Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
461/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mamma ostaa lapselleen vain ranskalaisia ym. halpaa roskaruokaa, koska käyttää rahansa mieluummin alkoholiin. Hemmetin surullista.

Vierailija
462/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun häistäni meinasi tulla fiasko. Kyseessä ex-mies. Haluttiin sellaiset pienet häät, ehkä 50 ihmistä ja sen jälkeen eräällä metsästysmajalla pitopalvelun järjestämä pitipöytäruokailu ja täytekakkukahvit. Ohjelma ei alun pitäenkään ollut mitään kovin kallista, yksi tuttu laulaja bändinsä kosketinsoittajan kanssa esiintymässä oli ainut palkattu. Muut ohjelmat oli ihan perinteisiä leikkejä ja puheita. Ei meillä ollut rahaa järjestää mitään mega-häitä.

Isäpuoleni veti herneet syvälle nenäänsä, kun ei aiottu kutsua ketään hänen suvustaan. Hän oli ollut elämässäni siitä asti kun olin 8 v., eikä hänellä ollut biologisia lapsia, joten ymmärsin jollain tavalla, etenkin kun olin pyytänyt, että hän saattaa minut alttarille. Tulevan mieheni äiti taas vaatimalla vaati, että hänen kaikki sisaruksensa pitää kutsua puolisoineen. Minä poljin melkein jalkaa, että ei kutsuta, kun ei ole rahaa. Hänpä keksi alkaa säästää. En tiedä, onko varsinaista pihiyttä, mutta suunnitelmasta vaihtui esim. morsiamen iso riippukimppu neilikanoksakimppuun, joka oli halvin. Hän oli omatoimisesti soittanut pitopalveluun ja poistanut listalta ruokia (tyyliin: pelkkä vihersalaatti riittää salaattipöytään). Mutta se mikä minut sitten todella suututti, oli sille esiintyjälle soittaminen. Minä olin varannut koko illaksi, siis kaksi pitkää settiä musiikkia, joiden välissä muuta, vapaaehtoista ohjelmaa. Tulevan mieheni äiti oli perunut sen suunnitelman ja kysynyt, paljonko maksaa tunnin keikka, kun meillä ei ole varaa pidempään. Laulaja soitti minulle (!) ja sanoi, että jos teillä on todella huonosti raha-asiat, niin pidetään se alkuperäinen suunnitelma ja hän laskuttaa vain tunnin keikan. Ai että minua hävetti! Tämä kaikki säästäminen vain siksi, että mieheni äidin kaikki sisarukset puolisoineen ja isäpuoleni lähisuku saavat hääkutsun, eli saadaan 75 häävierasta samalla budjetilla, joka meillä oli 50 hengelle. Ja sulhanen oli ihan hiljaa koko show’n ajan, ei mihinkään ottanut kantaa. Eikä tietty sen jälkeenkään, melkoisen joojoo-miehen nain.

Kyllä me saatiin isommalle henkilömäärälle järkättyä ne häät. Isäpuoleni antoi rahallista avustusta häihin. Epäilemättä motiivina oli, että hänen lähisukunsa pääsee paikalle ja näkee, kuinka hän saattaa minut alttarille, mikä on oikeasti herttainen ajatus. Ja esiintyjille maksettiin normaali palkkio, eikä sitä tunnin hintaa.

Täällä kohtalotoveri. Läheltä piti, etten perunut koko häitä. Meillä oli myös tarkka rahasumma, joka oltiin sovittu käytettäväksi häihin. Appivanhemmat alkoivat säätää, keitä pitää ehdottomasti kutsua häihin. Meillähän oli varattuna tilausravintola, jossa oli 60 istumapaikkaa. Appivanhemmat tunkivat kutsulistalle koko ajan lisää nimiä. Minun sulhaseni meni perumaan sen tilausravintolan, koska sinne ei mahtunut koko sakki. Itkuksihan se meni. Minä sanoin, että ok, vaihtoehdot on joko se tilausravintola, pöytiin tarjoilulla, tai sitten Haikon kartano. Appivanhempani olivat aivopesseet poikansa ajattelemaan, että joku nuorisoseurantalo (mikä sekin on ollut ja millä vuosisadalla...) riittää ja pitopalvelu karjalanpaistia ja keitettyjä perunoita. Miksi me oltaisi omissa häissämme tarjottu vieraille sellaista, mitä ei syötäisi itsekään.

Sama pihistely jatkui vielä senkin jälkeen, kun olin varannut uudestaan tilausravintolan.

Anoppi ja mieheni sisko värkkäsivät itse jotain ”rusetteja”, jotka oli suoraan sanottuna törkeän kotikutoisen näköisiä. Luojan kiitos minun vanhempani tilasivat häälahjaksi shampanjaa ja kukka-asetelmia pöytiin. En ole mistään rikkaasta perheestä itsekään, mutta ainakin minun vanhempani ymmärsivät, että haluan tyylikkäät häät. Appivanhemmat (joilla on hyvät eläkkeet) antoivat muuten häälahjaksi maljakon. Ties mistä alennusmyynnistä lie löytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjaksi tyttären kummin perheeltä palapeli, joka oli jo kerran koottu.

Vierailija
464/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei myönnän. Aina kun appivanhemmat tai muut tylsimykset tulee visiitille kaivan sen iänikuisen lidlin Perfetto-kahvin ja juotan sitä vierailleni. Omalle perheelle keitän sitten erikoiskahvit espresso-keittimelläni. Aina hymyilyttää kun kyselen notta olikos hyvää niin väkinäinen hymy kasvoillaan vastaavat että "juu oli oikein hyvää"

Siis tuo perfetto on oikeasti niin pahaa että ikinä en ole niin pahaa kahvia maistanut.

Mutta jostain se on köyhän hupi revittävä 😀

Aina kun sinä tulet kylään, otan wc-pytystä kahvin keitinveden.

Miehesi yksi aamu oli sitten myrtynyt, kysyin mikä mättää. Joku oli paskantanut lähteeseen, hän totesi.

Näin ne uudet tavat omaksutaan, kun itse on ilkeänpihi-perfetto.

Vierailija
465/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun häistäni meinasi tulla fiasko. Kyseessä ex-mies. Haluttiin sellaiset pienet häät, ehkä 50 ihmistä ja sen jälkeen eräällä metsästysmajalla pitopalvelun järjestämä pitipöytäruokailu ja täytekakkukahvit. Ohjelma ei alun pitäenkään ollut mitään kovin kallista, yksi tuttu laulaja bändinsä kosketinsoittajan kanssa esiintymässä oli ainut palkattu. Muut ohjelmat oli ihan perinteisiä leikkejä ja puheita. Ei meillä ollut rahaa järjestää mitään mega-häitä.

Isäpuoleni veti herneet syvälle nenäänsä, kun ei aiottu kutsua ketään hänen suvustaan. Hän oli ollut elämässäni siitä asti kun olin 8 v., eikä hänellä ollut biologisia lapsia, joten ymmärsin jollain tavalla, etenkin kun olin pyytänyt, että hän saattaa minut alttarille. Tulevan mieheni äiti taas vaatimalla vaati, että hänen kaikki sisaruksensa pitää kutsua puolisoineen. Minä poljin melkein jalkaa, että ei kutsuta, kun ei ole rahaa. Hänpä keksi alkaa säästää. En tiedä, onko varsinaista pihiyttä, mutta suunnitelmasta vaihtui esim. morsiamen iso riippukimppu neilikanoksakimppuun, joka oli halvin. Hän oli omatoimisesti soittanut pitopalveluun ja poistanut listalta ruokia (tyyliin: pelkkä vihersalaatti riittää salaattipöytään). Mutta se mikä minut sitten todella suututti, oli sille esiintyjälle soittaminen. Minä olin varannut koko illaksi, siis kaksi pitkää settiä musiikkia, joiden välissä muuta, vapaaehtoista ohjelmaa. Tulevan mieheni äiti oli perunut sen suunnitelman ja kysynyt, paljonko maksaa tunnin keikka, kun meillä ei ole varaa pidempään. Laulaja soitti minulle (!) ja sanoi, että jos teillä on todella huonosti raha-asiat, niin pidetään se alkuperäinen suunnitelma ja hän laskuttaa vain tunnin keikan. Ai että minua hävetti! Tämä kaikki säästäminen vain siksi, että mieheni äidin kaikki sisarukset puolisoineen ja isäpuoleni lähisuku saavat hääkutsun, eli saadaan 75 häävierasta samalla budjetilla, joka meillä oli 50 hengelle. Ja sulhanen oli ihan hiljaa koko show’n ajan, ei mihinkään ottanut kantaa. Eikä tietty sen jälkeenkään, melkoisen joojoo-miehen nain.

Kyllä me saatiin isommalle henkilömäärälle järkättyä ne häät. Isäpuoleni antoi rahallista avustusta häihin. Epäilemättä motiivina oli, että hänen lähisukunsa pääsee paikalle ja näkee, kuinka hän saattaa minut alttarille, mikä on oikeasti herttainen ajatus. Ja esiintyjille maksettiin normaali palkkio, eikä sitä tunnin hintaa.

Olen pahoillani, että muut yrittivät päsmäröidä häissäsi. Olen huomannut, että samat ihmiset sitten kun on omia juhlia, eivät voisi kuvitellakaan jonkun toisen ideointia. Eivät edes ilmoita, saati kutsu juhliinsa, koska heidän apu torjuttiin.

Vierailija
466/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on huonolaatuisen wc-paperin hankkiminen omaan kotiinsa. 

Samojen ihmisten kotona myös kahvi on halvinta mahdollista - eli hirveetä kuraa.

Vierailija
467/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatua olla pitää kirjoitti:

Samojen ihmisten kotona myös kahvi on halvinta mahdollista - eli hirveetä kuraa.

Kahvi ei ole mikään elinehto. Oletko koskaan miettinyt riippuvuutesi syitä?

Vierailija
468/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatua olla pitää kirjoitti:

Kahvi ei ole mikään elinehto. Oletko koskaan miettinyt riippuvuutesi syitä?

Kahvi ja tee ovat monin tavoin terveellisiä, ehkäisevät jopa syöpiä ja muitakin sairauksia.

Vierailija
469/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen miesystäväni pyysi minut treffeille kylpylään. Maksoi itsensä kylpylään ale- kupongilla. Minä maksoin oman lippuni. Hänellä oli myös omat kaljat mukana repussa 😂 kassanti repesi kun kuittasin takasin, että sä pyydät mut treffeille ja maksan oman lippuni. Mikä homma 🤪

Vierailija
470/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ei ole pihi vaan vihervassari. Hän syö homeisia ruokia ja kuulemma aina rapsuttaa makkaroista pahimmat kärpäsentoukat päältä pois. Hänen lakanansa ovat aivan reikäisiä ja vaatteet just ja just pysyy päällä. Kaikki on rautalangalla korjattua. Hän ei mene lääkäriin vaan teippaa itse muttuneet varpaat yms. Hän ei ole koskaan käyttänyt rahaa mihinkään oikeastaan. Silmälasit on 60-luvulta ja hammasharjasta leikkaa pois pahimmat harottajat. Hupaisa ukko!

Vierailija
471/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuukan isän tytär ja tänä päivänä holjaan melkein käsivarren mitan vessapaperia joka kerralla ihan vain, koska voin. Voi ne teini-iän päivien luennot siitä, kuinka yksi pala riittää! Mutta yksi erityisesti miestäni todella ällöttävä pihi tapa on verenperintönä jäänyt. Käytän kertakäyttönenäliinaa niin kauan kuin siinä on ehjää pintaa niistämiseen. Vasta puhkihapertunut heitetään pois. Nämä "puolipitoiset" säilytetään nykyään sohvatyynyn takana, yöpöydän laatikossa sekä ruokapöydän paikkani viereisellä tuolilla, jotta mieheni ei joudu näkemään niitä. Ja kaikkien takkien taskuissa on eri kulutusasteissa olevia. Minulla on vasomotorinen nenä eli se tippasee käytännöllisesti koko ajan ja niistotarve on jatkuvaa, kerran niistetty nenäliina on täyttä tuhlausta! Mutta ymmärrän kyllä suuren enemmistön mielestä olevani ällöttävä.

Vierailija
472/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri Kulmuni. Ei ollut alkuvuodesta koronaan budjettia kuin 8,6 miltsiä eikä varauduttu. Nyt taitaa budjetit paukkua D: 

Vierailija
473/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini miesystävä latailin kännykkäänsä vieraillessaan luonani. Kun kysyin eikö sitä voisi kotonaan tehdä niin vastaus oli unohtumaton "Sinulla sähkö kuuluu vuokraan. Se on muutenkin niin kallista." Ja kyllä, maksaahan tuon kännykän lataus aivan per.... sti.

Vierailija
474/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi löysi hylätyn tyttöjen vaaleanpunaisen pyörän, eikä tietenkään vienyt asemalle. Kysyi meiltä haluammeko sen? Joo, ei haluttu, meillä poikia. Mieheni veljellä tytärpuolia, sanoin että anna se pyörä heille, myös heikko ekonoominen tilanne. Mummo rupes heti puhumaan että myy sen sitten heille.

Vierailija
475/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tee homehdu kun pussi säilytetään ilmavasti.

Ja aromit silti pysyvät vai?

Vierailija
476/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikaisissa autoissa, vm 90 ja eteenpäin ovat kaikki ovat varustettu elektronisella polttoaineen ruiskutus järjestelmällä, jolloinka kaasun päästäminen alamäessä vaihteen ollessa päällä katkaisee kokonaan polttoaineen syötön. Jos kyseisissä moottoreissa laittaa kytkimen pohjaan alamäessä vaihteen ollessa päällä niin moottori kuluttaa yhä polttoainetta ja ei näin ole taloudellista.

Vanhoissa kaasuttimilla varustetuissa moottoreissa tilanne on se ja sama, kytkin pohjassa tai vapaalla, niin aina kulutti polttoainetta.

Anteeksi kielioppivirheet.

Vierailija
477/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei myönnän. Aina kun appivanhemmat tai muut tylsimykset tulee visiitille kaivan sen iänikuisen lidlin Perfetto-kahvin ja juotan sitä vierailleni. Omalle perheelle keitän sitten erikoiskahvit espresso-keittimelläni. Aina hymyilyttää kun kyselen notta olikos hyvää niin väkinäinen hymy kasvoillaan vastaavat että "juu oli oikein hyvää"

Siis tuo perfetto on oikeasti niin pahaa että ikinä en ole niin pahaa kahvia maistanut.

Mutta jostain se on köyhän hupi revittävä 😀

Aina kun sinä tulet kylään, otan wc-pytystä kahvin keitinveden.

Miehesi yksi aamu oli sitten myrtynyt, kysyin mikä mättää. Joku oli paskantanut lähteeseen, hän totesi.

Näin ne uudet tavat omaksutaan, kun itse on ilkeänpihi-perfetto.

Se Espressomyrkky ei ole jätevettä parempaa.

Vierailija
478/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIhtarit pihtaa kaikkea: rahaa, tunteita ja pillua

Psykoanalyytikko Kaj J. Davidkinin mukaan pihiys, kateus ja ahneus liittyvät toisiinsa. Kitsastelun taustalla on huono itsetunto, joka johtuu suurelta osin varhaislapsuuden traumaattisista kokemuksista. Lapsi on jäänyt vaikeiden tunteidensa kanssa liian yksin.

"Pihi tuntee itsensä riittämättömäksi ja kadehtii toista, koska kokee tiedostamattaan, että toisen hyvä on hänen puutteensa. Tyydyttääkseen pohjatonta psyykkistä nälkäänsä pihi haalii itselleen monenlaista hyvää ja varjelee sitä vain itseään varten", Davidkin sanoo.

Äärimmäinen nuukuus näkyy myös tunneasioissa.

Turvattomaksi itsensä tunteva ihminen ei luota itseensä eikä muihin. Hän kitsastelee tunteissaan eikä ota huomioon toisen tarpeita ja tunteita – hänellä ei ole siihen varaa. Läheisyys ja sitoutuminen on vaikeaa, ja ihmisestä tulee eristäytynyt ja yksinäinen.

Pitkälle mennyt pihiys on joskus suorastaan psyykkistä taistelua hengissä säilymisestä, suoja ahdistusta, ja avuttomuutta vastaan.

Vierailija
479/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on uusi sohvapöytä, jonka päälle ei saa laskea mitään, ettei naarmuunnu. Pöytää pitää myös väistellä samasta syystä. En tiedä, kuinka uusi tuo pöytä tarkalleen on, mutta ainakin se on ollut uusi viimeiset 22 vuotta. Samanlaisia annetaan ilmaiseksi fb:n roskalava-palstoilla. Pitäisi noutaa yksi anopille varapöydäksi. Jospa vaikka sen jälkeen anoppi uskaltaisi laskea siihen kahvikuppinsa. Olisi varmaan juhlava tunne noiden vuosikymmenten jälkeen.

Vierailija
480/3893 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pylli kirjoitti:

Kun säästetään parturikuluissa ja annetaan sokean Reetan leikata hiukset.

8 kertaa kampaajalla Suomessa käyneenä voisin sanoa ettei tuo pidä paikkansa. 5 kertaa olen lähtenyt ulos kampaamosta hyvin pettyneenä. Kyse ei ole siinä ettenkö osaa selitää mitä haluan, sillä Ruotsissa olen käynyt kampaajalla 4 kertaa ja joka kerta ollut tyytyväinen. 

Suomessa ollessa leikkaan itse tukkani, tai joskus veli pätkii tukkaani lyhyemmäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi