Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
621/3893 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tutulleni kylään Espooseen. Jäin viimeisellä Helsingin pysäkillä pois ja kävelin loput 1,5km kun en raaskinut maksaa, oli siis Helsingin kuukausilippu voimassa. Takaisin tullessa sama. Tästä on jo yli 20 vuotta aikaa.

Vierailija
622/3893 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehusäkkien suuaukon tikkaukseen käytetty lanka meni uusiokäyttöön samoin asfalttitöistä ktienvarsilta kerätty naru. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/3893 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs omakotitalossa asuva sukulainen vie järjestelmällisesti roskansa toisen taloyhtiön roskikseen. En tiedä minkä säästön siitä saa mutta todella naurettavaa. Roskat kerätään varastoon kunnes kokonainen haiseva jätesäkki on täynnä. Olen yrittänyt sanoa tälle että helpommalla pääsisi jos vaikka kierrättäisi muovit, pahvit etc. ja veisi ne ilmaiseen kierrätyspisteeseen mutta ei, liian vaativaa.

Nyt haisevan roskan takia pihapiiriin oli kuulema ilmestynyt rottia eikä tämä sukulainen edes tajua syy-yhteyttä.

Huvitti kerran kun ex-puoliso joka oli todella pihi suhtautui jostain syystä todella vähättelevästi kaikkeen kierrättämiseen ja piti sitä viherpipertäjien touhuna ja harrasti samanlaista roskan dumppaamista muualle. Kuitenkin mitä tuli panttipulloihin niin alkoi jostain syystä kierrättäminen kiinnostaa. Kun kysyin tätä että miksi kierrättää jos se on vain viherhippien touhua niin sai ihmeellisen raivokohtauksen. Taisi osua johonkin arkaan paikkaan. En tiedä

Vierailija
624/3893 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein olen ryypännyt miesten piikkiin baarissa, vihjailemalla et saattais olla illan lopuksi seksiä tarjolla.

Vähän ennen valomerkkiä sanon meneväni "vessaan" ja katoan baarista.

Vierailija
625/3893 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jo aika huono: mun vaimo säästää siten, että jättää jonkun laskun maksamatta ja siirtää vastaavan summan säästötilille. Ei ymmärrä että se lasku joudutaan sitten maksamaan seuraavassa kuussa korkojen kera. Raivostuttavaa...

Eräs persaukinen kaveri toimi samoin laskujen ja auton kanssa. Laskujen maksupäivää lykättiin aina, ihan kuin siinä olisi jotain säästöä syntynyt.

Autoa tankattiin vasta kun se alkaa yskiä ja vain 20€ kerrallaan. Ehdotin, että hän voisi tiukkoina aikoina säästää bensarahassa ja mennä bussilla, kun bussi menee suoraan työpaikan eteen. Ei käynyt, autolla ajettiin lyhyetkin matkat koko ajan jännittäen, riittääkö bensa...

Kaveri kanssa tankkasi ihme logiikalla. Jos tankki oli tyhjä, rahaa 10 euroa, tankattiin 5e. Kuitenkin tiedossa oli jo ajomatkan pituus. Kaveri arvioi, että bensa riittää justiinsa. Tässä kohtaa ihmettelin miksi täytyy ajaa se justiinsa loppuun, perillä joutuu tankkaamaan kuitenkin sen loput 5e? Ellei sitten tiedä että perillä on halvempaa bensaa. No, siks.

Tietenkin ajomatkalla tuli ylimääräistä kulutusta ja bensa loppui tien päälle. Sitten vaan liftattiin tai käveltiin lähimmälle asemalle kanisterin kanssa. Ja tämä lähin ei usein ollut se halvin...

Korkeintaan hyötyi, jos jollain avuliaalla ohiajajalla oli bensaa kanisterissa ja suostui siitä vähän antamaan. Mutta harvoinpa oli, enkä usko että autokaan tykkää tuollaisesta tyhjiin ajamisesta.

Jospa se kaveri ajatteli, että sinä tarjoutuisit maksamaan osasi polttoaineesta ja siksi tankkasi vaan menomatkalle. Tajusitko ikinä maksaa vai loisitko vaan kyydissä?

Tässäpä taas moittija näppäimistöllä.

Vierailija
626/3893 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena kollina käytin saman kondomin kahteen kertaan..

Vierailija
627/3893 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole typerämpi asia kuin se, että pskan päälle vedetään ämpärillinen _puhdasta, ruokavedeksi kelpaavaa_  vettä. Tottakai kannattaa huuhdella pönttö jollakin jo käytetyllä vedellä, esim suihkussa käydessä voi kerätä vatiin, tai käyttää pyykkivettä jne. Ihmiset eivät ole ymmärtäneet, että vesi (puhdas juomavesi) on kultaakin kalliimpi tuote, jota luonnossa vielä nyt on, mutta onko syytä tuhlata niin arvokasta tuotetta pskansa päälle heitettäväksi? Itselläni on mahdollisuus käyttää ekohuussia ja olen siitä tosi hyvilläni. Ja ureaa voi tosiaan käyttää lannoitukseen - sitähän myydään puutarhamyymälöissä rakeiksi ''jalostettuna'', miksi ei voisi käyttää siis alkutuotetta sinällään? Tätä olen monet kerrat ihmetellyt, että lehmät, hirvet ja muut isot eläimet pudottavat tuotoksensa luontoon ja se on ok, mutta yhtäkkiä ihmisen (=yksi eläinlaji) tuotokset ovatkin sellaiset, että ne pitää huuhdella puhtaalla vedellä putkistoon, joka täällä maalla joka tapauksessa päätyy luontoon ilman kemiallista puhdistusta...

Voisin pitää toisen esitelmän ruuan kunnioittamisesta, mutta jääköön tällä erää.

Pointtini on siis että ekologisuus ei liity pihiyteen millään säikeellä.

Hetki sitten osui silmiini uutinen, jossa joku säästi tuolla tavoin huuhtelemalla pöntön kaataen sinne vettä ja aiheutti suuren putkitukoksen, koska ne paperit ei olleet huuhtoutuneet kunnolla.

Paperit siis huuhtoutuivat pois näkyviltä, mutta eivät riittävän pitkälle ja kasaantuivat lopulta tukkimaan putkistoa.

Tietenkään wc:tä ei voi huuhdella kaatamalla sinne vettä jos pöntössä on jotain muuta kuin pissaa. Eli ainoastaan pissan voi huuhdella kaatamalla vettä sen pissan päälle. Ei kakkelia eikä mitään paperia. 

Kyllä sen WC:n voi hiihdella vettä kaatamalla, vaikka siellä olisi mitä. Pitää vain kaataa riittävästi sitä vettä.

Meillä oli lapsuudenkodissani välillä vesi vähissä, kun oli oma kaivo. Äitini säästi kaikki pyykkikoneesta tulevat vedet sitä varten, että niillä saatiin huuhdella WC-pönttöä. Kyllä sillä saatiin pökäleetkin huuhdottua viemäristä alas, kun laitettiin sitä vettä riittävästi paljon ja riittävän noleasti. Ja vettä säästyi, kun ei käytetty puhdasta vettä pytyn vetämiseen.

Voi tietysti jos osaa kaataa oikein, eikä vain liruttamalla puolta litraa, niin kuin lainaamani henkilö oli tehnyt. Koska mahdollista on että joku ei osaa huuhdella vessaa kantovedellä, niin en viitsi väittää tässä että kyllä kannattaa kakat ja paperit ja naapurin mummot  huuhdella pöntöstä kantovedellä. Parempi sanoa että vain pissat, koska muuten on jollain taas pönttö tukossa.

Minun isäni huuhtelee kesäisin pönttöä sadevedellä, mutta kaataa ne vedet sinne SÄILIÖÖN jolloin huuhtelu tapahtuu ihan normaalisti nappia painamalla tai vetämällä. Siinä pöntössä on nimittäin hana, jonka saa kiinni, jolloin säiliö ei täyty vesiputkesta. Itse voi siis täyttää. Eikä tarvitse pelätä mitään tukoksia!

Vierailija
628/3893 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hyvä. Suomalaismies kertoo miten syö 2 eurolla tai 3 eurolla per päivä.

https://uusiterveys.fi/suomalaismies-neuvoo-miten-syot-hyvin-alle-3-eur…

Vierailija
629/3893 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat asuivat yli 30 vuotta omakotitalossa. He eivät ikinä ostaneet omaa ruohonleikkuria eikä ollut käsin työnnettävääkään. Isä lainasi kaikki noi vuosikymmenet naapurin kiltiltä pariskunnalta ruohonleikkuria.

En tiedä, ostiko isä reilusti polttoainetta leikkuriin tai hyvittikö muuten siitä käytöstä. Itse olin lapsi & teini ja häpesin kuollakseni tilannetta. Sitten muutin pois kotoa.En ole kehdannut kenellekään aiemmin tätä kertoa ja nytkin jotenkin surettaa ruohonleikkurijuttu.

Voi olla, että nykyään tollainen yhteiskäyttö on ihanne, mutta ei se silloin ollut.

Kiltti pariskunta on jo taivaassa, mutta haluaisin jonain päivänä maksaa vaikka jälkikasvulleen korkojen kanssa ruohonleikkurin käytöstä.

Jos ne oli ostanu sen puoliksi ja naapuria, säilytettiin sitä?

Vierailija
630/3893 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yö2 kirjoitti:

Meidät pyydettiin kattotalkoisiin sillä periaatteella, että talkoojuomat ja -ruuat tulee talkooväelle talon puolesta. Oli kuuma helteinen päivä, helvetisti hyttysiä ja hommaa kädet täynnä. Talkooväelle oli sitten ruuaksi pieni kattila makkarakeittoa, johon oli saatu 1/4 Hk:n Sinisestä lenkistä, muutama peruna, vettä yllin kyllin kattilaan ja se oli siinä. Ei mitään keittojuureksia eikä suolakaan ollut sinne eksynyt :). Talkoojuomana oli helteessä lämminnyt vesi. Enpä ole eläessäni yhtä laihaa soppaa saanut. Seuraavana kesänä pyydettiin maalaustalkoisiin kun oli niin tehokasta ja mukavaa, mutta yllättäen meille tuli muuta menoa.

Jotkuthan yrittää teettää "talkoilla" kaikki työt ilmaiseksi.

Olisikohan hyvä idea järjestää talkoot, mutta ruoka ja juoma nyyttäriperiaatteella. Itse antaisin tilan syödä.

Vierailija
631/3893 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskelukaverillani yökylässä. Käytiin hänen tuttavallaan illalla kylässä ja minun piti käydä siellä suihkussa, jotta ei kulu hänen kämpällään vettä. Vettä ei saanut myöskään valuttaa niin kauan, että hanasta tulee kylmää vettä vaan piti juoda vesi lämpimänä. Hän maksoi vedestä erikseen, joten sitä piti säästellä.

Vierailija
632/3893 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pariskunta piti nyyttärit vappuna

Joku vei esim. munkkirinkilöitä ja grillimakkaraa sekä limpparia. Nainen puolitti munkit ja makkarat, laittoi puolet omaan pakastimeen ja limpparit kaappiin. Juomaksi oli Lidlin halvinta tiivistemehua. Vietiin itse mm. pari pussia karkkia. En ehtinyt nähdä minne ne meni mutta tarjolle ei laitettu.

Vierailija
633/3893 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs pariskunta piti nyyttärit vappuna

Joku vei esim. munkkirinkilöitä ja grillimakkaraa sekä limpparia. Nainen puolitti munkit ja makkarat, laittoi puolet omaan pakastimeen ja limpparit kaappiin. Juomaksi oli Lidlin halvinta tiivistemehua. Vietiin itse mm. pari pussia karkkia. En ehtinyt nähdä minne ne meni mutta tarjolle ei laitettu.

Ite oon vieny jotain kahvileipää kylään mennessä ja tarjolle laitetaanki kämäsiä marie-keksejä. Kerran oon kuullu, että tarjottavia säästettiin paremmille vieraille.

Vierailija
634/3893 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pihin ihmisen joka suvun grillatessa makkaroitaan jemmasi omat makkarat lähelleen mutta ei raaskinut niitä grillata.

Söi kyllä.

Toisen kerran toi keittoa muassaan mutta jätti sen autoon. Yöllä laittoi sen jääkaappiin.

Sitä ei syöty, säästi taas.

Vierailija
635/3893 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samainen pihi säästi 90% ruokarahoista eikä tarjonnut ruokaa riittävästi lapsille.

Vierailija
636/3893 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi saksalainen exä liftasi lomamatkoillaan ympäri Eurooppaa ja nukkui tuttujen luona, myös meillä. Kun liikuttiin bussilla, vinkkasi että hän on minun vieraani, joten varmaan maksan hänenkin matkansa. Kun katoin kahvipöytään kakunpaloja, hän hotkaisi monta kerrallaan sillä aikaa kun hain kahvipannun keittiöstä. Hyvä ettei väärään kurkkuun mennyt.

Vierailija
637/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen 65 v kirjoitti:

Kyllästyttää lueskella tätä palstaa - on asia mikä tahansa, niin appivanhemmat ovat kammottavimpia otuksia mitä maa päällään kantaa. Itsekin saatatte joutua tähän anopin tai apen mielenkiintoiseen rooliin, jos hyvin käy. Muistakaa sitten vain hymyillä kauniisti, kun ihana vävynne tai miniänne pitää teitä p-reikinä..

Silloin voi kauniisti hymyillen myös katsoa peiliin :) Ilmeisesti kalikka kalahti sinuun kovaakin.

Niinhän tuo näytti kalahtaneen sinuunkin kun vaivauduit vastaamaan.

Jos appivanhemmat tuntuvat p- reiältä niin voi kyllä katsoa hymyillen peiliin ja kysyä itseltään, onko todella niin että kaikki vika on aina appivanhemmissa eikä koskaan siellä peilissä.

Eri

Vierailija
638/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kattos tätä pätkääkään, uskomaton suomalaisäijä

https://www.como.fi/uutiset/nyt-on-naisella-pihi-mies-tienaa-100-000-eu…

Vierailija
639/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihi saksalainen exä liftasi lomamatkoillaan ympäri Eurooppaa ja nukkui tuttujen luona, myös meillä. Kun liikuttiin bussilla, vinkkasi että hän on minun vieraani, joten varmaan maksan hänenkin matkansa. Kun katoin kahvipöytään kakunpaloja, hän hotkaisi monta kerrallaan sillä aikaa kun hain kahvipannun keittiöstä. Hyvä ettei väärään kurkkuun mennyt.

Tästä tulee mieleen eräs kaiffari, saksalainen hänkin, kun olin Ranskassa vaihdossa kymmenisen vuotta sitten. Hän ei hankkinut itselleen ollenkaan omaa kämppää vaan nukkui koko vaihdon ajan CouchSurfing-palvelun kautta löytämillään sohvilla ilmaiseksi. Hän siis joutui raahaamaan kaikki tavaransa muutaman päivän-viikon välein osoitteesta toiseen useamman kuukauden ajan. Kun juttelin aiheesta hänen kanssaan, hän ei nähnyt toiminnassaan mitään outoa - sen sijaan hän haukkui kaltaiseni idiootit lampaat, jotka maksavat vuokraa, vaikkei ole pakko.

Vierailija
640/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuulemma pihi.

Käytän kaikki loppu.

Mm avaan hammastahnan auki. Jämällä pesen vielä viikon.

Ruokakaapeissa ei ole tarpeetonta. Käyn kaapit läpi 2 x vuodessa ja jos löytyy joku kastike, joka on jäänyt, se käytetään mahdollisimman pian.

Saan vanhemmiltani syksyisin vuoden marjat. Puuron seassa syödään syksystä kevääseen.

Lisäksi vanhemmilla on pihalla vanhoja viinimarjapensaita, jotka eivät enää tuota marjoja. Mutta tulee lehtiä. Kerään lehdet, kuivatan ne ja laitan teen sekaan .

Nokkosia oon kerännyt jo monta ämpärillistä. Ryöppään ja teen lumipallon kokoisiksi ja pakastan. Kahdesta pallosta tulee päivällinen kolmelle, kun suurustan vehnäjauholla, sekaan keitettyjä kananmunia ja sivuun ruisleipää.

Tämä kaikki näkyy mm jätteiden määrissä. Sekajätettä tulee vajaa hedelmäpussilinen viikossa, tai ei sekajätettä, sillä tässä on muovi mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi