Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä alaa vaihtaneita sairaanhoitajia?

Vierailija
28.01.2020 |

Mille alalle vaihdoit? Olen viimeisen vuoden opiskelija ja haluan todennäköisesti vaihtaa alaa. Työ on ollut ihan ok ja antoisaakin, mutta en nää itseäni tässä työssä eläkeikään asti.

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on se naisten panos yhteiskunnalle ja veronmaksajille.

Ikiopiskellaan vuosikymmeniä, kun ei vaan huvita tehdä töitä. Toki vielä palkkakin pitää saada muiden taskuista, ja mikään ei riitä. 

Itsehän te olette kehottaneet hakeutumaan muihin töihin kun ollaan kuulemma niin kateellisia muiden palkoista. Nyt kun teemme sen, ei se kelpaakaan. Sinä voit mennä hoitajanhommiin niin hoituu tämäkin ongelma. Naisvihaa se ei poista:).

Vierailija
22/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde lentoemännäksi kuten moni muukin hoitaja. Koulutus 4-8 viikkoa.

Sinne ei ensinnäkään todellakaan noin vain mennä, toisin kuin sairaanhoitajakouluun.

Lisäksi palkkaus on huomattavasti huonompi kuin julkisen sektorin suojatyöpaikassasi ja alalla suhdanteet heittelee rajusti

Älä puhu asiasta mistä et mitään tiedä. Palkkaus on sama tai jopa parempi yhtiöstä riippuen ja ei sinne ainakaan pääse jos ei hae. Tuo nimenomaan on ap:lle erinomainen vaihtoehto koska lyhyt koulutus toiselle alalle eikä mene vuosia verorahoja.

Sinä tässä et mitään tiedä. Uudet sopimukset ovat todella pienipalkkaisia. 

Ja sinne ei edelleenkään noin vain mennä. Vuonna 2007 1300 hakijasta vain 200 valittiin.

Ja näistäkin melkein kaikki jäi työttömiksi kun laskusuhdanne alkoi. Ja satun todellakin tietämään mistä puhun. Ja se koulutuskin pitää läpäistä, toista se taitaa olla siellä sairaanhoitokoulussa,

jossa lääkelaskutkin tuottaa vaikeuksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen ensimmäistä vuotta alaa ja mietin minäkin jo alan vaihtoa. Ajattelin vaihtaa omalta huonommin työllistävältä alalta sairaanhoitajaksi, mutta olen aika pian jo huomannut, että hoitotyö ei ole minua varten. Itse opiskelut ja aihe kyllä kiinnostaisivat, mutta en ole niin hoivaajaluonne, että oikeasti jaksaisin vuodesta toiseen vieraita ihmisiä hoitaa.

Ei sairaanhoitaja edes ole niin hoivaavaa työtä loppupeleissä. Ensimmäisenä vuonna on vasta se perushoidon harkka (ns. Lähäriduunia) ja se on sitä tosi hoivaavaa.

Vierailija
24/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihtanut tai ennemminkin lähtenyt. Opiskelen sivutoimisena ja yritän työllistyä toiselle osaamisalalleni.

Ja mikä se ala on?

En yksilöi tarkemmin, pienet piirit. Asiantuntijatehtäviä julkushallinnossa.

Vierailija
25/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tilastot osoitti, on tämä hoitoalalta poislähtö täysi kupla. Vaihtuvuus on nimittäin pienempää kuin muilla aloilla, mutta mölinää kyllä piisaa. Kun itsekin vielä olin hoitoalalla, muistan kuunnelleeni sitä jatkuvaa uhoa alanvaihtamisesta. Loppujen lopuksi kukaan muu kuin minä ei sitä tehnyt. Niin ja luin tradenomiksi, nyt pankissa töissä ja tykkään.

N. 70 000 hoitajaa on vaihtanut alaa 😂

Oletko itse sh ja miksi vaihdoit? kerro

Vierailija
26/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on se naisten panos yhteiskunnalle ja veronmaksajille.

Ikiopiskellaan vuosikymmeniä, kun ei vaan huvita tehdä töitä. Toki vielä palkkakin pitää saada muiden taskuista, ja mikään ei riitä. 

Itsehän te olette kehottaneet hakeutumaan muihin töihin kun ollaan kuulemma niin kateellisia muiden palkoista. Nyt kun teemme sen, ei se kelpaakaan. Sinä voit mennä hoitajanhommiin niin hoituu tämäkin ongelma. Naisvihaa se ei poista:).

Niin, kovapalkkainen julkisen sektorin käsienheiluttelutyö kelpaa, mutta mikään muu ei.

Mene sinä roskakuskiksi, heidän palkoistaanhan te olettekin jo itse kiljuneet. Ai ei käy?

Vierailija
27/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne ei ensinnäkään todellakaan noin vain mennä, toisin kuin sairaanhoitajakouluun.

Lisäksi palkkaus on huomattavasti huonompi kuin julkisen sektorin suojatyöpaikassasi ja alalla suhdanteet heittelee rajusti

Älä puhu asiasta mistä et mitään tiedä. Palkkaus on sama tai jopa parempi yhtiöstä riippuen ja ei sinne ainakaan pääse jos ei hae. Tuo nimenomaan on ap:lle erinomainen vaihtoehto koska lyhyt koulutus toiselle alalle eikä mene vuosia verorahoja.

Ja sinne ei edelleenkään noin vain mennä. Vuonna 2007 1300 hakijasta vain 200 valittiin.

Ja näistäkin melkein kaikki jäi työttömiksi kun laskusuhdanne alkoi. Ja satun todellakin tietämään mistä puhun. Ja se koulutuskin pitää läpäistä, toista se taitaa olla siellä sairaanhoitokoulussa,

Mikäs punainen vaate lentoemännän ammatti sulle on? 😂

Ei se lentoemäntä mitään tähtitiedettä ole. Minulla on kuule lähipiirissä lentoemäntiä ja kuuntelen mieluummin heidän juttuja kuin jotain tuntematonta vouhkaajaa vauvapalstalla (sinä). Lentoemännistä monella ei ole mitään muuta pohjakoulutusta kuin lukio, sihteeriopisto, lähihoitaja tai vastaava. Eikä tarkoitus ole väheksyä, mutta se on fakta.

Sinä puhut nyt Finnairin soppareista. Taidat kokonaan unohtaa, että maailmassa on myös muita työnantajia kuin Finnair. :)

Vierailija
28/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen ensimmäistä vuotta alaa ja mietin minäkin jo alan vaihtoa. Ajattelin vaihtaa omalta huonommin työllistävältä alalta sairaanhoitajaksi, mutta olen aika pian jo huomannut, että hoitotyö ei ole minua varten. Itse opiskelut ja aihe kyllä kiinnostaisivat, mutta en ole niin hoivaajaluonne, että oikeasti jaksaisin vuodesta toiseen vieraita ihmisiä hoitaa.

Ei sairaanhoitaja edes ole niin hoivaavaa työtä loppupeleissä. Ensimmäisenä vuonna on vasta se perushoidon harkka (ns. Lähäriduunia) ja se on sitä tosi hoivaavaa.

Näin juuri. Monessa paikassa työ on pääsääntöisesti lääkehoitoa ja kirjaamista. Lähihoitajan työ on ihan eri tavalla hoivaavaa työtä, se on oikeasti hoivaavaa.

Vierailija
29/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tilastot osoitti, on tämä hoitoalalta poislähtö täysi kupla. Vaihtuvuus on nimittäin pienempää kuin muilla aloilla, mutta mölinää kyllä piisaa. Kun itsekin vielä olin hoitoalalla, muistan kuunnelleeni sitä jatkuvaa uhoa alanvaihtamisesta. Loppujen lopuksi kukaan muu kuin minä ei sitä tehnyt. Niin ja luin tradenomiksi, nyt pankissa töissä ja tykkään.

Tämähän on osoitettu valheeksi, jolla pillerinkuskaajien ammattiliitot ajavat agendaansa

Vierailija
30/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää psyk. Puolelle sairaanhoitajiksi. Paljon miehiä työkavereina, hyvä yhteishenki, mielenkiintoista duunia, ei tarvi vaippoja vaihdella.

Vierailija
31/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailualalle?

Vierailija
32/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin suora kysymys aiheuttaa suuria vaikeuksia ja uhriutumista hoitajille. Yksi on kertonut opiskelleensa ja on nykyään pankissa töissä. Muut keskittyy ulinaan ja väärän tiedon jakamiseen, 70 000 hoitajaa vaihtanut 😂😂😂

Vierailija
33/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on osoitettu valheeksi, jolla pillerinkuskaajien ammattiliitot ajavat agendaansa

Minä puhun nyt vain itsestäni ja kyselen muita alanvaihtajia kertomaan kokemuksiaan. Hyvähän se on jos moni ei vaihda alaa, mutta minä haluan vaihtaa. Miksi sinä meuhkaat kokoajan tässä keskustelussani? Miten tämä aihe koskettaa sinua?

Ap

Vierailija
34/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Coronaviruksen aikaan ?

Vierailija
35/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää psyk. Puolelle sairaanhoitajiksi. Paljon miehiä työkavereina, hyvä yhteishenki, mielenkiintoista duunia, ei tarvi vaippoja vaihdella.

Totta, mutta tämän kaiken pilaa jatkuva väkivallanuhka.

Vierailija
36/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin suora kysymys aiheuttaa suuria vaikeuksia ja uhriutumista hoitajille. Yksi on kertonut opiskelleensa ja on nykyään pankissa töissä. Muut keskittyy ulinaan ja väärän tiedon jakamiseen, 70 000 hoitajaa vaihtanut 😂😂😂

Eiköhän se johdu siitä, että tässä keskustelussa on tasan yksi sairaanhoitaja. Muut lienee ihan eri alan ihmisiä kuten sinäkin. Olethan sinäkin tässä keskustelussa kokoajan vaikket koko alalla edes ole

Vierailija
37/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se lentoemäntä mitään tähtitiedettä ole. Minulla on kuule lähipiirissä lentoemäntiä ja kuuntelen mieluummin heidän juttuja kuin jotain tuntematonta vouhkaajaa vauvapalstalla (sinä). Lentoemännistä monella ei ole mitään muuta pohjakoulutusta kuin lukio, sihteeriopisto, lähihoitaja tai vastaava. Eikä tarkoitus ole väheksyä, mutta se on fakta.

Sinä puhut nyt Finnairin soppareista. Taidat kokonaan unohtaa, että maailmassa on myös muita työnantajia kuin Finnair. :)

Hymiöt on aina vakuuttavia argumentteja. Minä satun tietämään asiasta jotain, toisin kuin sinä.

Hakekaa sitten ihmeessä sinne Norralle, jossa palkat on vielä huonompia.

Ai niin, tehän olette aina myös menossa sinne kuuluisille ulkomaille, meinasitko lähteä Norjaan? 

Lisäksi osoitat äärimmäistä moukkamaisutta puhumalla lentoemännistä tuolla tavalla.

En mitään muuta aivottomalta hoitajalta tosin osaisi odottaakaan. 

No eikös ole hyvä, että aivoton ihminen vaihtaa pois hoitoalalta? :)

Tunnistan muuten sinut. Olet meuhkannut samalla tavalla myös toisessa vastaavanlaisessa keskustelussa.

Ap

Vierailija
38/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntä on monen naisen haaveammatti ja punainen vaate monelle naiselle tästä syystä. Lentoemännät ovat kauniita ja unelmatyössään. Tässäkin keskustelussa heti voi havaita, että tällä eräällä naisella meni todella tunteisiin kun aplle ehdotettiin lentoemännän ammattia.

Aina kannattaa hakea niin näkee omat tsäänssinsä. Sinnehän voi hakea monta kertaa ja eri yhtiöille, kannattaa hakea myös ulkomaille jos suinkin mahdollista oman elämäntilanteen kannalta.

En ole lentoemäntä enkä sairaanhoitaja kumpikaan, mutta olisin kyllä sata kertaa mieluummin lentoemäntä jos noista pitäisi valita.

Vierailija
39/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hymiöt on aina vakuuttavia argumentteja. Minä satun tietämään asiasta jotain, toisin kuin sinä.

Hakekaa sitten ihmeessä sinne Norralle, jossa palkat on vielä huonompia.

Ai niin, tehän olette aina myös menossa sinne kuuluisille ulkomaille, meinasitko lähteä Norjaan? 

Lisäksi osoitat äärimmäistä moukkamaisutta puhumalla lentoemännistä tuolla tavalla.

En mitään muuta aivottomalta hoitajalta tosin osaisi odottaakaan. 

No eikös ole hyvä, että aivoton ihminen vaihtaa pois hoitoalalta? :)

Tunnistan muuten sinut. Olet meuhkannut samalla tavalla myös toisessa vastaavanlaisessa keskustelussa.

Ap

Sinä vertaat lentoemäntiä maksullisiin. On todellakin hienoa, jos et ole missään tekemisissä ihmisten kanssa. Ehkä sopisit jonnekin sikalaan siivoajaksi. 

Vierailija
40/127 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja -> koodari on mun vaihdos (koulutus tietojenkäsittelytieteen maisteri). Tajusin jo hoitoalaa opiskellessani että olen tähän hommaan turhan introvertti, että en itse asiassa haluaisi tehdä työtä ihmisten parissa. Mutta opiskelin loppuun ja pääsin yliopistolliseen keskussairaalaan töihin. Siellä riitti vuosi ja tajusin että ei, minä en halua tehdä tätä. Hain yliopistoon ja pääsin, valmistuin 4 vuodessa. Enpä ole päivääkään vaihtoa katunut, kun nyt on siisti sisätyö josta saa tuplasti palkkaa kuin hoitajana, eikä tarvi olla juurikaan ihmisten kanssa tekemisissä.

Mielenkiintoinen tapaus, että selkeästi koodaushommiin sopiva lahjakas (valmistui neljässä vuodessa, ei voi olla ihan tyhmä) introvertti on ylipäätään hakeutunut hoiva-alalalle. Miten tämä on voinut edes tapahtua, en pysty ymmärtämään? Mutta onnea sinulle että löysit parempien hommien äärelle! Uskon kyllä ettei monestakaan sairaanhoitajasta olisi softa-alalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi