Onko täällä alaa vaihtaneita sairaanhoitajia?
Mille alalle vaihdoit? Olen viimeisen vuoden opiskelija ja haluan todennäköisesti vaihtaa alaa. Työ on ollut ihan ok ja antoisaakin, mutta en nää itseäni tässä työssä eläkeikään asti.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja -> koodari on mun vaihdos (koulutus tietojenkäsittelytieteen maisteri). Tajusin jo hoitoalaa opiskellessani että olen tähän hommaan turhan introvertti, että en itse asiassa haluaisi tehdä työtä ihmisten parissa. Mutta opiskelin loppuun ja pääsin yliopistolliseen keskussairaalaan töihin. Siellä riitti vuosi ja tajusin että ei, minä en halua tehdä tätä. Hain yliopistoon ja pääsin, valmistuin 4 vuodessa. Enpä ole päivääkään vaihtoa katunut, kun nyt on siisti sisätyö josta saa tuplasti palkkaa kuin hoitajana, eikä tarvi olla juurikaan ihmisten kanssa tekemisissä.
Mielenkiintoinen tapaus, että selkeästi koodaushommiin sopiva lahjakas (valmistui neljässä vuodessa, ei voi olla ihan tyhmä) introvertti on ylipäätään hakeutunut hoiva-alalalle. Miten tämä on voinut edes tapahtua, en pysty ymmärtämään? Mutta onnea sinulle että löysit parempien hommien äärelle! Uskon kyllä ettei monestakaan sairaanhoitajasta olisi softa-alalle.
Ensimmäisestä virhe-alanvalinnasta voi kiittää TE-keskuksen ammatinvalintapsykologia. En oikein yhtään tiennyt, mitä lähtisin opiskelemaan. Ei ollut kiinnostusta oikein mihinkään erityisesti. Eipä toisaalta mitään sellaistakaan että "ei ainakaan tuota". En ollut erityisen lahjakas missään, enkä erityisen lahjaton missään. En harrastanut mitään mistä voisi ajatella uraa. Tehtyäni pari vuotta duunia tehtaalla, päätin että haluan sittenkin opiskella jotain, koska koneistuminen todennäköisesti vie sinänsä mukavat tehtaantyöt tulevaisuudessa.
Menin ammatinvalintapsykologille työkkäriin. Koska olin kirjoittanut 5 L:ää (ruotsista C) ylioppilaskirjoituksista, psykologi oli sitä mieltä että sinänsä kapasiteetin puolesta voin valita mitä vaan. Mutta aika äkkiä alkoi kääntää juttua siihen, että kun olen jo välivuosiakin pitänyt ja ikää tulee, niin onko pitkä akateeminen koulutus välttämättä motivoiva ja järkevä valiinta. Koska olin itsekin epävarma mitä haluan, käännyin ajattelemaan niin että eihän se ole, järkevämpi hankkia joku lyhyempi koulutus. Siinä sitten selattiin listaa ammattinimikkeistä ja piti pisteyttää mikä tuntuu vastenmieliseltä, mikä kivalta ja mikä siltä väliltä. Kaikki suunnilleen oli siltä väliltä. Lopulta jotenkin keskustelu päätyi siihen että hoitoalalla on ainakin aina töitä joten sinne kannattaa suuntautua.
En koe olevani erityisen lahjakas it-hommiin. Sisukas ja kovapäinen vain :D Olen tosiaan sellainen ei lahjakas missään, ei lahjaton missään keskivertotyyppi. Yleinen matematiikkakin oli vain lukiosta pohjana. Mutta nopeasti pystyi valmistumaan koska ei enää kiinnostanut nuorten biletykset sun muut vaan keskityin täysillä opiskeluun ja valmistumiseen nopeasti.
No ei ei-lahjakas kirjoita viittä ällää, älä nyt höpsötä.
Siis että tottakai olet monessakin asiassa lahjakas ja tiedät sen kai itsekin?
Vierailija kirjoitti:
Menkää psyk. Puolelle sairaanhoitajiksi. Paljon miehiä työkavereina, hyvä yhteishenki, mielenkiintoista duunia, ei tarvi vaippoja vaihdella.
Ei kestä hermo sitä istuskelua ja työkavereiden kanssa läpän heittämistä 6 h päivässä. Olin psykan harkassa ja näin siellä 3 niin laiskaa mieshoitajaa ettei tosikaan. Kaksi nukkui töissä ja kolmas ilmoitti etukäteen ettei katso urheilua potilaiden kanssa vaan rauhassa yksin. Somatiikalla taas juostaan suoli suorana. Saisko noista jonkun välimuodon.
Meillä on hätäkeskuksessa paljon entisiä sairaan- ja ensihoitajia (ainakin 1/3 mututuntumalla). Vuorotyöstä ei pääse eroon ja palkka on ilmeisesti suht sama (peruspalkka 2400 + henkilökohtainen lisä + vuorolisät). Asiakaskuntakin pitkälti samanlainen, mutta tarvitsee vain kuulla ei nähdä. Pitkälti itsenäistä työtä ja yksin joutuu päätökset tekemään (ja niistä vastaamaan). Jos pää kestää vastuuta ja kiinnostaa yhtään niin suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on hätäkeskuksessa paljon entisiä sairaan- ja ensihoitajia (ainakin 1/3 mututuntumalla). Vuorotyöstä ei pääse eroon ja palkka on ilmeisesti suht sama (peruspalkka 2400 + henkilökohtainen lisä + vuorolisät). Asiakaskuntakin pitkälti samanlainen, mutta tarvitsee vain kuulla ei nähdä. Pitkälti itsenäistä työtä ja yksin joutuu päätökset tekemään (ja niistä vastaamaan). Jos pää kestää vastuuta ja kiinnostaa yhtään niin suosittelen.
Mistä sinä olet vastuussa? Lähetät ammattilaiset matkaan.
Tämänkin te laskette ihmishengistä vastaamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä olet vastuussa? Lähetät ammattilaiset matkaan.
Tämänkin te laskette ihmishengistä vastaamiseksi.
No hätäkeskus päättää että lähettääkö ne ammattilaiset matkaan vai ei. Ei ne lähetä esim ambulanssia vain siksi että joku pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni Finnairille nimenomaan pääsi todella helposti töihin. Hakijoita on toki numeraalisesti paljon, mutta suuri osa heistä ilman työkokemusta tai ylioppilastutkintoa kummempaa pohjakoulutusta, joten varsinaista kilpailua ei oikeasti ole, mikäli hieman kielitaitoa löytyy esim. tuon sh-tutkinnon lisäksi.
Haastattelut ja ryhmätehtävät olivat hauskoja. Lisäksi täytyi tehdä pari varsin yksinkertaista päättelytehtävää netissä ja käydä perusteellisessa työhöntulotarkastuksessa. Itse lentoemon koulutus oli intensiivinen, mutta lyhythän se on, vertautui mielestäni lähinnä johonkin harjoittelujaksoon sh:n koulutuksessa. Työ oli varsin miellyttävää ja työkaverit ihania, mutta itse kyllästyin vuodessa ja hain yliopistoon.
Oma koulutuspolku on ollut siis sh->lentoemo->yleinen valtio-oppi. Jos on yhtään sellainen tunne, niin kyllähän hoitoalalta kannattaa poistua, on se niin kannattamatonta henkilökohtaisten resurssien haaskaamista. Ainahan voi palata niihin töihin ja opiskellessa tehdä keikkaa hoitajana.
SH-opinnot eivät ole mikään automaatio päästä lentoemännäksi. Tämänhän sinä toki itsekin tiedät.
Ja unohdit mainita, että lentoemäntänä sinulla ei ole sairaanhoitajan valtuuksia työssäsi.
Olet samalla viivalla kuin kollegasi.
Mitä ihmettä tarkoitat, että lentoemäntänä ei ole sairaanhoitajan valtuuksia? No varmasti ei voi esim kirjata ihmisistä potilastietoja Kantaan. Mutta onhan se nyt lentoemännän työssä etu, jos pohjalla on sh:n koulutus. Jos joku vaikka lennon aikana sairastuu, niin meinaatko, että entinen sh nykyinen lentoemo vaan seisoo tumput suorina, että nocando, ei ole valtuuksia? Ei, kyllä hän auttaa sen minkä kykenee.
Lentoemännällä on lentoemännän valtuudet. Eli buranan antaminen.
Työnantaja on kusessa, jos buranan antaja tekee hoitovirheen. Koneessa kuulutettavat hoitoalan henkilöt eivät ole työsuhteessa lentoyhtiöön, ja toimivat kansainvälisen samarialais-lain alla.
Eli vaikka olisit aivokirugina lentoemäntä, ei sinulla ole muita oikeuksia kuin se buranan jakaminen.
Tämä ei tunnu teillä menevän jakeluun
Eihän sairaanhoitajalle ole sairaalassakaan valtuuksia jakaa potilaille lääkkeitä muuten kuin lääkärin ohjeen mukaan. Ja tuskin siellä lentokoneessa on edes mitään Buranaa kummempaa lääkettä saatavilla muutenkaan.
Luuletko tosiaan, että sairaanhoitaja vaan jakaa lääkkeitä? Sairastunutta tai loukkaantunutta ihmistä voi auttaa myös muin hoidollisin keinoin.
Lentokoneissa on ihan kunnon lääkearsenaalit, mutta ne ei olekaan teille sairaanhoitajille tarkoitettuja
No ei ole kyllä lentoemännillekään tarkoitettuja. Lentoemäntä ei saa antaa edes epipeniä.
Näin en väittänytkään. Ne lääkkeet on vain lääkäreiden käyttöön, samoin kuin sairaalassakin.
Siellähän te olette vain välikäsiä.
Epipenin lentoemäntä saa antaa, mutta ei pistää.
Mielenkiinnosta; mitä kaikkia eri lääkkeitä lentokoneesta löytyy?
Sieltä löytyy kattava arsenaali lääkkeitä esim. sairaskohtauksia varten.
Etkö sä osaa lukea? Voitko kertoa ne lääkkeet? Mitä lääkkeitä tarkalleen ottaen löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni Finnairille nimenomaan pääsi todella helposti töihin. Hakijoita on toki numeraalisesti paljon, mutta suuri osa heistä ilman työkokemusta tai ylioppilastutkintoa kummempaa pohjakoulutusta, joten varsinaista kilpailua ei oikeasti ole, mikäli hieman kielitaitoa löytyy esim. tuon sh-tutkinnon lisäksi.
Haastattelut ja ryhmätehtävät olivat hauskoja. Lisäksi täytyi tehdä pari varsin yksinkertaista päättelytehtävää netissä ja käydä perusteellisessa työhöntulotarkastuksessa. Itse lentoemon koulutus oli intensiivinen, mutta lyhythän se on, vertautui mielestäni lähinnä johonkin harjoittelujaksoon sh:n koulutuksessa. Työ oli varsin miellyttävää ja työkaverit ihania, mutta itse kyllästyin vuodessa ja hain yliopistoon.
Oma koulutuspolku on ollut siis sh->lentoemo->yleinen valtio-oppi. Jos on yhtään sellainen tunne, niin kyllähän hoitoalalta kannattaa poistua, on se niin kannattamatonta henkilökohtaisten resurssien haaskaamista. Ainahan voi palata niihin töihin ja opiskellessa tehdä keikkaa hoitajana.
SH-opinnot eivät ole mikään automaatio päästä lentoemännäksi. Tämänhän sinä toki itsekin tiedät.
Ja unohdit mainita, että lentoemäntänä sinulla ei ole sairaanhoitajan valtuuksia työssäsi.
Olet samalla viivalla kuin kollegasi.
Mitä ihmettä tarkoitat, että lentoemäntänä ei ole sairaanhoitajan valtuuksia? No varmasti ei voi esim kirjata ihmisistä potilastietoja Kantaan. Mutta onhan se nyt lentoemännän työssä etu, jos pohjalla on sh:n koulutus. Jos joku vaikka lennon aikana sairastuu, niin meinaatko, että entinen sh nykyinen lentoemo vaan seisoo tumput suorina, että nocando, ei ole valtuuksia? Ei, kyllä hän auttaa sen minkä kykenee.
Lentoemännällä on lentoemännän valtuudet. Eli buranan antaminen.
Työnantaja on kusessa, jos buranan antaja tekee hoitovirheen. Koneessa kuulutettavat hoitoalan henkilöt eivät ole työsuhteessa lentoyhtiöön, ja toimivat kansainvälisen samarialais-lain alla.
Eli vaikka olisit aivokirugina lentoemäntä, ei sinulla ole muita oikeuksia kuin se buranan jakaminen.
Tämä ei tunnu teillä menevän jakeluun
Eihän sairaanhoitajalle ole sairaalassakaan valtuuksia jakaa potilaille lääkkeitä muuten kuin lääkärin ohjeen mukaan. Ja tuskin siellä lentokoneessa on edes mitään Buranaa kummempaa lääkettä saatavilla muutenkaan.
Luuletko tosiaan, että sairaanhoitaja vaan jakaa lääkkeitä? Sairastunutta tai loukkaantunutta ihmistä voi auttaa myös muin hoidollisin keinoin.
Lentokoneissa on ihan kunnon lääkearsenaalit, mutta ne ei olekaan teille sairaanhoitajille tarkoitettuja
No ei ole kyllä lentoemännillekään tarkoitettuja. Lentoemäntä ei saa antaa edes epipeniä.
Näin en väittänytkään. Ne lääkkeet on vain lääkäreiden käyttöön, samoin kuin sairaalassakin.
Siellähän te olette vain välikäsiä.
Epipenin lentoemäntä saa antaa, mutta ei pistää.
Mielenkiinnosta; mitä kaikkia eri lääkkeitä lentokoneesta löytyy?
Sieltä löytyy kattava arsenaali lääkkeitä esim. sairaskohtauksia varten.
Etkö sä osaa lukea? Voitko kertoa ne lääkkeet? Mitä lääkkeitä tarkalleen ottaen löytyy?
Tuskin kuuluu kenellekään muulle, kuin laukkua käyttävälle lääkärille.
Ihan tosissasiko kuvittelet, että kertoisin tällaisen asian keskustelupalstalla? Kysypä seuraavan kerran sairaanhoitajaltakin, mitä huumeita työpaikalta löytyy.
Röntgenhoitajaksi vaihdoin, tykkään paljon enemmän. Lyhyet potilaskontaktit ja enemmän säätöä laitteilla, kuvien ottaminen on jotenkin palkitsevaa. Palkkakin ihan hyvä kun olen STV työpaikallani.
Kyllä minä ollen Finskin koneessa mennyt auttamaan kun on kuulutettu sairaanhoitajaa tai lääkäriä. Elvytin siellä ahtaalla käytävällä yksin yhden melko lihavan ihmisen . Pimeys ahtaus ja välineiden puute ja matkustajien mölinä haittasivat hommaa. Oltiin ehkä jossain Puolan päällä ilmassa. Seitulassa oli lanssi vastassa ja potilas jo hengitti. Minä olin kyllä ihan puhki ja väsynyt, olen työsssäni tehnyt sydämen katetrisaatioita ym. sellaista. Elvyttänyt aika usein mutta porukalla. Olen jo eläkkeellä. Tottakai autan jos tiedä että osaan ja toisen henki voi olla siitä kiinni. Toivon että muutkin osaavat ja uskaltaisivat. uskaltaisivat.
Olen sh ja valmistunut jo 90-l.
Olen ollut Norjassa useamman vuoden. Palkka toki korkeampi, mutta elinkustannukset tosi isot eli jos aikoo siellä elää tavallista elämää, niin palkka ei tunnu enää niin isolta.
Kielitaidon oppi hyvin kun ihan ok kouluruotsitaso pohjalla.
Olen myös vaihtanut kerran alaa (en viitsi sanoa kun tutut tunnistaisi, yrittäjä siis, mutta ei mitään tekemistä terveysalan kanssa), mutta parin vuoden jälkeen säännöllinen palkkapussi tuntui vaan tärkeämmältä.
Olen ollut töissä julkisella puolella sairaaloissa, samoin yksityispuolella yksityissairaalassa.
En osaa sanoa, kumpi parempi.
Ajattelin vielä ennen liian vanhaksi tuloa mennä vuodeksi ulkomaille, mielellään rahakkaaseen paikkaan.
Alan vaihdon sijaan suosittelen lähtemään ulkomaille hakemaan näkemyksiä ja kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ollen Finskin koneessa mennyt auttamaan kun on kuulutettu sairaanhoitajaa tai lääkäriä. Elvytin siellä ahtaalla käytävällä yksin yhden melko lihavan ihmisen . Pimeys ahtaus ja välineiden puute ja matkustajien mölinä haittasivat hommaa. Oltiin ehkä jossain Puolan päällä ilmassa. Seitulassa oli lanssi vastassa ja potilas jo hengitti. Minä olin kyllä ihan puhki ja väsynyt, olen työsssäni tehnyt sydämen katetrisaatioita ym. sellaista. Elvyttänyt aika usein mutta porukalla. Olen jo eläkkeellä. Tottakai autan jos tiedä että osaan ja toisen henki voi olla siitä kiinni. Toivon että muutkin osaavat ja uskaltaisivat. uskaltaisivat.
Elvytykseen löytyy koneista apuvälineitä, ja myös lentohenkilökunta on koulutettu elvyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja -> koodari on mun vaihdos (koulutus tietojenkäsittelytieteen maisteri). Tajusin jo hoitoalaa opiskellessani että olen tähän hommaan turhan introvertti, että en itse asiassa haluaisi tehdä työtä ihmisten parissa. Mutta opiskelin loppuun ja pääsin yliopistolliseen keskussairaalaan töihin. Siellä riitti vuosi ja tajusin että ei, minä en halua tehdä tätä. Hain yliopistoon ja pääsin, valmistuin 4 vuodessa. Enpä ole päivääkään vaihtoa katunut, kun nyt on siisti sisätyö josta saa tuplasti palkkaa kuin hoitajana, eikä tarvi olla juurikaan ihmisten kanssa tekemisissä.
Mielenkiintoinen tapaus, että selkeästi koodaushommiin sopiva lahjakas (valmistui neljässä vuodessa, ei voi olla ihan tyhmä) introvertti on ylipäätään hakeutunut hoiva-alalalle. Miten tämä on voinut edes tapahtua, en pysty ymmärtämään? Mutta onnea sinulle että löysit parempien hommien äärelle! Uskon kyllä ettei monestakaan sairaanhoitajasta olisi softa-alalle.
Ensimmäisestä virhe-alanvalinnasta voi kiittää TE-keskuksen ammatinvalintapsykologia. En oikein yhtään tiennyt, mitä lähtisin opiskelemaan. Ei ollut kiinnostusta oikein mihinkään erityisesti. Eipä toisaalta mitään sellaistakaan että "ei ainakaan tuota". En ollut erityisen lahjakas missään, enkä erityisen lahjaton missään. En harrastanut mitään mistä voisi ajatella uraa. Tehtyäni pari vuotta duunia tehtaalla, päätin että haluan sittenkin opiskella jotain, koska koneistuminen todennäköisesti vie sinänsä mukavat tehtaantyöt tulevaisuudessa.
Menin ammatinvalintapsykologille työkkäriin. Koska olin kirjoittanut 5 L:ää (ruotsista C) ylioppilaskirjoituksista, psykologi oli sitä mieltä että sinänsä kapasiteetin puolesta voin valita mitä vaan. Mutta aika äkkiä alkoi kääntää juttua siihen, että kun olen jo välivuosiakin pitänyt ja ikää tulee, niin onko pitkä akateeminen koulutus välttämättä motivoiva ja järkevä valiinta. Koska olin itsekin epävarma mitä haluan, käännyin ajattelemaan niin että eihän se ole, järkevämpi hankkia joku lyhyempi koulutus. Siinä sitten selattiin listaa ammattinimikkeistä ja piti pisteyttää mikä tuntuu vastenmieliseltä, mikä kivalta ja mikä siltä väliltä. Kaikki suunnilleen oli siltä väliltä. Lopulta jotenkin keskustelu päätyi siihen että hoitoalalla on ainakin aina töitä joten sinne kannattaa suuntautua.
En koe olevani erityisen lahjakas it-hommiin. Sisukas ja kovapäinen vain :D Olen tosiaan sellainen ei lahjakas missään, ei lahjaton missään keskivertotyyppi. Yleinen matematiikkakin oli vain lukiosta pohjana. Mutta nopeasti pystyi valmistumaan koska ei enää kiinnostanut nuorten biletykset sun muut vaan keskityin täysillä opiskeluun ja valmistumiseen nopeasti.
Siis että tottakai olet monessakin asiassa lahjakas ja tiedät sen kai itsekin?
Täällä toinen viiden ällän ylioppilas, jolla myös hoitoalan tutkinto suoritettuna. En ikinä mennyt alalle töihin, koska kaikki harjoittelupaikat olivat joko todella surkeita työpaikkoja tai sitten hyvinjohdettuja kivojen ihmisten pakkoja, mutta niihin oli niin kova tunku, että en olisi päässyt mitenkään hakuprosessista läpi. Olen sitten tehnyt muita hommia valmistuttuani.
Entä ap oletko miettinyt mitä eri vaihtoehtoja sairaanhoitajan ammatti voi avata? Sairaanhoitajana ei ole mikään pakko olla vuodeosastolla, kotihoidossa tai palvelutalossa töissä.
Sairaanhoitajia löytyy esim. Monista kolmannen sektorin järjestöistä töistä sekä yksityiseltä puolelta löytyy paljon eri mahdollisuuksia. Sairaanhoitajia löytyy myös esim. Erilaisilta kauneusklinikoilta/kauneuspalveluiden parista. Sairaanhoitaja voi myös alkaa yrittäjäksi ja tiedänkin tällaisia ihmisiä.
Lyhyellä jatkokoulutuksella voit myös hakea opiskelemaan ensihoitajaksi, kätilöksi tai terveydenhoitajaksi jos vaan yhtään kiinnostaa. Myös ylioppilastolla voi opiskella terveystieteitä jatkokoulutuksena.
Kannattaa vielä miettiä kaikki vaihtoehdot auki. Sh:n tutkinto avaa hirveästi mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elvytykseen löytyy koneista apuvälineitä, ja myös lentohenkilökunta on koulutettu elvyttämään.
Se on aika helkkarin kova homma antaa tehokasta paineluelvytystä esim. 15 minuutin ajan. Keskenkään ei silti uskalla jättää, koska silloin kuolema on varma. Niin että ihan mielenkiinnosta kysyn, että oletko useinkin paineluelvyttänyt ja mitähän apuvälineitä koneesta siihen löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitä sairaanhoitajaa sitten ylipäänsä kuulutetaan jos on joku tilanne? Aidosti kiinnostaa. Olen ollut tilanteissa joissa sh:ta kuulutetaan (lennän paljon). Lisäksi tiedän sukulaisen joka joutui lennolla huolehtimaan koko menomatkan toisesta matkustajasta cabin crew:n pyynnöstä. Miten sä nämä selität?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa olet urasi aikana elvyttänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitä sairaanhoitajaa sitten ylipäänsä kuulutetaan jos on joku tilanne? Aidosti kiinnostaa. Olen ollut tilanteissa joissa sh:ta kuulutetaan (lennän paljon). Lisäksi tiedän sukulaisen joka joutui lennolla huolehtimaan koko menomatkan toisesta matkustajasta cabin crew:n pyynnöstä. Miten sä nämä selität?
Kuulutuksissa ei ole aina kyse elvytyksestä.
Kaikissa koneissa on deffat, ja jokainen lentohenkilökunnan jäsen osaa elvyttää.
Kukaan ei joudu yksin elvyttämään missään tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa olet urasi aikana elvyttänyt?
Olen elvyttänyt kerran ihan vapaa-ajallani keskellä Helsinkiä. Ihan ilman palkkavaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde lentoemännäksi kuten moni muukin hoitaja. Koulutus 4-8 viikkoa.
Sinne ei ensinnäkään todellakaan noin vain mennä, toisin kuin sairaanhoitajakouluun.
Lisäksi palkkaus on huomattavasti huonompi kuin julkisen sektorin suojatyöpaikassasi ja alalla suhdanteet heittelee rajusti
Älä puhu asiasta mistä et mitään tiedä. Palkkaus on sama tai jopa parempi yhtiöstä riippuen ja ei sinne ainakaan pääse jos ei hae. Tuo nimenomaan on ap:lle erinomainen vaihtoehto koska lyhyt koulutus toiselle alalle eikä mene vuosia verorahoja.
Sinä tässä et mitään tiedä. Uudet sopimukset ovat todella pienipalkkaisia.
Ja sinne ei edelleenkään noin vain mennä. Vuonna 2007 1300 hakijasta vain 200 valittiin.
Ja näistäkin melkein kaikki jäi työttömiksi kun laskusuhdanne alkoi. Ja satun todellakin tietämään mistä puhun. Ja se koulutuskin pitää läpäistä, toista se taitaa olla siellä sairaanhoitokoulussa,
jossa lääkelaskutkin tuottaa vaikeuksia.
Puhut lentoemännän ammatista kuin se vaatisi vähintään ensihoidossa toimivan lääkärin kykyjä 😂 Kahvintarjoilua, oksennuspussien ojentelua ja ensiaputaitoja. Noin pähkinänkuoressa 😂