihteen päälle siinä vaiheessa kun alkaa hidastamaan, ettei joudu erikseen kiihdyttämään ajonopeuteen vapaalla rullailun vuoksi. Eli ilmeisesti kaverillasi on vanhempi auto ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yli 40v miehen, joka kylään mennessään on syömättä koko päivän, koska säästää siinä omissa ruokakuluissa kun syö sitten vierailla. Syö häpeilemättä ja kyselemättä astiat tyhjiksi, varmistaa että itse pystyy santsaamaan.

Ottaa tarjotut ruuat ja juomat, kyydit ja kutsut aina vastaan, täydellisesti ilman mitään vastavuoroisuutta.

Sama tyyppi menee joka paikkaan ilman viemisiä, käyttää ahkerasti kaikki mahdolliset alennukset ja tarjoukset ravintoloissa ym. Harmittelee jos kyläilykutsu ja jonkun ravintolan alennuspäivä osuvat samalle päivälle, kun ei saa silloin täyttä hyötyä irti.

Kitsaus on sairaus. :(

Vierailija
44/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laskettelee autolla alamäet vapaalla kun kuvittelee säästävänsä bensaa.

Jos on kaasariauto, niin säästää.

Vierailija
45/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini, reilu viiskymppinen mies jolla on rahaa kuin rosvopäälliköllä, ajaa autolla silleen että vain hipaisee kaasupoljinta jatkuvasti eikä paina sitä tasaisesti.

Tästä johtuen ajo on nykivää ja levotonta, mutta ilmeisesti se on säästöä jokainen sekunti mitä et paina kaasupoljinta.

Vierailija
46/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosiskoni pyysi iltakahville ja illan pitkittyessä pyysi jäämään miestäni ja minua saunaan heille.. sanoin etten voi jäädä kun pitää saada lapsi nukkumaan, mutta mieheni suostui jäämään. Lopulta siellä oli siskoni toimesta syttynyt hirveä riita, kun seuraan oli liittynyt kolmaskin sisaremme ja kuvioissa kuningas alkoholi.

Seuraavana päivänä tämä sisareni laittoi minulle tuohtuneena viestiä kuinka miehelleni oli ilmaiset viinatkin kelvannut ja siellä oli saunassa sikailtu sisareni kustannuksella!

Oikeasti sisareni oli saanut jonkun skitsokohtauksen ja heittänyt kylppärin sekä saunan lattialle pullollisen huuhteluainetta ja näin ollen itse sikaillut kotonaan.

Tämä sisareni on aina ollut tällainen, että ensin tarjoaa kahvia, sitten alkoholia ja lopulta itse humaltuneena sekoilee ja jälkeen lätisee, että kun toiset loisii ja juo hänen piikkiinsä.

Enpä ole ollut tapauksen takia tekemisissä hänen kanssaan kohta 3 vuoteen.

Vierailija
47/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti säästää käyttämällä purukumista vain puolikkaan kerrallaan. Siis niitä perus-Jenkkipurkkia ostaa pussin, puraisee aina puolet purkasta suuhunsa ja tiputtaa toisen puolikkaan takas purkkapussiinsa. (itse kun tuon kokoisia purukumeja otan kaksi kerralla, pussissakin taitaa olla sellainen suositus)

Vierailija
48/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa, se vie enemmän sähköä jos jatkuvasti räpää katkaisijaa suuntaan ja toiseen.

Asiantuntijat ovat kyllä järjestään eri mieltä tästä. Loisteputken (joka kaäyttää eniten energiaa syttyessään) sytystys käyttää yhtä paljon sähköä, kuin 10 sekunnin päällä olo.

Jos otetaan huomioon lamppujen kuluminen, niin valot kannattaa sammuttaa, jos huoneessa ei olla 5 - 15 minuuttiin.

Tosin lamput kuluttaa niin vähän energiaa, että sammutelu ei tuota jurikaan säästöä.

Vierailija
49/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi antaa joululahjaksi omia vanhoja vaatteitaan ja tavaroitaan, tai no viimeksi sain lahjaksi hänen miehensä vanhan silkkipaidan. Noh, olihan se sentään silkkiä 🙄

Miehen isä antaa lahjaksi entiseltä työnanatajaltaan saatua romua :)

Vierailija
50/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli taas Iltasanomien free lance toimittajan tekemä. Katsokaa vain, niin viikonkuluttua Iltiksessä klikkipyydyksenä. Ilmasta helppoa matskua, kun oma mielikuvitus ei riitä juttujen tekemiseen ja laiskuus.

Vierailija
51/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks tuttu tulee bileisiin aina ilman omia juomia, vaikka kutsussa olis nimenomaan sanottu että omat juomat mukaan. periaatteessa sanoo ettei hän halua tai tarvitse juoda, mutta kuinka ollakkaan ottaa vastaan muiden kiusaantuneena tarjoamat juomat, ja jopa sanoo että "voisin kyllä maistaa" sitä ja tätä mitä muut juovat... 

Vierailija
52/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus oli taas Iltasanomien free lance toimittajan tekemä. Katsokaa vain, niin viikonkuluttua Iltiksessä klikkipyydyksenä. Ilmasta helppoa matskua, kun oma mielikuvitus ei riitä juttujen tekemiseen ja laiskuus.

Pihiyden yksi huippu tämäkin. Työstään piittaamaton sekundatoimittaja on halvempi kuin laatureportteri ja vielä halvempi kun jutut pöllitään sellaisenaan mammapalstalta. Jopa joku näkyvyydestä palkkansa saava harjoittelija voi kopioida mielestään parhaat kommentit valmiiseen juttupohjaan parissa minuutissa ja klikkejä sataa, kun otsikoi tarkoituksella huonosti tai ärsyttävästi.

Vierailija
53/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskitablettien puolitus tai vielä pienemmäksi murskaaminen, pesuaineiden loputon lantraus. Tuon ihmisen koko keittiö ja talo on ihan tahmainen tuon takia. Ei tule puhdasta ja mitä tuossa säästää, pari euroa vuodessa? Hyvin järkevää kun pilaa noin pesukoneensa ja talon pinnat.

Vierailija
54/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti säästää käyttämällä purukumista vain puolikkaan kerrallaan. Siis niitä perus-Jenkkipurkkia ostaa pussin, puraisee aina puolet purkasta suuhunsa ja tiputtaa toisen puolikkaan takas purkkapussiinsa. (itse kun tuon kokoisia purukumeja otan kaksi kerralla, pussissakin taitaa olla sellainen suositus)

Mitä kummaa tässä on?

Itse otan vain yhden palan kerrallaan. Maku loppuu ihan yhtä lyhyeen, vaikka ottais viis palaa kerrallaan.

Tottakai paketissa kehotetaan ottamaan useampi, että loppuisi nopeammin.

Vierailija
55/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun appi taas vihanneksia/hedelmiä punnitessan ei tee siihen solmua, koska se solmu kuulemma painaa. Säästö se on kuvitektukin säästö.

Tästä tuli mieleen, että puolisoni kummasteli jossakin vaiheessa kaupassa käydessämme, että miksi puristan ilmat pois hedelmä/vihannespusseista. Olin oppinut tavan äidiltäni ja vielä kaksikymppisenä tein niin, kunnes mieheni sanoi siitä. Nolotti, kun rupesin ajattelemaan tavan typeryyttä...

Äitini taitaa olla jollain tavalla sairas. Säästää kaiken: laput, voirasiat ym. Kaapit pursuavat kymmeniä tyhjiä voirasioita, jäätelöpakkauksia, pahvilaatikoita, mutta mitään ei saa heittää pois. Mitään ei uskalla syödä käydessä, koska kuiva-aineet ovat vuosia vanhoja, "tuoreempi" ruoka monta päivää viimeistä käyttöpäivää ohittaneita. Pakkasesta löytyy varmaan vielä -90 luvulta ruokaa.

Suurimmasta osasta äidin "säästämisestä" olin päässyt ylitse, mutta tuo ilman puristaminen oli niin automaattista, etten ollut edes tajunnut tekevänäni sitä. Nykyään vain naurattaa.

Vierailija
56/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskitablettien puolitus tai vielä pienemmäksi murskaaminen, pesuaineiden loputon lantraus. Tuon ihmisen koko keittiö ja talo on ihan tahmainen tuon takia. Ei tule puhdasta ja mitä tuossa säästää, pari euroa vuodessa? Hyvin järkevää kun pilaa noin pesukoneensa ja talon pinnat.

Ammattisiivoojatkin sen tietävät, että hyvin pieni määrä puhdistusainetta riittää. Useimmiten riittää pelkkä vesi ja liinalla pyyhintä.

Ihmisillä on harhaluulo, että mitä enemmän ainetta, sitä puhtaampaa tulee.

Väärin.

Pesukone ei mene pilalle eikä talon pinnat mitenkään mene piloille pesuainemäärän vähennyksestä. Siivoustapa on väärä, jos noin käy, ei pesuaineen annostus.

Vierailija
57/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isosiskoni pyysi iltakahville ja illan pitkittyessä pyysi jäämään miestäni ja minua saunaan heille.. sanoin etten voi jäädä kun pitää saada lapsi nukkumaan, mutta mieheni suostui jäämään. Lopulta siellä oli siskoni toimesta syttynyt hirveä riita, kun seuraan oli liittynyt kolmaskin sisaremme ja kuvioissa kuningas alkoholi.

Seuraavana päivänä tämä sisareni laittoi minulle tuohtuneena viestiä kuinka miehelleni oli ilmaiset viinatkin kelvannut ja siellä oli saunassa sikailtu sisareni kustannuksella!

Oikeasti sisareni oli saanut jonkun skitsokohtauksen ja heittänyt kylppärin sekä saunan lattialle pullollisen huuhteluainetta ja näin ollen itse sikaillut kotonaan.

Tämä sisareni on aina ollut tällainen, että ensin tarjoaa kahvia, sitten alkoholia ja lopulta itse humaltuneena sekoilee ja jälkeen lätisee, että kun toiset loisii ja juo hänen piikkiinsä.

Enpä ole ollut tapauksen takia tekemisissä hänen kanssaan kohta 3 vuoteen.

Tämä tarina ei siis varmasti ole sieltä pahimmasta päästä, mutta jatkan vielä sen verran, että sisareni siis myös tarjoilee kyytejä perheenjäsenilleen sekä kavereilleen ja kohta raivoaa, että kun kukaan ei tarjoa tästä hyvästä rahaa saati kiitosta. Sellainen uhriutuja tyyppi!

Vai onko muiden mielestä ok tarjota pullakahvit ja sitten raivota, että kun näihinkin meni kaikki rahat jne?

Vierailija
58/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kummaa tässä on?

Itse otan vain yhden palan kerrallaan. Maku loppuu ihan yhtä lyhyeen, vaikka ottais viis palaa kerrallaan.

Tottakai paketissa kehotetaan ottamaan useampi, että loppuisi nopeammin.

Yhdestä palasta ei tule suosituksen mukaista annosta ksylitolia. Maun kestävyys on toissijaista etenkin, kun purukumia ei suositella pureskeltavan kahta minuuttia kauempaa, koska sen pitkäaikainen jäytäminen rasittaa leukaperiä.

Vierailija
59/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että anoppisi säilyttää vessapaperit uuskäyttöön?

Suomi on harvoja maita, missä jätevesiputkisto on rakennettu niin, että ne kestävät viemärissä wc-paperin. Monessa maassa käytetty wc-paperi laitetaan erilliseen roskikseen, kun viemärit tukkeutuvat.

Joo olen. On ihan seikkaperäisesti selostanut mihin käyttöön ne tulee.

Mä en tajua tätä siltikään... Siis puhtaampi osa pyyhkypaprusta laitetaan talteen seuraavaa pyyhkimistä varten? Yhden hullun ymmärrän, mutta miten muu perhe tuollaiseen hulluuteen suostunut?

Vierailija
60/3893 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen poikaystäväni punnitsi kaupassa aina ison määrän valmiiksi pakattuja hedelmäpusseja ja otti sitten sen, joka painoi eniten. Aina myös kovaan ääneen päivitteli miten suurta huijausta oli kun esim. kilon omenapussi ei painanutkaan kiloa vaan vain 945 g ja joskus jätti ostamatta kokonaan sen takia.

Kerran hän myös unohti ostaa muovipussin ja tepasteli hakemaan sellaisen maksettuaan ostokset. Ja oli ihan äimän käkenä kun kassatäti pyysi maksua ja alkoi kitisemään, että ei kai hänen nyt oikeasti tarvitse yhdestä muovipussista maksaa ja piti sitäkin vääryytenä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi