Kela saa jatkossa päättää missä perhe asuu?! Kolme kuukautta aikaa etsiä halvempi asunto.
Mitenkäs tämä käytännössä sitten tapahtuu jos alueella jossa asut ei ole edullisempia asuntoja? Ja pitääkö lasten vaihtaa koulua tämmöisen hienon uudistuksen myötä???
Kommentit (185)
Tämä on niin hyvä idea. Vihdoin! Ei työssäkäyvätkään asu isoissa kämpissä keskustoissa. Miksi työttömän pitäisi? Siellä asutaan mihin on itsellä varaa.
Ap voi muuttaa Äetsään. Sieltä löytynee sopiva kämppä ja koulu lapsille.
Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt.
Minä asun työttömänä omakotitalossa. Ei kela voi minua häätää yhtään mihinkään.
Suomessa on täysi vapaus valita itse oma asuinpaikkansa.
Mutta yhteiskunta ei ole velvollinen kustantamaan asumistani etu-töölöläisessa arvoasunnossa - ei vaikka kuinka tykkäisin ja olisin niillä seuduilla elämäni ensimmäiset vuodet viettänyt.
Tätä hallitusohjelman kohtaa tuskin voi käytännössä toteuttaa.
Sairasta. Normaali irtisanomisaikakin on 6kk. Ei kaikille löydy asuntoa noin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Minä, mieheni ja kolme lasta joudumme asumaan pienessä kolmissa 54 neliöö. Emme isompaa saa koska vuokrat liian korkeat. Tarvitsisimme lisää tilaa. Ei auta kun tehdä lisää töitä ja säästää jos sitten 5 vuoden päästä pääsisimme muuttamaan tilavampaan asuntoon huoh.
Voisin myydä 120 neliön rivarinpätkän. 5h+k. Kaikille oma huone.
Kela jostain kuvitteellisesta asuntovarastostaan antaa sen halvemman vuokra-asunnon vai kadulleko pistetään?
Vierailija kirjoitti:
Sairasta. Normaali irtisanomisaikakin on 6kk. Ei kaikille löydy asuntoa noin nopeasti.
Nyt on poikkeuksellisen paljon tarjolla vuokra-asuntoja. Sitä vaan valitsemaan.
Ei kukaan ole automaattisesti oikeutettu johonkin tiettyyn asuntoon jollakin tietyllä alueella.
Asumistukiloisijat kalliista asunnoista pois! Turha uhriuitua mutku mutku.
Melko hurjaa jos ajatus siitä että lapset joutuvat vaihtamaan koulua tuntuu ihan ylivoimaiselta vastoinkäymiseltä. Nykysuomalaiset ovat todellakin pullamössökansaa.
Palsta täynnä ulinaa :D. Hankkikaa koulutus ja menkää töihin niin ei tarvitse olla riippuvainen Kelan tuista.
Mä vaihdoin perheeni kanssa maisemaa 2kk:ssa. Kesäkuun alussa sain tietää uudesta työpaikasta 400km:n päässä, homma alkoi 1.8. Omistusrivarista omakotitaloon.
Luulisi vuokralaisen pääsevän 3kk:ssa kämpästä toiseen, vaikka voin tietysti olla väärässä. En usein kyllä ole.
Onhan niitä jotka asuu tulotasoon nähden liian isossa asunnossa, eriasia ne jotka omillaan mutta ne jotka saa tukia.
Jos elää tuilla, niin ei voi elää niin leveästi kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on täysi vapaus valita itse oma asuinpaikkansa.
Mutta yhteiskunta ei ole velvollinen kustantamaan asumistani etu-töölöläisessa arvoasunnossa - ei vaikka kuinka tykkäisin ja olisin niillä seuduilla elämäni ensimmäiset vuodet viettänyt.
Ei kela tähänkään asti ole maksanut siihen töölöläiseen arvoasuntoon vuokraa kuin tietyn summan. Eli mitään 2000 euron vuokria ei ole makseltu. Harvemmin toisaalta arvoasuntoja vuokralle laitetaankaan.
Eihän tämä mitään uutta ole. Mä jouduin työttömäksi eikä asumistukea tullut kaksioon kuin kolme kuukautta. Pakko oli muuttaa halvempaan yksiöön. Tämä alkuvuonna 2021.
Minä, mieheni ja kolme lasta joudumme asumaan pienessä kolmissa 54 neliöö. Emme isompaa saa koska vuokrat liian korkeat. Tarvitsisimme lisää tilaa. Ei auta kun tehdä lisää töitä ja säästää jos sitten 5 vuoden päästä pääsisimme muuttamaan tilavampaan asuntoon huoh.