Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin tänään juuttimaton parvekkeelle Tokmannilta. Äsken selasin netistä tulevan viikon tarjouslehden ja huomisesta alkaen se sama matto olisi ollut 20% alennuksessa koko tulevan viikon. Nyt harmittaa.
Hae huomenna uusi ja palauta se kalliimpi normaalihintainen.
Ostoksilla ei ole mitään automaattista palautusoikeutta, jos niissä ei ole mitään vikaa. Jotkut kaupat tarjoavat palautusoikeuden, mutta se on aina plussaa. Viallisen tuotteen voi aina palauttaa, mutta siinäkin ensisijaisesti kaupalla on oikeus korvata se uudella vastaavalla tai korjauttaa, ei palauttaa rahoja takaisin.
No ei toki aina olekaan, mutta Tokmannilla on:
Myymälöistämme ostetut tuotteet:
Myymälöistämme ostetuille, käyttämättömille, alkuperäispakkauksessa oleville myyntikuntoisille tuotteille* myönnämme 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeuden kuittia vastaan. Tuotteen voi vaihtaa samaan tai vastaavaan tuotteeseen, ja tuotepalautukset hyvitämme lahjakortille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin tänään juuttimaton parvekkeelle Tokmannilta. Äsken selasin netistä tulevan viikon tarjouslehden ja huomisesta alkaen se sama matto olisi ollut 20% alennuksessa koko tulevan viikon. Nyt harmittaa.
Hae huomenna uusi ja palauta se kalliimpi normaalihintainen.
Ostoksilla ei ole mitään automaattista palautusoikeutta, jos niissä ei ole mitään vikaa. Jotkut kaupat tarjoavat palautusoikeuden, mutta se on aina plussaa. Viallisen tuotteen voi aina palauttaa, mutta siinäkin ensisijaisesti kaupalla on oikeus korvata se uudella vastaavalla tai korjauttaa, ei palauttaa rahoja takaisin.
https://www.tokmanni.fi/palauttaminen
"Onko Tokmannilta ostetuilla tuotteilla palautusoikeutta?
Palautusoikeuskäytäntömme ovat erilaiset myymälöissämme ja verkkokaupassamme tehtyihin ostoksiin.
Myymälöistämme ostetut tuotteet:
Myymälöistämme ostetuille, käyttämättömille, alkuperäispakkauksessa oleville myyntikuntoisille tuotteille* myönnämme 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeuden kuittia vastaan. Tuotteen voi vaihtaa samaan tai vastaavaan tuotteeseen, ja tuotepalautukset hyvitämme lahjakortille."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin miehen kanssa joka puolitti ravintola laskun, maksatti bensat ,unohti pankkikortin kotiin kauppareissulla..kolmannella kerralla sanoin että nyt menet hakemaan kortin kotoa tai ostokset jää tähän.valitti myös tavaroiden kuten ovien saranoiden kulumisesta kun käytin niitä..kaikki mihin koskin tuntui kuluvan..huono sängyssä myöskin ..ei hajua naisen tarpeista..rahasta tällä ei ollut kiinni..oli nuukista nuukin tuntemani
Ja seurustelit sen kanssa, koska...?
Eksältähän tuo nyt kuulostaa.
Exä kyllä!eipä oltu pitkään yhdessä..
Ei nyt välttämättä pihistelyä, mutta huvittava vertaus.
Sukulaiseni kirosi taannoin ruokakaupassa, kun hänen lempijugurttinsa oli kallistunut 10 senttiä ja jätti sen vuoksi ostamatta. Samaan aikaan hän puhui mahdollisesta tulevasta asunnostaan, josta oli jättänyt 150 000 euron tarjouksen ja pohti, mahtaako tarjous olla riittävän suuri.
Mä puolitan pesuainetabletin ihan siksi, että sulaa kokonaan pesuohjelman aikana. Astioista on tullut täysin puhtaita ja koneen toki puhdistan ja huollan muilla konstein kun pesuainetableteilla ..🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pihistele, mutta:
- shampoon laimennan vedellä, koska sopii paremmin hiuksilleni
- käsitiskiaineen lopputippaan lisään hiukan vettä, riittää vielä 2 - 3 pesuun ja lopulla pesen WC-pöntön (vettä useampaan kertaan, että pullo puhdistuu kierrätyskelpoiseksi)
- voidetuubit leikkaan - niiden ollessa loppumassa - auki, riittää vielä moneen kertaan
- keitetyt perunat ja porkkanat meillä on aina syöty kuorineen, tosin pesen ne aina 'rapsutushanskoilla' ja ovat tosi puhtaita
- vanhat, ehkä jo reikäiset ja kulahtaneet T-paidat, yökkärit ym. leikkaan kertakäyttöräteiksi, joilla pyyhin esim. pölyt ja ovat tosi hyviä kylppärin siivoamiseen sekä muuhunkin, missä ei viitsi käyttää mikrokuituliinoja - sitten vain likainen, rasvainen rätti roskiin (tai pesuun, jos on parempaa materiaalia)
- näin keväällä maito- ja jugurttipurkit leikkaan kasvatuspurkeiksi taimille; juuri nyt on kasvamassa tomaattia, chiliä, bataattia (tästä tulee komea köynös)
- pesussa värjääntyneitä tai jonkun ei-irtoavan likatäplän saaneita T-paitoja käytän talvisin aluspaitoina (palelen todella helposti ja tarvitsen jotain järeämpää lämmikettä...)
- jos ostan leipää, ostan aina hävikkipussin tms. - muuten leivon itse sämpylöitä, joihin upotan porkkanoiden ja perunoiden loput, puurojen jämät jne.
- syömme kasvisvoittoista ruokaa, satokausipainotteisesti - säästöä tämäkin, lisäksi riisit ja mausteet sekä joskus lihaa etnisistä kaupoista (halal-liha on muuten paljon parempaa kuin ns. tavallinen lehmä tai broileri), joskus teen vaihtareita tutun kalastusharrastajan kanssa eli teen hänelle vaikka marjapiirakan ja saan vastineeksi tuoretta itse kalastettua kalaa :)
- marjat, omenat, sienet omasta pakastimesta (en pääse itse metsään, mutta FB:sta löytyy mukavia myyjiä, kiitos vaan jokaiselle!)
En pidä tätä pihiytenä. Rahaa on käytössä hyvin vähän, mutta on toisaalta aikaa tehdä mahdollisimman paljon itse! *ehkä luontokin kiittää*
Muuten allekirjoitan tämän, mutta älä jatka vedellä mitään ellet halua levitellä bakteereita pitkin kehoasi ja astioita. Terveisin hygienia-ala.
Just näin. Esimerkiksi se shampoo kannattaa laimentaa vasta kämmenellä eikä lisätä vettä pulloon.
Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä. Mutta vakavasti ottaen, selittäkää joku miksi shampoota ei saa laimentaa pullossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pihistele, mutta:
- shampoon laimennan vedellä, koska sopii paremmin hiuksilleni
- käsitiskiaineen lopputippaan lisään hiukan vettä, riittää vielä 2 - 3 pesuun ja lopulla pesen WC-pöntön (vettä useampaan kertaan, että pullo puhdistuu kierrätyskelpoiseksi)
- voidetuubit leikkaan - niiden ollessa loppumassa - auki, riittää vielä moneen kertaan
- keitetyt perunat ja porkkanat meillä on aina syöty kuorineen, tosin pesen ne aina 'rapsutushanskoilla' ja ovat tosi puhtaita
- vanhat, ehkä jo reikäiset ja kulahtaneet T-paidat, yökkärit ym. leikkaan kertakäyttöräteiksi, joilla pyyhin esim. pölyt ja ovat tosi hyviä kylppärin siivoamiseen sekä muuhunkin, missä ei viitsi käyttää mikrokuituliinoja - sitten vain likainen, rasvainen rätti roskiin (tai pesuun, jos on parempaa materiaalia)
- näin keväällä maito- ja jugurttipurkit leikkaan kasvatuspurkeiksi taimille; juuri nyt on kasvamassa tomaattia, chiliä, bataattia (tästä tulee komea köynös)
- pesussa värjääntyneitä tai jonkun ei-irtoavan likatäplän saaneita T-paitoja käytän talvisin aluspaitoina (palelen todella helposti ja tarvitsen jotain järeämpää lämmikettä...)
- jos ostan leipää, ostan aina hävikkipussin tms. - muuten leivon itse sämpylöitä, joihin upotan porkkanoiden ja perunoiden loput, puurojen jämät jne.
- syömme kasvisvoittoista ruokaa, satokausipainotteisesti - säästöä tämäkin, lisäksi riisit ja mausteet sekä joskus lihaa etnisistä kaupoista (halal-liha on muuten paljon parempaa kuin ns. tavallinen lehmä tai broileri), joskus teen vaihtareita tutun kalastusharrastajan kanssa eli teen hänelle vaikka marjapiirakan ja saan vastineeksi tuoretta itse kalastettua kalaa :)
- marjat, omenat, sienet omasta pakastimesta (en pääse itse metsään, mutta FB:sta löytyy mukavia myyjiä, kiitos vaan jokaiselle!)
En pidä tätä pihiytenä. Rahaa on käytössä hyvin vähän, mutta on toisaalta aikaa tehdä mahdollisimman paljon itse! *ehkä luontokin kiittää*
Muuten allekirjoitan tämän, mutta älä jatka vedellä mitään ellet halua levitellä bakteereita pitkin kehoasi ja astioita. Terveisin hygienia-ala.
Just näin. Esimerkiksi se shampoo kannattaa laimentaa vasta kämmenellä eikä lisätä vettä pulloon.
Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä. Mutta vakavasti ottaen, selittäkää joku miksi shampoota ei saa laimentaa pullossa.
Saahan sen shampoon laimentaa pullossa, kunhan käyttää muutaman päivän sisällä. Shampoon säilöntäaineet on tehty tietyn vahvuuksiselle tökötille, eikä vedellä laimennettuna säily vaan alkaa muodostaa bakteeri- ja sienikasvustoa.
Vieras meni omin päin juomaan 40 euron Chabliksen ja kun tästä huomautin niin osti tilalle jonkun halvan kyykkyviinin. Jälkeenpäin ihmetteli yhteisille tuttavillemme minkä takia en enää kutsunut häntä juhliimme.
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni sai täysin ilmaiseksi kaupanpäällisiksi tuotteen jolle hänelle ei ollut itsellään mitään käyttöä, leikitään vaikka että ruohonleikkurin ostamisesta blenderin, jota satuin kuin sattumalta itse tarvitsemaan silloin edellisen hajottua. Tuotteen normaalihinta oli silloin noin 200€ kaupassa, iso koneliike myi sitä 120€ tarjouksella. Olisin ollut valmis maksamaan siitä uudesta blenderistä 120€, mutta tuttuni mielestä oli saatava kaksi sataa koska se oli sen tuotteen arvo silloin :D Siis tuotteesta josta hän ei ollut maksanut mitään. Myi sitä pitkään FB kirpparilla 200€ hintalapulla ja kommenteissakin vittuiltiin että kaupasta saa halvemmalla. En ymmärrä.
Jos on kaupassa 120e ja olet valmis maksamaan 120e, miksi et osta kaupasta. Silloin sulla olisi palautusoikeus, takuu ym.?
Vierailija kirjoitti:
Appivanhemmat osaa olla hyvin pihejä ja jotenkin sellaisella jännällä tavalla. Ollaan hyvin suureellisia, mutta kuitenkin ihan todella pihejä.
Esimerkki: Meille ostettiin uuteen kotiin uudet yöpöydät. Entiset olivat sinne liian leveät. Mies ehdotti, että annetaan ne hänen vanhemmilleen. Tämä sopi minulle hyvin. Olin ostanut ne pari vuotta aiemmin, hinta oli n. 200 eur/kpl. Tässä vaiheessahan ne olivat tarpeettomat, joten mieluummin ne minusta menevät jollekin sukulaiselle, joka ne haluaa kuin tori.fi tai muuhun nettikirppikseen.
Appiukko oli ihastuksissaan. Hän halusi tarjota meille palkaksi illallisen. Yritin vähän estellä, kun arvasin, että tässä on joku jippo takana kuitenkin. Mies oli ihan tohkeissaan, "kun faija tarjoaa, niin se tarjoaa viimeisen päälle". OK, ajattelin, mennään illalliselle totta kai, mikäs siinä.
Illallisen ajankohta lähestyi, appi touhotti siitä ja mies myös. Paikaksi oli valittu paikallinen Rosso. OK, onhan sielläkin ihan hyvät ruuat. Istuimme pöytään, alkujuomiksi appi tilasi oluttuopit. Sitten hän alkoi tutkimaan listaa ja ähkimään. Itse jo katselin alkuruokaa, pihviä pääruuaksi ja jälkiruokaa. Kohta tulikin apen suunnalta tiukka toteamus "Ei tässä mikään nälkä ole, minä syön vain pitsaa". Anoppi ja mieheni säestivät mukana, että joo niin onkin, pizza on täällä hyvää, otetaan vaan pizzat. Mitäpä minä sitten olisin voinut valita muuta kuin pizzan.
Ja pizzaa syötiin. Ei mitään muuta raastepöydän lisäksi.
Ajatus on tärkein, totta kai. Minä en siis olisi tarvinnut näistä yöpöydistä penniäkään. Se, mikä jäi kaivelemaan, oli tämä hirveä hehkutus mahtavasta illallisesta. Lopputulos oli pizza+olut. Sekin olisi ollut parempi, jos olisi ihan reilusti sanottu, että kiitos, nämä ovat kivat, mennäänkö pizzalle joku ilta. Mutta ei, mieskin hehkutti että kunnon illallinen tulossa. Tästä pizzalla käynnistä sitten hehkutettiin muulle suvulle illallisen tarjoamisena. Mutta joo, jokaisella on omat tapansa, eikös.
Rosson pizza oli hyvää. Onko sun omaa tulkintaa tämä pihiys
Vierailija kirjoitti:
Mä puolitan pesuainetabletin ihan siksi, että sulaa kokonaan pesuohjelman aikana. Astioista on tullut täysin puhtaita ja koneen toki puhdistan ja huollan muilla konstein kun pesuainetableteilla ..🤔
Kannattaa olla tarkkana, mieheni on joutunut usein korjaamaan apkoneen jonka poistoletku on ollut rasvan tukkima, ja kone siksi lakannut toimimasta. Aina on paljastunut, että on pilkottu tabletteja tai laitettu pesuainetta alla ohjeen säästön takia. Mieheni tuntipalkka on aika kova joten säästöä ei todellakaan ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kimppakyyti-tuppautuja. Ärsyttävä loistyyppi.
Mankumassa kyytiä ja kauppareissut pitäis tehä samalla. "ja voidaanhan me se mukula ottaa tuosta samalla päiväkodista" ja ohoh vippaatkos kun lompakko jäi kotiin. Ikinä näiltä ei saa vastapalvelusta kun se auto romu on aina rikki tai bensa loppu. Alan jo väsyä tähän kuskaamuseen. Puolisokin jo hermostunut kun joka päivä menee se 1-2h ylimääräistä nilviäinen kuskaamiseen.
Mutta en vaan kehtaa kieltäytyäkään....Just noin. Itse olen jättänyt muutaman naistutun (olen nainen) sillä vuosikaudet ovat kyydissäni kulkeneet pitkät matkat. Ei mitään maksua. Nyt oken niin yliherkkä että en ota kyytiin ns ystäviä. En hyväksy näitä jotka säästövät muiden kustannuksella.
Tämä!
Ymmärrän vielä sen, jos tuppautuu kyytiin, mutta en sitä, että alkaa määräillä itse siitä kyydistä. Esim. aikanaan mun mies pääsi töistä niin, että tuli sitten hakemaan minut samalla kotiin. Siihen änkesi sitten samalla suunnalla asuva työkaveri aina mukaan.
Me käytiin sitten matkan varrella olevassa ruokakaupassa, niin eikö tämä ala määräillä sieltä takapenkiltä, että ette sitten ole kauan, kun mulla on kiire. Se kiire tarkoitti sitä, että samalla matkalla haettiin vielä sen lapsi päiväkodista.
Ja sitten ei ollutkaan minkään valtakunnan kiire, siellä päiväkodissa läpätettiin vaikka kuinka pitkään välittämättä siitä, että kyyti odotti pihassa. Jouduimme vielä viemään sitten äidin ja lapsen muutaman kilometrin päähän eri tietä, joten tuli vielä ylimääräinen kiekkaus. Jonkun kerranhan tämän olisi voinut tehdä ihan hyvän hyvyydestä, mutta kun siitä tuli sitten vakio.
Mies tähän ensin hermostui ja otti itse asian puheeksi tämän työkaverini kanssa. Sillähän oli myös aviomies, joka oli kuitenkin töissä eri suunnassa, ja mun mies painokkaasti sanoi, että miehesi saa nyt ruveta hakemaan sua töistä, niin kuin teki ennnenkin, meidän varaan ei kannata laskea, ja niin tehtiin. Koska mehän oltiin jouduttu jo muutaman kerran pyörtämään omia menojamme, kun oli ajateltu käydä mun äidillä suoraan töitten jälkeen jne.
Eli tämä on se asia, mikä mua ihmetyttää, että aletaan ohjailemaan kyydinantajia, kun itse ollaan sinne kyytiin tupattu. AINA kun ollaan toisen kyydissä, ollaan sen toisen varassakin sitten. Yksi toinen tuttavani oli sellainen, että jos mentiin mun autolla jonnekin, niin jäi aina pitkiksi ajoiksi juttelemaan joittenkin tuttujensa kanssa yhtään ajattelematta, että minä olisin jo lähtenyt kotiin ja odottelin siinä hermostuneena.
Halvaksihan se tietysti tulee, jos kuljetuttaa itseään kavereilla. Ja helpoksikin, jos kerran saa mielestään päättää, että nyt ajat tuonne ja nyt odotat siinä jne.
Nähty semmoistakin, joku ohjaili kaverien kaverien kyydityksiä, ei siis itse ollut kyyditsemässä. Tämä oli se "häh".
Lapsuuden risteilyt iskän kanssa, ei juma. Nukuttiin jossain käytävillä ja omat eväsleivät... nykyään tulisi varmaan lasu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on vajaa 10 v. Töissä meni todella paljon rahaa siihen, että printatut paperit hävitettiin.
Meidän talossa on hyvin matala hierarkia ja aloin talouspäällikölle ehdottamaan voisin tehdä saman paljon halvemmalla.
Tietenkään pimeänä ei voida näin tehdä, mutta aloin sitten luvan kanssa viemään turvapapereita kotiini.Keräsin sadevettä isoon saaviin ja saavista kaadoin vettä vanhaan vannaan.
Yhteen meni hyvin pari muovikassillista. Annoin liota yön yli ja täytin maitopurkin. Maitopurkissa oli paljon reikiä. Maitotölkit sitten laitoin poikittain varastoon kuivumaan ja unohdin sinne. Seinämään mahtui maitotölkkejä satoja. Sitten puolen vuoden päästä pystyi vaan kopauttamaan ns paperihalon pois ja maitotölkin pystyi käyttämään uudestaan
Keväällä taloyhtiön grillissä , siis grilli on ihan tiiltä ja ritilä päällä, kattilassa mm sulatin kynttilänjämiä, värjäsin kasviväreillä jne. Eihän se puuta korvaa, koska palaa nopeasti , mutta kyllä 20 halkoa riitti pitkäksi aikaa.
Talouspäällikkö tajusi tämä on hyvä juttu ja meille tulikin sitten firman pakettiauto parikin kertaa ja täytti vaatehuoneen. Hidasta se oli, mutta ei tarvinnut vahtia lainkaan.
Pari vuotta tätä tehtiin. Talossa oli iso kellari täynnä ikivanhoja papereita ja ne kaikki piti jonain päivänä hävittää. Lisäksi sitä tuli joka vuosi lisää. Vanhimmat paperit oli yli 30 v takaa. Eli muutossa ne oli tuotu kellarista kellariin.Sain kiitokseksi pari krt talon auton lainaan.
Nythän tämä ei tietenkään olisi mahdollista.
Papereita ei juurikaan tule, turvapaperia ei saa viedä talon ulkopuolelle ja ei nyt mikään ympäristöteko ole polttaa paperia saadakseen lämpöä.Talouspäällikkö jäi muutama vuosi sitten eläkkeellekin.
Jos ympäristöä ei ajatella, tässä kumpikin osapuoli säästi rahaa.
Kai tää nyt oli pilaa, eiks niin?
Mistä sulla riitti muka maitotölkkejä vai toiks ne työkaverit sulle kaikki vanhat tyhjentyneet tölkkinsä ja sinä ahkerana vielä ne pesit ja rei'itit? Sitten lykkäsit vaatehuoneen seinille tölkit täynnä märkiä kopiopapereita noin niin kuin kuivumaan?
Joopa joo.
Kyllä meillä töissä oli jo kymmenen vuotta sitten (itse asiassa jo paljon kauemmin) kunnon silppurit.
Sain työpaikan ruokalasta. Joka päivä tuli toista kymmentä tölkkiä päivässä.
Ei kauaa kestänyt saada tarvittavat kokoon. En niitä erikseen pessyt, ihan pärjäsin sillä sadevedellä.Mulla oli sellainen reijittäjä, jolla tehdään mm vyöhön reikiä. Laitoin vastakkaiset reunat yhteen ja ei siinä kauaa kestänyt, per tölkki. Plus käytin tölkit moneen kertaan uudestaan. Jossain vaiheessa vein sitten ne keräykseen.
Tiedoksi, kun sinua kiinnostaa, täytin maitotölkit ja jätin ne pihalla olevaan tälläiseen sekalaatikkoon. Tai siinä ei ole pohjaa, vain seinät ja katto.
Laatikot olivat siellä, kunnes seuraava setti tuli, eli väh vrk.Sen jälkeen siirsin ne ns pyörävarastoon. Olivat siellä, järjestyksessä, useita kuukausia, kunnes tarvin halkoja.
Nämä olivat turvapapereita. Ne piti hävittää laittamalla tiettyyn suloon, jossa oli lukko ja sitten joku firma tuli ja haki sulon pois. Niitä vanhoja papereita oli hyllyllisiä. Paljon, siis satoja mappeja.
Tyhjensin mapit papereista, tein niistä niitä halkoja ja myin mapit ja muovitaskut. Silloin meni nämäkin kaupaksi.
Pari v sitten kävin ko huoneessa. Kellarin tarkoitus on pysynyt samana. Siellä oli lisää kansioita, huonekaluja, laatikoita, joissa on luult astioita.
Kun on joku paikka, minne voi hylätä, sinne hylätään.
Ettet olisi hävittänyt arkistoa, jossa voi olla arkistointivelvollisuus ”aina”. '
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kimppakyyti-tuppautuja. Ärsyttävä loistyyppi.
Mankumassa kyytiä ja kauppareissut pitäis tehä samalla. "ja voidaanhan me se mukula ottaa tuosta samalla päiväkodista" ja ohoh vippaatkos kun lompakko jäi kotiin. Ikinä näiltä ei saa vastapalvelusta kun se auto romu on aina rikki tai bensa loppu. Alan jo väsyä tähän kuskaamuseen. Puolisokin jo hermostunut kun joka päivä menee se 1-2h ylimääräistä nilviäinen kuskaamiseen.
Mutta en vaan kehtaa kieltäytyäkään....Just noin. Itse olen jättänyt muutaman naistutun (olen nainen) sillä vuosikaudet ovat kyydissäni kulkeneet pitkät matkat. Ei mitään maksua. Nyt oken niin yliherkkä että en ota kyytiin ns ystäviä. En hyväksy näitä jotka säästövät muiden kustannuksella.
Tämä!
Ymmärrän vielä sen, jos tuppautuu kyytiin, mutta en sitä, että alkaa määräillä itse siitä kyydistä. Esim. aikanaan mun mies pääsi töistä niin, että tuli sitten hakemaan minut samalla kotiin. Siihen änkesi sitten samalla suunnalla asuva työkaveri aina mukaan.
Me käytiin sitten matkan varrella olevassa ruokakaupassa, niin eikö tämä ala määräillä sieltä takapenkiltä, että ette sitten ole kauan, kun mulla on kiire. Se kiire tarkoitti sitä, että samalla matkalla haettiin vielä sen lapsi päiväkodista.
Ja sitten ei ollutkaan minkään valtakunnan kiire, siellä päiväkodissa läpätettiin vaikka kuinka pitkään välittämättä siitä, että kyyti odotti pihassa. Jouduimme vielä viemään sitten äidin ja lapsen muutaman kilometrin päähän eri tietä, joten tuli vielä ylimääräinen kiekkaus. Jonkun kerranhan tämän olisi voinut tehdä ihan hyvän hyvyydestä, mutta kun siitä tuli sitten vakio.
Mies tähän ensin hermostui ja otti itse asian puheeksi tämän työkaverini kanssa. Sillähän oli myös aviomies, joka oli kuitenkin töissä eri suunnassa, ja mun mies painokkaasti sanoi, että miehesi saa nyt ruveta hakemaan sua töistä, niin kuin teki ennnenkin, meidän varaan ei kannata laskea, ja niin tehtiin. Koska mehän oltiin jouduttu jo muutaman kerran pyörtämään omia menojamme, kun oli ajateltu käydä mun äidillä suoraan töitten jälkeen jne.
Eli tämä on se asia, mikä mua ihmetyttää, että aletaan ohjailemaan kyydinantajia, kun itse ollaan sinne kyytiin tupattu. AINA kun ollaan toisen kyydissä, ollaan sen toisen varassakin sitten. Yksi toinen tuttavani oli sellainen, että jos mentiin mun autolla jonnekin, niin jäi aina pitkiksi ajoiksi juttelemaan joittenkin tuttujensa kanssa yhtään ajattelematta, että minä olisin jo lähtenyt kotiin ja odottelin siinä hermostuneena.
Halvaksihan se tietysti tulee, jos kuljetuttaa itseään kavereilla. Ja helpoksikin, jos kerran saa mielestään päättää, että nyt ajat tuonne ja nyt odotat siinä jne.
Työkaveri keksi asutaan samalla suunnalla, hän pääsee mun kyydissä kotiin.
Sanoin pääset, jos lähdet samaan aikaan ja jäät kyydissä mun kotona.
Kerran oli hiljaa. Sitten alkoi tämä voisitko jne. Sanoin ei.
Yhden kerran tiedettiin on lumimyrskyä, hyvissä ajoin voisitko.
Selitin jälleen kerran minä en ole taksi. Pääset kyydissä, mutta en ala odottamaan, koukkaamaan.
Yhtenä päivänä julkiset eivät toimineet ja pomo kysyi kaikilta voitteko ja kerättiin kimppakyytilistoja.
Mut sitten nakitettiin tän yhden ja sanoin klo 7.30 lähden. Jos olet pihassa, pääset kyytiin.
7.45 puhelin soi, näin työkaveri soittaa, en vastannut. Einollut hands freetä.
N tunti myöhemmin tuli töihin tosi vihaisena, antoi taksikuitin ja sanoi maksa heti.
Oli odottanut pihallaan, koska pomo oli vaatinut pääsen kyydissä. Vei lapsen tarhaan, taksi odotti ja sitten töihin.
Kerroin minä en ollut kuullut tällaisestä sopimuksesta haen ja en missään nimessö oliisi ottanut lasta kyyyoin, ei turvaistuinta.
Talo oli maksanut hänen kyydin ja minä en enää ottanut kyytiin. Pari krt kysyi, sanoin en ikinä
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sopiiko tämä tähän - mutta: kun toisen vanhempani kuoltua olin valvonut koko yön epäuskoisessa surussa ja tietenkin siinä tilanteessa tuli mieleen aamulla mennä työterveyslääkäriin saamaan sairauslomaa, en todellakaan tuntenut olevani työkykyinen ja työnantajaa ei saanut tavoitettua kuin seuraavana päivänä. Olin jotenkin jähmettyneessä sokissa enkä osannut siinä tilanteessa ihmetellä kun sain saikkua - yhden päivän verran. Vaikka työnantajan puolelle saikusta tulisikin kuluja, niin ei lääkäri itse niitä maksa.
Mutta olitko sairas? Surua varten on lomapäivät tai sitten palkattomat vapaat
Mulla on yksi kaveri joka:
-Käyttää samoja vaatteita niin kauan, että ovat täysin risoja. T-paidassa saattaa olla jalkapallon kokoinen reikä mahan kohdalla
-Pyyhkii kertakäyttöastiat puhtaaksi, jos on niitä raaskinut ostaa esim. jotain ulkojuhlaa varten tai joku vieras tuonut mukanaan. Yleensä jälkimmäinen.
-Laittaa auton vanhat öljyt crossipyörään/mönkijään. Niistä lasketut sitten käyttää ketjuöljynä
-Ottaa pyyhkijänsulat aina roskiksesta. Kyselee joskus minulta, että enhän vain ole sattumalta vaihtamassa / vaihtanut autoni pyyhkijöiden sulkia?
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni käyttää bideesuihkua ja pyyhettä. Säästää vessapaperikuluissa. Vieraille on jemmassa yksi rulla, jonka on vienyt työpaikaltaan.
Näitä wc-ja talouspaperin säännöstelijöitä ja nuukailijoita en ole ikinä ymmärtänyt. Todella ällöttävää käytä jotakin kusirättiä tai pyyhkiä olemattoman pieneen palaan saituudessaan. Hyi olkoon! Tuollaisilla mahtaa kotonaan olla muutenkin paskaista ja epäsiistiä.
Kalja on hintansa väärti kirjoitti:
Mies lähti kauppaan ostamaan lapselle kukkakaalia, mutta tuli takaisin kaljapatteri kainalossa.
"No, missäs kukkakaali?""En minä raskinut sitä ostaa, kun oli niin kallista."
"Entäs tuo kaljapatteri?"
"En minä voinut kassan ohi kävellä ostamatta mitään."
Lapselle kukkakaalia?! 😳😂 Oliko oikein lapsen herkkupäivä?
Oli varmaan onnessaan kun iskä jätti ostamatta..
Kaverin mielestä 80€ festarilippu oli kuitattu yhdellä tarjotulla hanaoluella, koska hän lupasi tarjota JUOMAT ja maksoi ne kaksi olutta (yhden itselleen) tiskillä. Ei kovin suosittu persoona, teki muutenkin paljon kyseisen kaltaisia paholaisen asianajaja-temppuja jossa taisteltiin sanamuodoilla ja sillä että periaatteessa...