Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Minua ottaa päähän kun mies käyttää monta metriä wc-paperia kerrallaan. Sama kun pyyhkii silmälasit, pari metriä roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin pitkään kuin se matto oli minulla opiskelukämpän lattialla, pystyin vain kuvittelemaan, että tuossa ne vaarin kusiset kalsarit nyt lepää.
Kai se sentään pesi ne ennen uusiokäyttöä...?
Jos Sijaltainen nousisi.
Vierailija kirjoitti:
Eräs miespuoleinen sukulainen oli äärimmäisen nuuka vaatteidensa suhteen. Hän oli elänyt sota-ajan jolloin vaatteita oli vaikea saada ja siitä se kai jäi. Hän käytti vaatteita niin pitkään kuin suinkin, korjaili ja parsi niitä. Lopulta kun vaatetta ei enää voinut käyttää vaatteena niin hän yritti keksiä niille muita käyttötarkoituksia ja osti aina itselleen mahdollisimman halpoja vaatteita. Sukatkin olivat halvimpia mitä kaupasta sai ja niitäkin hän parsi ja paikkasi moneen kertaan että luulisi sellaisen sukan olevan epämukava käyttää. Silti hän oli yllättävän rikas että ei se ainakaan rahojen vähyydestä johtunut tämä säästäväisyys. Sukulaislapsille esimerkiksi hän osti 1990-luvulla useamman sadan markan lahjoja, jopa minulle joskus vaikka en ollut edes kovin läheistä sukua hänen kanssaan.
Ei ollut oikeasti pihi vaan tarkka historiastaan johtuen kun noin anteliaasti lahjoitti teille.
Pääministeri maksattaa asumisensa lisäksi perheensä ruokakulut veronmaksajilla.
demaripääministeri (tuleva ex-ministeri) maksattaa aamiaisensa verovaroilla:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6454bc8a-f9ef-478e-9f42-74da97687…
Yksi piheyden ilmentymä on suurituloinen pääministeri joka maksattaa perheensä aamiaisensa veronmaksajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ihmiset, jotka kitisee jostain 2 sentistäki, että ei voi ottaa jotain tuotetta, kun olikin niin kallis. Tukkivat kassajonot ja tylyttävät myyjää kuitti kädessä. Puhelinlaskut syynätään suurennuslasin kans ja sitte soitetaan asiakaspalveluun kiukkunen puhelu, että laskussa on virhe. Ynnä muuta paskaa.
Mun mielestä ihan sama onks 5 senttiä vai 5 euroa hinta väärin, se on periaatekysymys. Sen verran mussa on kirjanpitäjän vikaa vaikken kirjanpitäjä olekaan. Kyllä hinnat täytyy olla oikein merkitty!
Joo ei siinä mitään, kunhan sitten ilmoittaa asiasta ystävällisesti eikä ole ilkeä myyjälle, kun se ei kuitenkaan mitä todennäköisimmin ole hänen vikansa se hintavirhe. T. ex-myyjä.
eihän se koskaan ole kenenkään vika vaikka yhdessä kauppaketjussa (tokmanni) on aina normaali hinta kassalla, vaikka hyllyssä on iso keltainen halvempi tarjoushinta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi piheyden ilmentymä on suurituloinen pääministeri joka maksattaa perheensä aamiaisensa veronmaksajilla.
Rouvalla on kallis maku, kun matalapalkkaiselle duunarialamaisnnaiselle tuon suman on riitettävä itsensä ja kahden lapsen kuukauden kaikkiin ruokiin. Joka veroina myös maksaa osan rouvan aamiaisesta.
T. Yksinhuoltajaäiti, jota nyt itkettää.
Vierailija kirjoitti:
demaripääministeri (tuleva ex-ministeri) maksattaa aamiaisensa verovaroilla:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6454bc8a-f9ef-478e-9f42-74da97687…
Voitaisiinko pitää yksi ketju vapaana poliittisesta öyhötyksestä? Sitä mahtuu jankuttamaan noihin 20 muuhun ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt välttämättä pihistelyä, mutta huvittava vertaus.
Sukulaiseni kirosi taannoin ruokakaupassa, kun hänen lempijugurttinsa oli kallistunut 10 senttiä ja jätti sen vuoksi ostamatta. Samaan aikaan hän puhui mahdollisesta tulevasta asunnostaan, josta oli jättänyt 150 000 euron tarjouksen ja pohti, mahtaako tarjous olla riittävän suuri.
En ihan ymmärrä näiden yhteyttä, tottakai asuntokauppaa tehdessä mietityttää onko tarjous riittävän suuri, koska pienellä tarjouksella häviää kaupan ja asunto jää saamatta. Jos yksin asuva maksaa 150 000e asunnosta niin todennäköisesti joutuukin säästämään arjen kuluissa, jos ei nyt aivan kriisissä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies, joka ei osta kondomia itselleen, vaan pistää naisen ostamaan ne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja elatusmaksuja välttelevät luikurit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eikö ehkäisy nyt ole yhteinen asia, puoliksi maksetaan.
Kuinkas monta miestä tiedät joka maksaa ehkäisyn puolisonsa kanssa puoliksi jostain random-tuttavuudesta puhumattakaan?
Aika monta, esim itse olen maksanut aina kierukan puoliksi. Kummallista jos tällainen kulu jätetään yksin naiselle, joka vielä näkee vaivan ehkäisyn kanssa ja kärsii sivuvaikutukset.
Random-tuttavuuksista en osaa sanoa, sellaisten kanssa ei ehkä muutenkaan aleta arjen kuluja jakamaan.
Syödään aamupalaa 300e.kk,valtion laskuun ja sitten rääytään kovaan ääneen,että lapsilisiä ja työmarkkinatukia/työttömien etuuksia pitäisi leikata...
Rikas sukulainen kaivoi taloyhtiön roskiksesta jonkun vanhan kahvinkeittimen ja käyttää sitä vieläkin. Itse kieltäydyn jostain syystä juomasta kahvia siellä kyläilessä.
Pihiyden huippu on kun Sanna Marin maksattaa aamupala tarvikkeensakin veronmaksajien rahoilla! 300€, per kk.
Siinä on luomuhedelmät kasvikset, smoothiet, graavilohet yms kyllä tuolla rahalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ihmiset, jotka kitisee jostain 2 sentistäki, että ei voi ottaa jotain tuotetta, kun olikin niin kallis. Tukkivat kassajonot ja tylyttävät myyjää kuitti kädessä. Puhelinlaskut syynätään suurennuslasin kans ja sitte soitetaan asiakaspalveluun kiukkunen puhelu, että laskussa on virhe. Ynnä muuta paskaa.
Mun mielestä ihan sama onks 5 senttiä vai 5 euroa hinta väärin, se on periaatekysymys. Sen verran mussa on kirjanpitäjän vikaa vaikken kirjanpitäjä olekaan. Kyllä hinnat täytyy olla oikein merkitty!
Joo ei siinä mitään, kunhan sitten ilmoittaa asiasta ystävällisesti eikä ole ilkeä myyjälle, kun se ei kuitenkaan mitä todennäköisimmin ole hänen vikansa se hintavirhe. T. ex-myyjä.
eihän se koskaan ole kenenkään vika vaikka yhdessä kauppaketjussa (tokmanni) on aina normaali hinta kassalla, vaikka hyllyssä on iso keltainen halvempi tarjoushinta.
Plantagen on toinen samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Appivanhemmat osaa olla hyvin pihejä ja jotenkin sellaisella jännällä tavalla. Ollaan hyvin suureellisia, mutta kuitenkin ihan todella pihejä.
Esimerkki: Meille ostettiin uuteen kotiin uudet yöpöydät. Entiset olivat sinne liian leveät. Mies ehdotti, että annetaan ne hänen vanhemmilleen. Tämä sopi minulle hyvin. Olin ostanut ne pari vuotta aiemmin, hinta oli n. 200 eur/kpl. Tässä vaiheessahan ne olivat tarpeettomat, joten mieluummin ne minusta menevät jollekin sukulaiselle, joka ne haluaa kuin tori.fi tai muuhun nettikirppikseen.
Appiukko oli ihastuksissaan. Hän halusi tarjota meille palkaksi illallisen. Yritin vähän estellä, kun arvasin, että tässä on joku jippo takana kuitenkin. Mies oli ihan tohkeissaan, "kun faija tarjoaa, niin se tarjoaa viimeisen päälle". OK, ajattelin, mennään illalliselle totta kai, mikäs siinä.
Illallisen ajankohta lähestyi, appi touhotti siitä ja mies myös. Paikaksi oli valittu paikallinen Rosso. OK, onhan sielläkin ihan hyvät ruuat. Istuimme pöytään, alkujuomiksi appi tilasi oluttuopit. Sitten hän alkoi tutkimaan listaa ja ähkimään. Itse jo katselin alkuruokaa, pihviä pääruuaksi ja jälkiruokaa. Kohta tulikin apen suunnalta tiukka toteamus "Ei tässä mikään nälkä ole, minä syön vain pitsaa". Anoppi ja mieheni säestivät mukana, että joo niin onkin, pizza on täällä hyvää, otetaan vaan pizzat. Mitäpä minä sitten olisin voinut valita muuta kuin pizzan.
Ja pizzaa syötiin. Ei mitään muuta raastepöydän lisäksi.
Ajatus on tärkein, totta kai. Minä en siis olisi tarvinnut näistä yöpöydistä penniäkään. Se, mikä jäi kaivelemaan, oli tämä hirveä hehkutus mahtavasta illallisesta. Lopputulos oli pizza+olut. Sekin olisi ollut parempi, jos olisi ihan reilusti sanottu, että kiitos, nämä ovat kivat, mennäänkö pizzalle joku ilta. Mutta ei, mieskin hehkutti että kunnon illallinen tulossa. Tästä pizzalla käynnistä sitten hehkutettiin muulle suvulle illallisen tarjoamisena. Mutta joo, jokaisella on omat tapansa, eikös.
Rosson pizza oli hyvää. Onko sun omaa tulkintaa tämä pihiys
No pihiydestähän tossa loppujen lopuksi kuitenkin oli kyse. Ensin puhutaan kunnon illallisesta, jonka kuka tahansa ymmärtää käsittävän ihan muuta kuin pizzaa.
Appiukko vain ei ehkä tullut ajatelleeksi hintoja etukäteen. Sitten näki, että oho, neljä kertaa tuo hinta, hmmm... tulee halvemmaksi kun ottaa pizzaa.
Ihan inhimillistä kuitenkin.
Vanha ja varakas, mutta sairaan pihi kummitätini lorottaa ämpäriin (joka on jostain ilmaiseksi saatu mainosämpäri) kylmää vettä, peseytyy sen varassa ilman saippuaa/shampoota. Samalla vedellä pesee kontillaan isot neliönsä; loput vedestä sitten huonekasveille.
Edellisessä asuinpaikkani lähikaupassa oli hyvin usein -30% punalaputettuja tuotteita, jotka sai klo 21 jälkeen -60% alennuksella. Kävin eräänä iltana pikaisesti kaupassa n. klo 20..25-20.30 ja huomasin yhden miehen möllöttävän kassojen läheisyydessä kännykkäänsä näpelöiden.
Tein ostokset ja lähdin kotiin, mutta huomasin unohtaneeni jotain ja palasin takaisin n. klo 20.55. Edelleen se sama mies jökötti samassa paikassa ostoskorinsa kanssa. Ostinpa itsekin vielä jotain tarjoustuotetta tarvitsemani lisäksi, kello kun oli lähellä yhdeksää.
Odotin sen pari minuuttia kassalla ja kello tuli yhdeksän, joten maksoin ostokset. Taakseni tuli punalaputetun ostoskuorman kanssa se sama mies, joka oli kököttänyt siinä puoli tuntia saadakseen tupla-alet. Halusi kait varmistaa, että saa tuotteet ennen muita ja tuli keräämään ne kaupasta reilusti ennen yhdeksää. Ties kuinka kauan oli jo siinä ollut.
Saattoi olla pihistelyä, tai sitten oli vain niukasti rahaa käytössä.
Silloin kun oman korttini ajoin, niin raskaalla kalustolla kiellettiin ehdottomasti vapaalla rullaaminen, koska vaihteiston voitelu ei toiminut täysimääräisesti silloin.
Uskon kyseisen liikennöitsijän olleen ainoa laatuaan, ja maksaneen hiljaisuudessa hyvinkin hintavat vaihteistoremontit.
Nykyvaihteistoista en tiedä, mutta raskas kalusto saattaa helpommin karata käsistä rullattaessa. Automaattivaihteistoissakin on rajoituksia...