Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?
Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.
Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.
Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.
Kommentit (1104)
Leipomotyöntekijä. Koko päivä on tarkkaan aikataulutettu eikä löysää hetkeä ole, hyvä kun tauolle kerkeää istahtaa.
Lastensuojelun sosiaalityöntekijä. Hyvä että syömään kerkeää... Jatkuvasti saldotunnit noin +20 h.
Opettaja. Välitunnitkin menee opettaessa hitaampia, soitellessa eri asioita, Wilmassa, välkkävalvonnassa, riitojen selvittelyissä, seuraavan tunnin asettelussa, milloin missäkin... kahvilla en ole käynyt vuosiin ja oma ruokatuntikin on oppilaiden valvomista = töitä...ja työt jatkuvat kotona.
Sihteeri. Teet kaikki ne työt mitä muut ei ehdi tekemään, kivat ja inhottavat asiat
Millaisilla osastoilla oikein olette sh:t töissä? Meillä esh:n vuodeosasto, välillä tosi huonokuntoisia potilaita ja meillä silti aina huolehditaan, että kaikki saavat taukonsa (kyllä, monikossa) pitää ja yleensä myös sitä "luppoaikaa" on vaikka tekisikin "ylimääräisiä" hommia. Vaihtamalla paranee hoitoalalla, älkää tyytykö paskaan työpaikkaan!
Freelance-toimittaja. Teen noin 2-3 pitkää päivää viikossa ja loppuviikon chillaan. Tienestit pyörivät siinä 40000 euron kieppeillä vuodessa. Toki eläkemaksut ja muut joutuu maksaan omasta pussista, mutta hyvin olen tähän asti pärjännyt.
Opettaja, työpäivän aikana en aina ehdi käydä vessassa.
Yliopisto-opettajana työskentelen. Opetusta kohtuu paljon ja sen lisäksi projektihommaa sen mitä kerkeää tehdä. Viimeisen kymmenen vuoden sisään yliopistomaailmassa on päädytty suht. rennosta tekemisestä pakkotahtiseen paahtamiseen. Ihan normaali työaika on semmoinen 50h viikossa ja mitään akateemista miettimistä ei oikeastaan ehdi harrastamaan.
Keskijohdon kehitystehtävissä kuntasektorilla. Töitä on aina vino pino rästissä, vaikka tekisi kuinka pitkää päivää. Lakisääteistä kahvitaukoa en ole pitänyt vuosiin, mutta lounaan yritän ehtiä syömään joka päivä muuten kuin koneen ääressä. Aina sekään ei onnistu. Mutta en valita, työ on kivaa ja palkkakin ihan hyvä.
Välillä vain ärsyttää, kun ihmiset kuvittelevat työn julkisella olevan peukalonpyörittelyä suojatyöpaikassa. Olen ollut julkisella monessa eri tehtävässä, ja joka ainoassa on paiskittu töitä hiki hatussa.
Vierailija kirjoitti:
Keskijohdon kehitystehtävissä kuntasektorilla. Töitä on aina vino pino rästissä, vaikka tekisi kuinka pitkää päivää. Lakisääteistä kahvitaukoa en ole pitänyt vuosiin, mutta lounaan yritän ehtiä syömään joka päivä muuten kuin koneen ääressä. Aina sekään ei onnistu. Mutta en valita, työ on kivaa ja palkkakin ihan hyvä.
Välillä vain ärsyttää, kun ihmiset kuvittelevat työn julkisella olevan peukalonpyörittelyä suojatyöpaikassa. Olen ollut julkisella monessa eri tehtävässä, ja joka ainoassa on paiskittu töitä hiki hatussa.
Mitähän tuollainen konkreettisesti tekee työssään?
Aineenope. Ei ehdi aina edes vessaan ja kotona riittää äikänopella arvioitavaa ja selvitettävää.
Alanvaihto mielessä.
Kotitalousopettaja. Rikkinäinen luokka ilman tarpeellisia välineitä. Oppilaiden lähtötaso vuosi vuodelta huonompi, mutta oppiaine se porskuttaa samankaltaisena jo vaikka kuinka monennetta vuosikymmentä. Minulla tripla- ja tuplatunnit. Välitunnilla siistin luokkaa hygieeniseen kuntoon tai nostan seuraavan tunnin ainekset esille. Samat välituntivalvonnat on mitä muillakin, vaikka oppitunnit pidetään yhteen. Pääsisinpä edes joskus taukotupaan kahville.
Olen nähnyt palvelutalossa useinkin, että hoitaja istuu ja katselee telkkaria. Vanhukset on omissa huoneissaan hiljaa.
Psykologi, aina riittää työtä. Harvassa taitaa olla ne työpaikat, joissa aika tulisi pitkäksi.
Vessareissuja, huulirasvaa ja avot tumppuun.
Vierailija kirjoitti:
Ala harrastamaan. Neulo siinä tietokoneen ääressä. Lue kirjaa. Tai kysy pomoltasi lisätöitä, kerta luulee että olet kiireinen koko päivän. Ei hän ole ajatustenlukija.
Tai voisi tehdä avoimen AMK:n tai yliopiston kursseja.
Olen peli-alalla yrittäjänä, teen 60-80 tunnin työviikkoja. Kesäloman pidin viimeksi vuonna 2011.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tuollainen konkreettisesti tekee työssään?
Tehostamista ja verorahojen säästöä.
Millä pahoinvointialueella on noin pieni palkka? Täällä pp 2075 ja vuodeosastoilla 2125. Pieni sekin.