Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka se makaronin keittäjä, joka kyselee pakastatteko makaroninkeittoveden. Itse olen aika säästäväinen, mutta edellinen on mielestäni jo pihiyden huippu.
Sehän oli huumorialoitus. Et taida paljoa huumoria tajuta?
Eiei kyllä tästä on ollu ulkom medioissa juttua! Siinä on joku pirkkaniksi haudattuna.
Juristina yli 6000€ kuussa tienaava tuttu pyysi maitolitrasta rahat, jotka osti mökkireissulle. Muutkin toivat ostoksia mukanaan. Jaoimme sitten maitolitran summan kuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun edesmennyt pappapuoleni ei suostunut ottamaan lapsiani kylään sen jälkeen, kun oppivat liikkumaan. Syynä oli uudet parkettilattiat, jotka olisivat kuulemma kuluneet lasten juoksentelusta. Tyyppi oli koko ikänsä pihi, mutta vanhuuden päivillä homma lähti ihan käsistä. Mummon kuoleman jälkeen myi kaikki mummon "arvokkaat" tavarat (maljakot, pöytäliinat jne.), jotta me muut sukulaiset emme saa senttiäkään. Ihmetteli kyllä sitten, kun oma kunto romahti ja joutui vanhainkotiin, kun kukaan ei käynyt enää katsomassa. Ei edes omat lapset.
Tätä on yläpeukutettu lähes 100 kertaa ja vain 1 alapeukku. Ollaanko täällä nyt sitä mieltä, että kyllä se papan ja mummon omaisuus olisi jälkeläisille kuulunut eikä pappa olisi omisuudellaan saanut tehdä mitä haluaa?
Aviopuolisot eivät peri toisiaan joten kyllä ne mummon tavarat kuuluivat lapsille ei papalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuu hienostoaluella isossa kämpässä ajaa 25 v kolhiintuneella rotiskolla! Huom lapsiperhe.
Täällä Pukinmäessä liikkui yks tyyppi 70-luvun Rolls-Roycellä talvikelillä, parkkasi ilmaiseen junaparkkiin. Sanoin että kannattais laittaa jonnekin muualle ettei nokkamerkki häviä, sanoi ettei ole ennenkään hävinnyt.
Ingvar Kamprad oli myös kuuluisa siitä, että ajeli vanhalla, ruosteisella Saabilla tai Volvolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi, piheyden huippu, sama kategoria on kestovaipat. Yök.
Kuukuppi ei haise ja voi olla paikoillaan vuorokaudenkin. Menkat aivan unohtuu. Side taas muhii hikoilevassa haarovälissä ja pitkän istumisen jälkeen voi oikein haistaa mädälle haisevan raatomaisen veren katkun.
Mutta kuitenkin pidät hygieenisenä sitä, että liotat kohdunkaulaasi siinä samassa raadolta haisevassa kuukautisveressäsi ympäri vuorokauden?
Kuulostaa joltain sairaudelta. Ei minulla ainakaan kuukautiset haise millekään raadolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka se makaronin keittäjä, joka kyselee pakastatteko makaroninkeittoveden. Itse olen aika säästäväinen, mutta edellinen on mielestäni jo pihiyden huippu.
Sehän oli huumorialoitus. Et taida paljoa huumoria tajuta?
Minä olen kyllä oikeasti pakastanut makaronin keitinvettä. Yleensä laitan vain jääkaappiin ja leivon siihen leipää parin päivän kuluessa. Juuri parhaillaan on keitinvettä jääkaapissa, keitän siinä huomenna toisen satsin pastaa ja ylihuomenna leivon siihen leipää
Kaverini vei äitinsä syntymäpäivänä syömään Kentucky fried chickeniin, koska hänellä oli sinne 20euron alekuponki. Illallisen piti olla kiva yllätys äidille ja oli kaverin vuoro valita minne ja hoitaa varaukset perheelle 🤣 ja varaus oli vielä jotenkin niin, että se piti tehdä etukäteen uber-matkan yhteydessä jotta sai sen 20euroa . Eli vei äitinsä ja perheensä uberilla syömään pahaa kanaa. Tämä ei tapahtunut Suomessa mutta tapahtui tänä vuonna ja kyseinen kaveri on yli 40-vuotias. Muutaman kerran piti tarina kuulla että uskoin että se on edes totta, mutta totta se oli. Ja kaverilla ei ole puutetta rahasta. Mutta sen parin kympin tähden. Niin ja parasta tässä on se että äiti on vielä kasvissyöjä 🤣
Ex pakotti minut takaisin kauppaan hakemaan bonukset, kun en ollut käyttänyt S-etukorttia. Tunnin projektin säästö oli noin 2cnt. Kuitenkin hän motkotti, kun tein ylitöitä. Samassa tunnissa käteeni olisi jäänyt 20€, silloin. Ravintoloissa tai matkoilla piheyttä ilmeni vain omalta puoleltani. En ikinä ymmärtänyt, miksi pitää esittää varakasta ja nautinnon sijaan heittää rahaa tuleen. Kai ne olivat niitä bonus-rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun edesmennyt pappapuoleni ei suostunut ottamaan lapsiani kylään sen jälkeen, kun oppivat liikkumaan. Syynä oli uudet parkettilattiat, jotka olisivat kuulemma kuluneet lasten juoksentelusta. Tyyppi oli koko ikänsä pihi, mutta vanhuuden päivillä homma lähti ihan käsistä. Mummon kuoleman jälkeen myi kaikki mummon "arvokkaat" tavarat (maljakot, pöytäliinat jne.), jotta me muut sukulaiset emme saa senttiäkään. Ihmetteli kyllä sitten, kun oma kunto romahti ja joutui vanhainkotiin, kun kukaan ei käynyt enää katsomassa. Ei edes omat lapset.
Tätä on yläpeukutettu lähes 100 kertaa ja vain 1 alapeukku. Ollaanko täällä nyt sitä mieltä, että kyllä se papan ja mummon omaisuus olisi jälkeläisille kuulunut eikä pappa olisi omisuudellaan saanut tehdä mitä haluaa?
Aviopuolisot eivät peri toisiaan joten kyllä ne mummon tavarat kuuluivat lapsille ei papalle.
Kyllä kuuluvat, jos testamentti on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teininä ja vähän vanhempanakin hirvitti olla äitini kanssa liikenteessä. Jos mentiin kahville, äiti kiljaisi yleensä kassalla jotain kahvin kalleudesta, busseissa bussimaksuista. Jos ostan lahjan, yleensä kommentoi:"Varmaan oli kallis." Teepussit pitää käyttää tietenkin pariin, kolmeen kertaan; hän syö välillä homeisia leipiä ja kuivia juustonkänttyjä; himoitsee itseni ja siskon ostamia vaatteita itselleen.Kun ostin kauniin pöydän ja tuolit kotiini, äiti osti itselleen samanlaiset: ilmeisesti uskalsi sallia itselleen samaa kuin tytär. Antaa anteliaasti kuitenkin lapsenlapsille ja on antanut lapsille, lähetykselle, KUA:lle. Kun selitin virusturvaohjelman tärkeydestä hänen konettaan varten (ettei esim. pankkitietoihin päästä käsiksi), sanoi mitäs väliä sillä, jos rahat menisivät (tilillään on montakymmentä tuhatta). Eli ei ihan loogista. Isä oli pihiydessä oma lukunsa. Sanottakoon vain se, että olen päättänyt käyttää rahojani eläessäni omaksi ja muiden iloksi.
Tuolta listalta omassa pihistelykaytössä on teepussien liottaminen uudelleen: niistä riittä kahteen mukilliseen. Juon vähän kalliimpaa teetä, joten kompensoin hinnan näin 50% alemmas! Ei yhtään hullummassa asiassa säästetty: kokeile itsekin. ;) Tuo on myös oikea ympäristöteko.
Mä keitän litran vettä ja laitan siihen yhden teepussin. Hyvin riittää. Eikä tarvi jemmailla
Oletko kokeillut, että vaan keität vettä ja sekoitat samalla lusikalla jolla olet viimeksi sekoittanut teetä? Ihan riittävästi aromia vielä irtoaisi, varmaan.
Ei tarvitse irvailla. Itsekin teen noin, laitan yhden teepussin kannuun ja kuumaa vettä päälle. Teen pitää antaa hautua pitempään kuin minuutin ja ihan hyvää teetä siitä tulee.
Eri
Appiukko tuo tuliaisia, mutta ei sitten annakaan niitä meille vaan vie ne vähin äänin mukanaan
Kitupiikkiys on sairautta. Tuntemani henkilön toimintaa seuranneena: Jos hän ostaa tavaran joka maksaa seuraavassa liikkeessä 5senttiä halvemmalla, hän lähtee palauttamaan tuotteen.
Ravintolassa tilasi ruokaa ja huomasi välittömästi että oli väärä annos. Hän söi annoksen melkein loppuun ja vasta sen jälkeen kävi valittamassa sekä vaatimassa rahoja takaisin, koska oli väärä annos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuu hienostoaluella isossa kämpässä ajaa 25 v kolhiintuneella rotiskolla! Huom lapsiperhe.
Ei ole turvallista kuljettaa lapsia tuollaisessa edes
Ihan turvallisia 25 vuotiaat autot ovat. Niissähän nykyvanhempiakin on kuskattu ja pilattu.
Hulluutta on ostaa lapsiperheeseen kallis auto, kun kersat sotkevat sen hetkessä kengillään ja
pahimmassa tapauksessa ruualla, jos vanhemmat antavat autossa syödä. Valitettavasti enemmistö
pitää autoa ruokalana itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Ne leipäpussin sulkijat on käteviä keväisin kun kasvattelen omia tomaatin taimia. Niillä pussin sulkijoilla saa pitkät kasvit pysymään hyvin tukikeppiä vasten. Onko muita käyttötapoja näille keksitty?
Kiitos vinkistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ihmiset, jotka kitisee jostain 2 sentistäki, että ei voi ottaa jotain tuotetta, kun olikin niin kallis. Tukkivat kassajonot ja tylyttävät myyjää kuitti kädessä. Puhelinlaskut syynätään suurennuslasin kans ja sitte soitetaan asiakaspalveluun kiukkunen puhelu, että laskussa on virhe. Ynnä muuta paskaa.
Mun mielestä ihan sama onks 5 senttiä vai 5 euroa hinta väärin, se on periaatekysymys. Sen verran mussa on kirjanpitäjän vikaa vaikken kirjanpitäjä olekaan. Kyllä hinnat täytyy olla oikein merkitty!
Joo ei siinä mitään, kunhan sitten ilmoittaa asiasta ystävällisesti eikä ole ilkeä myyjälle, kun se ei kuitenkaan mitä todennäköisimmin ole hänen vikansa se hintavirhe. T. ex-myyjä.
Mä olen kerran ilmoittanut myyjälle kun tuotteessa oli päiväystä vielä monta päivää jäljellä, mutta jostain mystisestä syystä lyöty punalappu -30% päälle :) myyjä totesi että oho mennyt varmaan vahingossa mutta ei haittaa myydään silti -30%. Ostin sitten sen tuotteen, kirjanpitäjän tarkkuudella oli tarkoitus vain korjauttaa virhettä :D.
Edesmennyt ex-anoppini antoi minulle alushousunsa joihin ei itse mahtunut. En hämmästykseltäni osannut kieltäytyä, toki heitin ne kotona roskiin. Hän ei ollut pihi normaalisti, ihan kaikkea muuta mutta ilmeisesti luonto ei antanut periksi heittää kalliita pöksyjä roskiin. Vaikka olisivat olleet uudetkin niin silti ne olivat 60-v mummoihmisen maxipöksyt, itse en tuollaisia 30-vuotiaana käyttänyt. Lisäksi minulle pari numeroa suuret vielä. Rauha hänen muistolleen, ihan lämmöllä tätä ajattelen ja hymyilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Pukinmäessä liikkui yks tyyppi 70-luvun Rolls-Roycellä talvikelillä, parkkasi ilmaiseen junaparkkiin. Sanoin että kannattais laittaa jonnekin muualle ettei nokkamerkki häviä, sanoi ettei ole ennenkään hävinnyt.
Pointti onkin siinä että minkä tahansa ikäinen Rolls-Royce on arvoauto, jolla ei kannattaisi talvella ajella, jo nokkamerkin hinnalla saisi katsastetun auton ostettua talveksi.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41234 kirjoitti:
Miljönääri tuttava käy kirkon ruokajaossa ja pitää sitä ilmastotekona! Muutenkin facessa hakee lahjoituksia vedoten että on yh ja työtön. Työtön on vapaasta tahdosta eikä ole kortistossa kun miljoonat vapauttaa siitä vastuusta että töihin joutuisi.Ja ei esiinny FB: ssä omalla nimellään.
Eikö niissä jakeluissa usein pidä vilauttaa TE-toimiston asiakaskorttia? Ei kai siellä ihan kaikille lykätä pussia käteen.
Kyllä Ruotsissa avoimesti jaetaan kyselemättä taloudellista tilannetta. Tätä käytetään hyödyksi todella paljon. Romanialaiset jotka saavat paksut tuet valtiolta seisovat jonossa. Heille ei kelpaa käytetyt kengät eikä paljon muukaan.Panttipurkit kyllä vievät käsistä, mutta en anna .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teininä ja vähän vanhempanakin hirvitti olla äitini kanssa liikenteessä. Jos mentiin kahville, äiti kiljaisi yleensä kassalla jotain kahvin kalleudesta, busseissa bussimaksuista. Jos ostan lahjan, yleensä kommentoi:"Varmaan oli kallis." Teepussit pitää käyttää tietenkin pariin, kolmeen kertaan; hän syö välillä homeisia leipiä ja kuivia juustonkänttyjä; himoitsee itseni ja siskon ostamia vaatteita itselleen.Kun ostin kauniin pöydän ja tuolit kotiini, äiti osti itselleen samanlaiset: ilmeisesti uskalsi sallia itselleen samaa kuin tytär. Antaa anteliaasti kuitenkin lapsenlapsille ja on antanut lapsille, lähetykselle, KUA:lle. Kun selitin virusturvaohjelman tärkeydestä hänen konettaan varten (ettei esim. pankkitietoihin päästä käsiksi), sanoi mitäs väliä sillä, jos rahat menisivät (tilillään on montakymmentä tuhatta). Eli ei ihan loogista. Isä oli pihiydessä oma lukunsa. Sanottakoon vain se, että olen päättänyt käyttää rahojani eläessäni omaksi ja muiden iloksi.
Tuolta listalta omassa pihistelykaytössä on teepussien liottaminen uudelleen: niistä riittä kahteen mukilliseen. Juon vähän kalliimpaa teetä, joten kompensoin hinnan näin 50% alemmas! Ei yhtään hullummassa asiassa säästetty: kokeile itsekin. ;) Tuo on myös oikea ympäristöteko.
Mä keitän litran vettä ja laitan siihen yhden teepussin. Hyvin riittää. Eikä tarvi jemmailla
Oletko kokeillut, että vaan keität vettä ja sekoitat samalla lusikalla jolla olet viimeksi sekoittanut teetä? Ihan riittävästi aromia vielä irtoaisi, varmaan.
Ei tarvitse irvailla. Itsekin teen noin, laitan yhden teepussin kannuun ja kuumaa vettä päälle. Teen pitää antaa hautua pitempään kuin minuutin ja ihan hyvää teetä siitä tulee.
Eri
Ostakaa hyvät ihmiset oikeaa teetä eikä mitään pussipölyjä! Irtotee on todella paljon halvempaa ja TODELLA paljon parempaa. Ei tule jätettäkään joka kupillisesta kompostoituvien lehtien lisäksi.
Kerää kaiken kodin elektroniikan jätelavoilta.