Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?
Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.
Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.
Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.
Kommentit (1098)
Pontikan keittäjä.
Kokoajan pitää himskatti vahtia ettei joku löydä mun tehdasta. Ruokatauko jää usein välistä, mutta juoda kuitenkin ehdin työn tuoksinnassa.
- Rölli
sijoitusrahastoyhtiön salkunhoitaja - kiireisenä päivänä, kun markkinoilla tapahtuu jotain erikoista, ei kerkeä/ uskalla edes oikein vessassa käydä, ettei vain jotain tapahdu juuri poissaollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitsu78 kirjoitti:
Lähihoitaja kotihoidossa. Tai nyt olen perhevapailla, enkä ajatellut enää mennä takaisin ollenkaan. Ihan hullujen hommaa, paskq palkka ja koko päivä juostaan kello kaulassa asiakkaalta toiselle usein täysin ilman ruokataukoa. Tein 10 vuotta, mutta en enää vain jaksa.
Sama homma! ei ruokataukoja, ei kakkataukoja. Käytössä Picorion-tipat, joilla hoidan vatsantoimituksen vapaalla. 2-vuorotyö. Ylityökielto, mutta joka vuoro menee ylityöksi, niitä vaan ei saa merkata. Teen siis joka viikko vähintään pari tuntia palkatonta työtä.
Oiskohan aika ottaa yhteyttä Aviin, eihän tuossa ole mitään järkeä.kyllä pitää merkata työt listaan, jos sattuu vaikka työtapaturma tai muuta, niin lista näyttää että olet vapaalla.Haloo!
Hoitoalalla on muuten näitä idiootteja jotka tekevät ilmaisia ylitöitä eivätkä merkkaa niitä ylös. Tyhmät vielä pitävät kunnia-asiana. Ei mitään kunnioitusta näille.
Mitä alapeukutat? Olen ollut paltsussa jossa esimies suoraan kysyy onko kyseinen vuoro riittävä töille oikein mitoitettu. Rouva 2 h ylitöitä joka kerta ja neiti 1,5 h ylitöitä viimeksi k.o. vuorossa hymyilivät maireasti. Harvoin kokenutkaan selvisi alle tunnin lisäajalla. Itse olin jo lähdössä pois talosta ja tuntini merkannut ja asiasta meuhkannut joten annoin olla.
Se on akat niin, että jos ette merkkaa tunteja ylös ja puhu suoraan mikään ei tule muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Työtön loinen. En tiedä raapisko pe*settä vai kaivelisko nenää.
Sama täällä, jätin työt oikeastaan jo 1998, olen nyt 50 vuotias mutta teen vain päivän viikossa eli 4 tuntia töitä ja muina päivinä hoidan kullannuppuja 4-6 tuntia. Rahaa ei tietenkään ole liiaksi mutta en tarvitsekaan paljoa, olen aina inhonnut kaikkea matkusteluja ja inhoan noita kiinalaisiakin, raakalaisia.
Arkistonhoitaja kaupungilla. Meitä on kaksi pyörittämässä ison kaupungin arkistoa, niin hirveä kiire. Tauot pidetään jos ehditään ja ylitöiksi menee jatkuvasti. Ylitöistä tietenkään ei saa palkkaa vaan plussaa saldoon. Sitä saldoa ei vain ikinä ehdi käyttää.
Postissa lajittelijana. Just sopivasti työtä.
Ylellä kuvausjärjestäjä. Luulisi että kun kuvaukset käynnissä että on luppoaikaa. Ei ole. Järjestetään rekvisiittaa tai autetaan cateringin kanssa. Järjestetään periaatteessa kokoajan jotain!
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Asianajaja. Hommat jatkuu himassakin parin tunnin yöunilla. Kauhea vastuu päämiesten, asiakkaiden varoista ja tietysti moraalinen vastuu, että todella saavat oikeutta. Koska eivöt tutkintaviranomaiset noin vain helposti tutki, eivätkö syyttäjät syytä. Oikeutta on tosi vaikea saada asianomistajille = uhreille nykyään Suomessa.
Olet aika erikoinen asianajaja. Käyttäjäprofiilisi mukaan talosi on pakkohuutokaupattu, olet joutunut ottamaan pikavipin perintöveroa varten, olet noin seitsemänkymppinen ja tilaat Wishiltä kavereillesi lahjat, koska sinulla ei ole varaa ostaa muualta. Toisinaan taas shoppailet kalliita merkkejä Sokoksella. Oletko vain äärettömän huono taloudenhallinnassa, jos et mitään asianajouralta saanut säästöön, vai oletko vain niin höveli, että et laskuttanut ketään?
Ah, AV-palsta, jossa kuka tahansa voi olla mitä tahansa.
Olen ainoastaan rehellinen. Nuo kaikki tapahtumat ja paljon muuta mahtuvat 70 elinvuoteeni.
Luulisi sen jo sinunlaisesi stalkkaajan tietävän.
Kertoisitko omat taustasi, vai kyttäätkö täällä pelkästään muiden profiileja ?
Vierailija kirjoitti:
No niinhän se onkin lepokotia yhden vauvan kanssa. Katsotaan oletko edelleen samaa mieltä jos olet kotona esim. kolmen tai neljän pienen lapsen kanssa. Olen itse työskennellyt vaativissa kansainvälisissä asiantuntijatehtävissä noin 10 vuotta ennen lasten saamista, ja voin sanoa että töissä sentään pääsi kerran päivässä kahville ja vessaankin rauhassa, lounasta en sielläkään yleensä ehtinyt syömään paitsi nopeasti jotain pientä työpöydän ääressä. Toista se on kotona pienten lasten kanssa, joku tarvitsee jotain jatkuvasti yötä päivää.
Tämä on kyllä ihan käsittämättömän suomalainen ilmiö - kenellekään muulla ei voi olla kiire koska sinulla on enemmän kiire. Järki hoi, älä jätä. Meillä on kunnallinen päivähoito-oikeus ja naisella valtuudet päättää itselleen sopivasta ehkäisystä. Ketään ei pakoteta olemaan useamman päiväkoti-ikäisen kanssa kotona.
AAMEN!! Halleluja!! miksi pitää kitistä rankasta lastenhoidosta ja valittaa kun ei ole "lapsivapaita" ikinä!? (joo ei nyt sanottu tässä, mutta hyvin usein sitä äidit tekevät, niin täällä, kun face to face sitä moni päivittelee..) kuka käski tehä lapsia, jos niitä ei jaksa hoitaa? Etenkin useampia... Ja monesti ne valittajat on monen eri isän siittämiä äitejä, jotka siitä vinkuu😑😑
Sihteeri kunta-alalla, eikä todellakaan ole luppoaikaa. Tässä tehdään omat ja muidenkin työt. Tuurataan koska ja ketä milloinkin. Sihteerin työ alipalkittua kunta-alalla, en suosittele. Kukaan ei arvosta ja sihteerit kuitenkin pyörittää koko puljua ja tietää kaikista kaiken ja joutuu tehdä kaikki työt mitkä ei kuulu kenellekkään niin ne työnnetään sihteereille...lisää ja lisää, muttei huomioida palkassa mitenkään. Palkka reilu 2100€/kk naurettavan pieni yksiteyiseen puoleen verrattuna
Se että joidenkin on pakko tehdä jatkuvasti työtä kertoo työnjohdon johdon epäpätevyydestä. Usein tällaisessa tilanteessa töitä on jaettu osaa suosien niin etteivät työt jakaudu tasaisesti. Ihan tyypillinen ilmiö suomalaisessa työelämässä monissa fimoissa työt hoidetaan niin että tietty osa hyvieveliä saa lorvia ja pientä joukkoa kuormitetaan säälimättömästi.
Miks te suostutte tommoseen? Mä en ikinä suostuisi tekemään töitä niin etten saa pitää taukojani.
Vierailija kirjoitti:
Miks te suostutte tommoseen? Mä en ikinä suostuisi tekemään töitä niin etten saa pitää taukojani.
Ja työnantaja ei nää todellista ongelmaa jos kiltisti vaan painatte hommia!! Pitäkää taukonne, älkää tehkö ylitöitä. Näin työnantaja oikeasti NÄKEE että lisävoimaa tarvitaan!!!! Ihan omaa tyhmyyttä teiltä!!!
Olen opettaja. Ei ole luppoaikaa, vielä parempi, jos voisin tuplata itseni.
Tilauskäsittelijä, normityöt+ jatkuvat ongelmien selvittelyt, jos siltä olisi ollut hetken aikaa olisi pitänyt se käyttää turhaan kirjaamiseen ja raportointiin. Nopea vaihtuvuus, jatkuva muiden auttaminen omien töiden päälle, jos ei itsellä ollut juuri selvitettävää ongelmaa päällä, kollegelle piti selvittää hänen ongelmaansa. Turhauttava työ, mitä paremmin teit omasi, sitä enemmän kaatui muuta niskaan. Hieman hitaammalla käyvät saivat keskittyä vähempään kun sekään ei oikein sujunut niin enempääkään niiltä ei voinut vaatia...j
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitsu78 kirjoitti:
Lähihoitaja kotihoidossa. Tai nyt olen perhevapailla, enkä ajatellut enää mennä takaisin ollenkaan. Ihan hullujen hommaa, paskq palkka ja koko päivä juostaan kello kaulassa asiakkaalta toiselle usein täysin ilman ruokataukoa. Tein 10 vuotta, mutta en enää vain jaksa.
Sama homma! ei ruokataukoja, ei kakkataukoja. Käytössä Picorion-tipat, joilla hoidan vatsantoimituksen vapaalla. 2-vuorotyö. Ylityökielto, mutta joka vuoro menee ylityöksi, niitä vaan ei saa merkata. Teen siis joka viikko vähintään pari tuntia palkatonta työtä.
Oiskohan aika ottaa yhteyttä Aviin, eihän tuossa ole mitään järkeä.kyllä pitää merkata työt listaan, jos sattuu vaikka työtapaturma tai muuta, niin lista näyttää että olet vapaalla.Haloo!
Hoitoalalla on muuten näitä idiootteja jotka tekevät ilmaisia ylitöitä eivätkä merkkaa niitä ylös. Tyhmät vielä pitävät kunnia-asiana. Ei mitään kunnioitusta näille.
Mä en ikinä ole tajunnut, miksei ylitöitä merkata. Ne merkataan AINA, tykkäsi pomo tai ei. Monessa paikassa olen töitä tehnyt ja monessa paikassa on ylityökiellot ollut, mutta ylityötunnit olen orjallisesti merkinnyt. Aina on kyllä maksettu ylitöistä, ei ne ole kehdanneet olla maksamattakaan.
- Se sivulla 4 kommentoinut äitiysneuvolakätilö.
Vierailija kirjoitti:
Elintarvikekuljettaja.
Naurettavan tiukat aikataulut, ei aikaa pitää lakisääteisiä taukoja. Ruokakuski ajaa ruokaa nälkäisenä.
Joo ja vähittäiskaupan työntekijä myy ruokaa nälkäisenä, keittiötyöntekijä tekee nälkäisenä, mutta asiakas saa valittaa pikkuasioista vatsa täynnä. Vielä jengi ihmettelee työttömien määrää.
Opettaja. Aamulla tuntien valmistelua esim.välineet esille- oppitunti - välituntivalvonta - oppitunti - ruokailun valvonta - oppitunti - riitojen selvittelyä ja kopioimista - oppitunti - Wilmaviestit ja sähköpostit - oppitunti - kasvatuskeskustelut, jälki-istunnot ja loput viestinnät koteihin - 1,5h ys-aikaa eli tiimipalaveri - vihdoin vessaan!! Syödä en ehtinyt.
It-asiantuntija. Eipä ole paljon luppoaikaa ollut, eikä myöskään vapaa-iltoja tai duunittomia viikonloppuja... koodausta, hätäkorjauksia, ongelmanselvittelyä, virhekorjauksia, uuskehitystä, ziljoonia turhia palavereita, käyttöönottoja...