Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
421/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyttää lueskella tätä palstaa - on asia mikä tahansa, niin appivanhemmat ovat kammottavimpia otuksia mitä maa päällään kantaa. Itsekin saatatte joutua tähän anopin tai apen mielenkiintoiseen rooliin, jos hyvin käy. Muistakaa sitten vain hymyillä kauniisti, kun ihana vävynne tai miniänne pitää teitä p-reikinä..

Vierailija
422/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sukkahousujen jalkateräosiin tuli reikiä, leikkasin terät pois.

Täten sain " uudet" sukkahousut.

Tai sitten laitoin vaan nilkkasukat päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies, jolla on sama palkka kuin kolmella toimistosihteerillä yhteensä, unohtaa tuoda aina toimistolle kahvipaketin. Juo pokkana muiden tuomaa kahvia ja ” lainaa” muilta vielä kahvimaidonkin

Vierailija
424/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhnunaama1988 kirjoitti:

Monilla vanhuksilla taitaa tuo sähkön ja/tai veden säästäminen olla jotain perua energia-kriisin ajoilta, sillä kumpikaan näistä ei minusta ole mitenkään älyttömän hintaista nykyään ja sitä kautta todellisten säästöjen aikaan saaminen on aika hankalaa. Etenkin sähkön hinta on ollut tänä talvena ja COVID-keväänä jopa alhainen. Toki, alueellisia eroja varmaan näissä on, minun kokemus nyt on vaan täältä pk-seudun kupeesta.

Mutta kuitenkin, juuri vilkaisin viime kuun sähkölaskuani ja sähkön & siirron kokonaiskustannus mulla oli maaliskuulta n. 8 snt/kWh. Tuollaisella kWh-hinnalla alkaa lähestyä idioottimaisuutta nykiä mikron töpseliä seinästä, ettei sen kello vaan vie sähköä tai jättää kännykkänsä ladattua "säästämis-mielessä".

Sama veden suhteen, viime vuoden toteuma mulla oli n. 3€/1000 litraa vettä. Ja taas tälläkin hinnalla käppänät säästömielessä suurin piirtein kusee kalsareiden läpi omaan suuhun, tai pesee hampaat vaan kerran viikossa, ettei tarvitse "kallista" vettä lorottaa hanasta.

No ei siinä, mistä kukin hupinsa saa. Mä lasken omalle elämisen mukavuudelle painoarvoa sen verran, etten todellakaan ala miettiä sähkönkulutusta kännykän lataamiseksi tjsp.

Jokapäiväisessä käytössä olevan älypuhelimen lataaminen maksaa noin 2-3€ VUODESSA. Naurattaa nämä ihmiset, jotka lataavat kännykkänsä vain ja ainoastaan töissä, jotta säästävät rahaa. 

Vierailija
425/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri oli etelän reissulla ja pyysin, että lähettää kortin.

Juu,oli tullut reissusta kotiin ja tiputti kortin itse postiluukusta.

Ei ne postimaksu ja kortti ois nyt kovasti maksaneet.

Vierailija
426/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ukkini eleli yksikseen lähes 50 vuotta ja eli nuukasti. Valot sai olla päällä talvella, mutta kun kevät tuli, niitä ei saanut sytyttää lainkaan. Syksyllä sitten taas iltojen pimetessä valojen käyttö sallittiin. Hän osti pihalle vanhan ulkohuussin, jota käytti enemmän kuin sisävessaa. Parturissa ei käynyt vuosikymmeniin, vaan leikkautti tukkansa aina kylässä kävijöillä. Oli se jännä mennä kylään, kun ensin juotiin nisukahvit ja heti sen jälkeen kaivettiin esille sakset ja hartioille pyyhe. Teepussit hän kuivatti ja säilöi peltirasiaan uutta käyttöä varten. Itse kalasti ja marjasti vielä kasikymppisenäkin. Olin jo aikuinen, kun äiti aina välillä soitti minulle huolissaan, voinko ajaa katsomaan, onko ukilla hätä, kun ei ole vastannut koko päivänä puhelimeen. Ei sillä koskaan ollut. Oli yleensä huono kalaonni ollut sellaisena päivänä ja onki yötä myöten. Hän kaiveli paperinkeräysastioita ja etsi lehdistä kuponkeja. En muista enää, mitä ne kupongit olivat, koska olin vielä lapsi. Muistaako joku minua vanhempi? Lehdessä jotain alennuskuponkeja?

Ainakin 80- ja 90-luvulla lehdessä oli alekuponkeja samoin kuin nykyään on plussa-tarjouksia kännykkäappissa. Eli leikkasit mainoslehdestä alekupongin, niin sait esim kahvipaketin markan halvemmalla. 

Vierailija
427/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen 65 v kirjoitti:

Kyllästyttää lueskella tätä palstaa - on asia mikä tahansa, niin appivanhemmat ovat kammottavimpia otuksia mitä maa päällään kantaa. Itsekin saatatte joutua tähän anopin tai apen mielenkiintoiseen rooliin, jos hyvin käy. Muistakaa sitten vain hymyillä kauniisti, kun ihana vävynne tai miniänne pitää teitä p-reikinä..

Silloin voi kauniisti hymyillen myös katsoa peiliin :) Ilmeisesti kalikka kalahti sinuun kovaakin.

Vierailija
428/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko mieleen, että ne kiinteät vesimaksut nousevat sitä mukaan kun vedenkulutus taloyhtiössä nousee?

Vierailija
429/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeitä anoppeja saa, kannattaa ja pitää haukkua joka ketjussa! Vauva.fi-palstoilta anoppiensa kaltoinkohtelemat miniät saavat tarvitsemaansa vertaistukea ja saavat päästää höyryjään ulos! Anopin äiti oli ilkeä ihminen. Epäystävällinen, epäkohtelias, tahditon ja töykeä. Röyhkeä. Puhui rumasti ihmisistä. Sanoa pamautti, mitä sylki suuhun toi. Esimerkiksi ylipainoisesta ihmisestä totesi "On lihava kuin sika" jne. Ehkäpä anoppini on jo lapsuudenkodissaan omaksunut ilkeältä äidiltään tavan kohdella toisia ihmisiä? Ja tokihan miniälle pitääkin olla vi##umainen. Anoppi on vi##umainen ja appiukko se on vielä vi##umaisempi.

Minulla on kaksi miniää ja he ovat ystävällisiä, järkeviä, hyväkäytöksisiä ja kohteliaita nuoria naisia. Olen äiti ja anoppi. Minulla ei ole kuitenkaan mitään tarvetta ilkeillä miniöilleni. Olen äiti ja miniä. Miksi olen saanut inhottavat appivanhemmat? Mulla kävi vissiin vaan ns. huono tuuri elämän arpajaisissa. Joten tasan ei mene onnen lahjat!!!

Vierailija
430/3893 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun muutettiin, tein muuttosiivouksen, eli laitoin jätesäkkiin kaikkea vanhaa, jota ei enää käytetty ja jota ei kannata lahjoittaa enää minnekään. Ajattelin, että lajittelen ne ja vien keräyspisteisiin. Siellä säkissä oli esim. auringon vaalentamat verhot, purkautumaan lähtenyt pöytäliina, jossa oli steariinitahroja, pari lasikippoa, joissa oli säröjä, ylijääneitä seinäkaakeleita. Anoppi sattumalta tuli käymään ja haukkana iski jätesäkille. Hän vei melkein kaiken omaan kotiinsa. Mieheni hekotteli käynnin jälkeen, että kutsu äiti paikalle, niin pääset kaikesta romusta eroon.

Auts. Tuossahan vaan ongelman löytää perunkirjoituksessa edestään.

Mistä sinäkin tiedät, missä järjestyksessä täältä lähdetään?!!

Vierailija
431/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuteli kirjoitti:

Mun kaveri oli etelän reissulla ja pyysin, että lähettää kortin.

Juu,oli tullut reissusta kotiin ja tiputti kortin itse postiluukusta.

Ei ne postimaksu ja kortti ois nyt kovasti maksaneet.

Pari vuotta sitten Tanskan reissulta lähetettiin vanhemmille ja isovanhemmille yhteensä 4 korttia. Postimerkit maksoivat silloin 4 €/kpl, eli yhteensä 16 €. En tiedä mitä erikoismerkkejä ne olivat vai ovatko ne aina niin kalliita. Toki Tanskassa on vähän korkeampi hintatasokin. Silloin vähän kirpaisi, mutta silti ei alettu jakamaan kortteja vasta Suomessa. 😀

Vierailija
432/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni pihtailee järjenkäyttöä. Minusta se jos joku on järjetöntä.

Tämähän johtuu siitä, että heillä ei alunperinkään ole ollut sitä järkeä käytettäväksi asti. Noita tollukoita on paljon.

Vierailija
433/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isälläni oli surkeat vanhat petivaatteet. Ostin lahjaksi uudet. Kuolinpesää siivotessa ne uudet olivat edelleen avaamattomassa pakkauksessa, lisäksi löytyi toiset käyttämättömät, jotka joku muu oli varmaan ostanut. Palvelutalossa sentään oli hyvät sitten lopussa.

Jos isä vaan piti vanhoista enemmän ja niillä oli tunnearvoa?

"Näissä nukuttiin äidin kanssa" jne

Vierailija
434/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli taas hyvät kahvit kun lisäsin vaan vettä pannukahvia keitettäessä.

Vierailija
435/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun säästetään parturikuluissa ja annetaan sokean Reetan leikata hiukset.

Vierailija
436/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jo aika huono: mun vaimo säästää siten, että jättää jonkun laskun maksamatta ja siirtää vastaavan summan säästötilille. Ei ymmärrä että se lasku joudutaan sitten maksamaan seuraavassa kuussa korkojen kera. Raivostuttavaa...

Siis... millä logiikalla vaimosi kuvittelee säästävänsä noin? En mitenkään saa kiinni tosta ajatuksen juoksusta vaikka kuinka asiaa mielessäni kääntelen.

Se on sitä hetkessä elämistä, kyllähän minäkin eräpäivänä säästin kun jätin laskun maksamatta.

Vierailija
437/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini on vuokrannut asuntonsa, mutta säilyttää asunnossa omia tavaroitaan, niin että vuokralaisen tavarat hädin tuskin mahtuvat sinne. Myöskään verkkokomero ei ole vuokralaisen käytettävissä, vaan sekin on täynnä vuokranantajan tavaroita.

Vierailija
438/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun häistäni meinasi tulla fiasko. Kyseessä ex-mies. Haluttiin sellaiset pienet häät, ehkä 50 ihmistä ja sen jälkeen eräällä metsästysmajalla pitopalvelun järjestämä pitipöytäruokailu ja täytekakkukahvit. Ohjelma ei alun pitäenkään ollut mitään kovin kallista, yksi tuttu laulaja bändinsä kosketinsoittajan kanssa esiintymässä oli ainut palkattu. Muut ohjelmat oli ihan perinteisiä leikkejä ja puheita. Ei meillä ollut rahaa järjestää mitään mega-häitä.

Isäpuoleni veti herneet syvälle nenäänsä, kun ei aiottu kutsua ketään hänen suvustaan. Hän oli ollut elämässäni siitä asti kun olin 8 v., eikä hänellä ollut biologisia lapsia, joten ymmärsin jollain tavalla, etenkin kun olin pyytänyt, että hän saattaa minut alttarille. Tulevan mieheni äiti taas vaatimalla vaati, että hänen kaikki sisaruksensa pitää kutsua puolisoineen. Minä poljin melkein jalkaa, että ei kutsuta, kun ei ole rahaa. Hänpä keksi alkaa säästää. En tiedä, onko varsinaista pihiyttä, mutta suunnitelmasta vaihtui esim. morsiamen iso riippukimppu neilikanoksakimppuun, joka oli halvin. Hän oli omatoimisesti soittanut pitopalveluun ja poistanut listalta ruokia (tyyliin: pelkkä vihersalaatti riittää salaattipöytään). Mutta se mikä minut sitten todella suututti, oli sille esiintyjälle soittaminen. Minä olin varannut koko illaksi, siis kaksi pitkää settiä musiikkia, joiden välissä muuta, vapaaehtoista ohjelmaa. Tulevan mieheni äiti oli perunut sen suunnitelman ja kysynyt, paljonko maksaa tunnin keikka, kun meillä ei ole varaa pidempään. Laulaja soitti minulle (!) ja sanoi, että jos teillä on todella huonosti raha-asiat, niin pidetään se alkuperäinen suunnitelma ja hän laskuttaa vain tunnin keikan. Ai että minua hävetti! Tämä kaikki säästäminen vain siksi, että mieheni äidin kaikki sisarukset puolisoineen ja isäpuoleni lähisuku saavat hääkutsun, eli saadaan 75 häävierasta samalla budjetilla, joka meillä oli 50 hengelle. Ja sulhanen oli ihan hiljaa koko show’n ajan, ei mihinkään ottanut kantaa. Eikä tietty sen jälkeenkään, melkoisen joojoo-miehen nain.

Kyllä me saatiin isommalle henkilömäärälle järkättyä ne häät. Isäpuoleni antoi rahallista avustusta häihin. Epäilemättä motiivina oli, että hänen lähisukunsa pääsee paikalle ja näkee, kuinka hän saattaa minut alttarille, mikä on oikeasti herttainen ajatus. Ja esiintyjille maksettiin normaali palkkio, eikä sitä tunnin hintaa.

Vierailija
439/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies pyysi treffeille ja ennakkoon jo moneen kertaan painotti mainostyyliin että hän tarjoaa sitten jäätelöt tietyssä paikassa. Mikäs siinä. No, mentiin paikalle ja tottakai hänellä oli ilmaiset alennuskupongit , joita oli säästänyt ties kuinka kauan, niihin jäätelöihin. Hävetti ja hämmensi, vaikka olivat kai sitten hänelle tärkeät deitit kun pystyi "uhraamaan" nuo hänelle tärkeät kupongit.

Vierailija
440/3893 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurini on vuokrannut asuntonsa, mutta säilyttää asunnossa omia tavaroitaan, niin että vuokralaisen tavarat hädin tuskin mahtuvat sinne. Myöskään verkkokomero ei ole vuokralaisen käytettävissä, vaan sekin on täynnä vuokranantajan tavaroita.

Minun ja mieheni ensimmäisessä yhteisessä asunnossa oli komero, joka oli munalukolla kiinni. Siellä oli vuokranantajan tavaroita. Hän lupasi, että soittaa etukäteen, kun tulee komerosta jotain hakemaan. Kerran kävikin matkalla Lappiin. Ihan pakko oli vilkuilla, mitä se sieltä ottaa, ja jotain vieheitä ja virveleitä näkyi ottavan mukaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan