Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
521/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siipan naimaton & lapseton sukulaisnainen eli niukasti  kaupunkilähiön kerrostalokaksiossa. Huonekalut olivat sukulaisilta saatuja, aikansa eläneitä vanerityyppisiä ratkaisuja, kuluneita räsymattoja yms tyyliä...Kaikki luulivat tämän työläisnaisella olevan rahasta tiukkaa. 

Kun hän kuoli yli 90-vuotiaana, kävi ilmi, että käyttötilillään oli yli 200 000 euroa.

Harmittaa näiden mummujen puolesta, että mikseivät käytä rahaa itseensä. Meilläkin suvussa näitä naisia. Omaisuutta asunto-osakkeiden muodossa, joiden arvo on huomattava. Elinikää ei ole enää paljon, mutta siltikään eivät kuluta. Pankki vainoaa provikoiden kiilto silmissä näiden rahoja, vaikka olisi aika jättää yli 90 vuotiaat rauhaan ja kehoittaa nauttimaan säästeliäisyytensä hedelmistä. 

Sukulaisille ei tarvitse jättää mitään. Meidät on opetettu pienestä pitäen, että omillaan on pärjättävä, joten ei olla kärkkymässä perintöä, vaan toivotaan mummujen rahojen menevän heidän omaan hyvinvointiinsa.

Teidän suvussa ei siis ole kukaan koskaan milloinkaan esim saanut KELA-korvausta lääkkeistä?

Vierailija
522/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämmitän pannukahvia useaan otteeseen.

Mä lämmitän ihan kylmentynyttä suodatin kahvia mikrossa. syy ei tosin ole piheys vaan laiskuus keittää uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunaan mennessä otan kylmän veden mikä suihkusta ensin tulee, löylyvedeksi saunaan. 

Otan talteen myös munien keitinvedet, jolla kastelen viherkasveja. Kasvit pitävät siitä vedestä.

Vierailija
524/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöllii duunista vessapaperit, ruokalasta servetit, kahvilasta sokerit, hammastikut jne. Onhan näitä.

Eräs tuttavani näiden lisäksi on pöllinyt ajan mittaan kokonaisen astiaston. Joka päivä kun vie yhden esineen, niin kyllähän siinä kertyy haarukat, lusikat, lautaset, veitset, lasit ja mukit. Kehtasi vielä harmitella että joutui ostamaan leikkuuveitset itse.

Ette ikinä arvaa ammattia.... tadaa, opettaja.

Joskus oon miettinyt että pitäiskö käräyttää. Mutta toisaalta jos toinen ei virallisesti mitään myönnä ja väittää mua valehtelijaksi, saattaisi paska osua vaan omaan tuulettimeen. Toisinaan mietin onkohan muut huomanneet tätä hänen "harrastustaan".

Tosi törkeetä. Itse dyykkasin ihan uuden 6 astiaston roskista. Ääliömäistä heitellä ihan uutta tavaraa roskiin. 

Vierailija
525/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siipan naimaton & lapseton sukulaisnainen eli niukasti  kaupunkilähiön kerrostalokaksiossa. Huonekalut olivat sukulaisilta saatuja, aikansa eläneitä vanerityyppisiä ratkaisuja, kuluneita räsymattoja yms tyyliä...Kaikki luulivat tämän työläisnaisella olevan rahasta tiukkaa. 

Kun hän kuoli yli 90-vuotiaana, kävi ilmi, että käyttötilillään oli yli 200 000 euroa.

Harmittaa näiden mummujen puolesta, että mikseivät käytä rahaa itseensä. Meilläkin suvussa näitä naisia. Omaisuutta asunto-osakkeiden muodossa, joiden arvo on huomattava. Elinikää ei ole enää paljon, mutta siltikään eivät kuluta. Pankki vainoaa provikoiden kiilto silmissä näiden rahoja, vaikka olisi aika jättää yli 90 vuotiaat rauhaan ja kehoittaa nauttimaan säästeliäisyytensä hedelmistä. 

Sukulaisille ei tarvitse jättää mitään. Meidät on opetettu pienestä pitäen, että omillaan on pärjättävä, joten ei olla kärkkymässä perintöä, vaan toivotaan mummujen rahojen menevän heidän omaan hyvinvointiinsa.

Teidän suvussa ei siis ole kukaan koskaan milloinkaan esim saanut KELA-korvausta lääkkeistä?

Tuo KELA-korvaus on nyt kaukaa haettu juttu tässä kohtaa.

Vierailija
526/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti ja hänen miehensä. Ostellaan kyllä katto- ja ikkunaremonttia ihan suruitta, mutta vessa jätetään vetämättä käynnin jälkeen että vesi säästyy. Myös kun on vieraita, muitakin kun meitä omia lapsia käymässä. Niin älyttömän oksettavaa aina avata se kansi ja löytää useat haisevat kuset sieltä. En noudata tätä sääntöä. Myös hämärässä täytyy siristellä ilman valoja ja yrittää lukea, sitten vasta valot päälle kun on täysin pimeää pihalla. Teki ylioppilaskokeisiin lukemisesta vielä pikkuisen hankalampaa. Suihkussa saa käydä vaan jokatoinen päivä, koska ei joka päivä tartte. 

Hyi, tuli oikein kylmät väreet kun tuli vanha muisto mieleen! Opiskeluaikoina kaveri koki jonkun ekologisen herätyksen, hänen luonaan sai vetää vessan vain joka kolmas kerta. Sielläpä sitten oli kaikenlaisia yllätyksiä aina. Myöhemmin keräsivät puolisonsa kanssa omaa virtsaansa, koska ammoniakki tai urea vai mikä olikaan on kuulemma hyvä lannoite. En mennyt koskaan heille kylään, koska siellä olisi kuulemma pitänyt pissata yhteissaaviin, että saadaan virtsaa talteen.

Ei meillä joka kusen jälkeen tosiaankaan vedetä vessaa. Mikä järki esim aamulla kun nousemme mieheni kanssa yhtäaikaa, että ensin toinen pissaa, ja vetää pöntön, ja ennen kuin säiliö on täyttynyt uudelleen, on jo toinen vetämässä sitä oman pissan jälkeen?? Ihan oikeasti kiinnostaa, mikä tästä tekee järkevää toimintaa? Myös silloin kun nautitaan muutama virvoitusjuoma, ja molemmat ollaan kusilukkeja, ja vurortellen käydään pissalla puolen tunnin välein, niin ei todellakaan vedetä 15-30 min välein vessaa. Mikä järki olisi vetää?

Vierailija
527/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunaan mennessä otan kylmän veden mikä suihkusta ensin tulee, löylyvedeksi saunaan. 

Otan talteen myös munien keitinvedet, jolla kastelen viherkasveja. Kasvit pitävät siitä vedestä.

Hyvä provo, kiitos kunnon nauruista! 😂

Vierailija
528/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo KELA-korvaus on nyt kaukaa haettu juttu tässä kohtaa.

Jos huomasit, se oli vain esimerkki. Hyvin usein näiltä ”omillaan toimeentulevilta” jää huomaamatta yhteiskunnalta saamansa tuet.

Vierailija
529/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosin taas hyvät sumpit tänään, lisäsin vettä. Kun tuli eilen illalla laitettua kahvinpuruja niin tänään säästetään.

Vierailija
530/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yli 40v miehen, joka kylään mennessään on syömättä koko päivän, koska säästää siinä omissa ruokakuluissa kun syö sitten vierailla. Syö häpeilemättä ja kyselemättä astiat tyhjiksi, varmistaa että itse pystyy santsaamaan.

Ottaa tarjotut ruuat ja juomat, kyydit ja kutsut aina vastaan, täydellisesti ilman mitään vastavuoroisuutta.

Sama tyyppi menee joka paikkaan ilman viemisiä, käyttää ahkerasti kaikki mahdolliset alennukset ja tarjoukset ravintoloissa ym. Harmittelee jos kyläilykutsu ja jonkun ravintolan alennuspäivä osuvat samalle päivälle, kun ei saa silloin täyttä hyötyä irti.

Kitsaus on sairaus. :(

Minun ex-anoppi harrasti tuota samaa, koko perheen voimin. Ei antanut lapsilleen koskaan ruokaa sellaisena päivänä kun oli jotkut juhlat illalla, koska siellä syödään sitten. Olin alkuun melko hämmentynyt näiden jo aikuiseksi kasvaneiden lasten kanssa kun tulivat sitten meille joihinkin juhliin. En osannut varautua siihen, että aikuinen vieras ottaa kakkua aivan hervottoman kokoisen palan - eikä jäänyt siihen vaan otti myös toisen (meni vähintään 1/4 koko kakusta yhden suuhun). Myöhemmin olin jo rutinoitunut tähän, eli hankin sitten useampia kakkuja ja enemmän syömistä, kun tiesin, että nämä sisarukset syötävät ihan järkyttävän määrään kaikkea. Eli panttasivat sitten vanhasta tottumuksesta myös aikuisena koko päivän nälkäänsä ennen juhlia.

En mäkäänsyö juuri mitään jos olen menossa jonkun kutsumana syömään tai kutsuttuna juhliin sinä päivänä. Olisi epäkohteliasta mennä syömään jonkun luo, ja aloittaa että "minä en syökään nyt mitään, koska söin juuri kotona". Joulut on kaikista "pahimpia", kun "pitää" mennä sekä omille vanhemmille, että miehen vanhemmille syömään. Joulupäivänä sitten vielä perinteisesti joulupuurolla ja rääppiäisille minun vanhemmilleni, ja ehkä tapanin päivänä saa syödä jo kotonakin jotain :p

Vierailija
531/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä parsin sukkani ja jopa alushousuni. Ei ole varaa ostaa uusia jokaisen pienen reiän takia.

Vierailija
532/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmitän pannukahvia useaan otteeseen.

Mä lämmitän ihan kylmentynyttä suodatin kahvia mikrossa. syy ei tosin ole piheys vaan laiskuus keittää uutta.

Meillä ihan jokapäivästä hommaa. Juodaan paljo kahvia.

Vierailija
533/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole 15 vuotaan maksanut baaritaksia itse, en kumpaankaan suuntaan, ja kyllä, olen sillä tavalla "pihi", että jos baariin haluan niin sinne varmasti pääsen omin jaloin tai pyörällä, tai sitten omalla autolla, jos en ota mitään. Silti olen usein istunut taksin kyydissä, koska porukassa on aina joku joka sanoo että en kyllä kävele, maksan taksin omistani, ja menen tietysti kyydillä, koska pyydetään, enkä kehtaa alkaa riidellä että minä menen sitten yksin pyörällä, nih! Tarkoitus ei ole siis hyväksikäyttää muita, mutta en kyllä ala maksamaan taksista siksi että JOKU MUU haluaa sillä mennä. Maksan sitten kun haluan ajaa taksin kyydissä itse. Mitä siitäkin tulisi kun kaikessa toimisin painostuksen alla? "Lähdetkö mukaan, käydään pyörillä tuossa lähikirpparilla katsomassa mitä siellä löytyy?" -No toki, tai mitä jos lähdettäisiin minun autollani naapurikaupungin kirppareille?" -Tulee liian kalliiksi, ehdotan omaa ehdotustani." " No ei sen väliä, minä maksan tietysti bensat, olisi niin kiva käydä vähän toisaalla.! No okei, minä maksan sitten pulet bensoista jne.

Eli en haluaisi laittaa rahaa tuohon, mutta laitan koska kaveri haluaa???

VAi en suostu lähtemään hänen kanssaan, vaikka tiedän että hän ilahtuisi siitä?

Vierailija
534/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu vanhempi rouva käydessään uimahallissa nappaa mukaansa kassiin käsienkuivauspapereita telineestä. Myös pesee uimahallin vessassa pikkupyykkiä, jotta säästyisi vettä ja saippuaa kotona. Mitähän mahdolliset valvontakameraan katsojat miettivät...

Uimahallien vessoissa/pukuhuoneissa ei ole kameravalvontaa.

Vierailija
535/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh kirjoitti:

Thaimaahan hölmö! Maa on ThaiMAA. Et kai sano:

Uusimaaseen on luvattu.... Vaan Uusimaahan. Ei kai tarvii

rautalangasta vääntää enempää.

Tää on aina yhtä riemukasta, kun joku on ojentavinaan toista tekemällä itse nolon virheen :D :D 

Se on Uudellemaalle, ei uusimaahan :D :D

Vierailija
536/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sentissä on miljoonan alku kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ihmiset, jotka kitisee jostain 2 sentistäki, että ei voi ottaa jotain tuotetta, kun olikin niin kallis. Tukkivat kassajonot ja tylyttävät myyjää kuitti kädessä. Puhelinlaskut syynätään suurennuslasin kans ja sitte soitetaan asiakaspalveluun kiukkunen puhelu, että laskussa on virhe. Ynnä muuta paskaa.

Ilmoittaudun. En sen parin sentin vuoksi vaan periaatteesta. Eikä se ole tylyttämistä, jos oikeasta asiasta kysyy. Räyhäämään ei tartte ruveta. Eikä kiroilemaan. Usein kyllä kassa ohjaa neuvontaan, jos tarvitaan selvittämistä, mikä on ok.

Jos esim. on tarjoustuote, josta ei olekaan annettu alennusta niin kauppa pelaa omaan pussiin ja menettelee väärin.

Juu, kyllä kannattaa aina kassakuitit tarkistaa jo kaupassa. Useamman kerran on minulle ja lapsilleni käynyt niin, että kassakone ei ole antanut tarjoushintaa (vaan kalliimman). Neuvonnassa sitten on asia selvitetty ja erotus hyvitetty.  Jos ei korjausta tehdä, niin kalliimman hinnan joutuvat ehkä monet muutkin pulittamaan, siihen saakka kun joku huomaa ja oikaisee.

Totta. Toissa kesänä ostin brolieripaketin -30% Kaupasta. Olin jo maksanut epähuomiossa ostokseni, ja kutiita selaillesani pakkailun lomassa huomautin että paketista oli otettu väärä hinta, ei alennusta. KAssa sanoi että minun pitää mennä infoon, kun hän ei voi sitä enää korjata kun maksu on mennyt. Jonotin puolituntia sen yhden perskuleen kanan takia infotiskille ja sain joku 30 senttiä takaisin.

Sen jälkeen olen aina sanonut myyjälle että tämä on sitten -30, ja laitan paketin suoraan hänen käteensä ja varmistan että vähennys otetaan oikein. Ei ole aikaa seisoa jonottamassa toisen tekemän virheen takia. Huonoa palvelua.

Vierailija
537/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa olin Jyväskylässä ravintolassa.

Yksi itseäni selvästi vanhempi mies tunki seuraani ja tarjosi drinkkejä.

Monta tunti siinä juotiin 15-20 €/kpl drinkkejä miehen piikkiin tietysti.

Valomerkin jälkeen mies pyysi jatkoille luokseen.

Ehdotin et mennään minun luokse.

Kotiin oli 37 km ja matka taitettiin tietysti taksilla.

Kun taksi kurvasi kertostalon pihaan, pomppasin nopeasti ulos taksista.

Sinne jäi mies maksamaan kortilla matkaa, kun menin nopeasti rappukäytävään.

Oven pistin tietysti perässäni lukkoon ja sinne jäi ukko hölmönä pihaan seisomaan.

Kyllä aamulla nauratti, kun koko ilta oli tarjolla ilmasia juomia ja vielä ilmainen taksikyytikin kotia ☺

Vierailija
538/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesekuponkien panttaus :D

Olimme kaveriporukalla ulkona ja päädyimme illan lopuksi lähimpään Hesburgeriin. Kaverini kaivoi esiin kuponkilehtisen ja alkoi tutkailla sitä huolellisesti. Kysyin iloisesti saisinko itselleni kanahampparikupongin, ja hän tuijotti minua kuin olisin sanonut jotain täysin absurdia. Ei irronnut kuponkia, ja oli aika kiusallinen hetki kaiken kaikkiaan. Hauskinta tässä oli se, että olen aiemmin tarjonnut hänelle yksittäisiä juomia baarissa ynnä muuta, enkä muutenkaan olisi osannut odottaa että kupongit ovat jollekulle niin kallisarvoisia aarteita :D

Vierailija
539/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ihmiset, jotka kitisee jostain 2 sentistäki, että ei voi ottaa jotain tuotetta, kun olikin niin kallis. Tukkivat kassajonot ja tylyttävät myyjää kuitti kädessä. Puhelinlaskut syynätään suurennuslasin kans ja sitte soitetaan asiakaspalveluun kiukkunen puhelu, että laskussa on virhe. Ynnä muuta paskaa.

Ilmoittaudun. En sen parin sentin vuoksi vaan periaatteesta. Eikä se ole tylyttämistä, jos oikeasta asiasta kysyy. Räyhäämään ei tartte ruveta. Eikä kiroilemaan. Usein kyllä kassa ohjaa neuvontaan, jos tarvitaan selvittämistä, mikä on ok.

Jos esim. on tarjoustuote, josta ei olekaan annettu alennusta niin kauppa pelaa omaan pussiin ja menettelee väärin.

Juu, kyllä kannattaa aina kassakuitit tarkistaa jo kaupassa. Useamman kerran on minulle ja lapsilleni käynyt niin, että kassakone ei ole antanut tarjoushintaa (vaan kalliimman). Neuvonnassa sitten on asia selvitetty ja erotus hyvitetty.  Jos ei korjausta tehdä, niin kalliimman hinnan joutuvat ehkä monet muutkin pulittamaan, siihen saakka kun joku huomaa ja oikaisee.

Totta. Toissa kesänä ostin brolieripaketin -30% Kaupasta. Olin jo maksanut epähuomiossa ostokseni, ja kutiita selaillesani pakkailun lomassa huomautin että paketista oli otettu väärä hinta, ei alennusta. KAssa sanoi että minun pitää mennä infoon, kun hän ei voi sitä enää korjata kun maksu on mennyt. Jonotin puolituntia sen yhden perskuleen kanan takia infotiskille ja sain joku 30 senttiä takaisin.

Sen jälkeen olen aina sanonut myyjälle että tämä on sitten -30, ja laitan paketin suoraan hänen käteensä ja varmistan että vähennys otetaan oikein. Ei ole aikaa seisoa jonottamassa toisen tekemän virheen takia. Huonoa palvelua.

XD Kuule kyllä se kassa näkee miinuskolkyt-lappuset ihan omin silmin, kunhan laitat paketin oikeinpäin hihnalle etkä minkään kasan alle. Kassalla olen itsekin ollut myyjänä.

Vierailija
540/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

XD Kuule kyllä se kassa näkee miinuskolkyt-lappuset ihan omin silmin, kunhan laitat paketin oikeinpäin hihnalle etkä minkään kasan alle. Kassalla olen itsekin ollut myyjänä.

Niinhän sitä luulisi. Ikävä kyllä ainakin omalla kohdalla sattuu lähes joka kauppareissulla niin, että alennus jää saamatta. Tiedä sitten mistä johtuu, laitan tuotteet siististi hihnalle ja alennuslapulliset selkeästi lappu ylöspäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän