Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?

Vierailija
28.01.2020 |

Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.

Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.

Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.

Kommentit (1104)

Vierailija
861/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapalvelussa, kireä aikataulu, paljon työtä, työvoimapulaa.

Vierailija
862/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrinen sairaahoitaja. En pidä muuta kuin vessatauot. Muutoin olen potilaiden kanssa, eli töissä koko ajan. Työkavereilla kyllä näyttää olevan hyvin luppoaikaa, mutta he sulkeutuvatkin keskenään kansliaan jonne potilailla ei ole pääsyä. Minä taas istun sen(kin) ajan potilaiden kanssa.

Et ole oppinut talon tavoille. Sun kaltaiset siirtyy yleensä yksityiselle, koska muu porukka rupeaa katsomaan kieroon. Pelkäävät, että pian joutuvat itsekin duuniin.

On siellä muutakin työtä kuin välitöntä asiakastyötä. Joku mainitsi lääkehoidon, joka vie todella aikaa. Kirjaamista ja hoitosuunnitelmien tekoa on joka yksikössä. Nykyisin vielä tihentynyt. Asiakasryhmä on sellaista, joka ei osaa hoitaa asioitaan, eikä se ole millään tavalla heidän syynsä. Hammaslääkäriaikojakin varataan, tehdään yhteistyötä terapeuttien, sosiaalityöntekijöiden ja edunvalvojien kanssa. Kaikki tämä näyttää ulkopuolisen silmiin toimistossa istumiselta. Lisäksi tehdään sitä, mikä ei näy missään. Valmistellaan ruokailua tai suihkuun menoa, tilataan vaippoja, lounaita, päivällisiä. Ei ne ruuat itsestään tule. Ei siinä ole kaikki työtehtävät hoidettu, jos asiakkaiden kanssa seurustellaan, ei todellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt palvelutalossa useinkin, että hoitaja istuu ja katselee telkkaria. Vanhukset on omissa huoneissaan hiljaa.

Ai yöllä vai? Ei palvelutalon asukkaat ole hiljaa huoneissaan. Senioritaloissa voi ollakin, siellä jokainen asuu omassa asunnossaan ja ostaa palvelua sen välttämättömän määrän. Onkohan se näkemäsi ihminen ollut hoitaja? Vai omainen? Tai harjoittelija? Harjoittelijat joskus joutuu istumaan, jos asukas ei anna lupaa tulla mukaan, kun hoitaja menee tekemään hoitotoimia. En itsekään siitä tykkäisi, jos vatsaa toimitetaan tai alapäätä pestään ja joku harjoittelija seisoo tuijottamassa vieressä.

Vierailija
864/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarviketehtaalla. Tauot pidetään aikalailla minuutilleen ja muu aika on koko ajan työntekoa ihan ekalta minuutilta viimeiseen minuuttiin asti. Nopeasti menee päivät, on monenlaista hommaa ja työkavereiden kanssa läppä lentää samalla kun painaa hommia, mutta joskus toivoisin rennompaa työtä, esim. liukuva työaika tai tauot jotka voisi pitää ilman minuuttien kyttäämistä.

Vierailija
865/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin ravintola-alalla ja siellä oli aina tekemistä. Päivät kului nopeasti ja työpäivä tuntui lyhyeltä. Aloitettiin aikaisin aamulla ja kotiin pääsi ajoissa. Tuntui että ehti paljon tekemään vielä ennen iltaa.

Nykyisin konttorirottana sihteerinä ja hommia ei niin paljon, päivät paljon tylsempiä ja pitkäveteisiä ja kelloon vilkuiluia. Nyt työt alkaa 9.00 ja loppuu 17.00 koko päivä menee hukkaan kun aikaa jää illasta vähemmän lasten kanssa. Palkka oli syy miksi vaihdoin työpaikkaa pakon edestä muuten olisin tuosta keittiöduunista tykännyt.

Vierailija
866/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urakkatyö korjaamossa.

Vierailija
867/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotihoidossa töissä ja se on rennointa ja helpointa työtä mitä oon koskaan tehnyt. Luppoaikaa työpäivän aikana piisaa, joskus kiertelen kauppoja tai otan nokoset työautossa.

Täyttä roskaa ja p*skantärkeiden virkaintoilijoiden nillitystä että kotihoidossa olisi muka kauhee kiire 😄

Vierailija
868/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidossa lähihoitajana.

Töihin klo 7. Avaat puhelimen ja käyt läpi asiakaspaikat. Eka paikka klo 7.20. Koitat tässä ajassa vähän työkaverien kanssa vaihtaa työkuulumisia, laittaa reppua kuntoon, kerätä avaimia, ja talvella ravata autonlasit ja pyyhkiä ne lumesta.

Siitä sitten ruokataukoon asti ajat ristiin rastiin hoidellen asiakkaita. Ihan päivästä riippuu kuinka pitkän ruokatauon ehdit pitää.

Iltapäivällä lisää asiakaspaikkoja. Loppuaika menee toimistolla kirjauksiin, kotiin vietävien tavaroiden valmiiksi laittoon yms. Toimistolla et kovin kauaa ehdi olemaan ennen kuin työaikasi päättyy. Ainakaan minä, joka oikeasti haluan tehdä työni hyvin ja kunnolla. Tässäkin työssä sitä luppoaikaa toki voi olla, mutta usein ne on samat hoitajat jotka hoitaa asiat juosten kusten ja ovat aina toimistolla ennen muita.

Vierailija
869/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoitobest kirjoitti:

Olen kotihoidossa töissä ja se on rennointa ja helpointa työtä mitä oon koskaan tehnyt. Luppoaikaa työpäivän aikana piisaa, joskus kiertelen kauppoja tai otan nokoset työautossa.

Täyttä roskaa ja p*skantärkeiden virkaintoilijoiden nillitystä että kotihoidossa olisi muka kauhee kiire 😄

Ei juma... juuri tätä tarkoitin! T: 870

Vierailija
870/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen opettaja

Vierailija
871/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilitoimistossa kirjanpitäjänä tai palkka- ja henkilöstöhallinnossa, etenkään keväisin ei luppoaikaa vaan tulee ylityötunteja. Syksyllä sitten työaika riittää ja meno ihan mukavaa mutta ei luppoaikaa silloinkaan. Voi pitää lomia syksyllä ja loppuvuodesta, keväälle ne ovatkin yleensä mieluummin ei-listalla. 

Vierailija
872/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen opettaja. Tosin nyt teen päiväkodeissa vain keikkaa, koska uuvuin. Joku valitti 10 min ruokatunnista, mutta minulla ei ole ollut lounastaukoa koko urani aikana. Paperityötkin jäivät alvariinsa vapaa-ajalle ja koin jatkuvaa riittämättömyyttä.

Vierailija
873/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin varhaiskasvatuksen opettaja. Päivän ainoat tauot, kun käyn vessassa ja sielläkin tosi äkkiä.

Vierailija
874/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edustustarjoilijana business parkissa. Vittumaisia asiakkaita ja kello kaulassa juoksemista ilman taukoja.

Vierailija
875/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoutumiskouluttaja (suomen kielen ja työelämän opettaja): välillä mietin, etten ehdi keskittyä työn ytimeen eli laadukkaaseen opetukseen, koska työpäiviin on tungettu kaikenlaista byrokratiaa ja TE-toimiston kanssa turhanpäiväistä säätämistä. En meinaa jaksaa tätä tällä työtahdilla enkä liksalla. Alanvaihto KOKO AJAN mielessä. Tässä työssä on yksityisen puolen lomat, minimiin vedetyt resurssit ja uuvuttava työtahti.

Vierailija
876/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varhaiskasvatuksen opettaja. Luppoaikaa ei ole oikeastaan koskaan. Kun lapset nukkuvat, tehdään kaikki paperityöt eli suunnitelmat, arvioinnit ja pidetään palaverit. Jos lapsia on paljon poissa sairastumisen takia, teen rästihommia tai välillä täytyy mennä toiseen ryhmään sijaistamaan.

Vierailija
877/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntija valtiolla. Hankkeessa töissä tällä hetkellä. Työpäivät ei onneksi mahdottoman pitkiä, n. 7-9 h. Onneksi joskus jopa allekin 7 h. Mutta päivät aivan täynnä työntekemistä ja palavereita. Ei peukaloiden pyörittelyä vaan tiukkaa tekemistä siitä hetkestä kun koneen avaan. Pieni hengähdystauko tekisi hyvää. Nyt ei ehdi miettiä tai tehdä ajatustyötä. Jatkuva kuormitus päällä ja tulee tehtyä hölmöjä virheitä tai tulee unohduksia, kun ajatus ei pysy kasassa. Palkka br vajaa 5000 / kk. En tiedä onko sen arvoista

Vierailija
878/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vessassa ja masturboin.

Vierailija
879/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja amiksessa. Vuoden 2004 jälkeen en ole pystynyt pitämään kahvitaukoja. Ruokatauolla 30 min omaa aikaa ei ehdi koulun ravintolassa tai ruokalassa syödä. Syön eväitä tietokoneen äärellä. Missä luen wilmaa ja sähköposteja. Ikinä en ole selannut facea tai iltapäivälehtiä tms. Töissä. Puhelin on koko ajan repussani. Vastaan työpaikkaohjaajien soittoihin tai viesteihin, omaa puhelinta ei katso ikinä töissä.

Vierailija
880/1104 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoskeittiössä tiskarina.

Tänään oli löysähkö päivä ja ennen omaa ruokataukoa jäi viisi minuuttia tyhjäkäyntiä. Ruokailun jälkeen hoidin lounastiskiä jossa pestiin myös päivällisen valmistukseen käytettyjä astioita ja silloin luppoa jäi kolme minuuttia.