Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Asuu omakotitalossa ja vie roskapussit työpaikan roskikseen. Näin säästää perheen jätemaksuissa.
Terv. Pussishowta tarkkaillut kollega
Kortongit kahteen kertaan tai sitten ilman, mutta maksaa 9 kuukauden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavan luona käytiin suihkussa niin että seistiin sellaisessa lasten uima-altaassa. Kaikki suihkuvesi saatiin talteen. Sillä pestiin esim auto...
Tää on ihan normielämää monessa maassa tai paikassa. Kaliforniassa kaikki vesi kerätään, autoa ei sillä kehtaa pestä ( naapurit ilmiantaa) mutta voi sillä kastella kasvihuoneessa kasvit. Briteissä tekevät tätä, koska vesi on kallista (tuloihin nähden) ja Australiassa, koska vesi on myös kortilla, kuten Kaliforniassa.
On tää maailma kumma paikka.
Vierailija kirjoitti:
Mies joka laskuttaa jälkikäteen kondoomin hinnan 0.85 e.
Olikohan sama mulla salasuhteena. Oletti minun ostavan kumetkin vaikka rahasta ei ollut pulaa eikä lapsia elätettävänä. Pihi oli ihan kaikessa muussakin. Vaimonsa säästi toosaansa.
Onks suihkumuutttori sama kun ruiskukone? Mulla on vm-88 ja ruiskukone
Sammal on ekolookinen ja antipakteerinen eli suositeltava, eikä tule metsäkatoa.(Oikolukijan huom.).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun edesmennyt pappapuoleni ei suostunut ottamaan lapsiani kylään sen jälkeen, kun oppivat liikkumaan. Syynä oli uudet parkettilattiat, jotka olisivat kuulemma kuluneet lasten juoksentelusta. Tyyppi oli koko ikänsä pihi, mutta vanhuuden päivillä homma lähti ihan käsistä. Mummon kuoleman jälkeen myi kaikki mummon "arvokkaat" tavarat (maljakot, pöytäliinat jne.), jotta me muut sukulaiset emme saa senttiäkään. Ihmetteli kyllä sitten, kun oma kunto romahti ja joutui vanhainkotiin, kun kukaan ei käynyt enää katsomassa. Ei edes omat lapset.
Tätä on yläpeukutettu lähes 100 kertaa ja vain 1 alapeukku. Ollaanko täällä nyt sitä mieltä, että kyllä se papan ja mummon omaisuus olisi jälkeläisille kuulunut eikä pappa olisi omisuudellaan saanut tehdä mitä haluaa?
Aviopuolisot eivät peri toisiaan joten kyllä ne mummon tavarat kuuluivat lapsille ei papalle.
Kyllä kuuluvat, jos testamentti on tehty.
Aviopuolisot ei peri toisiaan, mutta heillä on toistensa omaisuuteen avio-oikeus. Eli periaatteessa sama asia kuin periminen. Eli mummon kuoltua hänen omaisuutensa kuuluu papalle. Sitten kun pappakin on kuollut, lapset perivät.
Sen mitä on jäljellä.
Tiskijukka kirjoitti:
Kusen ämpäriin ja kastelen ruukkukukat sillä. Sadassa vuodessa säästyy ihan älyttömasti vettä.
Ja kukkasi on aina kuolleet samantien. Kusi on ihan hyvä lannoite sisäkukillekin, saati ulkokukille, mutta se pitää laimentaa reilusti vedellä. Eli vettä ei säästy mutta eipähän mene rahaa kaupan kukkalannoitteisiin.
Tietenkin säästät vettäkin jos käytät sadevettä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tapaamani mies ei ostanut vessapaperia säästösyistä.
Joku voi olla ihan oikeasti niin köyhä, ettei hänellä ole varaa WC-paperiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä.
Mies, joka ei tarjoudu maksamaan kahvikuppia ensitreffeillä. Varsinkaan, jos on itse pyytänyt naisen ulos.
En pysty ymmärtämään miksi ehdotus kahville menosta velvoittaa miehen maksamaan naisen kahvin.
Herrasmies tekee näin. Varsinkin ensitteffeillä.
Suomen suurimman vesistön äärellä olevalla kesämökillä on suihku ja wc-pönttö, mutta niitä ei käytetä koska "vedenpinta on alhaalla". Eli käydään huussissa kärpästen keskellä p*skalla ja peseytyminen on häthätää käsienpesu sen jälkeen. Järvessä sentään saa käydä uimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies, joka ei tarjoudu maksamaan kahvikuppia ensitreffeillä. Varsinkaan, jos on itse pyytänyt naisen ulos.
En pysty ymmärtämään miksi ehdotus kahville menosta velvoittaa miehen maksamaan naisen kahvin.
Herrasmies tekee näin. Varsinkin ensitteffeillä.
Mielestäni naisen tulee maksaa ensitreffeillä. Hyviä miehiä maailma ei ole väärällään, ja viimeistään kolmen kympin korvilla naiset huomaavat miten raaka peli hyvistä miehistä käydään ja keille jää pojat paimennettaviksi.
Yksi tuttava on laittanut joulukortin joskus josta huomasin että postimerkki oli irrotettu toisesta ja liimattu kiinni sekä vanha kortti pohja johon sitten liimaillut tarroja muista korteista mitä itse varmaan saanut eli lähetetty kortti ei maksanut mitään. Ehkä muutkin huomasi kun muutaman vuoden ei ole korttia tullut. Nyt soittaa pika puhelun sanoo että akku tyhjä ja laittaa puhelimen kiinni joten olen soittanut perään eihän minulla kun on rajaton liittymä hänellä taitaa olla pribeid 🤔. Rahasta hänellä ei ole kiinni ainoa lapsi perinyt vanhempansa ja muutaman tädin mutta todella nuuka. Erään kerran vuosia sitten tulivat kesällä käymään olivat viikon ja kahvi paketti riitti ei tullut mieleenkään kysyä ruoka puolta kun söi monta kertaa päivässä kävi jääkaapilla kunnes totesin ettei tämä ole mikään hotelli sen jälkeen ei ole näkynyt. Puhelut olen harventanut vain Tapanin päivän puheluun hän puhuu vain omia asioitaan vaikka kuusi tuntia eli yksinpuhelua. Mutta jos ei hyödy jostain niin ei pidä yhteyttä niihin ihmisiin. Eli katson että aito ystävyys on molemmin puolin välittämistä eikä niin että käyttää toista hyväksi. No nyt meni asian vierestä mutta alku kumminkin johtaa tähän loppujen lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttava on laittanut joulukortin joskus josta huomasin että postimerkki oli irrotettu toisesta ja liimattu kiinni sekä vanha kortti pohja johon sitten liimaillut tarroja muista korteista mitä itse varmaan saanut eli lähetetty kortti ei maksanut mitään. Ehkä muutkin huomasi kun muutaman vuoden ei ole korttia tullut. Nyt soittaa pika puhelun sanoo että akku tyhjä ja laittaa puhelimen kiinni joten olen soittanut perään eihän minulla kun on rajaton liittymä hänellä taitaa olla pribeid 🤔. Rahasta hänellä ei ole kiinni ainoa lapsi perinyt vanhempansa ja muutaman tädin mutta todella nuuka. Erään kerran vuosia sitten tulivat kesällä käymään olivat viikon ja kahvi paketti riitti ei tullut mieleenkään kysyä ruoka puolta kun söi monta kertaa päivässä kävi jääkaapilla kunnes totesin ettei tämä ole mikään hotelli sen jälkeen ei ole näkynyt. Puhelut olen harventanut vain Tapanin päivän puheluun hän puhuu vain omia asioitaan vaikka kuusi tuntia eli yksinpuhelua. Mutta jos ei hyödy jostain niin ei pidä yhteyttä niihin ihmisiin. Eli katson että aito ystävyys on molemmin puolin välittämistä eikä niin että käyttää toista hyväksi. No nyt meni asian vierestä mutta alku kumminkin johtaa tähän loppujen lopuksi.
Mikä on "pribeid"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies joka laskuttaa jälkikäteen kondoomin hinnan 0.85 e.
Olikohan sama mulla salasuhteena. Oletti minun ostavan kumetkin vaikka rahasta ei ollut pulaa eikä lapsia elätettävänä. Pihi oli ihan kaikessa muussakin. Vaimonsa säästi toosaansa.
Mun tapailumies suuttui kun käskin käyttää kondomia. Ihan sama vaikka teit vasektomian, ei se tauteja estä.
Sama mies kutsui myös saunaan joka oli jo ajat sitten sammutettu. Kiva oli istua kylmässä saunassa.
Ei ihme että se nuukailija on yhä yksin. Ei edes kuumaa saunaa voi naiselle tarjota.
Siskon mies oli kotona kun tultiin kylään. Istui kylmässä talossa pimeässä, ei edes kahveja keittänyt kun vasta sitten kun siskoni tuli töistä. Säästyy kato sähköä ja suodatin. Silloin sähkö oli halpaa.
Hekin siis kävivät meillä ja meillä oli aina pöytä valmiina täynnä ruokaa ja kahvit keitettiin saman tien.
mölli194 kirjoitti:
Joskus yksinasuessa aikoinaan kävin vain yleisissä saunatiloissa (salaa, tietty) peseytymässä
sen sijaan, että omassa suihkussani olisin käynyt ja maksanut tästä mitään vesilaskua, hah!
Joskus otin isolla jatkojohdolla kerrostalon käytävästä sähköä säästääkseni omaani läppärin käyttöön..
Onhan noita ihan omastakin elämästä ihan tarpeeksi, ha ha ha.
Mun ystävän mies on sähkäri. Kellarikomerossa on pakastin, veti mulle piuhat taloyhtiön sähköistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"kahvikuppiansakaan" - tuo -kaan viittaa siihen, että odottaisit hänen maksavan itsensä ja sinut. Valitan, kulttuurinen tapa on ollut, että mies maksaa. Viime seurustelusta tosin huomattavasti parempipalkkainen mies maksoi kummankin ruuat, minä naisena kahvit ja jätskit.
Höpö höpö. Ehkä jenkkikulttuurinen, mutta ei suomalainen.
Seurustelusuhteessa voidaan olettaa sen maksavan, joka on kahvilaan/ravintolaan kutsunut, mutta ei ensitreffeillä. Älytöntähän tuo olisi maksattaa tuntemattomalla ruokansa ja juomansa.
Olin kerran sokkotreffeillä. Treffit sujuivat hyvin ja päätimme yksissä tuumin mennä syömään. Ruokalistaa katsellessamme mies sanoi vähän häpeilevästi, että sopiiko jos maksamme kumpikin omamme. Minä olin aivan hämmästynyt: no tietenkin, en mä ainakaan tarjoa. Mies vastasi, että eikun odotinko hänen tarjoavan. Olin vielä hämmentyneempi: miksi ihmeessä? Eihän me edes tunneta. Minä olen itsellinen nainen, enkä armopalojen varassa. Ja toisaalta, jos mies tarjoaisi, hänelle voisi syntyä epärealistisia odotuksia treffien jatkosta.Eli siskot: älkää koskaan odottaako (ensi)treffien tarjoavan! Se on alentavaa ja potentiaalisesti jopa vaarallista.
Olen 100% eri mieltä. Minusta se on imartelevaa; mies haluaa käyttää rahaansa, aikaansa ja vaivaansa minuun. Kukaan ei ole vielä odottanut saavansa maksua illalla; ehkä treffaillaan eri tyylisiä miehiä sitten. Eikä kyse ole rahasta edes, voin hyvin maksaa omani mutta jotenkin siitä tulee tunne että ollaan vain kaverin kanssa tässä ulkona
Kyllä mä odotan mies ensi treffeillä edes haluaa maksaa laskun.
Aina olen omani maksanut, mutta edes ele
Vierailija kirjoitti:
Yksi tapaamani mies ei ostanut vessapaperia säästösyistä.
On maita joissa vessapaperia ei käytetä lainkaan. Vasen käsi ja vesipiste ovat sitä varten.
Kyllä täytyy olla itara jos kieltäytyy käyttämästä että-sanaa. Tiedä mitä asianomainen sillä luulee säästävänsä. Vähän samanlainen pihi tapa kuin niillä, jotka kieltäytyvät käyttämästä isoa alkukirjainta asiaankuuluvilla kohdilla. Tai kun jotkut panevat kaksi pistettä virkkeen loppuun, ei siis yhtä tai kolmea, vaan nimenomaan kaksi.
En ole koskaan saanut mitään selitystä.