Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
641/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin erään mieshenkilön, joka oli rikas kuin mikä, mutta asui homeisessa mökissä, joka oli kylmä talvisin kun ei viitsinyt lämmittää sitä koska sähkö... Söi enimmäkseen kylmiä lihapullia ja valmis keittoja, lämpömittarit yms oli vielä paketeissaan koska ei "raaskinut" aukaista muovia...

Ihme kun oli koko ajan sairaana ja yskitti, yksipuolinen ruokavalio ja homeinen mökki jonka ympärillä kasvaa homesientä

Vierailija
642/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin tinder treffeille miehen kanssa ja hän lähti  laskuani maksamatta. Ei minua ole koskaan mikään noin seksistinen olento nöyryyttänyt näin pahasti.

Ajattelitko lokkeilla oikein kunnolla ja tilata kalleinta, mitä listalta löytyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on hyvä. Suomalaismies kertoo miten syö 2 eurolla tai 3 eurolla per päivä.

https://uusiterveys.fi/suomalaismies-neuvoo-miten-syot-hyvin-alle-3-eur…

Säästyisi vieläkin enemmän, jos menisi sukulaisiin, naapuriin tai kavereille kylään ruoka- aikana ja kiertäisi seurakuntien ja eri lahkojen ilmaisruokailut jne.

Vierailija
644/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri käy työpaikalla suihkussa, ettei kuluta ” omaa” vettä ja vie myös työpaikalta pullotolkulla vettä kotiin lähtiessään. Suomessa on kallis vesi, mutta joku järki pitää kitsatelussakin olla...

Vierailija
645/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samainen pihi säästi 90% ruokarahoista eikä tarjonnut ruokaa riittävästi lapsille.

Aika monessa ns. hyvässä perheessä kohdellaan muuten lapsia todella julmasti, mitä tulee ravinnonsaantiin. On aikuisille sopivat pitkät ateriavälit, esim. 5 tuntia, ja välipaloja ei syödä että ruoka sitten maistuu. Kasvavat lapset tarvitsisivat paljon enemmän ja useammin ja monipuolisempaa ruokaa, myös niitä herkkuja joskus. Tekisi mieli melkein tehdä lasu näistä liian isoa talovelkaa lyhentävistä mukahyvistä vanhemmista, jotka käytännössä pitävät lastaan nälässä koko tämän lapsuusajan.

Toki tottuuhan lapsikin niukkaan ravintoon, kun totutetaan. Turha vaan sitten ihmetellä huonoa koulumenestystä, kun ei energiaa riitä enää aivotoimintaan.

Eräs oma sukulaisenikin oli tällainen. Jestas kun lapset pääsivät joskus sukujuhliin, niin söivät kaiken läpi käsien, kun kerrankin ruokaa saivat.

Vierailija
646/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liotan lautasta kuumalla vedellä ja sitten pyyhin rasvan pois paperiin.

En tavitse tiskiainetta.

Jos käytän tiskiainetta, otan sen talteen sen tiskiveden jotta voin käyttää uudestaan.

Näin mulla kestää vuosia tiskiainepullo.

Vierailija
647/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen olosuhteiden pakosta pihi. Olen työttömänä, ja lähes koko työttömyysetuus menee laskuihin. Ruokaan ei paljon jää. Haenkin ruoka-apua eli jonotan leipäjonossa monta kertaa kuussa. Kerään tietysti myös kaikki pullot ja tölkit mitä ulkoa löydän. Juhliin en voi osallistua koska ei ole varaa ostaa lahjoja, enkä kyläile koska en voi viedä tuliaisia. Muuten pihiyteni ei taida muita haitata, koska elelen yksikseni. Kahta lääkettä minun pitäisi ottaa säännöllisesti, mutta koska rahat ei riitä, olen jättänyt ne pois. Tuo on ehkä hulluin pihiyteni ilmentymä, mutta kun ei ole rahaa niin ei ole. Toinen järjettömyys on, että enää en hae töitä muualta kuin kotikaupaungistani, koska työttömän työhaastattelumatkan matkakorvauksissa on 12 euron omavastuu, ja sitä ei ole varaa menettää. Pitäisi olla varma työpaikka tiedossa että uhraisin neljän päivän ruokarahan.

Sitä en ymmärrä, että joku jaksaa pihistellä jos ei ole pakko. Siihen nimittäin menee aikaa, jonka voisi käyttää paremminkin. Itse inhoan muutaman sentin suuruista näpertelyä, mutta pakko on nyt näin toimia. Ostosten loppusumman pyöristystäkin on ihan säännöllisesti mietittävä.

Vierailija
648/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tavitse tiskiainetta.

Jos käytän tiskiainetta, otan sen talteen sen tiskiveden jotta voin käyttää uudestaan.

Paperi maksaa enemmän kuin tiskiaine tuolla menetelmällä. Ellet sitten varasta sitä jostain. 

Vierailija
649/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tavitse tiskiainetta.

Paperi maksaa enemmän kuin tiskiaine tuolla menetelmällä. Ellet sitten varasta sitä jostain. 

Pala paperia ei maksa juuri mitään ja se ottaa rasvan pois.

Vierailija
650/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus otin nahkakäsineiden vuorin  irti koska se rikkoutui, laitoin puuvillakäsineet sisälle.

Kai nyt korona-aikaan voisi olla hyväkin, sisäkäsineet voi pestä koneessa.

Vierailija
651/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku tulee vierailulle,450km päästä.Autoillen Eivät raaski matkalla,edes kahvilla käväistä,vaan soittelevat ,paappas kahvi tippumaan.Eväät pitää antaa kotimatkalle.

Vierailija
652/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän ot :)

Ostan mielellään laadukasta ja kotimaista vaikka pihi muuten olenkin, esim kahvia lämmitän uudelleen ja wc-paperia käytän 1 palan per kerta.

Olin tässä eräänä päivänä mieheni kanssa kävelyllä päälläni upouudet suomalaiset housut. Näin pusikossa tölkin ja pyysin miestä odottamaan että haen sen. Mies sanoi että älä viitsi, jatketaan. Mun oli mentävä kuitenkin. Horjahdin risukkoon. Sain sen tölkin ja siitä 15 senttiä panttia, mutta housut repesi :) kyllä kannatti.

Vierailija
653/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli pyytänyt rahaa tapailemaltaan naiselta kun nainen oli yökylässä lainannut mieheltä pyyhettä. Piti kuulemma kattaa sähköön, veteen ja pesuaineeseen menevät kulut.

Vierailija
654/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monta kertaa antanut jollekin lahjan jonka olen itse saanut lahjaksi.

Säästöä.

Tä on mun mielestä ihan fiksua ja harrastan samaa! Pitää vaan pitää huolta että henkilöt ei olleet samoissa juhlissa :D

Vierailija
655/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavapariskunta pitää "melko" täydellisesti omat taloutensa. Kun vieras käy kahvilla, niin pöydässä on kaksi sokeriastiaa. Santsikupin kohdalla isäntä sanoi "voit ottaa välillä minun sokeria".

Eikä ole vitsi.

Vierailija
656/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat asuivat yli 30 vuotta omakotitalossa. He eivät ikinä ostaneet omaa ruohonleikkuria eikä ollut käsin työnnettävääkään. Isä lainasi kaikki noi vuosikymmenet naapurin kiltiltä pariskunnalta ruohonleikkuria.

En tiedä, ostiko isä reilusti polttoainetta leikkuriin tai hyvittikö muuten siitä käytöstä. Itse olin lapsi & teini ja häpesin kuollakseni tilannetta. Sitten muutin pois kotoa.En ole kehdannut kenellekään aiemmin tätä kertoa ja nytkin jotenkin surettaa ruohonleikkurijuttu.

Voi olla, että nykyään tollainen yhteiskäyttö on ihanne, mutta ei se silloin ollut.

Kiltti pariskunta on jo taivaassa, mutta haluaisin jonain päivänä maksaa vaikka jälkikasvulleen korkojen kanssa ruohonleikkurin käytöstä.

Kylläpä sinä olet kiltti ihminen. Ihana! 

Ehkäpä naapurit olivat vain iloisia, että saattoivat olla avuksi ja voihan tosiaan olla, että isäsi korvasi tuon käyttönsä. 

Vierailija
657/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tapahtui 80-luvulla. Naapurin tytöllä oli ihania barbeja alkuperäisissä laatikoissaan. Semmoisia kalliita, hienot juhlamekot päällä. Mutta tämä tyttö ei ’saanut’ leikkiä niillä, vanhemmat aina huomautteli että niillä pitää leikkiä varovaisesti ja säästeliäästi, etteivät kulu, että ne on arvokkaita. Tää tyttö sitten leikki yleensä aina vain Skipperillä ja muutamalla halpisbarbilla, joiden suhteen ei tarvinnut varoa. Nää hienot barbiet oli vaan rekvisiittana leikeissä, omissa laatikoissaan tönöttivät. Perhe oli ihan hyvin toimeentuleva, mutta todella pihi. Alennuskupongit aina käytössä..

Nyt kun aikuisena tuota muistelen, niin oli kyllä surullinen tapaus. Meidän perheessä kaikki lelut oli puhkileikittyjä, mutta niin rakkaita :)

Vierailija
658/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin maksamaan toistamiseen treffeillä oman osuuteni

Vierailija
659/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tavitse tiskiainetta.

Voi puu parat,joita vuosien varrella olet halvan tiskikoneen sijasta jyystänyt lautasiisi.

Vierailija
660/3893 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään huippu, mutta helvetin ärsyttävää. Töihin tuodaan jotain herkkuja esim synttärien kunniaksi. Osa leipoo itse, osa tuo kaupasta jotain hyvää. Ei niillä ole tarkoitus korvata kahvitaukoeväitä, vaan olla kivana lisänä, kakkupala tai pari keksiä.

Yksi työkaveri kahmii noita kaksin käsin, kuin ei olisi ruokaa nähnyt. Säästää eväsleivän seuraavaan päivään ja ottaa niin ison palan kakkua että nälkä lähtee. Keksejä napostelee jatkuvaan koko kahvitauon. En tajua, jos tekee niin mieli mutustaa niin ostaisi oman pussin niitä pirkkakeksejä.

Kun on hänen vuoronsa tuoda niin- en ymmärrä mistä hän löytää- mystisiä ylijäämäkeksejä oudossa muovipussissa, maistuvat rasvalle ja jauholle. Sokerimassakarkkeja, jollaisia en ole ikinä nähnyt missään, joiden olisi tarkoutus olla pehmeitä, mutta ovat kovettuneet kiviksi. Päiväysvohveleita, joista puolet on hajonnut tomuksi. Miksei edes voi ostaa normaalikaupasta vaikka niitä halvinpia kaurakeksejä, vaan täytyy olla jostain mummon kaapista ilmaiseksi kaivettuja känttyjä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi