Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kaverilla yökylässä. Kysyi haluanko aamupalaksi salaattia vai munakokkelia ja pekonia. Vastasin että munakokkelia ja pekonia. Sain munakokkelia ilman sitä pekonia... Kyseessä siis tunnetusti erittäin saita ihminen, mutta kyllä tää jo vähän nauratti.
Veitkö mitään mukana ? Jos haluat aamiaiseksi pekonia, kannattaa viedä mukana pekonia
Miksi tarjota jotain mitä ei kuitenkaan lopulta halua tarjota? Huono fiilis tollasesta vaan jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kaverilla yökylässä. Kysyi haluanko aamupalaksi salaattia vai munakokkelia ja pekonia. Vastasin että munakokkelia ja pekonia. Sain munakokkelia ilman sitä pekonia... Kyseessä siis tunnetusti erittäin saita ihminen, mutta kyllä tää jo vähän nauratti.
Veitkö mitään mukana ? Jos haluat aamiaiseksi pekonia, kannattaa viedä mukana pekonia
jos itse kutsut vieraita niin kysyisitkö heiltä vaikka että haluatko keittoa vai perunoita ja pihvin ja kun vastaavat että perunoita ja pihvin niin annatkin pelkät perunat?
Vierailija kirjoitti:
Kimppakyyti-tuppautuja. Ärsyttävä loistyyppi.
Mankumassa kyytiä ja kauppareissut pitäis tehä samalla. "ja voidaanhan me se mukula ottaa tuosta samalla päiväkodista" ja ohoh vippaatkos kun lompakko jäi kotiin. Ikinä näiltä ei saa vastapalvelusta kun se auto romu on aina rikki tai bensa loppu. Alan jo väsyä tähän kuskaamuseen. Puolisokin jo hermostunut kun joka päivä menee se 1-2h ylimääräistä nilviäinen kuskaamiseen.
Mutta en vaan kehtaa kieltäytyäkään....
Just noin. Itse olen jättänyt muutaman naistutun (olen nainen) sillä vuosikaudet ovat kyydissäni kulkeneet pitkät matkat. Ei mitään maksua. Nyt oken niin yliherkkä että en ota kyytiin ns ystäviä. En hyväksy näitä jotka säästövät muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin tänään juuttimaton parvekkeelle Tokmannilta. Äsken selasin netistä tulevan viikon tarjouslehden ja huomisesta alkaen se sama matto olisi ollut 20% alennuksessa koko tulevan viikon. Nyt harmittaa.
Hae huomenna uusi ja palauta se kalliimpi normaalihintainen.
Ostoksilla ei ole mitään automaattista palautusoikeutta, jos niissä ei ole mitään vikaa. Jotkut kaupat tarjoavat palautusoikeuden, mutta se on aina plussaa. Viallisen tuotteen voi aina palauttaa, mutta siinäkin ensisijaisesti kaupalla on oikeus korvata se uudella vastaavalla tai korjauttaa, ei palauttaa rahoja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Pöllii duunista vessapaperit, ruokalasta servetit, kahvilasta sokerit, hammastikut jne. Onhan näitä.
Kyllä minua kans hävetti, kun kaverini pölli kahvilasta sokerit, pippurit, suolat, servetit , vaikka viinaan oli vara ostaa.
Hän kuollut jo 10 vuotta sitten ja ikävä vieläkin, koska oli niin ihana persoona.
Mies, joka ei osta kondomia itselleen, vaan pistää naisen ostamaan ne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja elatusmaksuja välttelevät luikurit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Mies, joka ei osta kondomia itselleen, vaan pistää naisen ostamaan ne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja elatusmaksuja välttelevät luikurit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eikö ehkäisy nyt ole yhteinen asia, puoliksi maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WC paperi kirjoitti:
Isovanhemmilla jotka asuvat kunnan vuokratalossa on ilmainen vesi. Eivät osta WC-paperia koska alapään, oli se iso tai pieni hätä voi puhdistaa melkein joka Suomalaisesta kodista löytyvällä alapää suihkulla.
Tällöin säästyy WC-paperin ostamiselta ja kun menet kylään ja huomaat että WC paperia on "lopussa" eli teline tyhjä niin huutavat vaan oven läpi että käytä sitä suihkua. No, se suihku on tosiaan sen näköinen että sillä on hanuria pesty useampaakiin otteeseen. Yik, iljettävää. Mutta kehuskelevat säästämisellä. Muitakin erikoisia säästämiskikkoja löytyy.
Ei se vesi oo ilmasta!
Vedestä ei veloiteta erikseen. Se kuuluu vuokraan. Silloin ei ole väliä kuinka paljon käyttää vettä, ei tule enempää kuluja.
Ja rahaa saa seinästä.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin miehen kanssa joka puolitti ravintola laskun, maksatti bensat ,unohti pankkikortin kotiin kauppareissulla..kolmannella kerralla sanoin että nyt menet hakemaan kortin kotoa tai ostokset jää tähän.valitti myös tavaroiden kuten ovien saranoiden kulumisesta kun käytin niitä..kaikki mihin koskin tuntui kuluvan..huono sängyssä myöskin ..ei hajua naisen tarpeista..rahasta tällä ei ollut kiinni..oli nuukista nuukin tuntemani
Ja seurustelit sen kanssa, koska...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fairyn laimentaminen vedellä. Ei se niin kallista ole...
Siis pesetkö sinä pelkällä Fairyllä? Et laita vettä altaaseen lainkaan?
Voi näitä viisastelioita...
Meillä myös suvussa näitä mitkä sotkevat vedellä loppuun asti niin sampoot kun tiskinpesunesteet. Kaikki jo halvinta mahdollista alusta. Harvalla lähtee vähääkään rasvaset hiukset puhtaaksi sampoolla missä 70% vettä.
Aivan. Noita tuotteita ei ole tarkoitettu vedellä jatkettaviksi. Sen lisäksi että alkuperäinen tuote laimenee ja on siten jo huonolaatuista/täysin pilalla, veden lisäys antaa bakteereille oivan kasvumahdollisuuden. Näin teetkin siitä käsisaippuan lopusta itsellesi bakteeriliosta. Pese sillä sitten kätesi. Yäk!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ehkäisy nyt ole yhteinen asia, puoliksi maksetaan.
Kuinkas monta miestä tiedät joka maksaa ehkäisyn puolisonsa kanssa puoliksi jostain random-tuttavuudesta puhumattakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni on tuonut lahjaksi uuteen kotiin lapsilleen aina pelkkää leipää ja suolaa, koska se on kuulemma vanha tapa. Aikuistuvat, omilleen muuttavat lapset olisivat toki vanhemman taholta voineet enemmän ilahtua esimerkiksi huonekalujen hankintaan annetusta rahasta kuin ruokasuolapaketista ja reikäleivästä, mutta kukin tyylillään.
Alapeukuista päätellen saitureita riittää.
Kyse on vanhasta tavasta. Ei saituudesta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän myös ihmisen joka kerää nokkosia ja tekee niistä keittoa.
Saattaa käyttää myös hiukan kermaa ja kananmunia jos raaskii.
Syöttää tätä alipainoiselle miehelleen, eihän se maksa mitään.
Rahaa kyllä on.
Hän hortoilee! Eihän marjanpoimijoitakaan piheinä pidetä. Luonnosta saa hyvää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin miehen kanssa joka puolitti ravintola laskun, maksatti bensat ,unohti pankkikortin kotiin kauppareissulla..kolmannella kerralla sanoin että nyt menet hakemaan kortin kotoa tai ostokset jää tähän.valitti myös tavaroiden kuten ovien saranoiden kulumisesta kun käytin niitä..kaikki mihin koskin tuntui kuluvan..huono sängyssä myöskin ..ei hajua naisen tarpeista..rahasta tällä ei ollut kiinni..oli nuukista nuukin tuntemani
Ja seurustelit sen kanssa, koska...?
Eksältähän tuo nyt kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Eräs töistä tuttu nainen kertoi, että kun hän vei lapset joka toinen viikonloppu exälleen, exä oli sitä mieltä, että lasten äidin pitää maksaa lasten viikonlopun ruokakulut hänelle.
Muutenhan nainen olisi joka tapauksessa ostanut ruokaa lapsille kotiin, mutta kun he olivat isällään, tästä olisi syntynyt naiselle säästöä, ja tämä oli miehen mielestä epäreilua.
Jos ruokia ei makseta, hän ei ota lapsia ollenkaan.
Ja heillä oli tosiaan ihan yhteishuoltajuus.Mut esimerkiksi viikko-viikko systeemillä lähivanhempi saa lapsilisät.
Ja se on väärin, ettei etävanhempi saa mitään. Eli toinen siis saa rahat siltäkin ajalta, kun lapset ovat toisella vanhemmalla. Raivostuttavaa...
Lapsilisillä hankitaan lapsille vaatteet ja harrastustarvikkeet. Ei lapsilisä riitä kattamaan esim lapsen ruokailuja. Kyllä kumpikin vanhempi joutuu laittamaan rahaa lasten päivittäisiin tarpeisiin myös omasta pussistaan.
Kyllä kyllä, mutta onko se oikein, että toinen saa kaikki tuet?
Ja tämä, ketä ei saa tukia niin joutuu silti osallistumaan yhtä suurella osalla lasten menoihin.
Eiköhän tämä ole ihan sopimuskysymys. Kaverini lapset asuvat viikko-viikko ja kaverille tulee lapsilisät, joilla maksaa lasten harrastukset. Toinen vanhempi ei maksa harrastuksista ja muut isommat hankinnat tekevät sitten puoliksi/vuorotellen..
Milläs sovit, kun toinen on vaan sitä mieltä, että rahat tulee sille.
Valittaa vaan, että on niin paljon menoja.
Tuollainen olisikin reilua, että lapsilisät käytettäisiin lapsiin.
Ja korostan, että makselen vielä enemmän lasten menoista, kuin hän. Mm. pyörät ja niiden huollot.
Kyllä on alhaisia ihmisiä jotka riitelevät lapsille kuuluvista rahoista! Kakaramaisia vanhempia jotka eivät osaa yhdessä ajatella ja suunnitella lastensa parasta. Hyi olkoon!
Niin, yksin on varmaan vaikea 'yhdessä' ajatella ja suunnitella. Jos toinen ei osaa ajatella fiksusti, niin mitä se toinen sille voi.
Tuttuni sai täysin ilmaiseksi kaupanpäällisiksi tuotteen jolle hänelle ei ollut itsellään mitään käyttöä, leikitään vaikka että ruohonleikkurin ostamisesta blenderin, jota satuin kuin sattumalta itse tarvitsemaan silloin edellisen hajottua. Tuotteen normaalihinta oli silloin noin 200€ kaupassa, iso koneliike myi sitä 120€ tarjouksella. Olisin ollut valmis maksamaan siitä uudesta blenderistä 120€, mutta tuttuni mielestä oli saatava kaksi sataa koska se oli sen tuotteen arvo silloin :D Siis tuotteesta josta hän ei ollut maksanut mitään. Myi sitä pitkään FB kirpparilla 200€ hintalapulla ja kommenteissakin vittuiltiin että kaupasta saa halvemmalla. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni käyttää bideesuihkua ja pyyhettä. Säästää vessapaperikuluissa. Vieraille on jemmassa yksi rulla, jonka on vienyt työpaikaltaan.
Nuorena tyttönä asuin alivuokralaisena sukulaistädin luona. Kauhukseni huomasin, ettei hän käytä wc-paperia, hänellä oli pieni pyyhe omassa naulakossaan, jota käytti vessassa käydessään. Pissa haisi, vaikka pyysin käyttämään omaa wc-paperiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fairyn laimentaminen vedellä. Ei se niin kallista ole...
Siis pesetkö sinä pelkällä Fairyllä? Et laita vettä altaaseen lainkaan?
Voi näitä viisastelioita...
Meillä myös suvussa näitä mitkä sotkevat vedellä loppuun asti niin sampoot kun tiskinpesunesteet. Kaikki jo halvinta mahdollista alusta. Harvalla lähtee vähääkään rasvaset hiukset puhtaaksi sampoolla missä 70% vettä.Aivan. Noita tuotteita ei ole tarkoitettu vedellä jatkettaviksi. Sen lisäksi että alkuperäinen tuote laimenee ja on siten jo huonolaatuista/täysin pilalla, veden lisäys antaa bakteereille oivan kasvumahdollisuuden. Näin teetkin siitä käsisaippuan lopusta itsellesi bakteeriliosta. Pese sillä sitten kätesi. Yäk!
Ööm, itseasiassa esim shampoot on tehty niin, että ne puhdistaa hyvinkin likaiset hiukset kerralla. Eli toisin sanoen, ovat aika tujua kamaa. Tuo bakteerihomma on totta, mutta kannattaakin laimentaa esim. shampoo vasta siinä kohtaa, kun sitä ottaa ja laittaa saman tien päähän. Hyvin puhdistuu, ellei sitten käytä paljon hiustököttejä kuten lakkaa ja muuta. Niihin toki tarvitseekin aika tujut aineet. Samoin jos on totuttanut hiuksensa siihen, että ne pestään vahvalla aineella ja usein. Mutta tästäkin hiusta voi tottuttaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kimppakyyti-tuppautuja. Ärsyttävä loistyyppi.
Mankumassa kyytiä ja kauppareissut pitäis tehä samalla. "ja voidaanhan me se mukula ottaa tuosta samalla päiväkodista" ja ohoh vippaatkos kun lompakko jäi kotiin. Ikinä näiltä ei saa vastapalvelusta kun se auto romu on aina rikki tai bensa loppu. Alan jo väsyä tähän kuskaamuseen. Puolisokin jo hermostunut kun joka päivä menee se 1-2h ylimääräistä nilviäinen kuskaamiseen.
Mutta en vaan kehtaa kieltäytyäkään....Just noin. Itse olen jättänyt muutaman naistutun (olen nainen) sillä vuosikaudet ovat kyydissäni kulkeneet pitkät matkat. Ei mitään maksua. Nyt oken niin yliherkkä että en ota kyytiin ns ystäviä. En hyväksy näitä jotka säästövät muiden kustannuksella.
Tämä!
Ymmärrän vielä sen, jos tuppautuu kyytiin, mutta en sitä, että alkaa määräillä itse siitä kyydistä. Esim. aikanaan mun mies pääsi töistä niin, että tuli sitten hakemaan minut samalla kotiin. Siihen änkesi sitten samalla suunnalla asuva työkaveri aina mukaan.
Me käytiin sitten matkan varrella olevassa ruokakaupassa, niin eikö tämä ala määräillä sieltä takapenkiltä, että ette sitten ole kauan, kun mulla on kiire. Se kiire tarkoitti sitä, että samalla matkalla haettiin vielä sen lapsi päiväkodista.
Ja sitten ei ollutkaan minkään valtakunnan kiire, siellä päiväkodissa läpätettiin vaikka kuinka pitkään välittämättä siitä, että kyyti odotti pihassa. Jouduimme vielä viemään sitten äidin ja lapsen muutaman kilometrin päähän eri tietä, joten tuli vielä ylimääräinen kiekkaus. Jonkun kerranhan tämän olisi voinut tehdä ihan hyvän hyvyydestä, mutta kun siitä tuli sitten vakio.
Mies tähän ensin hermostui ja otti itse asian puheeksi tämän työkaverini kanssa. Sillähän oli myös aviomies, joka oli kuitenkin töissä eri suunnassa, ja mun mies painokkaasti sanoi, että miehesi saa nyt ruveta hakemaan sua töistä, niin kuin teki ennnenkin, meidän varaan ei kannata laskea, ja niin tehtiin. Koska mehän oltiin jouduttu jo muutaman kerran pyörtämään omia menojamme, kun oli ajateltu käydä mun äidillä suoraan töitten jälkeen jne.
Eli tämä on se asia, mikä mua ihmetyttää, että aletaan ohjailemaan kyydinantajia, kun itse ollaan sinne kyytiin tupattu. AINA kun ollaan toisen kyydissä, ollaan sen toisen varassakin sitten. Yksi toinen tuttavani oli sellainen, että jos mentiin mun autolla jonnekin, niin jäi aina pitkiksi ajoiksi juttelemaan joittenkin tuttujensa kanssa yhtään ajattelematta, että minä olisin jo lähtenyt kotiin ja odottelin siinä hermostuneena.
Halvaksihan se tietysti tulee, jos kuljetuttaa itseään kavereilla. Ja helpoksikin, jos kerran saa mielestään päättää, että nyt ajat tuonne ja nyt odotat siinä jne.
Serkkuni käyttää bideesuihkua ja pyyhettä. Säästää vessapaperikuluissa. Vieraille on jemmassa yksi rulla, jonka on vienyt työpaikaltaan.