Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?

Vierailija
28.01.2020 |

Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.

Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.

Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.

Kommentit (1104)

Vierailija
881/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaa itsesi hautaan... Terveisin me 400k UO:n murhaamat

Vierailija
882/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatus ja esiopetus. Surkea palkka, täys härdelli kokoajan päällä. Työkavereiden kanssa ehtii jutella vain työasiat, jos taukoa tai rauhallinen hetki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen opettaja: luppoaikani on se hetki päivässä, kun käyn vessassa. Tosin sielläkin on tosi vaikea irrottaa ajatuksia kaikesta mitä pitäisi tehdä sekä lapsiryhmästä. Ja kyllä, olen vaihtamassa muuhun työhön. Oma terveys on tärkeämpää. Vanhemmat, joiden mielestä varhaiskasvatuksessa vaan hengaillaan ja leikitäön lasten kanssa, olette niin väärässä.

Vierailija
884/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meille työntekijöille jonkinmoisia tunnuslukuja annetaan nähtäväksi ja se on muutoin selväksi tehty kun kokoajan vain porukka vähenee (työt ei). Tottakai tässä on mahdollisuus että meitä vedätetään mutta haluaisin vielä työnantajan sanaan sen verran luottaa.

En nykyään ihmettele, ettei kaupoissa ole "varaa" henkilökuntaan. Seurasin sitä tv-sarjaa K-Supermarkettien kauppiaista, ja ne rahat millä kyllä saisi palkattua henkilökuntaa menee näihin:

- luksustalo kiveä, lasia, hirttä

- jäätävät tilukset, joilla hevosia

- pari Teslaa, Ferrari ja muutama citymaasturi

- kauppiaanrouvan korut ja vuittonit

- italian huvila

- kalliit harrastukset kuten pienlentokoneen lentäminen

Siksi sitä henkilökuntaa ei ole ja siksi se ruoka on kallista, että kauppias saa elää tuollaista elämää.

Voin sanoa, että 10 vuotta sitten nämä markettien kauppiaat eli ihan tavallista keskituloista elämää, nykyisin tilille kilahtaa miljoonia vuodessa. Ja alimitoitettu henkilökunta myy ylihinnoiteltua safkaa.

Vierailija
885/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Projektityötä rakennusalalla rakennuttamistehtävissä. Löysää aikaa ei ole yhtään. Päivät menee nopeasti, liksa on päälle 100 k€ vuodessa + bonukset päälle ja työajan ja paikan voin melko vapaasti itse valita / päättää joten ei voi valittaa. Tänään pidän vapaata ja siksi on aikaa roikkua netissä.

Ja sitten me, jotka kaikki oikeat työt siellä työmaalla tehdään saadaan viidesosa sun vuosituloista, samalla kun valkokypärät vetää leukoja toimistossa.

Justhan hän kertoi, että työpäivän aikana ei ole luppoaikaa, niin mistä sinä toisen työn halveksuja revit noita leuanvetokommenttejasi? Ja mitä itse näen raksalla, niin siellä kyllä jengiä pötköttelee ja haukottelre ja syö karkkia seinään nojaillen jopa useita kymmeniä minuutteja päivässä, siis taukoaikojen ulkopuolella. Usein nuo happamat kommentit heijastaa sen kommentoijan omantunnon kolkutuksia.

Vierailija
886/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hammashoitaja kirjoitti:

Entinen hammashoitaja täällä myös. Olen samaa mieltä muiden hammashoitajien kanssa. Työ on äärettömän raskasta ja työergonomiaan ei voi vaikuttaa. Oikeastaan mihinkään ei voi vaikuttaa. Hammaslääkärit yleensä aina kamalia työpareja ja palkkaus työmäärään nähden huono. Työ on myös vaarallista (säteily, tartuntataudit, melu, pöly, altistuminen kemikaaleille yms.) Kun vaihdoin alaa tajusin vasta mitä on normaali työ ja terve työyhteisö. Poltin itseni loppuun työssä ja päätin lähteä. Suosittelen muillekkin. Voimia kaikille hammashoitsuille. Teette tärkeää työtä, vaikka se ei näy palkassa eikä arvostuksessa.

Nyt en ihan ymmärrä. Asiakkaalle näyttäytyy aika lepposalle työlle. Kirjaat koneelle lääkärin antamat tiedot, sekoitat mössöt, ojennat välineet ja välillä imutat suusta. Varmaan asiakkaiden välissä jotain putsaamista. Ei todellakaan vaikuta rankalta työltä.

Sulle näkyy murto-osa siitä hammashoitajan työpäivästä. En itse tunne kyseistä alaa, mutta sen verran tajuan jo maalaisjärjellä, että se yksi hoitaja tekee muutakin kuin sitä mitä sinä näet. Itseäni aina säälittää ne hammaslääkäreiden ja -hoitajien kurnivat vatsat, kun olen siinä tuolissa. Olen aina ajatellut, että kiirettä varmasi pitää jos ei syödä ehdi. Ja näemmä oikeassa olen ollut.

Vierailija
887/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meille työntekijöille jonkinmoisia tunnuslukuja annetaan nähtäväksi ja se on muutoin selväksi tehty kun kokoajan vain porukka vähenee (työt ei). Tottakai tässä on mahdollisuus että meitä vedätetään mutta haluaisin vielä työnantajan sanaan sen verran luottaa.

En nykyään ihmettele, ettei kaupoissa ole "varaa" henkilökuntaan. Seurasin sitä tv-sarjaa K-Supermarkettien kauppiaista, ja ne rahat millä kyllä saisi palkattua henkilökuntaa menee näihin:

- luksustalo kiveä, lasia, hirttä

- jäätävät tilukset, joilla hevosia

- pari Teslaa, Ferrari ja muutama citymaasturi

- kauppiaanrouvan korut ja vuittonit

- italian huvila

- kalliit harrastukset kuten pienlentokoneen lentäminen

Siksi sitä henkilökuntaa ei ole ja siksi se ruoka on kallista, että kauppias saa elää tuollaista elämää.

Voin sanoa, että 10 vuotta sitten nämä markettien kauppiaat eli ihan tavallista keskituloista elämää, nykyisin tilille kilahtaa miljoonia vuodessa. Ja alimitoitettu henkilökunta myy ylihinnoiteltua safkaa.

Nyt ollaan asian ytimessä ja sama malli on käytössä muuallakin.

Oltiinhan vahustaloissakin ulosteet pöksyissä ja johtaja nosti 2 miljoonaa vuosipalkkaa, vieläköhän tämäkin jatkuu?

Vierailija
888/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alalla asiantuntijana. Ei ole koskaan sellainen tilanne, että kaikki työt olisi tehty. Muistelen että joskus oli niin, että kun oli lähdössä kesälomalle, niin sai ikään kuin asiat hyvään järjestykseen. Viimeisinä vuosina lomalle lähtö on ollut sellaista, että pudotan vaan "hanskat" kädestä ja jää lomalle. Toki sellaiset työt on tehty, jossa deadline on ollut. Teen myös kalenterivarauksen itselleni loman ekalle työpäivälle loman jälkeen ja listaan sinne mistä pitää jatkaa. Toki meillä on sitten esim. jira, josta tiedän ylipäätään työmaani.

Vierailija
889/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle sanoisin, että pysy tuossa duunissa, mutta käytä se luppoaika hyödyksi: Tee verkkokursseja, opettele koodaamaan, pyöritä verkkokirppareilla pientä bisnestä, mistä aiheesta voisit itse tehdä & tarjota verkkokursseja...? Saat kivasti pientä lisätienistiä!

Vierailija
890/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurtalouskokki. Ei tarvitse hengähtää hetkeäkään työn lomassa. Kaikki on kellotettu minuutilleen.

Vierailija
891/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintaterapeutti. Käyn asiakkailla eri päiväkodeissa, kouluissa. Terapiahetkillä olen 100% lapsen kanssa, muuten työpäivät menevät pitkälti auton ratissa ja kotona kirjalliset hommat. Huonona puolena on, että en aina kerkeä esim. pitää ruokataukoa jne, vaan ruoka syödään nopeasti autossa.. 

Vierailija
892/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. perämies rahtilaivalla. Työt 1 kk merellä/ 1 kk  lomalla, palkka 5500€ /kk . Päivät pyörii 4 h vahtivuoro + 4 h muut tehtävät. 

Vierailija
893/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töissä on luppoaikaa se meinaa ettei tee töitään oikein. Esim jos vaatekaupassa on hiljasta ei jäädä seisomaan sinne kassan taakse odottamaan asiakkaita vaan mennään vaikka järjestelemään tuotteita

Vierailija
894/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johdon assari. Jos en tee omia töitä puran esimiehen sähköpostia ja teen hänen hommiaan. Hänen työmatkojen aikana päivystän vielä kotonakin mikäli on eri aikavyöhykkeellä. 

Ei ole GDPR hommat teillä hanskassa jos assari lukee pomon sähköpostia. Eli valetta

Vierailija
895/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja. Mikään ei riitä.

Vierailija
896/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse Kelalla käsittelemässä erään etiiden hakemuksia. Aivan saatanallinen painostus käsitellä ihan epäihmillisiä hakemusmääriä joka ikinen päivä.

Vierailija
897/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on ihan kamala.

Missä on sellaiset työt, joissa on tekemistä kivasti, mutta ei oo koko ajan kauhea kiire?

Vierailija
898/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja ja ikinä en meinaa edes ehtiä vessassa käydä työpäivän aikana.

Vierailija
899/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. Ai, väilitunnit muka. Koko ajan valmistelua, selvittelyjä. Pahimmillaan ei sekuntiakaan omaa aikaa.

Vierailija
900/1104 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen valtion virastossa töissä, siis sieltä saan palkaa eläkkeelle asti.

Minulla koko työaika menee kahvihuoneessa talon kampaviinereita ja kahvia suuhun mättäessä ja vessassa ripulipaskaa ulostaessa.

Aamulla olis ollut asiakas tapaaminen mutta jouduin siirtämään kiireiden takia joulukuulle.