Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
3741/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä säästän ainakin siinä, että en koskaan osta kaupasta mitään turhanpäiväisiä välipaloja, kuten jugurttia, rahkaa, vanukkaita jne.  Ne on ihan ylimääräisiä ja turhaa mahantäytettä.  

Töihin vein aina ennen voileipiä ja jugurttia.  Kun olin syönyt ne voileivät, juonut teen tai kahvin, se oli jo ihan riittävästi, mutta vielä piti hotaista se jugurtti naamariin, ja sitten ihmettelin miten täydeltä olo tuntui.  Suuhun nousi jugurtin  makuisia röyhtäisyjä koko päivän ja vyötäröä kiristi.  Kotonakin oli aina jugurttia ja sitä piti syödä ihan vaan huvikseen.

Siinä ei ole mitään järkeä .  Kaupassa on kokonainen pitkä seinällinen täynnä erilaisia jugurttivaihtoehtoja, on kaikenlaisia muitakin vastaavia, ihan vaan välipaloiksi eli turhaan.  Nykyään kävelen siitä ohi tyytyväisenä, että noihin ei minun tarvitse rahaa laittaa.  

Toinen, varmasti vielä e

Rahka ja jugurtti on ihan parhaita perus raaka-aineita monenlaiseen ruoanlaittoon. Tai syötäväksi ihan sellaisenaan.

Etenkin rahka on penninvenyttäjän lempiruoka! Hyvin lähelle edullisinta proteiinia mitä perus ruokakaupasta voi ostaa.

3742/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka selittäisi selkeästi eron pihiyden ja säästäväisyyden välillä?

Säästäväinen ostaa vain tarpeeseen, pihi ei osta vaikka tarvitsisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3743/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun isäni on edelleen hyväpalkkaisessa työssä ja teippaa ilmastointiteipillä lidlistä ostettujen tohvelien reiät.

Vierailija
3744/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tuparilahjaksi itse, omasta mallista, virkkaamani ison pöytäliinan ja antaja, joka sai sen liinan minulta vuotta aiemmin, väitti mumminsa virkanneen sen... 

Voi nolous!  Muisti petti pahasti!

Joskus tuntuu, että joillekin ihmisille ei kannata lahjoittaa mitään, vaikka olisi miten tarpeellistakin ja uutta ja hyvää käyttötavaraa, kun he ei raaski käyttää niitä.  Yksi jo edesmennyt ystäväni oli sellainen, että käytti aina rikkinäisiä yöpaitoja, kuluneita pyyhkeitä, rikkihiutuneita lakanoita jne.  Kun hänen kuolemansa jälkeen asuntoa tyhjennettiin, kaapeista löytyi aivan uusia, vielä pakkauksissaan olevia tavaroita ja tekstiilejä.  Hiukan se tuntui masentavalta.  

Vierailija
3745/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä säästän ainakin siinä, että en koskaan osta kaupasta mitään turhanpäiväisiä välipaloja, kuten jugurttia, rahkaa, vanukkaita jne.  Ne on ihan ylimääräisiä ja turhaa mahantäytettä.  

Töihin vein aina ennen voileipiä ja jugurttia.  Kun olin syönyt ne voileivät, juonut teen tai kahvin, se oli jo ihan riittävästi, mutta vielä piti hotaista se jugurtti naamariin, ja sitten ihmettelin miten täydeltä olo tuntui.  Suuhun nousi jugurtin  makuisia röyhtäisyjä koko päivän ja vyötäröä kiristi.  Kotonakin oli aina jugurttia ja sitä piti syödä ihan vaan huvikseen.

Siinä ei ole mitään järkeä .  Kaupassa on kokonainen pitkä seinällinen täynnä erilaisia jugurttivaihtoehtoja, on kaikenlaisia muitakin vastaavia, ihan vaan välipaloiksi eli turhaan.  Nykyään kävelen siitä ohi tyytyväisenä, että noihin ei minun tarvitse rahaa lait

No miten sitä rahkaa ja jugurttia sitten on tarkoitus syödä?  Siis ruuan sijasta vai?

Laitetaanko pöytään vain jokaiselle purkki jugurttia ja se on se ruoka?

Vierailija
3746/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei ole mitään järkeä .  Kaupassa on kokonainen pitkä seinällinen täynnä erilaisia jugurttivaihtoehtoja, on kaikenlaisia muitakin vastaavia, ihan vaan välipaloiksi eli turhaan.  Nykyään kävelen siitä ohi tyytyväisenä, että noihin ei minun tarvitse rahaa laittaa.  

Toinen, varmasti vielä e

Mekään emme yleensä osta alkoholia yhtään. Joskus juhlapyhien aikaan saatetaan ostaa molemmille joku laatuolut/ siideri ruuan kanssa tai yhteinen viinipullo. Näitä kertoja siis yleensä noin 2-3 per vuosi eli muutaman kympin korkeintaan maksaa koko vuoden alkoholit.

Puolison työpaikalla on melko kostea kulttuurista menoa ja joku työkaveri oli kerran ihmetellyt puolison laadukkaita melko kalliita kenkiä- puoliso oli mielessään miettinyt, että ne maksaa suunnilleen saman verran kuinkysyjän alkoholit joka kuukausi... Valintoja valintoja...

Vierailija
3747/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita jugurtteja ja rahkoja ja vastaavia syödään ihan valtavasti ihan vaan välipaloina, mikä on turhaa.  Ihmisten ei pitäisi syödä pitkin päivää koko ajan jotain.  On ihan terveellistä antaa sen vatsan olla joskus ihan tyhjäkin.  Jos ihminen syö aamiaisen, lounaan ja illalla vielä se ateria kotona, niin mitään välipaloja siihen ei kaivata.  Niillä sitä itsensä lihottaakin.  Jälkiruokakin on sellainen asia, mihin ihmiset on vaan opetettu.  Ei lapsuudessani koskaan meillä eikä kenenkään kotonakaan edes puhuttu mistään jälkiruuasta.  Nykyään se on ikäänkuin joku pakollinen juttu, millä ei muuta kuin saa vatsansa sekaisin.  Kahviakaan ei kannattaisi juoda heti suoraan ruuan päälle.

Töissä joillakin on päiväkahvin ja pullan kanssakin vielä joku jugurtti, "kun on niin pitkä aika siihen kun saa ruokaa."  Höpö höpö.  Ihminen on itse asiassa tehokkaimmillaan pienessä nälässä.

Ihmetelkää vain, miksi suomalaiset on niin paksuja.  Syömällä se on tullut.  

Vierailija
3748/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita jugurtteja ja rahkoja ja vastaavia syödään ihan valtavasti ihan vaan välipaloina, mikä on turhaa.  Ihmisten ei pitäisi syödä pitkin päivää koko ajan jotain.  On ihan terveellistä antaa sen vatsan olla joskus ihan tyhjäkin.  Jos ihminen syö aamiaisen, lounaan ja illalla vielä se ateria kotona, niin mitään välipaloja siihen ei kaivata.  Niillä sitä itsensä lihottaakin.  Jälkiruokakin on sellainen asia, mihin ihmiset on vaan opetettu.  Ei lapsuudessani koskaan meillä eikä kenenkään kotonakaan edes puhuttu mistään jälkiruuasta.  Nykyään se on ikäänkuin joku pakollinen juttu, millä ei muuta kuin saa vatsansa sekaisin.  Kahviakaan ei kannattaisi juoda heti suoraan ruuan päälle.

Töissä joillakin on päiväkahvin ja pullan kanssakin vielä joku jugurtti, "kun on niin pitkä aika siihen kun saa ruokaa."  Höpö höpö.  Ihminen on itse asiassa tehokkaimmillaan pienessä nälässä.

Millähän pätevyydellä jauhat tämmöistä skeidaa?

Vierailija
3749/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joutui lainaamaan tulitikut. Osti uudet tikut ja vähensi askista yhtä monta tikkua, kuin lainatusta askista oli puuttunut. Oli näes laskenut.

Vierailija
3750/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiruokia t o d e l l a k i n  oli ennen. Aina jotain marjakiisseliä, puuroa, pullavanukasta yms.

Nykyisin ei k o s k a a n

No, poikkeus: joulun tienoossa luumurahka

Vierailija
3751/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aika paljon ihmisestä ja terveydestä. Esim diabeetikon on pidettävä verensokeri tasaisena. Sairaus määrittää ruokailurytmin. Mulla on ongelma suoliston kanssa. En voi syödä isoja aterioita. Syön useamman pienen aterian päivässä. Olo on silloin hyvä. Eikä ole kipuja tai muita vaivoja.

Vierailija
3752/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä joillakin on päiväkahvin ja pullan kanssakin vielä joku jugurtti, "kun on niin pitkä aika siihen kun saa ruokaa."  Höpö höpö.  Ihminen on itse as

Normijärjellä.  

Ja on muuten ihan totta.  Ihmiset vetää naamaansa aika paljon sellaista, minkä ainoa tehokas seuraus on vain riippuvuus ja lihominen.  Tavallista terveellisenäkään pidettyä ruokaa ei ole tarkoitus syödä pitkin päivää vain välipaloina.  Sitä vain totuttaa itsensä siihen, että hups, minähän en ole tuntiin nyt syönyt mitään, täytyykin hakea joku välipala!

Olihan täälläkin kerran pitkä keskustelu siitä, mitä pitää ottaa mukaan syötäväksi jotain kolmen -  neljän tunnin junamatkalle.  Piti olla jugurtit ja banaanit ja voileivät ja vaikka mitä.  Miksi ihmeessä? 

Olen muuten sitä mieltä, että jos ihmisellä on niin jatkuva janokin, että koko ajan on oltava vesipullo mukana joka paikassa, niin senkin janon hän on kyllä ihan itse itseensä istuttanut sillä muodikkaalla jatkuvalla veden luttaamisella.  Tottuuhan se elimistö, kun sen totuttaa.  Ja vesikin on terveellistä ja tarpeellista, mutta ei vain pakollista 15 minuutin välein.  Mutta tämä ei nyt kuulu tämän ketjun aiheeseen, joten lopetamme tähän, tai ainakin minä lopetan.

Vierailija
3753/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkiruokia t o d e l l a k i n  oli ennen. Aina jotain marjakiisseliä, puuroa, pullavanukasta yms.

Johtuisikohan tuo ennemmin ruoanlaittajan laiskuudesta?

Vierailija
3754/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, normijärkesi on aika suuressa ristiriidassa ravitsemustieteen kanssa :D Onneksi suurin osa ihmisistä ymmärtää että keskustelupalstoilla keskimäärin puhutaan aivan höpönlöpöä. Samaa uskomusharhaa jonka mukaan ihminen ei tarvitse sokeri tai sokeri olisi suurin syy ihmisten lihomisen taustalla. Ts. tällaista kun lausuu tekee hyvin tiettäväksi kanssapalstailijoille ettei oikeasti tiedä mistä puhuu.

Vierailija
3755/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osti katsastetun auton 600 e. Ajoi sillä 30 000

Vierailija
3756/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta?

No menepä mihin tahansa lounaspaikkaan syömään, niin siellä on todellakin kahvi- ja jälkiruokapöytä vielä erikseen.  Juhlissa, missä tarjotaan ruoka, on myös jälkiruoka.  Aina siellä joku sörsseli on vielä lopuksi tarjolla.  Ei tietenkään ole pakko sitä ottaa.

Vierailija
3757/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on aina pihejä, mutta jotkut valikoidusti. Jopa tuhlari voi olla valikoidusti pihi ja sehän ei huonoa aina, koska säästetyt rahat voi käyttää mieluisampaan.

Nyt ei tule mieleen esimerkkejä pahasta pihistelystä.Pihistely pahaa, jos siitä koituu harmia . Tuo tietenkin täytyy suhteuttaa säästetty summaan vs. harmi. 

Vierailija
3758/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi säästää kynttilänpätkät ja jogurttipikarit, appiukko on paskarrellut ulkovarastoihin ovenkahvoja öljykanistereiden hantaakeista.

Vierailija
3759/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista pihistelyn aiheistahan voi saada hyviä lahjavinkkejä henkilölle. Tosin voi olla, että pihistely tuottaa myös nautintoa tai se voi olla omanlaisensa pakko-oire kun oikein pahana on.

Vierailija
3760/3893 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka selittäisi selkeästi eron pihiyden ja säästäväisyyden välillä?

Säästäväinen ostaa vain tarpeeseen, pihi ei osta vaikka tarvitsisi.

Ja pihit pummaa toisilta. Eivät sillon nuukaile yhtään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä