Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koripalloilija Kobe Bryant, 41, on kuollut helikopterionnettomuudessa

Kommentit (298)

Vierailija
161/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi sivua asiaa loput avohoito potilaiden horinoita!!!!

Tässä taas nähdään tekopyhien jeesustelijoiden jotka tätä heppua surevat, todellisen empatiakyvyn taso. Avohoitopotilaat ovat roskaa, miljonäärit ihailtuja kuolleinakin.

Vierailija
162/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta tippaakaan joku uransa lopettanut koripallomiljonääri edes kuoltuaan. Minkä takia tuo on Suomessa edes uutisotsikoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa se, miten jokaisesta tulee henkilön suurin fani, kun tämä kuolee. Moni ei ole edes kuullut koko kaverista tai vähät välittänyt hänen olemassaolostaan, mutta kun hän menehtyy, ovat ihmiset tekemässä muistokirjoituksia ynnämuuta. Ylistetään, kuinka mahtava ihminen oli kyseessä ja kuinka maailma on nyt niin tyhjä paikka ilman häntä. Hohhoijaa tätä ihmisten tekopyhyyttä. 

Ei se ole tekopyhyyttä, jos kunnioittaa vainajan muistoa. Tai kunnioittaa jäljelle jääneen perheen tuskaa. Oli tunnettu henkilö, tai ei. Mitä sillä on väliä? Kuolemahan on kaikille sama, yhtä pysäyttävä. Itse olet tekopyhä.

Tarkoitin lähinnä tätä ylistystä siitä, miten suuri ja mahtava legenda kyseinen kaveri oli, miten hieno ihminen ja kuinka kaikki häntä ihailivat ja rakastivat. Näitä asioita ei monikaan sano henkilön itse eläessä, ei edes tiedetä kenestä on kyse. Mutta kun kuolee, tulee hänestä suuri ja mahtava ja kaikki ovat hänen ykkösfanejaan ns aina olleetkin. On luonnollista surra henkilön poismenoa ja sääliä läheisiä, mutta juuri tuo henkilön hypetys minua ihmetyttää, kun elinaikanaan hänestä puhuivat varmaan vaan piirien sisäpuoliset. 

Vierailija
164/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensikö itse? Lensi paljon koptereilla. Miksi muuten olisi ollut vaan yksi lentäjä. Ko. kopterissa kai usein kaksi pilottia, on niin iso.

Vierailija
165/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli menossa valmentamaan tyttären koripallokoukkuetta turnaukseen, siksi vain tuo tytär mukana. Myös tyttären joukkuekaveri ja tämän vanhemmat kuoli.

Tiedetään. Lisäksi kuoli apuvalmentaja Christina Mauser.

Kristiina Hiiri.

Vierailija
166/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa se, miten jokaisesta tulee henkilön suurin fani, kun tämä kuolee. Moni ei ole edes kuullut koko kaverista tai vähät välittänyt hänen olemassaolostaan, mutta kun hän menehtyy, ovat ihmiset tekemässä muistokirjoituksia ynnämuuta. Ylistetään, kuinka mahtava ihminen oli kyseessä ja kuinka maailma on nyt niin tyhjä paikka ilman häntä. Hohhoijaa tätä ihmisten tekopyhyyttä. 

Ei se ole tekopyhyyttä, jos kunnioittaa vainajan muistoa. Tai kunnioittaa jäljelle jääneen perheen tuskaa. Oli tunnettu henkilö, tai ei. Mitä sillä on väliä? Kuolemahan on kaikille sama, yhtä pysäyttävä. Itse olet tekopyhä.

Tarkoitin lähinnä tätä ylistystä siitä, miten suuri ja mahtava legenda kyseinen kaveri oli, miten hieno ihminen ja kuinka kaikki häntä ihailivat ja rakastivat. Näitä asioita ei monikaan sano henkilön itse eläessä, ei edes tiedetä kenestä on kyse. Mutta kun kuolee, tulee hänestä suuri ja mahtava ja kaikki ovat hänen ykkösfanejaan ns aina olleetkin. On luonnollista surra henkilön poismenoa ja sääliä läheisiä, mutta juuri tuo henkilön hypetys minua ihmetyttää, kun elinaikanaan hänestä puhuivat varmaan vaan piirien sisäpuoliset. 

No näinhän se vaan menee tässä elämässä. Minäkin löysin Michael Jacksonin hänen kuolemansa takia. T. Yksi avohoitopotilas

Vierailija
167/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kun ei tietäis kuka vaikka A Rod tai Lance Armstrong on vaikkei urheilua seuraiskaan.

Enpä tiedä, luulin että jälkimmäinen on astronautti.

A Rod?????🤨Kuulostaa räppäriltä

Vierailija
168/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissakin joku valitti Ilta-Sanomien sivulla, 99,5 % suomalaisista ei ole varmasti koskaan kuullut hänestä, eli uutinen oli turha. Peukutetaanpas, olitko kuullut hänestä ennen tätä. Peukku ylös, jos olit, peukku alas, jos et. Itse en ollut kuullut tai jos olin, nimi oli unohtunut. Mutta ei minua tämä uutisointi haittaa yhtään.

Vierailija
169/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa urheilua aktiivisesti, mutta en ole voinut välttyä kuulemasta Kobe Bryantin nimeä. Ja osasin yhdistää nimen heti korikseen. Eli aika hölmöä väittää, että Suomessa nimen olisi aiemmin kuulleet vain urheiluhullut.

Oli iso nimi ihan joka puolella maailmaa.

Jos Bryantin kuolemaa ei olisi täälläkin uutisoitu, niin johan olisi ollut ihme. Katsokaa huviksenne maailman mediaa tänään, kaikki tämän noteeraa.

Ja kuten joku tuolla aiemmin kirjoittikin, niin Bryant oli miljoonille idoli. Urheilija ja esikuva. Moni halusi tulla yhtä hyväksi pelaajaksi kuin hän oli.

Vierailija
170/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulette, kuinka iso osa palstamammoista tiesi ennen viime yön uutista edes sen, minkä  alan mies oli Kobe Bryant?

Threadia vielä aloitusviestiä enempää lukematta veikkaan, että tämän ketjun keskustelioista vähintään 80% miehiä.

Vierailija
171/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Newö hööd.

Vierailija
172/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut nimeä koskaan.

En katsele Urheiluruutua tms, niin miksi olisinkaan.

Te joille nimi on tuttu, tunnutte ajattelevan että kaikki seuraavat elämässä samoja ohjelmia, medioita, lehtiä jne kuin te. Se nyt ei pidä paikkaansa. Itse seuraan hyvin vähän mitään uutisia, kerran vk saatan puol ysin uutiset katsoo. En jaksa sitä informaatiotulvaa.

Vierailija
173/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan seurannut NBA:ta, mutta ihan vain korvat ja silmät auki pitämällä tiesin, että hän oli Lakersien kapteeni ja edusti vain yhtä seuraa koko elämänsä. Aika paperipussi päässä saa olla, jos ei edes nimeä ole koskaan kuullut. 

Vierailija
174/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 70% on ensin Googlen kautta mennyt kauhistelemaan uutista?

Vierailija
175/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat vaan huomionhakuisia ihmisiä, jotka jaksavat väittää ettei tämä ole uutisen arvoinen asia jne. Ilmeisesti myös pakko tulle kertomaan, ettei ole kuullut miehestä. Kai se negatiivinen huomiokin on huomiota?

Vierailija
176/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En seuraa urheilua aktiivisesti, mutta en ole voinut välttyä kuulemasta Kobe Bryantin nimeä. Ja osasin yhdistää nimen heti korikseen. Eli aika hölmöä väittää, että Suomessa nimen olisi aiemmin kuulleet vain urheiluhullut.

Oli iso nimi ihan joka puolella maailmaa.

Jos Bryantin kuolemaa ei olisi täälläkin uutisoitu, niin johan olisi ollut ihme. Katsokaa huviksenne maailman mediaa tänään, kaikki tämän noteeraa.

Ja kuten joku tuolla aiemmin kirjoittikin, niin Bryant oli miljoonille idoli. Urheilija ja esikuva. Moni halusi tulla yhtä hyväksi pelaajaksi kuin hän oli.

En oikein ymmärtänyt tämän viesti sisältöä, mutta ehkä se johtuu siitä, että en tämän ketju sisältöä lukenut paria ensimmäistä viestiä enempää.

Onko täällä joku siis kyseenalaistanut tuon Bryantin kuolemasta uutisoinnin, koska suomalaiset eivät hänen mielestä tiedä häntä tarpeeksi hyvin?

Itse kyllä tiesin hyvin, kuka on Kobe Bryant ja kokolailla hyvin myös hänen meriittinsä, vaikka en kovin aktiivisesti  juuri NBA koripalloa seuraakaan (tosin Lauri Markkasen ansiosta huomattavasti enemmän kuin aiemmin). Siitä huolimatta olen kyllä sitä mieltä, että yli puolella suomalaisista tuskin oli ennen hänen kuolemaansa käsitystä siitä, minkä alan hepusta oli kyse.

Totta kai hänen traaginen kuolemansa täälläkin piti uutisoida, sehän on päivän selvä asia. Sitä kuinka isosti se piti tehdä, en ota kantaa. Mielestäni on kaksi täysin eri asiaa kuolemasta uutisointi ja se kuinka moni hänet tiesi.

Kyseessä oli traaginen onnettomuus ja Kobe oli amerikkalainen (kaikki amerikkalainen kiinnostaa täällä pikku-amerikassa). Nämä kaksi seikkaa nostavat jo uutisen kiinnostustasoa, vaikka kyseisestä hepusta ei ennen onnettomuutta olisi tiennyt yhtään mitään. 

Tein muuten nopean pikagallupin läheisteni keskuudessa, tiesivätkö he kuka Kobe Bryant oli. Isäni tiesi heti minkä lajin legenda oli kyseessä, veljeni samoin. Poikani tiesi jotenkuten, mutta ei ollut ihan satavarma, oliko hänen lajinsa koripallo. Vaimoni sanoi ehkä joskus kuullensa nimen, mutta ei ollut hajuakaan, mikä mies hän oli. Siskollani ja äidilläni ei ollut hajuakaan, eivät olleet mielestään kuulleet koskaan edes nimeä. Äidin ja siskon puolustukseksi on sanottava, että heitä ällöttää kaikki mikä liittyy urheiluun ja skippaavat välittömästi kaiken siihen vähänkään liittyvän.

M43

Vierailija
177/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki missä kaikista menehtyneistä kuvat.

https://www.is.fi/nba/art-2000006386170.html

Vierailija
178/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä linkki missä kaikista menehtyneistä kuvat.

https://www.is.fi/nba/art-2000006386170.html

Ennenkuin joku näsäviisas kerkee korjaamaan niin Kobesta ja tyttärestä ei ole kuvaa vaan maininta!

Vierailija
179/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan seurannut NBA:ta, mutta ihan vain korvat ja silmät auki pitämällä tiesin, että hän oli Lakersien kapteeni ja edusti vain yhtä seuraa koko elämänsä. Aika paperipussi päässä saa olla, jos ei edes nimeä ole koskaan kuullut. 

Melkoisen korvat höröllään olet ollut, jos NBA:ta seuraamatta tiesit hänen seuransa ja että hän oli vieläpä kapteeni. No tietenkin jälkimmäisen voi ihan vaan päätellä, kun tietää, että kyseessä oli legenda. 

Itse olen erittäin urheiluorientoitunut penkkiurheilija ja seuraan urheilua todella monipuolisesti, mutta NBA:n seuraaminen jää kyllä vain Lauri Markkasesta kertovien uutisten lukemiseen. Silti voin ihan suoraan tunnustaa, että arvaukseksi olisi mennyt, jos hänen seuraansa olisi kysytty. Olisin toki saattanut oikein arvatakin, koska parhaiten muistamani NBA seurat ovat ne viimeisten vuosikymmenten kaiketi menestyneimmät, eli LA Lakers, Cigaco Bulls ja Boston Celtics ja siis noista jonkun olisin todennäköisesti vastannut.

Vierailija
180/298 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei NBA:ta tartte seurata, jotta muutama tärkein nimi hitsautuu aivoihin. Ei urheiluaiheisia juttuja kerta kaikkiaan voi välttää, jos edes jotain järkeviä medioita lukee, katselee tai kuuntelee.

Mutta on kyllä surku - kolme teinityttöä meni, ja monta äitiä tai isää.