Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Kaverin nettovarallisuus noin miljoona euroa (sijoitusasuntoja, osakkeita, vertaislainat).
Ei maksa 20 €/kk kaupungin työtekijöiden parkkimaksua. Ajaa 15 vuotta vanhalla diesel Audilla. Mielummin etsii ilmaispaikan ja käyttää sen etsimiseen ja kävelyihin puoli tuntia päivässä. Palauttaa pullot kangaskassissa. Kassin voi pestä sen jälkeen pesukoneessa. Pistää jokaikisen kuitin johonkin penny sovellukseen, jossa on eritelty kaikki ostot. Puolittaa saksilla tiskirätit. Saunaan mennään nouseviin lämpöihin puolen tunnin päästä. Ensimmäisenä iltana kinumisen jälkeen päästiin saunaan. Se piti lähes itse käydä laittamassa päälle. Jos käydään yhdessä syömässä, niin pyöristys on aina hänen hyväkseen, Aina.
Käytiin vklo:na kylässä ja kehui kovasti miten paljon ruokaa ja hyvää lihaa oli jääkaapissa meitä varten. No syötiin kuitenkin pakkasesta halvin perunamakkara sekoitus kilon pussi (yht. 4 henkeä). Seuraavana päivänä taivasteli, kun ei viitsi pistää 700 g lihapakettia paistinpannulle (kun ei syö niin paljon). Arvasin tämän jo melkein etukäteen ja olin ottanut omat ruisleivät ja meetvurstit varmuuden vuoksi mukaan. Niin ei tarvinnut lähteä aivan kurnivin vatsoin kotimatkalle.
Toki itse toin tuliaisena sen mitä hän pyysi ja vähän bonusta päälle (skumpat x 2 pulloa, suklaata ja lapselle vanhoja vaatteita ja luistimet).
Siksipä hänellä on noin paljon varallisuutta kun ei hassaa sitä toisiin ihmisiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
halapaa kirjoitti:
Naapuripariskunta maksoi vesivastiketta kahdelta hengeltä. Naapurin puoliso sai aivoinfarktin ja joutui sairaalaan pariksi-kolmeksi kuukaudeksi. Naapuri soitti sitten isännöitsijälle ja ilmoitti, että vesivastike menee nyt vain yhdeltä.
Olin joskus kiinteistösihteerihommissa. Naurettiin työkavereiden kanssa, että ensimmäinen teko, jonka tuore leski tuntuu tekevän suruviestin saamisen jälkeen, on soitto isännöintiin ja vainajan vesimaksun peruminen. Kerran mulle soitti yksi leski tän asian. Sitten meni pari tuntia ja soitti kysyäkseen suruliputuksesta. Priorisointi.
Ei kai kenestäkään ole PIHIYDEN HUIPPU jos ei maksa kuolleesta henkilöstä vesimaksua. Mikä se ykkösprioriteetti pitäisi sitten olla, itkun tuhertaminen? Asiat täytyy hoitaa ja jos kerran on pakko jo soittaa isännöintiin liputuksen takia niin ei teille kukaan huvikseen kahdesti soita.
Kuoleman jälkeisessä järkytyksessä ja surussa moni toimii tosi järjestelmällisesti ja tavoitteellisesti asioita hoidellen ja kun kaikki on hoidettu, hautajaisia ja perunkirjoituksia myöten, varsinainen surutyö voi alkaa. Toimeliaisuudelle naureskelijat eivät yleensä ole isoa surua kokeneet tai heillä on ollut joku toinen ihminen hoitamassa nämä asiat. Itse mm hoidin yrityksen konkurssin tunteilematta kuoleman jälkeen. Irtisanomiset ja muut. Kun kaikki oli tehty, romahdin ja meni kuukausia itkiessä.
No vaikka se makaronin keittäjä, joka kyselee pakastatteko makaroninkeittoveden. Itse olen aika säästäväinen, mutta edellinen on mielestäni jo pihiyden huippu.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että ne viilipurkit olivat jotain retroa, 70-80-luvulta. On ihmisiä, ketkä keräilee vanhoja tuotepakkauksia..
Siitä voi siis todella olla joskus oikeasti hyötyä, että säästää kaikki vanhat purkit :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teininä ja vähän vanhempanakin hirvitti olla äitini kanssa liikenteessä. Jos mentiin kahville, äiti kiljaisi yleensä kassalla jotain kahvin kalleudesta, busseissa bussimaksuista. Jos ostan lahjan, yleensä kommentoi:"Varmaan oli kallis." Teepussit pitää käyttää tietenkin pariin, kolmeen kertaan; hän syö välillä homeisia leipiä ja kuivia juustonkänttyjä; himoitsee itseni ja siskon ostamia vaatteita itselleen.Kun ostin kauniin pöydän ja tuolit kotiini, äiti osti itselleen samanlaiset: ilmeisesti uskalsi sallia itselleen samaa kuin tytär. Antaa anteliaasti kuitenkin lapsenlapsille ja on antanut lapsille, lähetykselle, KUA:lle. Kun selitin virusturvaohjelman tärkeydestä hänen konettaan varten (ettei esim. pankkitietoihin päästä käsiksi), sanoi mitäs väliä sillä, jos rahat menisivät (tilillään on montakymmentä tuhatta). Eli ei ihan loogista. Isä oli pihiydessä oma lukunsa. Sanottakoon vain se, että olen päättänyt käyttää rahojani eläessäni omaksi ja muiden iloksi.
Tuolta listalta omassa pihistelykaytössä on teepussien liottaminen uudelleen: niistä riittä kahteen mukilliseen. Juon vähän kalliimpaa teetä, joten kompensoin hinnan näin 50% alemmas! Ei yhtään hullummassa asiassa säästetty: kokeile itsekin. ;) Tuo on myös oikea ympäristöteko.
Mä keitän litran vettä ja laitan siihen yhden teepussin. Hyvin riittää. Eikä tarvi jemmailla
Mulla oli joskus kahvinkeitin teen valmistukseen. Yksi pussi suodatinkupuun ja sai 4-5 kupillista hyvää, ei liian kuumaa teetä.
Kausivaloja käytän yövalona, eteisessä on sopivan himmeä lednauha joka palaa koko talvikauden ajan. Kulutus on minimaalinen. Ei tarvi sytytellä valoja vessaan yöllä mennessä.
Asuu hienostoaluella isossa kämpässä ajaa 25 v kolhiintuneella rotiskolla! Huom lapsiperhe.
Vierailija kirjoitti:
Asuu hienostoaluella isossa kämpässä ajaa 25 v kolhiintuneella rotiskolla! Huom lapsiperhe.
Tuohan on vaan fiksua, autoa huonompaa sijoitusta ei olekaan. Minä asun velattomassa omakototalossa kaupungissa, enkä koskaan ole tarvinnut yli 12 000 maksavaa autoa. Kun sen "rotiskon" hoitaa hyvin, saa pidettyä auton tosi halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
halapaa kirjoitti:
Naapuripariskunta maksoi vesivastiketta kahdelta hengeltä. Naapurin puoliso sai aivoinfarktin ja joutui sairaalaan pariksi-kolmeksi kuukaudeksi. Naapuri soitti sitten isännöitsijälle ja ilmoitti, että vesivastike menee nyt vain yhdeltä.
Olin joskus kiinteistösihteerihommissa. Naurettiin työkavereiden kanssa, että ensimmäinen teko, jonka tuore leski tuntuu tekevän suruviestin saamisen jälkeen, on soitto isännöintiin ja vainajan vesimaksun peruminen. Kerran mulle soitti yksi leski tän asian. Sitten meni pari tuntia ja soitti kysyäkseen suruliputuksesta. Priorisointi.
Ei kai kenestäkään ole PIHIYDEN HUIPPU jos ei maksa kuolleesta henkilöstä vesimaksua. Mikä se ykkösprioriteetti pitäisi sitten olla, itkun tuhertaminen? Asiat täytyy hoitaa ja jos kerran on pakko jo soittaa isännöintiin liputuksen takia niin ei teille kukaan huvikseen kahdesti soita.
Kuulostaa varmasti sivullisen korvaan omituiselta, mutta surussa ei toimi loogisesti, sitä on ihan sekaisin. Kun on juuri tapahtunut kuolema, ei siinä ajattele mitenkään loogisesti. Suru voi kulminoitua ensin vainajan tavaroihin ja vaikka siihen vesimaksuun. . Arkisiin asioihin, jotka ovat olleet läsnä. Kun isäni kuoli, seuraavana päivänä äitini tyrkytti tutuille isän kenkiä "kun hyvät kengät jää käyttämättä ja ottakaa tämä takki". Mutsi oli aivan sekaisin. Se ei nukkunut moneen yöhön, valvottiin yhdessä keittiössä. Jälkikäteen on sanonut, ettei muista noista päivistä kuin ambulanssikuskilta saamansa tupakan (äiti oli ollut monta vuotta polttamatta) ja sen jälkeen hautajaiset. Minä hoidin niitä käytännön asioita, puhelimen ja lehtien lakkauttamiset, hautajaistoimistossa käynnit ym. Vasta sen jälkeen romahdin itse.
Vierailija kirjoitti:
Okei myönnän. Aina kun appivanhemmat tai muut tylsimykset tulee visiitille kaivan sen iänikuisen lidlin Perfetto-kahvin ja juotan sitä vierailleni. Omalle perheelle keitän sitten erikoiskahvit espresso-keittimelläni. Aina hymyilyttää kun kyselen notta olikos hyvää niin väkinäinen hymy kasvoillaan vastaavat että "juu oli oikein hyvää"
Siis tuo perfetto on oikeasti niin pahaa että ikinä en ole niin pahaa kahvia maistanut.
Mutta jostain se on köyhän hupi revittävä 😀
Köyhällä ei ole kuin käytöstavat
Oltiin kaveriporukalla hesellä ja ystäväni veti esiin hesekuponkilehtisen. Minä tyhmänä ja naivina kysyin iloisesti että hei saisinko tuon kupongin kun ajattelin ostaa juuri tuon aterian.
:----D
Kaveri tuijotti minua kuin olisin pyytänyt häntä maksamaan mummoni hautajaiset. Vastaus oli ei. Hävetti koko tilanne kun muut katsoi vieressä. Turhauttavinta tässä oli se, että olin aiemmin tarjonnut tälle kaverille baarissa juotavia useamman kerran, omasta tahdostani toki mutta kuitenkin. Muutenkaan ei olisi tullut mieleen että jotkut ottaa hesekupongit niin vakavasti.
Mä oon vannonut itselleni että vaikka musta tulisi köyhä kuin kirkonrotta en koskaan muutu saituriksi. Mikään ei ole nolompaa ja vastenmielisempää kuin vieraiden ja ystävien suhteen pihistely jossain todella turhassa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin kaveriporukalla hesellä ja ystäväni veti esiin hesekuponkilehtisen. Minä tyhmänä ja naivina kysyin iloisesti että hei saisinko tuon kupongin kun ajattelin ostaa juuri tuon aterian.
:----D
Kaveri tuijotti minua kuin olisin pyytänyt häntä maksamaan mummoni hautajaiset. Vastaus oli ei. Hävetti koko tilanne kun muut katsoi vieressä. Turhauttavinta tässä oli se, että olin aiemmin tarjonnut tälle kaverille baarissa juotavia useamman kerran, omasta tahdostani toki mutta kuitenkin. Muutenkaan ei olisi tullut mieleen että jotkut ottaa hesekupongit niin vakavasti.
Ja sinusta tuollaisen merkityksettömän kupongin pummiminen ei ole yhtään noloa tai saitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on vaan fiksua, autoa huonompaa sijoitusta ei olekaan. Minä asun velattomassa omakototalossa kaupungissa, enkä koskaan ole tarvinnut yli 12 000 maksavaa autoa. Kun sen "rotiskon" hoitaa hyvin, saa pidettyä auton tosi halvalla.
Niin, itse asun myös varmaankin hienostoalueena pidetyllä alueella jugendtalossa merinäköalalla, asunto on oma. Autoni on ihan tavallinen vm. 2010 auto. Naapureilla on Porchea, Range Roveria jne. En koe kyllä olevani pihi jos minua ei kiinnosta ostaa uudempaa autoa.
Tiedän erään, joka ostaa vanhaksi meneviä maitoja alennushinnalla ja pakastaa niitä. Hän myös laimentaa punaista maitoa vedellä, jolloin "sinistä" maitoa saa enemmän.
Miljönääri tuttava käy kirkon ruokajaossa ja pitää sitä ilmastotekona! Muutenkin facessa hakee lahjoituksia vedoten että on yh ja työtön. Työtön on vapaasta tahdosta eikä ole kortistossa kun miljoonat vapauttaa siitä vastuusta että töihin joutuisi.Ja ei esiinny FB: ssä omalla nimellään.
Perheellinen työkaverini maksattaa ukollaan kaiken muun paitsi oman puhelinlaskunsa.
Tekee kaikki mahdolliset ylityöt ja hokee, että hän tarvii rahaa ja laittaa kaikki säästöön.
On ehkä pihein ihminen jonka tiedän ja pahin "lokki"....
Käyttäjä41234 kirjoitti:
Miljönääri tuttava käy kirkon ruokajaossa ja pitää sitä ilmastotekona! Muutenkin facessa hakee lahjoituksia vedoten että on yh ja työtön. Työtön on vapaasta tahdosta eikä ole kortistossa kun miljoonat vapauttaa siitä vastuusta että töihin joutuisi.Ja ei esiinny FB: ssä omalla nimellään.
Eikö niissä jakeluissa usein pidä vilauttaa TE-toimiston asiakaskorttia? Ei kai siellä ihan kaikille lykätä pussia käteen.
Vierailija kirjoitti:
Perheellinen työkaverini maksattaa ukollaan kaiken muun paitsi oman puhelinlaskunsa.
Tekee kaikki mahdolliset ylityöt ja hokee, että hän tarvii rahaa ja laittaa kaikki säästöön.
On ehkä pihein ihminen jonka tiedän ja pahin "lokki"....
Ja ukkonsa on ilmeisesti hyväksikäytettävä lapanen.
Jenkkiläinen sarja ”So freaking cheap” aivan ölytöntä. En usko kenenkään suomalaisen pärjäävän pihiydessä noille.
Täähän oli hyvä vinkki, täytyy ottaa käyttöön kun maskit hajoaa. Itse kyllä keittelen maskeja varmaan ainakin 10 kertaa ennen kuin menevät rikki.