Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koripalloilija Kobe Bryant, 41, on kuollut helikopterionnettomuudessa

Kommentit (298)

Vierailija
181/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan seurannut NBA:ta, mutta ihan vain korvat ja silmät auki pitämällä tiesin, että hän oli Lakersien kapteeni ja edusti vain yhtä seuraa koko elämänsä. Aika paperipussi päässä saa olla, jos ei edes nimeä ole koskaan kuullut. 

Melkoisen korvat höröllään olet ollut, jos NBA:ta seuraamatta tiesit hänen seuransa ja että hän oli vieläpä kapteeni. No tietenkin jälkimmäisen voi ihan vaan päätellä, kun tietää, että kyseessä oli legenda. 

Itse olen erittäin urheiluorientoitunut penkkiurheilija ja seuraan urheilua todella monipuolisesti, mutta NBA:n seuraaminen jää kyllä vain Lauri Markkasesta kertovien uutisten lukemiseen. Silti voin ihan suoraan tunnustaa, että arvaukseksi olisi mennyt, jos hänen seuraansa olisi kysytty. Olisin toki saattanut oikein arvatakin, koska parhaiten muistamani NBA seurat ovat ne viimeisten vuosikymmenten kaiketi menestyneimmät, eli LA Lakers, Cigaco Bulls ja Boston Celtics ja siis noista jonkun olisin todennäköisesti vastannut.

Mä en tätä tajua tässä palstassa. Jos ei itse tiedä, niin kukaan muukaan ei voi tietää. :D

Kobe on kyllä sen verran iso stara, että se kuuluu yleissivistykseen, vaikkei oliskaan mikään urheilukuluttaja.

Koben voi tietää esim juorulehdistä.

Vierailija
182/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittiako se Suomeen kuuluu jos joku pallo pyörittäjä miljonääri kuolee. Jeesustelkaa nälkään kuolevia lapsia mulukut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomijuntit onnellisimmillaan, kun pääsee sanomaan läskiensä välistä: "En oo koskaan kuullutkaa ja VARSINKAAN EI KIINNOSTA!!"

Vierailija
184/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kyllä yllätyksenä, että töissä puhuivat itkeneensä kun kuulivat uutisen. Ja miten moni järkyttynyt Facebookissa. Yhtään tragediaa vähättelemättä ihmisten reaktio yllätti. Mulle Bryant oli etäisesti tuttu ja tiesin miehen maailmankuuluksi, mutta en todellakaan tiennyt, että Suomessa hänestä "välitettiin". Erikoista.

Vierailija
185/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Jokainen meistä kuolee joskus.

Vierailija
186/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Greta kommentoinut kopterin käyttöä

Vierailija
187/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kyllä yllätyksenä, että töissä puhuivat itkeneensä kun kuulivat uutisen. Ja miten moni järkyttynyt Facebookissa. Yhtään tragediaa vähättelemättä ihmisten reaktio yllätti. Mulle Bryant oli etäisesti tuttu ja tiesin miehen maailmankuuluksi, mutta en todellakaan tiennyt, että Suomessa hänestä "välitettiin". Erikoista.

Ei nyt maailmankuulu sentään, eihän korista näytetä esim Suomessa ollenkaan, lähinnä Usassa toi on iso laji mutta pienempi kuin NBA

Vierailija
188/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto kiittää, kun helikopterilla pörräävät turhakkeet väistyvät.

Vierailija
189/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koskaan kuulleeni tai lukeneeni kyseisestä henkilöstä. Onhan se tietysti surullista, että noin nuori ihminen kuolee mutta ei se minua niin suuremmin järkytä. Enemmän ehkä järkytti se kun hänen lapsensakin kuoli samaan aikaan.

Vierailija
190/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Böö

Vierailija
191/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy sille, että Bryant ei ole tunnettu Suomessa, on se että tässä maassa palstatilan vie eräs marginaalilaji. Keväisin jopa palstan siiderivalaat ryömivät sohvilleen, että pääsevät katsomaan jääkiekon "MM-kisoja". Lajin, jota pelaa vain muutama maa ja jonka "MM-kisoihin" eivät läheskään kaikki parhaat edes saavu.

Kobe oli huomattavasti tunnetumpi kuin koko jääkääkkä lajina.

Vierailija
192/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy sille, että Bryant ei ole tunnettu Suomessa, on se että tässä maassa palstatilan vie eräs marginaalilaji. Keväisin jopa palstan siiderivalaat ryömivät sohvilleen, että pääsevät katsomaan jääkiekon "MM-kisoja". Lajin, jota pelaa vain muutama maa ja jonka "MM-kisoihin" eivät läheskään kaikki parhaat edes saavu.

Koris on sama, ei ole maailmanlaajuinen laji. Toki pelaajia ja sarjoja on eri maissa mutta ihan marginaalilaji. Laji on vaan niin typreä kun pitää olla kaksimetrinen että voi harrastaa. Kuin paljon väestössä on kaksmetrisiä ja onko ne mitään urheilijoita kun painoa 120-130 kiloa.

Vierailija
193/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koris on sama, ei ole maailmanlaajuinen laji. Toki pelaajia ja sarjoja on eri maissa mutta ihan marginaalilaji. Laji on vaan niin typreä kun pitää olla kaksimetrinen että voi harrastaa. Kuin paljon väestössä on kaksmetrisiä ja onko ne mitään urheilijoita kun painoa 120-130 kiloa.

Typerys, kyllä sitä harrastaa erittäin paljon alle kaksimetrisiäkin.

Ja se, että väität korista marginaalilajiksi, kertoo vain tietämyksesi tasosta.

Vierailija
194/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Vierailija
195/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä Espanjassa on ollut ihan ykkösuutinen urheilussa Bryantin kuoleminen. Oli todella iso stara ympäri maailmaa. Frendi pani viestiä, että myös Japanissa uutisoitiin todella isosti. Että sellainen 'marginaalilajin' 'neverhöödi' Bryant oli.

Vierailija
196/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkästi yli viisikymppinen enkä seuraa mitään palloilulajeja. Silti tiesin tämän herran. Hän ei suinkaan ollut mikään tusinapelaaja, vaan huippu-urheilija. Legenda.

Ja kyllä, mielestäni on yleissivistystä tietää yksi USA:n kuuluisimmista urheilijoista ikinä.

Ei todellakaan ole.

Varsinkin toi koripallo on siellä ihan naurettavaa, kun yli kaksimetriset vain laittaa koripallon sinne koriin, ei se paljon taitoa vaadi. Normipitusia ei edes huolita pelaajiksi.

Ja ei toi kovin kuuluisa ole, kun kukaan ei edes nimeä tiedä täällä. Oikeasti kuuluisien urheilijoiden nimet tunnetaan maailmanlaajuisesti, nekin jotka ei urheilua seuraa(kuten minä) tietävät tunnistavat tämmöisten urheilijoiden nimen.

Esimerkkinä vois mainita vaikka Carl Lewis tai Muhammad Ali.

Lienee melko selvä, että Lewis on tunnettavuudessa kaukana Bryantin tasosta. Ali toki edellä molempia.

Vierailija
197/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos Hlesingin Stocmannista kyse, niin totta kai siellä olisi herhiläisiä ympärillä, koska siellä on mediaa ja ne Suomen 5 koripallofania. Mutta jos täällä minun paikkakunnalla menisi S-marketiin tai K-kauppaan, ihan saisi rauhassa ostaa energiajuomansa, kukaan pappa. mummo, keski-ikäinen tai jonne ei tunnistaisi.

Tämä. ☝️

Vierailija
198/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa olla ylpeänä, kun kertoo ettei kukaan jossain perähikiällä tunne. Onneksi tunsivat kuitenkin yhden pedofiilin musikantin ja erään kuninkaalliseen perheeseen naineen prinsessan. Se oli sitä sivistystä.

Vierailija
199/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkumaista naureskella täällä toisten kuoleman kustannuksella. Jenkeissä tuo urheilija oli legenda. Jos ette sattuneet tietämään kuka hän on, tarviiko silti puhua pskaa juuri kuolleista ihmisistä`? Tästä palstasta todella näkee suomalaisten pikkumaisuuden. Vähän sama kuin amerikkalaiset naureskelisivat meille, kun Nykänen kuoli. Olette kaikki vaan todella tyhmiä. Hävettää teidän puolestanne.

Olkoon legenda jenkeissä,  ihan turha tollasesta on Suomessa silti uutisoida. Ei sitä täällä tunnettu.

Varmaan ois tärkeämpiäkin uutisia, kuten hämeenlinnan päätön tyttö

tai Harjavallan kadonnut nainen, joka ei ole edelleenkään löytynyt ja poliisi väittää ettei asiaan muka liity henkirikosta kun liikuntarajotteinen katoaa kotoaan ilman rollaattoria ja ovet on levällään eikä ole mitään ottanut mukaan, auto on tallissa ja koira pyörii taloa ympäri.

Ihan turhaa oli uutisoida myös eräästä 1997 auto-onnettomuudessa kuolleesta englantilaisesta, joka lähinnä eli veronmaksajien rahoilla. Ihan turhaa.

Vierailija
200/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan seurannut NBA:ta, mutta ihan vain korvat ja silmät auki pitämällä tiesin, että hän oli Lakersien kapteeni ja edusti vain yhtä seuraa koko elämänsä. Aika paperipussi päässä saa olla, jos ei edes nimeä ole koskaan kuullut. 

höpö höpö, luultavasti sä olet katsellut ja kuunnellut aina kaupallisia kanavia, mä en katso maikkaria enkä kuuntele mainosradioita, niin miksi korviini kantautuisi joku Lakers juttu.

Elät kuplassa.