Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
2601/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailijakin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerran erään kaverini kanssa pizzalla ja koska minulla ei ollut tuolloin rahaa, lainasi kaverini minulle pizzarahan. Summa ei ollut tasasumma, vaan tyyliin 7,80e.  Seuraavan kerran kun nähtiin, annoin kaverilleni mukanani olleet käteiset kuitatakseni pizzavelan. Summasta jäi puuttumaan 10-20cent, koska minulla ei tuolloin ollut enempää käteistä mukana. Tästä velan takaisinmaksusta kului useampi kuukausi kun sitten eräällä kerralla kaverini kaivoi velkalistansa esiin (hänellä siis oli tällainen lista, johon kirjasi kaikki vipit) ja pyysi, että kuittaisin vielä jäljellä olevan 10cent velkani. Itse en ollut enää koko asiaa muistanut ja hymyilytti kyllä kukkaroa kaivaessani.

:D 

En tiedä muista mutta mua veetuttais kaveri joka syö velaksi ja sitten kun maksaa nii ei viitti ees maksaa omaa osuuttaan vaan vähän alle. Ja sit vielä nauraa jos joutuu maksaan kokonaan..

Lainoja takaisin maksaessa pyöristys aina ylöspäin eikä koskaan alaspäin. Perustapasääntö. Älä ota vippaa kaverilta jos tämä ei onnistu

Vierailija
2602/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isovanhempani säästivät ja pesivät jugurttipurkitkin. Ei ollut rahasta puutetta, mutta olivat sota-ajan kasvatteja. Ja mitään ei heitetty pois, ikinä. Kaikki parsittiin ja yritettiin epätoivoisesti korjata, tavalliset sukatkin. Kauhea raivaaminen oli kun kuolivat.

Löysin kesämökiltä, vanha maalaistalo n 3 v sitten satoja viilipurkkeja.

Keräsin samettiruusuista siemenet, ostin 2 isoa säkkiä multaa.

Ihan kevätsiivouksen yhteydessä keräsin pihalta paljon soraa ja hiekkaa, huuhtelin sadevedessä

Seosta kourallinen pohjalle, päälle multaa, siemeniä , vettä ja muovin alle.

Kirppikselle myyntiin kesäpäivänä. Alueen fb.n ja toriin mainos.

Viime kesänä myin 120 samettiruusupurkkia. Valtaosa osti viilipurkin vuoksi.

Kulut 30 e, käteen jäi yli 200 e.

Enemmänkin olisi mennyt.

Ensi kesänä taas

Siis tosiaan valtaosa osti samettiruusun koska sai viilipurkin kaupan päälle?

Ehkä enemmänkin oli koko paketti. Nostalginen purkki ja kukka yhdistettynä halpaan hintaan.

Kauppa kävi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2603/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pihi ettei osta hautakiveä edesmenneelle läheiselleen

Vierailija
2604/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen touhu voi olla muistisairaiuden alkua. 

Vierailija
2605/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

halapaa kirjoitti:

Naapuripariskunta maksoi vesivastiketta kahdelta hengeltä. Naapurin puoliso sai aivoinfarktin ja joutui sairaalaan pariksi-kolmeksi kuukaudeksi. Naapuri soitti sitten isännöitsijälle ja ilmoitti, että vesivastike menee nyt vain yhdeltä.

Olin joskus kiinteistösihteerihommissa. Naurettiin työkavereiden kanssa, että ensimmäinen teko, jonka tuore leski tuntuu tekevän suruviestin saamisen jälkeen, on soitto isännöintiin ja vainajan vesimaksun peruminen. Kerran mulle soitti yksi leski tän asian. Sitten meni pari tuntia ja soitti kysyäkseen suruliputuksesta. Priorisointi.

Vierailija
2606/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari yritti saada neljännen koronarokotteen walk-in -rokotuspisteestä. Ei saanut, kun oli vain kuukausi kolmannesta. Kertoili sukulaisille, että ottaa niin monta rokotetta kuin vaan saa, ilmaisia nääs.

Vierailija
2607/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli rioustanut kivat kausivalot sisälle koristeeksi, kehuin kauniiksi ja laitoin valot päälle, johon äitini kiiruhti sanomaan, että sammuta ettei mene sähköä. Kysyin että mitä iloa valoista sitten on, niin ei oikein osannut sanoa siihen mitään.

Vierailija
2608/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjua lukiessani olen miettinyt lapsuuttani: kolme lasta, duunarivanhemmat. Käytiin Särkänniemessä, Linnanmäellä jne, mutta: auton pysäköinnistä EI maksettu (kartan avulla etukäteen selvää ilmaisista paikoista), ja loppumatka 1-2 km käveltiin. Eväät AINA mukana - vain rannekkeet ostettiin. Aamulla oltiin ennen avautumista ja kotiin lähdettiin vasta sulkemisen jälkeen (kalliin rannekkeen käyttöaika maksimoitiin)…. Pihistelyä tai ei, mutta näin päästiin EDES johonkin (vanhemmat ei koskaan ostaneet itselleen mitään rannekkeita yms.).

Yh-aikana tein juurikin näin. Myös aina leffassa omat eväät yms. Ajatuksena, että lapset saa kuitenkin kokea joitakin juttuja, ei vain olla kotona.

Pihistelen myöskin näin. Naimisissa ollaan, 5 lasta (3 minun: 21 v, 18 v ja 16 v, 1 miehen 18 v, yksi yhteinen 10 v). Kotona asuu neljä, vanhin muutti hiljan omilleen. Rannekkeita on saamme välillä edullisesti miehen työpaikan kautta eli kavereille kanssa. En silti todellakaan viitsi maksaa niitä hintoja, mitä huvipaikoissa saa syömisestä pulittaa, ne rahat voi käyttää järkevämpään. Kahvit mukaan termariin, eväät, ilmainen parkkipaikka, kävellään. Hattarat ostan lapsille ja rannekkeet ja jos haluavat narunvetoa tms. . Pääasia että lapsilla on hauskaa. Sama leffaan:  omat popparit mukaan, ja näin tekee meillä nuoretkin. Kotona tekee ison kattilallisen poppareita muutamalla kolikolla, ei mitään järkeä maksaa siitä satsista 30 euroa leffateatterille......

Tukholman ja Tallinnan laivalla syödään mennen tullen aamiaiset ja illalliset seisovasta pöydästä, sinne nyt ei viitsi raahata eväitä. Tämän kokoisen sakin maksaminen laivalle ruokineen on sen verran hintavaa lystiä, että ei ole tullut vuosittain käytyä....

Meillä on pari kertaa ollut omat yöpala ja aamupalaleivät olleet mukana. Haetan vain kahvi  ja tee kahvilasta. Syödään aika pieni aamupala ja ei viitsi maksaa sen takia  niistä paljoa. Mennessä käydään välillä puffetissa illallisella

Finnkinon teattereihin ei saa kuulemma viedä enää omia eväitä lainkaan. Mahtavatkohan vahtia tuota. 

Kuulemma silmämääräisesti. Tuskin mitään laukkuja alkaa penkomaan. Paitsi jos kaivat isosti näkyville muita tuotteita mutta joku karkkipussi laukussa tai popparit muovipussissa tuskin näkyy leffan aikana.

Vierailija
2609/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakee taloyhtiön yleisistä huoltotiloista kannellisella ämpärillä vettä parvekukkien kasteluun. Kehuu näin sitten säästävänsä ties miten paljon kesäkaudella vesimaksussa.

Joo, asuu 13 kerroksessa uudessa kalliissa talossa merinäköalalla ja ajaa 50 te maksavalla autolla.

Vierailija
2610/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävetti kaverit, jotka lämmittivät jotain lastenruokaa hesessä tms. eivätkä ostaneet itse mitään.

Vierailija
2611/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukoneen asentaja sanoi, että pesujauhetta ei tarvitse laittaa kuin ehkä puolet paketin ohjeesta. En muista oliko vielä vähemmän. Toisaalta olen lukenut, että pikaohjelmalla pestessä olisi tabletti hyvä puolittaa. Syynä lienee jokin huuhtoutumisen tehostuminen. Ja sitten muuan ystäväni väittää: koneastianpesuaineet ovat niin myrkyllisiä, että patologi näkee ruokatorvesta onko vainajalla ollut astianpesukone. 

Jotkut näistä pihiysjutuista vaikuttavat keksityiltä.  

Muistetaanpa kuitenkin, että jos olisi kaikki törsäisivät kuin me suomalaiset, tarvittaisiin ainakin kolme maapalloa.

Vierailija
2612/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ottaa käytetyistä maskeistaan rautalangat ja käyttää pussinsulkijoina.

Vierailija
2613/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teininä ja vähän vanhempanakin hirvitti olla äitini kanssa liikenteessä. Jos mentiin kahville, äiti kiljaisi yleensä kassalla jotain kahvin kalleudesta, busseissa bussimaksuista. Jos ostan lahjan, yleensä kommentoi:"Varmaan oli kallis." Teepussit pitää käyttää tietenkin pariin, kolmeen kertaan; hän syö välillä homeisia leipiä ja kuivia juustonkänttyjä; himoitsee itseni ja siskon ostamia vaatteita itselleen.Kun ostin kauniin pöydän ja tuolit kotiini, äiti osti itselleen samanlaiset: ilmeisesti uskalsi sallia itselleen samaa kuin tytär. Antaa anteliaasti kuitenkin lapsenlapsille ja on antanut lapsille, lähetykselle, KUA:lle. Kun selitin virusturvaohjelman tärkeydestä hänen konettaan varten (ettei esim. pankkitietoihin päästä käsiksi), sanoi mitäs väliä sillä, jos rahat menisivät (tilillään on montakymmentä tuhatta). Eli ei ihan loogista. Isä oli pihiydessä oma lukunsa. Sanottakoon vain se, että olen päättänyt käyttää rahojani eläessäni omaksi ja muiden iloksi.

Tuolta listalta omassa pihistelykaytössä on teepussien liottaminen uudelleen: niistä riittä kahteen mukilliseen. Juon vähän kalliimpaa teetä, joten kompensoin hinnan näin 50% alemmas! Ei yhtään hullummassa asiassa säästetty: kokeile itsekin. ;) Tuo on myös oikea ympäristöteko.

Mä keitän litran vettä ja laitan siihen yhden teepussin. Hyvin riittää. Eikä tarvi jemmailla

No tosi laihaa teetä juot.

Vierailija
2614/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini kyttää aina uunia ja on aivan pistoksissa jos sen lämpöä menee "hukkaan". Ruoka pitää laittaa uuniin jo ennen merkkivaloa (on kuulema tarpeeksi lämmin jo silloin) ja uuni pitää laittaa pois päältä ennen kuin ruoka on kypsää (jälkilämmöt riittää hyvin). Ärsytti kun hän oli vieraanani ja alkoi hoputtaa MINUA laittamaan ruuat uuniin vaikka oli juuri juttu kesken... 

Kaverisi on vaan järkevä. Ruuan voi laittaa samantien uuniin, kun laittaa uunin päälle. En ole vuosikymmeniin odottanut mitään merkkivaloa, että lämpötila olisi ”oikea”.

Meillä opetettiin kotona, että valot laitetaan kiinni jos lähdetään huoneesta ja hana suljetaan jos ei käytä ja niin edespäin. Mutta isä teki myös selväksi, että turha on kytätä ja pihistellä ja keplotella sähköä tai vettä kun puhutaan niin mitättömän pienistä säästetyistä summista. Piti tällaista pikkutarkkaa säästöajattelua rasittavana vanhan kansan hölmöytenä. Siksi kaverini logiikka tuntuu kai itsestä niin vieraalta ja jopa vähän säälittävältä. 

Vierailija
2615/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ottaa käytetyistä maskeistaan rautalangat ja käyttää pussinsulkijoina.

Vierailija
2616/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin nettovarallisuus noin miljoona euroa (sijoitusasuntoja, osakkeita, vertaislainat).

Ei maksa 20 €/kk kaupungin työtekijöiden parkkimaksua. Ajaa 15 vuotta vanhalla diesel Audilla. Mielummin etsii ilmaispaikan ja käyttää sen etsimiseen ja kävelyihin puoli tuntia päivässä. Palauttaa pullot kangaskassissa. Kassin voi pestä sen jälkeen pesukoneessa. Pistää jokaikisen kuitin johonkin penny sovellukseen, jossa on eritelty kaikki ostot. Puolittaa saksilla tiskirätit. Saunaan mennään nouseviin lämpöihin puolen tunnin päästä. Ensimmäisenä iltana kinumisen jälkeen päästiin saunaan. Se piti lähes itse käydä laittamassa päälle. Jos käydään yhdessä syömässä, niin pyöristys on aina hänen hyväkseen, Aina.

Käytiin vklo:na kylässä ja kehui kovasti miten paljon ruokaa ja hyvää lihaa oli jääkaapissa meitä varten. No syötiin kuitenkin pakkasesta halvin perunamakkara sekoitus kilon pussi (yht. 4 henkeä). Seuraavana päivänä taivasteli, kun ei viitsi pistää 700 g lihapakettia paistinpannulle (kun ei syö niin paljon). Arvasin tämän jo melkein etukäteen ja olin ottanut omat ruisleivät ja meetvurstit varmuuden vuoksi mukaan. Niin ei tarvinnut lähteä aivan kurnivin vatsoin kotimatkalle. 

Toki itse toin tuliaisena sen mitä hän pyysi ja vähän bonusta päälle (skumpat x 2 pulloa, suklaata ja lapselle vanhoja vaatteita ja luistimet).

Vierailija
2617/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laitoin wc-pönttöön tiiliskiven niinkuin neuvottiin ja se meni jo samana päivänä tukkoon ja en saanut sitä auki moneen päivään. Pystyin viikolla käymään vessassa töissä mutta vkl oli yhtä tuskaa pidätellessä.

Vierailija
2618/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset ruiskukoneet kuluttavat tyhjäkäynnillä vähän mutta moottorijarrutuksessa 0 l/km.

Vierailija
2619/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

halapaa kirjoitti:

Naapuripariskunta maksoi vesivastiketta kahdelta hengeltä. Naapurin puoliso sai aivoinfarktin ja joutui sairaalaan pariksi-kolmeksi kuukaudeksi. Naapuri soitti sitten isännöitsijälle ja ilmoitti, että vesivastike menee nyt vain yhdeltä.

Olin joskus kiinteistösihteerihommissa. Naurettiin työkavereiden kanssa, että ensimmäinen teko, jonka tuore leski tuntuu tekevän suruviestin saamisen jälkeen, on soitto isännöintiin ja vainajan vesimaksun peruminen. Kerran mulle soitti yksi leski tän asian. Sitten meni pari tuntia ja soitti kysyäkseen suruliputuksesta. Priorisointi.

Kiva jos kikatuttaa, mutta leskellä voi olla aika tukalat oltavat kun yhteisiä tilejä ei saakaan käyttää kuoleman jälkeen välttämättä. Sitä paitsi järkeväähän tuo on, ihan kuin se suremista vähentäisi. 

Vierailija
2620/3893 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

halapaa kirjoitti:

Ei kai kenestäkään ole PIHIYDEN HUIPPU jos ei maksa kuolleesta henkilöstä vesimaksua. Mikä se ykkösprioriteetti pitäisi sitten olla, itkun tuhertaminen? Asiat täytyy hoitaa ja jos kerran on pakko jo soittaa isännöintiin liputuksen takia niin ei teille kukaan huvikseen kahdesti soita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi