Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?

Vierailija
28.01.2020 |

Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.

Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.

Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.

Kommentit (1094)

Vierailija
141/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Projektityötä rakennusalalla rakennuttamistehtävissä. Löysää aikaa ei ole yhtään. Päivät menee nopeasti, liksa on päälle 100 k€ vuodessa + bonukset päälle ja työajan ja paikan voin melko vapaasti itse valita / päättää joten ei voi valittaa. Tänään pidän vapaata ja siksi on aikaa roikkua netissä.

Ja sitten me, jotka kaikki oikeat työt siellä työmaalla tehdään saadaan viidesosa sun vuosituloista, samalla kun valkokypärät vetää leukoja toimistossa.

Juuri näin. Vauhda siis ammattia jos kyvyt riittää.

Vierailija
142/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestinnässä asiantuntijana, syötteitä tulee siihen tahtiin päivän mittaan että päätä huimaa. Toki siihen vaikuttaa sekin, että viestintää osata johtaa kunnolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusalan puhelinasiakaspalvelija, jono ruudussa paukkuu punaisella jatkuvasti! Ei todellakaan tietoakaan luppoajasta...

Vierailija
144/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistönhoitaja. Jos tekisin töitä 24/7 tauotta, niin ehkä sitten olisi hommat mallillaan ja ehtis joskus istua alas.

Ööö? Eihän suomessa ole edes lunta, vai asutko jossain lapissa?

En asu Lapissa. Olen kiinteistönhoitaja, en aura-auton kuljettaja.

Vierailija
145/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallinen kotihoito ja vanhustyö on ihan sairasta! Molemmat ovat ihan karseita työpaikkoja ja kumpaankaan ei kannata hakea töihin! Oppilaitoksista valmistuvat hoitajat eivät halua töihin kotihoitoon ja vanhustyöhön. Kahden viikon pakollinen harjoittelu kotihoidossa riitti! Kotihoidon ohjaajana oli inhottava ja ilkeä, vi##umainen ja työhönsä leipiintynyt kotihoitaja. Kodeissa asuu huonokuntoisia, masentuneita, muistisairaita, monisairaita ja yksinäisiä vanhuksia. Vanhustyöstä on kokemusta keikkalaisena. Koomisinta on, etten ole näitä töitä edes hakenut! Silti soiteltiin jatkuvasti eri viikonpäivinä, tuletko keikalle!

[/quote=Hoitsu78]Lähihoitaja kotihoidossa. Tai nyt olen perhevapailla, enkä ajatellut enää mennä takaisin ollenkaan. Ihan hullujen hommaa, paskq palkka ja koko päivä juostaan kello kaulassa asiakkaalta toiselle usein täysin ilman ruokataukoa. Tein 10 vuotta, mutta en enää vain jaksa.[/quote]

Vierailija
146/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin lastenhoitaja. Lasten kanssa ollaan kokoajan. Päivässä on yksi 10 minuutin tauko, mutta usein ei kerkeä käymään ja kahvitauko menee sitten samalla kun on lasten kanssa. Vessareissut on tarkoin suunniteltuja, täytyy osata ajoittaa oikeaan aikaan, myöhemmin ei välttämättä pääse vessaan.

Välillä haluaisin lukittautua hiljaiseen huoneeseen edes hetkeksi, mutta ei ole mahdollista. Lapsia ei voi jättää yksin tai jättää isoa ryhmää muiden harteille. Olen kuormittunut ja aion tulevaisuudessa vaihtaa alaa.

Vierailija
147/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-tuki, joskus perjantaina iltapäivällä saattaa joskus olla hiljaisempaa, mutta yleensä aina sama kaaos. Töiden jälkeen ei jaksa muuta kuin maata raatona ja vihata ihmisiä.

Vierailija
148/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ap:n duuni on satavarmasti jossain julkisen puolen virastossa, ehkä valtiolla. Ei missään järkevässä puljussa makseta kolmea tonnia noin turhasta toimenkuvasta. En kestäisi viikkoakaan tuollaista hommaa jossa ei opi mitään uutta eikä tarvitse osata mitään. Olen itse it-hommissa ja hommaa on aina joko liikaa tai sopivasti mutta ei koskaan liian vähän.

Vierailija
149/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinä yksityissektorilla. Ei todellakaan ole luppoaikaa!

Vierailija
150/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Controller. Työt ei todellakaan tekemällä lopu, sillä erilaisia analyyseja voin tehdä rajattomasti. Onneksi palkka on hyvä ja pitkiä päiviä ei tarvitse tehdä, mutta jokainen minuutti töissä tehdään töitä.

Vierailija
151/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntija ja monta projektia samaan aikaan. Kalenteri koko ajan täynnä vaikka miten priorisoi ja tekee tehokkaasti. Työ ei ikinä lopu. Ei loppuis vaikka 2 tekis samat hommat mitä nyt teen yksin, aina on jotai mitä voi ja pitää tehä. Uuvuttavaa ku kisakausi koko ajan päällä

Vierailija
152/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja palvelukodissa. Taukotiloja ei edes ole, siinä syö lounaan sitten vanhusten pyöriessä ympärillä ja omaiset katsovat paheksuvasti että "siinä se vaan istuu". Koko ajan saa siitäkin lähteä hommiin kun joku tarvitsee jotakin, ei saa rauhassa syödä loppuun. Vessaan ehtii ehkä kerran työvuoron aikana. Raporttia pidetään jossain nurkan takana ja parhaamme yritämme ettei ulkopuoliset kuule mitä asiakkaista puhutaan (koska onhan meillä salassapitovelvollisuus). Tietokoneita ei vaan ole riittävästi että kaikki pääsisivät lukemaan raporttia ja koneetkin on ihan siinä esillä, koko ajan saa olla vahtimassa ettei joku omainen vaan tule selän taakse lukemaan salaisia tietoja ja kysymään että "ootko facebookissa vai pelaatko?" Vaihdan alaa.

ah niin ihanaa juuri tuo, ettei ryhmäkodeissa hoitajilla ole mitään taukotiloja ja omat ruokailut on hoidettava virtsanhajuisessa ympäristössä samalla kun yrittää rauhoitella levotonta muistisairasta, vastata hupihälyihin ja puhua hermostuneen omaisen kanssa.

Ei mikään herätä omaisissa niin paljon inhoa, kuin hoitajan lakisääteinen ruokatauko! Niitä ei saisi hoitsulla olla yhtään, kuten ei vessataukojakaan. Eräskin omainen yritti jutella jopa vessan oven läpi, kun olin tamponia vaihtamassa 😂

Vierailija
153/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammashoitaja kirjoitti:

Entinen hammashoitaja täällä myös. Olen samaa mieltä muiden hammashoitajien kanssa. Työ on äärettömän raskasta ja työergonomiaan ei voi vaikuttaa. Oikeastaan mihinkään ei voi vaikuttaa. Hammaslääkärit yleensä aina kamalia työpareja ja palkkaus työmäärään nähden huono. Työ on myös vaarallista (säteily, tartuntataudit, melu, pöly, altistuminen kemikaaleille yms.) Kun vaihdoin alaa tajusin vasta mitä on normaali työ ja terve työyhteisö. Poltin itseni loppuun työssä ja päätin lähteä. Suosittelen muillekkin. Voimia kaikille hammashoitsuille. Teette tärkeää työtä, vaikka se ei näy palkassa eikä arvostuksessa.

Nyt en ihan ymmärrä. Asiakkaalle näyttäytyy aika lepposalle työlle. Kirjaat koneelle lääkärin antamat tiedot, sekoitat mössöt, ojennat välineet ja välillä imutat suusta. Varmaan asiakkaiden välissä jotain putsaamista. Ei todellakaan vaikuta rankalta työltä.

Vierailija
154/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen energia- ja ympäristöalan konsultti. Luppoaikaa ei voi laskuttaa asiakkailta ja niitä asiakkaita riittää. 

Vierailija
155/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajana psykiatrialla tutkimusyksikössä erikoissairaanhoidossa. Asiakkainamme on perheitä. Töitä ja vastuuta ihan liikaa päivittäin, jatkuva kiire ja jos olisi joku pienikin tauko niin se menee kun pitää perehdyttää uutta työntekijää tai tehdä jonkun kipeän kollegan hommat. Sijaisia ei palkata koskaan vaikka kaikki hoitajat olisivat sairaana, eikä asiakaskäyntejä peruta, toisten hoitajien hommat saa tehdä vielä omien lisäksi. Iso osa asiakkaista ei puhu suomea ja heidän asioidensa hoitoon kuluu enemmän aikaa koska asiointi tapahtuu tulkin kanssa tai englanniksi. Perheiden lapset riehuvat, rikkovat paikkoja ja ovat aggressiivisia, vauvat parkuvat ja sairaanhoitajana saa vielä siivota heidän jälkensäkin ja myös vahtia laumaa lapsukaisia oman työnsä ohella. Työ on kokonaisuutena niin hirveää että näen siitä joka yö painajaisia ja minua oksettaa aina aamuisin, aionkin hakea aktiivisesti muualle. Hoitoala vaihtuu varmaan ihan toiseen alaan.

Vierailija
156/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hammashoitaja kirjoitti:

Entinen hammashoitaja täällä myös. Olen samaa mieltä muiden hammashoitajien kanssa. Työ on äärettömän raskasta ja työergonomiaan ei voi vaikuttaa. Oikeastaan mihinkään ei voi vaikuttaa. Hammaslääkärit yleensä aina kamalia työpareja ja palkkaus työmäärään nähden huono. Työ on myös vaarallista (säteily, tartuntataudit, melu, pöly, altistuminen kemikaaleille yms.) Kun vaihdoin alaa tajusin vasta mitä on normaali työ ja terve työyhteisö. Poltin itseni loppuun työssä ja päätin lähteä. Suosittelen muillekkin. Voimia kaikille hammashoitsuille. Teette tärkeää työtä, vaikka se ei näy palkassa eikä arvostuksessa.

Nyt en ihan ymmärrä. Asiakkaalle näyttäytyy aika lepposalle työlle. Kirjaat koneelle lääkärin antamat tiedot, sekoitat mössöt, ojennat välineet ja välillä imutat suusta. Varmaan asiakkaiden välissä jotain putsaamista. Ei todellakaan vaikuta rankalta työltä.

Tämä onkin hyvän hoitajan merkki, kiire ei näy asiakkaalle.

Vierailija
157/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graafinen suunnittelija / AD. Joku haluaa jotain koko ajan ja mitään ei saisi oikeasti suunnitella vaan minun pöydälle asiat tulee vasta silloin kun ne ovat jo myöhässä.

Vierailija
158/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatemyyjä. Luppoaikaa ei ole ollut minuuttiakaan ainoassakaan vuorossa vuosien aikana, kaikkien vuorot ovat tarkkaan suunniteltuja ja tehostettuja. Usein työmäärä on ylimitoitettu henkilöä kohden.

Tämä! Uusia ei palkata lähtevien tilalle tai palkataan pienellä tuntisopparilla. Työn määrä on järkky ja samalla toki seurataan henkilökohtaista myyntiä. Siinä sitten palvelet, hakkaat kassaa ja teet kaikkea mahdollista samalla. Kyseessä iso liike.

Vierailija
159/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiesimies. 16-henkisen tiimin juoksevat asiat, saikut, palkat jne. Siihen päälle perus kassatyöskentely/asiakaspalvelu. Kokoajan jossain härdelli päällä.

Vierailija
160/1094 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. Normaalisti työpäivän jälkeen on jo 10000 askelta täynnä kun ei ehdi tunneilla paljoa istumaan. Kerran viikossa on hyppytunti mutta sekin menee valmisteluissa tai kokeita korjatessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi