Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
2081/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen poikaystävä oli kitupiikkien kitupiikki. Menimme kerran extemporee kylpylään, eikä poikaystävällä ollut uimahousuja mukana. Hän siis vuokrasi uimahousut kylpylästä. Kotiin palatessa poikaystävä esitteli ylpeänä, kuinka housujen palautus olisi ollut johonkin yleiseen koriin, eikä virkailijalle, joten tietenkään hän ei ollut niitä palauttanut. Kyseli minulta vaan vinkkejä, mikä olisi paras tapa piilottaa kylpylän logo ja käytti loppuillan printtausta kynnellä pois rapsutellen.

Toinen mieleen jäänyt keissi oli tapahtui kun olimme Virossa reissussa. Olimme lähteneet tuonne matkalle, koska olin lähdössä oleilemaan ulkomailla pidemmäksi aikaa, eli kyseessä ns. läksärit. Py armeliaasti lupasi tarjota minulle läksiäisillallisen koska kyseessä oli viimeinen iltamme yhdessä pidempään aikaan. Hehkutti moneen kertaan kuinka hän tarjoaa minulle illallisen ja minun ei tarvitse huolehtia mistään.

Py toden totta maksoi ravintolan loppulaskun, valitsi ravintolan ja teki pöytävarauksen. Ravintola tosin sijaitsi 8km tallinnan keskustasta esikaupunkialueella. Oli arvatenkin suomalaiseen hintatasoon verrattuna hyvin edullinen. Siinä ei sinällään ole mitään vikaa. Ongelma tuli siitä, että mennessä minä maksoin taksimatkan ravintolaan. Takaisin tullessa oli jo myöhä ja olin väsynyt ja juonut viiniä. Py ei suostunut maksamaan taksia takaisin hotellille. Minä en myöskään halunnut sitä periaatteesta maksaa, koska silloin minun maksamani taksimatkat olisivat tulleet kalliimaksi kuin itse poikaystävä TARJOAMA illalinen, jota oli hehkutettu vaikka kuinka kauan. Kävelimme sitten keskellä yötä 1,5h helmikuun hyytävässä yössä tallinnan keskustaan. 

Ero tuli.

Vierailija
2082/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini pakkasi juhannuksenvietosta ylijääneet polttopuut autoonsa ja vei kotiinsa, vaikkei hänellä ollut kotonaan mitään missä olisi voinut ne edes polttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2083/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä asuinpaikkani lähikaupassa oli hyvin usein -30% punalaputettuja tuotteita, jotka sai klo 21 jälkeen -60% alennuksella. Kävin eräänä iltana pikaisesti kaupassa n. klo 20..25-20.30 ja huomasin yhden miehen möllöttävän kassojen läheisyydessä kännykkäänsä näpelöiden.

Tein ostokset ja lähdin kotiin, mutta huomasin unohtaneeni jotain ja palasin takaisin n. klo 20.55. Edelleen se sama mies jökötti samassa paikassa ostoskorinsa kanssa. Ostinpa itsekin vielä jotain tarjoustuotetta tarvitsemani lisäksi, kello kun oli lähellä yhdeksää.

Odotin sen pari minuuttia kassalla ja kello tuli yhdeksän, joten maksoin ostokset. Taakseni tuli punalaputetun ostoskuorman kanssa se sama mies, joka oli kököttänyt siinä puoli tuntia saadakseen tupla-alet. Halusi kait varmistaa, että saa tuotteet ennen muita ja tuli keräämään ne kaupasta reilusti ennen yhdeksää. Ties kuinka kauan oli jo siinä ollut.

Saattoi olla pihistelyä, tai sitten oli vain niukasti rahaa käytössä.

Ystäväni, jolla oli aiemmin todella tiukka taloudellinen tilanne, käytti samalla tavalla hyväkseen tuon 60% alen. Sanoi, että yleensä ei ollut ainut joka norkoili kaupassa aletuotteiden kanssa odotellen klo yhdeksää ja että jos aikoi oikeasti tehdä hyviä löytöjä, sinne oli pakko mennä jo hyvissä ajoin keräämään tuotteet kärryyn.

Vierailija
2084/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo -60% alessa saa jo säästöäkin, mutta ihmettelen näitä vanhuksia jotka ostaa leikkeleita tms. korillisen -30% alessa. Siis sellaisia joilla huomenna viimeinen käyttöpäivä. Samalla rahalla tai halvemmalla saisi ihan uuden Kotimaista, Rainbow, Porkkaa, K-Menua tms omaa merkkiä, joilla viikkoja päiväystä jäljellä.

Vierailija
2085/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin anopilla kahvilla. Pöydässä oli yksi Domino-keksi, jonka anoppi pani halki niin saatiin molemmat jotain kahvileipää.

Vierailija
2086/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt tieni kaupan ilta-aleseen :-) Ennen en siellä käynyt koska alkoi klo 21 mutta nyt kun alkaa klo 18 niin olen käynyt. Säästö on huima lihatuotteissa (viimeksi 48€) ja tosiaan, sinne pitää mennä klo 17 muuten jää nuolemaan näppejään. Nyt on pakastin täynnä eli en voi vähään aikaan käydä ostoksilla.

Vierailija
2087/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin anopilla kahvilla. Pöydässä oli yksi Domino-keksi, jonka anoppi pani halki niin saatiin molemmat jotain kahvileipää.

Jos oli köyhän viimeinen keksi, se ei ollut piheilyä, vaan reilua jakamista.

2088/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

demaripääministeri (tuleva ex-ministeri) maksattaa aamiaisensa verovaroilla:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6454bc8a-f9ef-478e-9f42-74da97687…

Hehhee. Ihan joka ikinen ministeri ikinä historiassa on myös tuleva ex-ministeri.

Jos Sijaltainen nousisi.

Vierailija
2089/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä tutulla yhdessä asuvalla pariskunnalla on eri ruoat. Enemmän tienaava ostaa parempaa, eikä jaa niitä puolisolleen, vaan tämä saa syödä sitä, mihin omat rahat riittävät.

Onko heillä omat jääkaapitkin?

molempiin jääkaappeihin oma sähkömittari, jos toinen availee enemmän ovea ja jäähdyttää enemmän ruokia

Vierailija
2090/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo -60% alessa saa jo säästöäkin, mutta ihmettelen näitä vanhuksia jotka ostaa leikkeleita tms. korillisen -30% alessa. Siis sellaisia joilla huomenna viimeinen käyttöpäivä. Samalla rahalla tai halvemmalla saisi ihan uuden Kotimaista, Rainbow, Porkkaa, K-Menua tms omaa merkkiä, joilla viikkoja päiväystä jäljellä.

monet eivät välitä päiväyksistä, niin kauan kun ei leikkeleet itsekseen kävele, niitä syödään. Monet vanhukset myös pakastavat ihan kaiken mahdollisen ja pakastimesta löytyy ihan kaikkea lauantaimakkarasta ja puoliksi syödyistä omenoista täytekakkuun

Vierailija
2091/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin takavuosina suomalaisen, Kanarialla asuvan iskelmälaulajan kanssa. Matkaa kesäksi Suomeen ja takaisin Kanarialle tehtiin herran uudenkarhealla, hyvin kalliilla urheiluautolla. Suomen ja Kanarian välissä on parikin pitkää lauttamatkaa, ensimmäinen Turku-Tukholma, seuraava pitkä koitos Cadiz- Las Palmas 2 vrk. Edes halvimpaan hyttiin ei herra laulajalla ollut koskaan varaa, vaan matkat tehtiin aina kansipaikoilla valvoen, vaikka seuraavana aamuna piti taas ajaa autoa skarppina tuhat kilometriä. 

Vierailija
2092/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslainen olisi syönyt koko keksin yksin.

Vierailija
2093/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt isotätini piti jääkaappia pois seinästä, ettei se maksa liikaa. 

Säilytti kuitenkin ruokaa siellä ja tarjoili sitä ruokaa vieraille, pari päivää valmistuksen jälkeen. Se oli ihan hirveää se ruoka. 

Vierailija
2094/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin puolittamaan tiskiainetabletit, kun huomasin että juuri pestyissä astioissa oli voimakas tiskiaineen haju ja astiat tuntuivat saippuaisilta. Ällötti, kun ajattelin että syön niiltä astioilta joissa vielä voimakasta konepesuainetta.

Nyt ongelmaa ei enää ole ja tuntuu että astiatkin puhdistuu paremmin, vaikka muuten en ole astianpesurutiinejani muuttanut.

Vierailija
2095/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalja on hintansa väärti kirjoitti:

Mies lähti kauppaan ostamaan lapselle kukkakaalia, mutta tuli takaisin kaljapatteri kainalossa. 

"No, missäs kukkakaali?"

"En minä raskinut sitä ostaa, kun oli niin kallista."

"Entäs tuo kaljapatteri?"

"En minä voinut kassan ohi kävellä ostamatta mitään."

Lapselle kukkakaalia?! 😳😂 Oliko oikein lapsen herkkupäivä?

Oli varmaan onnessaan kun iskä jätti ostamatta..

Tuore kukkakaalihan on oikeasti herkkua. Meillä on kyllä karkkia pöydällä, jätskiä pakasteessa ja limsaa jääkaapissa, mutta kun tuoreen kukkakaalin leikkelee palasiksi lautaselle ja nostaa keittiön tasolle, se katoaa pian. Jokainen nappaa ohi mennessään siitä narskuteltavaa. Ja talvella se on yllättävän kallista. 

Meillä myös lapset, ja vamhemmatkin, tykkää kukkakaalista ja syödään se just tuolleen tuorepaloina. Samalla tavalla menee lanttu, kyssäkaali ja porkkanat. Parsakaali salaatin seassa, ihan pelkältään ei ole kovin maistuvaa.

Talvella en itse osta, koska ei saa kotimaista.

Vierailija
2096/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

monet eivät välitä päiväyksistä, niin kauan kun ei leikkeleet itsekseen kävele, niitä syödään. Monet vanhukset myös pakastavat ihan kaiken mahdollisen ja pakastimesta löytyy ihan kaikkea lauantaimakkarasta ja puoliksi syödyistä omenoista täytekakkuun

Yksi äitini hyvä ystävä ja silloinen naapurimme oli elintarvikeliikkeessä myyjänä.  Toi sieltä aina makkarapaketteja ym, jotka oli niin vanhoja että oli menossa hävikkiin (siihen aikaan ne vaan heitettiin kaupan roskikseen).  Nämä makkarapakkaukset se sitten laittoi suoraan pakastimeen.

Samoin toi sieltä kotiin viinereitä ja pullia, joita ei enää myyty edes "eilisinä," eli oli menossa roskiin.  Kotona laittoi ne siis pakkaseen.

Ja sitten kun kesällä grillailtiin, niin aina se toi niitä pakkasesta ottamiaan makkaroita, koska nehän on nyt ilman muuta käytettävä, hulluahan se kuulemma oli uusia makkaroita grillata, kun tässä on ihan hyviä suoraan pakkasesta!  Ne sitten suli siinä vähitellen, ja kun niitä kuumennettiin, niin levisi sellainen eltaantunut haju ja maku oli samaa luokkaa.  Itse se ei tunnistanut sitä ollenkaan.  

Samoin kun niillä kävi kahvilla, niin aina oli pöydässä niitä pakasteesta otettuja vanhoja pullia, jotka maistui vanhalta.  Tuli meillekin kylään ja toi kahvipullat mukanaan.  Yök.

Kerran se toi jotain ikivanhaa viiniäkin juotavaksi juhannuksen kunniaksi.  Se oli etikoitunutta, mutta silti sitä piti litkiä, kun itse se ei maistanut mitään kummallista, sehän vaan oli juuri sen makuista kuin piti!  Koko ajan oli kaatamassa sitä litkua, että nyt juodaan tämä pullo loppuun.  Sehän on tuhlausta, jos jättää juomatta.

Lapsensa kertoi myöhemmin, että kun kuolemansa jälkeen taloa tyhjennettiin, niin pakastin oli täynnä vanhaa haisevaa myttyä osin jäätyneenä pohjaan jo kiinni ja jääkaappi aivan täynnä kaikenlaista ikivanhaa ja pahalta haisevaa.  Siellä haisikin minun muistini mukaan aina joku mätä kun jääkaapin ovea aukaistiin.

Harmittaa mua itseänikin joskus vain heittää pois jotain, mikä on jäänyt vanhaksi, mutta pakko se vaan on niin tehdä.  

Vierailija
2097/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi äitini hyvä ystävä ja silloinen naapurimme oli elintarvikeliikkeessä myyjänä.  Toi sieltä aina makkarapaketteja ym, jotka oli niin vanhoja että oli menossa hävikkiin (siihen aikaan ne vaan heitettiin kaupan roskikseen).  Nämä makkarapakkaukset se sitten laittoi suoraan pakastimeen.

Samoin toi sieltä kotiin viinereitä ja pullia, joita ei enää myyty edes "eilisinä," eli oli menossa roskiin.  Kotona laittoi ne siis pakkaseen.

Ja sitten kun kesällä grillailtiin, niin aina se toi niitä pakkasesta ottamiaan makkaroita, koska nehän on nyt ilman muuta käytettävä, hulluahan se kuulemma oli uusia makkaroita grillata, kun tässä on ihan hyviä suoraan pakkasesta!  Ne sitten suli siinä vähitellen, ja kun niitä kuumennettiin, niin levisi sellainen eltaantunut haju ja maku oli samaa luokkaa.  Itse se ei tunnistanut sitä ollenkaan.  

Samoin kun niillä kävi kahvilla, niin aina oli pöydässä niitä pakasteesta otettuja vanhoja pullia, jotka maistui vanhalta.  Tuli meillekin kylään ja toi kahvipullat mukanaan.  Yök.

Kerran se toi jotain ikivanhaa viiniäkin juotavaksi juhannuksen kunniaksi.  Se oli etikoitunutta, mutta silti sitä piti litkiä, kun itse se ei maistanut mitään kummallista, sehän vaan oli juuri sen makuista kuin piti!  Koko ajan oli kaatamassa sitä litkua, että nyt juodaan tämä pullo loppuun.  Sehän on tuhlausta, jos jättää juomatta.

Lapsensa kertoi myöhemmin, että kun kuolemansa jälkeen taloa tyhjennettiin, niin pakastin oli täynnä vanhaa haisevaa myttyä osin jäätyneenä pohjaan jo kiinni ja jääkaappi aivan täynnä kaikenlaista ikivanhaa ja pahalta haisevaa.  Siellä haisikin minun muistini mukaan aina joku mätä kun jääkaapin ovea aukaistiin.

Harmittaa mua itseänikin joskus vain heittää pois jotain, mikä on jäänyt vanhaksi, mutta pakko se vaan on niin tehdä.  

Havaittu vaikka makkara olisi tuoretta ja päiväykseen aikaa, menee huonoksi jos yli kuukauden pakastimessa.

Vierailija
2098/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistossa ruokailemassa ystäväperheen kanssa, buffet- ruokailu.... ruokailun päätteeksi perheen äiti haki pitsapaloja evääksi iltapäivää varten ja lapset täyttivät pahvimukit juomalla lähtiessämme.... pitsapalat muuten pakattiin mukana olleeseen muovipussiin eli ei tainnut olla eka kerts

Vierailija
2099/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me kun oltiin matkailuautolla maata kiertämässä ja käytiin milloin missäkin syömässä noutopöydästä, niin otettiin aina muutama pihvi tai vastaava ylimääräistä ja kääräistiin lautasliinaan ja laitettiin kassiin tai taskuun.  Autolla sitten annettiin se pienelle koirallemme, joka innokkaana osasi jo odottaa,

Sillehän se oli jo melkein päivän koko ateria.

Liekö tuo syntiä ollut?  Ainakin rikoksena vanhentunut, kun koira on kuollutkin jo 10 v. sitten.

Vierailija
2100/3893 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on hyvä anoppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslainen olisi syönyt koko keksin yksin.

Demari olisi maksattanut keksin naapurilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi