Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
2701/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on näitä saita Jaakkoja ja Liisoja suvussa. Olen huomannut saituuden lisäksi toisen yhdistävän luonteen piirteen. Ovat myös saitoja tunne ilmaisultaan, ei lapsenlapsia halata, sanota heistä tai omista lapsistaan mitää hyvää. Aivan kun tämä piheys myös hallitsisi tunnemaailmaa. Rahaa heiltä löytyy kylläkin.

Te jotka kuulutte näihin kitupiikkeihin ja myönnätte että näin on myös tunnetasolla niin selittäkääpä miksi näin on? Ei se lapsenlapsen halaaminen tai kehuminen mitään maksa.

Totta!

Exä oli pihi ja pihin perheen kasvatti. Siinä perheessä kaikki ovat enemmän tai vähemmän kujalla, tunnekylmiä ja pihejä. Ex oli myös mestari säästämään vaivaa. Joskus kysyinkin, mitä hän aikoo tehdä kaikella säästämällään vaivalla?

Vierailija
2702/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni lapsuudenystävä. On ihan hauska tyyppi ja veli tapaa tätä aina kotipaikkakunnalla käydessään, mutta joka kerta meinaa menettää hermonsa tämän kanssa. Käyvät yleensä yhdessä jossain baarissa pelaamassa biljardia tai katsomassa urheilua. Kaveri ei vaan ikinä raaski baareissa ostaa mitään alkoholia, vaan käy aina piilottamassa baarin pihalle pusikkoon tai lumihankeen Virosta ostamiaan oluita. Muut sitten odottelevat aina sisällä, kun tyyppi lähtee "haukkaamaan happea" ja juomaan omia juomia.

Ei ole ollut ikinä oikein missään töissä, kun ei löydä tarpeeksi hyvää työpaikkaa. Tapasin hänet itsekin kymmenen vuotta sitten ja kyselin kuulumisia. Hän kertoi ettei ole vielä voinut muuttaa kotoa pois, kun ei tiedä mitä alkaa elämässä tekemään. Hän oli tällöin 39 vuotta. Kymmenen vuotta on kulunut ja tilanne edelleen on sama. Äiti (yli 70 v) nukkuu olohuoneessa vuodesohvalla ja poika asuu makuuhuoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2703/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan enää kahvia juo.

Vierailija
2704/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän samoja vaatteita jopa 2-3 viikkoa ennen kuin pesen, alupöksyt ja rintsikat vaihdan 3 kertaa viikossa, käytän kylläkin pikkuhousujen suojia vaikken enää tiputa mitään eritettä. Lakanat vaihdan kerran kuussa.

2705/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punalaputettujen tuotteiden ostaminen

Mikä siinä tekee pahaa? Päinvastoin. Ne tuotteet menisi roskiin jos ei ostettaisi.

2706/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni lapsuudenystävä. On ihan hauska tyyppi ja veli tapaa tätä aina kotipaikkakunnalla käydessään, mutta joka kerta meinaa menettää hermonsa tämän kanssa. Käyvät yleensä yhdessä jossain baarissa pelaamassa biljardia tai katsomassa urheilua. Kaveri ei vaan ikinä raaski baareissa ostaa mitään alkoholia, vaan käy aina piilottamassa baarin pihalle pusikkoon tai lumihankeen Virosta ostamiaan oluita. Muut sitten odottelevat aina sisällä, kun tyyppi lähtee "haukkaamaan happea" ja juomaan omia juomia.

Ei ole ollut ikinä oikein missään töissä, kun ei löydä tarpeeksi hyvää työpaikkaa. Tapasin hänet itsekin kymmenen vuotta sitten ja kyselin kuulumisia. Hän kertoi ettei ole vielä voinut muuttaa kotoa pois, kun ei tiedä mitä alkaa elämässä tekemään. Hän oli tällöin 39 vuotta. Kymmenen vuotta on kulunut ja tilanne edelleen on sama. Äiti (yli 70 v) nukkuu olohuoneessa vuodesohvalla ja poika asuu makuuhuoneessa.

Ihan kuin minun tuttava. Hänen poika, 38 vuotta asuu kotona ja tappelee äitinsä kanssa niin että poliisit hälytettiin sinne. Olen sanonut 100 kertaa että heitä poika pihalle. Ei raski, kun saa avustusta vuokraan. Se summa olisi sama minkä valtio maksaisi hänelle .

Vierailija
2707/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä tekee pahaa? Päinvastoin. Ne tuotteet menisi roskiin jos ei ostettaisi.

Kaikilla ei ole aina paljoa rahaa, niin saa sitten syödä välillä parempaakin, kun ostaa punalaputettuna.  Opiskelijat, eläkeläiset, työttömät.

Vierailija
2708/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pese vaatteita etteivät ne kulu. Olen ostanut 3 vaatekappaletta viimeisen 8:n vuoden aikana. Minulla on yhdet pitkät ja lyhyet housut joita käytän ulkona ja kun tulen kotiin riisun ne naulakkoon. Nukun lattialla en käytä tyynyä ainoastaan kahta peittoa, ei pussilakanaa eli en pese myöskään petivaatteita. Ostan maitoa ja laimennan sen vedellä kolmeen osaan. Nukun noin 18 tuntia päivässä sillä nukkuminen ei kuluta rahaa. Pihalla käyn noin 30 tuntia vuodessa joten esim kengät ei juurikaan kulu. En omista puhelinta jotta ei mene rahaa puhelinliittymään. Ilman hammastahnaa ja harjaa on pärjännyt 15 vuotta joskus pesen itseni tipalla astianpesuainetta sillä se on ainoa pesuaine jota ostan. Tässä joitain esimerkkejä elämästä. Pihiys alkoi kun työstä jäi käteen -merkkinen saldo matkakulujen ja vuokran jälkeen.

Peukutin tätä ylös lähinnä koska teksti muistuttaa jopa kirjailija Kari Hotakaisen romaania Juoksuhaudantie.

Ja voihan tuo olla tottakin, ei saa epäillä aiheetta.

Vierailija
2709/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, esimerkiksi voi kokeilla jotain itselle uutta tuotetta edullisesti.

Vierailija
2710/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punnitsen hedelmät ennen punnitusta, säästän 5 gramman maksun.

Punnitset ennen pussitusta? Sellainen hedelmäpussi painaa 2 g. Jos ostat kilon banaaneja kilohintaan 1.50 e ja laitat vasta punnitsemisen jälkeen pussiin, säästöä tulee 0.3 senttiä.

No saita on kyllä se, joka laittaa banaanit pussiin. Ne eivät sitä tarvitse, joten ne laitetaa pussiin vaan ilmaisen pussin toivossa.

Etkö ole huomannut, että banskut saattavat haista todella voimakkaasti ja niissä olla kosteutta? En minä ainakaan halua kauppakassini ja muiden ostosten löyhkäävän banaanilta.

Vierailija
2711/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun täyttää sanaristikkoja ja sudokuita lyijykynällä, että sitten voi kumittaa pois ja tehdä taas joskus ne uudestaan. Sitten vie varastoon lehtensä löytääkseen ne sieltä myöhemmin, kuin uusina. Repeat.

Vierailija
2712/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edesmennyt ex-anoppini antoi minulle alushousunsa joihin ei itse mahtunut. En hämmästykseltäni osannut kieltäytyä, toki heitin ne kotona roskiin. Hän ei ollut pihi normaalisti, ihan kaikkea muuta mutta ilmeisesti luonto ei antanut periksi heittää kalliita pöksyjä roskiin. Vaikka olisivat olleet uudetkin niin silti ne olivat 60-v mummoihmisen maxipöksyt, itse en tuollaisia 30-vuotiaana käyttänyt. Lisäksi minulle pari numeroa suuret vielä. Rauha hänen muistolleen, ihan lämmöllä tätä ajattelen ja hymyilen. 

Mä oon eläessäni tyhjentänyt monia kuolinpesiä ja oon kyllä ottanut alusvaatteita käyttöön.

Pessyt ne hyvin ja kaventanut itselle sopivaksi. Tämä sitä aikaa, kun rahaa ei jäänyt montaa euroa kuussa käteen ja aikaa oli.

Vierailija
2713/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus, valtava säästö tuokin... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs ottaa käytetyistä maskeistaan rautalangat ja käyttää pussinsulkijoina.

Täähän oli hyvä vinkki, täytyy ottaa käyttöön kun maskit hajoaa. Itse kyllä keittelen maskeja varmaan ainakin 10 kertaa ennen kuin menevät rikki.

Käytän vielä v. 2020 saamaani maskia, kumminauhat oon vain parikertaa uusinut. Minut tavoittaa metrossa ajelemassa ja käytän desit sisäisesti.

Vierailija
2714/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pese vaatteita etteivät ne kulu. Olen ostanut 3 vaatekappaletta viimeisen 8:n vuoden aikana. Minulla on yhdet pitkät ja lyhyet housut joita käytän ulkona ja kun tulen kotiin riisun ne naulakkoon. Nukun lattialla en käytä tyynyä ainoastaan kahta peittoa, ei pussilakanaa eli en pese myöskään petivaatteita. Ostan maitoa ja laimennan sen vedellä kolmeen osaan. Nukun noin 18 tuntia päivässä sillä nukkuminen ei kuluta rahaa. Pihalla käyn noin 30 tuntia vuodessa joten esim kengät ei juurikaan kulu. En omista puhelinta jotta ei mene rahaa puhelinliittymään. Ilman hammastahnaa ja harjaa on pärjännyt 15 vuotta joskus pesen itseni tipalla astianpesuainetta sillä se on ainoa pesuaine jota ostan. Tässä joitain esimerkkejä elämästä. Pihiys alkoi kun työstä jäi käteen -merkkinen saldo matkakulujen ja vuokran jälkeen.

Vaatteita saa ilmaiseksi.

Käyn viikottain hakemassa ilmaisosastoilta materiaaleja.

Teen nyt kransseja, puuvillaa / pellavaa otan ja leikkaan.

Vierailija
2715/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sitä samaa frotee pyyhettä johon muut kuivaavat kätensä ja mahd. naamansa käydessään vessassa 😀

2716/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta kun jo ydinperheessä meitä on 8 ja siihen lasten puolisot ja lapsenlapset päälle. Yhteensä 14 henkeä erityisruokavalioineen. Tulis tortillapöytä maksamaan noin satasen. Meillä on suolaista piirakkaa salaatteineen myös  kaikille ruokarajotteisille ja sitten kakut, keksit yms. kahvin kanssa. Jos vielä haluaisikin kestitä kummit ja kaverit... ei riitä raha toimeentulotuella.

Vierailija
2717/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edesmennyt ex-anoppini antoi minulle alushousunsa joihin ei itse mahtunut. En hämmästykseltäni osannut kieltäytyä, toki heitin ne kotona roskiin. Hän ei ollut pihi normaalisti, ihan kaikkea muuta mutta ilmeisesti luonto ei antanut periksi heittää kalliita pöksyjä roskiin. Vaikka olisivat olleet uudetkin niin silti ne olivat 60-v mummoihmisen maxipöksyt, itse en tuollaisia 30-vuotiaana käyttänyt. Lisäksi minulle pari numeroa suuret vielä. Rauha hänen muistolleen, ihan lämmöllä tätä ajattelen ja hymyilen. 

Jos olivat uusia käyttämättömiä, olisit vienyt Pelastusarmeijalle. Heillä on pulaa naisten (ja myös miesten) alusvaatteista koko ajan. Itse vein sinne toissajouluna anopin mukaani lykkäämät kalsarit ja urheiluliivit, ja olivat erittäin tyytyväisiä.

Ehkä se on sitten pihiyttä tuokin, ettei raaski ilmaiseksi saatuja käyttökelpoisia asioita heittää roskiin, jos niille on jossain tarvetta.

Eivät olleet uudet. Kuten sanoin, VAIKKA OLISIVAT OLLEET UUDET niin silti isot. Ihan turha minua haukkua pihiksi, en vie käytettyjä alkkareita mihinkään, hullu. 

Vierailija
2718/3893 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon eläessäni tyhjentänyt monia kuolinpesiä ja oon kyllä ottanut alusvaatteita käyttöön.

Pessyt ne hyvin ja kaventanut itselle sopivaksi. Tämä sitä aikaa, kun rahaa ei jäänyt montaa euroa kuussa käteen ja aikaa oli.

Onnea, olet pihi!

Vierailija
2719/3893 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tyyppi osti valtavan kalliin sähköauton, koska sillä voi sitten ajaa halpoja kilometrejä.

Vierailija
2720/3893 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuu hienostoaluella isossa kämpässä ajaa 25 v kolhiintuneella rotiskolla! Huom lapsiperhe.

Täällä Pukinmäessä liikkui yks tyyppi 70-luvun Rolls-Roycellä talvikelillä, parkkasi ilmaiseen junaparkkiin. Sanoin että kannattais laittaa jonnekin muualle ettei nokkamerkki häviä, sanoi ettei ole ennenkään hävinnyt.

Pointti onkin siinä että minkä tahansa ikäinen Rolls-Royce on arvoauto, jolla ei kannattaisi talvella ajella, jo nokkamerkin hinnalla saisi katsastetun auton ostettua talveksi.

70-luvun Rollsin saa suunnilleen samaan hintaan kuin uuden Yariksen.

Eikö 20t€ ole suht hyvä raha 50 vuotiaasta autosta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme