Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avopuolisoni yritti myydä minulle ostamansa vanhentuvan eineksen omasta jääkaapistamme. Ihan tosissaan. Ikinä en ole vähääkään hänen lompakollaan ollut enkä tule olemaan. Tuntuu vain, että pihiys kasvaa vuosi vuodelta. Tulot ovat molemmilla normaalit.
Nauroin ääneem tälle, todella hauska. Kaikkee sitä. Voiko olla tottakaan mutta ajatuksena aivan mielettömän hauska.
Ajatusta voisi jatkaa vielä niin, että rahan ja eineksen vaihdettua omistajaa olisi tämä myyjä todennut, että et sinä varmaan tätä vanhentunutta ruokaa syö ja olisi sitten syönyt sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Usein ihmetyttää, että mennään naimisiin selkeästi omituisen ja rasittavan nuukailijan kanssa ja vielä hankitaan lapsiakin. Ei kai se rouvan titteli ole mielenterveyttä arvokkaampi?
Miksei se nainen voisi olla selkeästi omituinen ja rasittava nuukailija? Pihtariksikin jotkut sanovat.
Kaveri toi mökille illan istujaisiin konjakkipullon ja laittoi sen pöytään suurin elkein kavereiteni eteen joita hän ei ollut tavannut ennen. Juotiin omia juomia ja konjakkia ilta ja mentiin nukkumaan 3 aikaan aika humalassa loistavan illan jälkeen. Kaveri oli sovitusti lähtenyt aamulla ajoissa ajelemaan jo ja me muut jäätiin viettää vkl mökille.
Huomattiin että oli ottanut konjakin jämät mukaansa.. kyllä kelpasi sapuskat ja saunat ja suurielkeisesti toi pullon pöytään ikään kuin lahjaksi isäntäväelle..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä.
"kahvikuppiansakaan" - tuo -kaan viittaa siihen, että odottaisit hänen maksavan itsensä ja sinut. Valitan, kulttuurinen tapa on ollut, että mies maksaa. Viime seurustelusta tosin huomattavasti parempipalkkainen mies maksoi kummankin ruuat, minä naisena kahvit ja jätskit.
Höpö höpö. Ehkä jenkkikulttuurinen, mutta ei suomalainen.
Seurustelusuhteessa voidaan olettaa sen maksavan, joka on kahvilaan/ravintolaan kutsunut, mutta ei ensitreffeillä. Älytöntähän tuo olisi maksattaa tuntemattomalla ruokansa ja juomansa.
Olin kerran sokkotreffeillä. Treffit sujuivat hyvin ja päätimme yksissä tuumin mennä syömään. Ruokalistaa katsellessamme mies sanoi vähän häpeilevästi, että sopiiko jos maksamme kumpikin omamme. Minä olin aivan hämmästynyt: no tietenkin, en mä ainakaan tarjoa. Mies vastasi, että eikun odotinko hänen tarjoavan. Olin vielä hämmentyneempi: miksi ihmeessä? Eihän me edes tunneta. Minä olen itsellinen nainen, enkä armopalojen varassa. Ja toisaalta, jos mies tarjoaisi, hänelle voisi syntyä epärealistisia odotuksia treffien jatkosta.Eli siskot: älkää koskaan odottaako (ensi)treffien tarjoavan! Se on alentavaa ja potentiaalisesti jopa vaarallista.
Olen 100% eri mieltä. Minusta se on imartelevaa; mies haluaa käyttää rahaansa, aikaansa ja vaivaansa minuun. Kukaan ei ole vielä odottanut saavansa ”maksua” illalla; ehkä treffaillaan eri tyylisiä miehiä sitten. Eikä kyse ole rahasta edes, voin hyvin maksaa omani mutta jotenkin siitä tulee tunne että ollaan vain kaverin kanssa tässä ulkona…
Vierailija kirjoitti:
Kaveri toi mökille illan istujaisiin konjakkipullon ja laittoi sen pöytään suurin elkein kavereiteni eteen joita hän ei ollut tavannut ennen. Juotiin omia juomia ja konjakkia ilta ja mentiin nukkumaan 3 aikaan aika humalassa loistavan illan jälkeen. Kaveri oli sovitusti lähtenyt aamulla ajoissa ajelemaan jo ja me muut jäätiin viettää vkl mökille.
Huomattiin että oli ottanut konjakin jämät mukaansa.. kyllä kelpasi sapuskat ja saunat ja suurielkeisesti toi pullon pöytään ikään kuin lahjaksi isäntäväelle..
Pihiyden lisäksi myös rattijuoppo?
Isäni valitti serkulleni että tämä oli meillä suihkussa liian pitkään. Kävivät meillä ehkä 1-2 krt / v. Käytöstavat isälläni aina hukassa. Meillä ei ollut mitään lämminvesivaraajaa tms josta vesi olisi loppunut, ettei riitä muille, joten siksikään ei olisi ollut tarvetta valittaa. Vesimaksussa nuo eivät varmaan näkyneet senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljeni tienaa lähes 5000€/kk ja ajaa yli 20v Toyotalla. Huoltaakin autonsa itse. Ärsyttävää, mihin se niitä rahojaan säästää....
Ihan sama mihin säästää mutta hemmetin järkevää olla tunkematta niitä autoon ruostumaan. Itse ajelin oman autoni 22-vuotiaaksi ennenkuin vaihdoin, ja senkin tein vain koska jälkikasvu ei enää suostunut tulemaan vanhan kyytiin. Itselleni kelpaisi vielä hyvin, ja ainiin, tienaan 6ke/kk.
Oma autoni 50v vanha ja tienaan + 100k € / vuosi.
Hoidokki käyttää samoja hammastikkuja monta päivää.
Vierailija kirjoitti:
Hoidokki = hoitolapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri ajaa n.20 vuotiaalla pikkuautolla, jossa yli 10 vuotiaat kitkat alla.
Hengenvaarallista. Sijoittelee samaan aikaan rahastoihin.
Minä voisin olla tämä. Todellakaan anna rahan näkyä.
Vastuutonta, olisi syytä hävetä !
Mulla on kanssa yksi pihi kaveri. Saunaillassa kelpasi kyllä hänelle tarjotut juomat, mutta omasta juomastaan piti kynsin hampain kiinni. Taksimaksuun ei myöskään tullut mieleenkään osallistua. Ihmettelee vielä jälkikäteen kun kavereista ei kuulu mitään. Eikä kyseessä ole edes mikään persaukinen tyyppi. Kyllä kavereille pitäisi olla reilu jos heidän kanssaan haluaa viettää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri ajaa n.20 vuotiaalla pikkuautolla, jossa yli 10 vuotiaat kitkat alla.
Hengenvaarallista. Sijoittelee samaan aikaan rahastoihin.
Minä voisin olla tämä. Todellakaan anna rahan näkyä.
Vastuutonta, olisi syytä hävetä !
Minä ajelin 15 vuotta vanhoilla talvirenkailla. Oli appiukon entinen auto, eikä ollut tiedossa että ovat niin vanhat. Vähän liukkaat olivat ja seuraavalle talvelle vaihdettiin, jolloin löydettiin valmistusvuosi renkaista.
Kyllä siellä vaaka on missä voi punnita....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä.
"kahvikuppiansakaan" - tuo -kaan viittaa siihen, että odottaisit hänen maksavan itsensä ja sinut. Valitan, kulttuurinen tapa on ollut, että mies maksaa. Viime seurustelusta tosin huomattavasti parempipalkkainen mies maksoi kummankin ruuat, minä naisena kahvit ja jätskit.
Höpö höpö. Ehkä jenkkikulttuurinen, mutta ei suomalainen.
Seurustelusuhteessa voidaan olettaa sen maksavan, joka on kahvilaan/ravintolaan kutsunut, mutta ei ensitreffeillä. Älytöntähän tuo olisi maksattaa tuntemattomalla ruokansa ja juomansa.
Olin kerran sokkotreffeillä. Treffit sujuivat hyvin ja päätimme yksissä tuumin mennä syömään. Ruokalistaa katsellessamme mies sanoi vähän häpeilevästi, että sopiiko jos maksamme kumpikin omamme. Minä olin aivan hämmästynyt: no tietenkin, en mä ainakaan tarjoa. Mies vastasi, että eikun odotinko hänen tarjoavan. Olin vielä hämmentyneempi: miksi ihmeessä? Eihän me edes tunneta. Minä olen itsellinen nainen, enkä armopalojen varassa. Ja toisaalta, jos mies tarjoaisi, hänelle voisi syntyä epärealistisia odotuksia treffien jatkosta.Eli siskot: älkää koskaan odottaako (ensi)treffien tarjoavan! Se on alentavaa ja potentiaalisesti jopa vaarallista.
Olen 100% eri mieltä. Minusta se on imartelevaa; mies haluaa käyttää rahaansa, aikaansa ja vaivaansa minuun. Kukaan ei ole vielä odottanut saavansa ”maksua” illalla; ehkä treffaillaan eri tyylisiä miehiä sitten. Eikä kyse ole rahasta edes, voin hyvin maksaa omani mutta jotenkin siitä tulee tunne että ollaan vain kaverin kanssa tässä ulkona…
Olet todella pihi, voisit maksaa asioita itsekin mutta et halua kun vaadit että mies maksaa sinulle asioita. Jännästi naiset syyttävät miestä pihiksi jos ei maksa naiselle asioita kun todellisuudessa nainen ei halua itse maksaa ja vaatii miestä maksamaan
Työssä taukotilan jääkaapista syödään toisten eväät.Säästyypähän omat , kelpaa leikkeleet jugurtit , hedelmät ja muut. Juodaan kimppa kahvia , muttei osallistuta kustannuksiin , tuomalla omalla vuorolla kahvipaketti, saatika suodatinpussia.
Vierailija kirjoitti:
Ai niitä muovisiako? Mulle sanoi ihan hammaskääkäri, että niitä voi käyttää monta kertaa, kun huuhtelee. Ei kai puistekaan pilalle mene jos huuhtelee. Käytetäänhän hammasharjaakin pari kk. Ne muoviset on aika kalliita.
Mies yrittää määrätä minun kotonani paljon saan käyttää esim pakastepusseja, roskapusseja tai leivinpaperia koska ne maksaa. Pihistelisi vaan siellä omassa kodissaan.
Tuttavan luona käytiin suihkussa niin että seistiin sellaisessa lasten uima-altaassa. Kaikki suihkuvesi saatiin talteen. Sillä pestiin esim auto...
Omissa oloissa käytän käsien pesuun palasaippuaa. Pesuveden otan talteen ja siirrän sen pumppupulloon. Niin saan vieraskäyttöön fiinimpää nestemäistä saippuaa.
Usein ihmetyttää, että mennään naimisiin selkeästi omituisen ja rasittavan nuukailijan kanssa ja vielä hankitaan lapsiakin. Ei kai se rouvan titteli ole mielenterveyttä arvokkaampi?