Koripalloilija Kobe Bryant, 41, on kuollut helikopterionnettomuudessa
Kommentit (298)
"Jos on edes välillisesti vilkaissut urheilun suuntaan 1990-luvun loppupuolelta lähtien ei voi olla tietämättä, kuka Kobe Bryant on."
Janne Oivio IS:ssä. Osuvasti sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan seurannut NBA:ta, mutta ihan vain korvat ja silmät auki pitämällä tiesin, että hän oli Lakersien kapteeni ja edusti vain yhtä seuraa koko elämänsä. Aika paperipussi päässä saa olla, jos ei edes nimeä ole koskaan kuullut.
Melkoisen korvat höröllään olet ollut, jos NBA:ta seuraamatta tiesit hänen seuransa ja että hän oli vieläpä kapteeni. No tietenkin jälkimmäisen voi ihan vaan päätellä, kun tietää, että kyseessä oli legenda.
Itse olen erittäin urheiluorientoitunut penkkiurheilija ja seuraan urheilua todella monipuolisesti, mutta NBA:n seuraaminen jää kyllä vain Lauri Markkasesta kertovien uutisten lukemiseen. Silti voin ihan suoraan tunnustaa, että arvaukseksi olisi mennyt, jos hänen seuraansa olisi kysytty. Olisin toki saattanut oikein arvatakin, koska parhaiten muistamani NBA seurat ovat ne viimeisten vuosikymmenten kaiketi menestyneimmät, eli LA Lakers, Cigaco Bulls ja Boston Celtics ja siis noista jonkun olisin todennäköisesti vastannut.
Mä en tätä tajua tässä palstassa. Jos ei itse tiedä, niin kukaan muukaan ei voi tietää. :D
Kobe on kyllä sen verran iso stara, että se kuuluu yleissivistykseen, vaikkei oliskaan mikään urheilukuluttaja.
Koben voi tietää esim juorulehdistä.
Hänhän oli myös Oscar-voittaja vuodelta 2018. Niistä mammat yleensä tietää kaiken.
On hyvin harvinaista, että tuon tason lajilegenda edustaa yhtö ja samaa seuraa koko uransa ajan, siksipä varmaan aika monelle myös "ei niin aktiivisesti korista seuraavalle" on jäänyt mieleen, että oli Lakersin pelaaja.
Olen itse reilu nelikymppinen nainen, joka seuraa muutamia lajeja aktiivisesti ja koska seuraan aika usein urheiluruutua yms. urheilumedioita, niin todellakin tiesin, kuka on Kobe Bryant. Koska olin itse aika järkyttynyt uutisesta, kysyin 14-vuotiaalta pojaltani, tietääkö hän kuka on K.B. En yllätttynyt, että tiesi ja oli uutisesta myöskin tosi järkyttynyt. Seuraavaksi kysyin 17-vuotiaalta tyttäreltäni, joka todellakaan ei juurikaan seuraa urheilua, omaa lajiaan taitoluistelua enempää. Vastaus: "tottakai tiedän, kuinka niin?".
Minä en taas juurikaan seuraa musiikkia, en varsinkaan nykyisiä musiikkitähtiä. Silti aika moni nimi on julkisuudesta tuttu. Satuin olemaan radion äärellä kun siellä kerrottiin jonkun Aviciin kuolleen. Huikkasin lapsille, että "tiedättekö te jonkun Aviciin?" "joo. Kuinka niin?" "Se on kuollut" -> epäuskoinen ryntäys lukemaan aiheesta, viestejä kavereille jne. jne.
Minä siis en tiennyt kuka on Avicii. Voisin ehkä sanoa, etten ollut ikinä kuullut nimeä, mutta vannomatta paras. Ymmärrän kyllä, että joku ei tiedä kuka oli Kobe Bryant. Mutta sen verran minäkin älyän, että jos jonkun kuolemasta kerrotaan YLE:n uutislähetyksessä, ei kyseessä ole kukaan nobody tai marginaalisen musiikkilajin edustaja.
Vierailija kirjoitti:
Ei NBA:ta tartte seurata, jotta muutama tärkein nimi hitsautuu aivoihin. Ei urheiluaiheisia juttuja kerta kaikkiaan voi välttää, jos edes jotain järkeviä medioita lukee, katselee tai kuuntelee.
Mutta on kyllä surku - kolme teinityttöä meni, ja monta äitiä tai isää.
Elät kyllä ihan omassa kuplassa jos noin kuvitteket. En tiedä yhtäkään koripallon pelaajaa, en NBA enkä muitakaan, jos Lauri markkasta ei lasketa.
Mitähän ne sun "järkevät mediat" on, Maikkari ja radio Suomi pop ja iltalehti? 💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei NBA:ta tartte seurata, jotta muutama tärkein nimi hitsautuu aivoihin. Ei urheiluaiheisia juttuja kerta kaikkiaan voi välttää, jos edes jotain järkeviä medioita lukee, katselee tai kuuntelee.
Mutta on kyllä surku - kolme teinityttöä meni, ja monta äitiä tai isää.
Elät kyllä ihan omassa kuplassa jos noin kuvitteket. En tiedä yhtäkään koripallon pelaajaa, en NBA enkä muitakaan, jos Lauri markkasta ei lasketa.
Mitähän ne sun "järkevät mediat" on, Maikkari ja radio Suomi pop ja iltalehti? 💩
Minäkin tiedän, että Patrik Laineella on pinkki korsetti! Pakko olla suuri uutinen mualimmalla!
Vierailija kirjoitti:
"Jos on edes välillisesti vilkaissut urheilun suuntaan 1990-luvun loppupuolelta lähtien ei voi olla tietämättä, kuka Kobe Bryant on."
Sitten en ole edes välillisesti vilkaissut urheilun suuntaan, koska tuo nimi ei kilkata kelloja millään tapaa.
En ollut kuullut mitään Aviciistakaan, vaikka musiikista pidän, toisin kuin urheilusta.
N48
Nyt voin sanoa ihan vilpittömästi, että en ole koskaan tällaisesta Kobesta kuullutkaan, joten ei kosketa meikää mitenkään. Oikeastaan olen hieman ylpeä tästä tietämättömyydestäni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan seurannut NBA:ta, mutta ihan vain korvat ja silmät auki pitämällä tiesin, että hän oli Lakersien kapteeni ja edusti vain yhtä seuraa koko elämänsä. Aika paperipussi päässä saa olla, jos ei edes nimeä ole koskaan kuullut.
Melkoisen korvat höröllään olet ollut, jos NBA:ta seuraamatta tiesit hänen seuransa ja että hän oli vieläpä kapteeni. No tietenkin jälkimmäisen voi ihan vaan päätellä, kun tietää, että kyseessä oli legenda.
Itse olen erittäin urheiluorientoitunut penkkiurheilija ja seuraan urheilua todella monipuolisesti, mutta NBA:n seuraaminen jää kyllä vain Lauri Markkasesta kertovien uutisten lukemiseen. Silti voin ihan suoraan tunnustaa, että arvaukseksi olisi mennyt, jos hänen seuraansa olisi kysytty. Olisin toki saattanut oikein arvatakin, koska parhaiten muistamani NBA seurat ovat ne viimeisten vuosikymmenten kaiketi menestyneimmät, eli LA Lakers, Cigaco Bulls ja Boston Celtics ja siis noista jonkun olisin todennäköisesti vastannut.
Mä en tätä tajua tässä palstassa. Jos ei itse tiedä, niin kukaan muukaan ei voi tietää. :D
Kobe on kyllä sen verran iso stara, että se kuuluu yleissivistykseen, vaikkei oliskaan mikään urheilukuluttaja.
Koben voi tietää esim juorulehdistä.
ja kaikkihan lukee juorulehtiä, eiku..
Täällähän vaikuttais olevan sekä tyhmyydestään ylpeänä olev(i)a, että myös pikaista apua tarvitsev(i)a.
Miten sen helikopterin kävi? Tuleeko siitä enää kalua?
Vierailija kirjoitti:
Nyt voin sanoa ihan vilpittömästi, että en ole koskaan tällaisesta Kobesta kuullutkaan, joten ei kosketa meikää mitenkään. Oikeastaan olen hieman ylpeä tästä tietämättömyydestäni
No sitä tuskin kukaan epäileekään. :D
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen jotenkin iloinen, etten tätä "legendaa" tiedä nimeltä enkä tunnista edes naamasta. Olen sentään joltain turhalta infotulvalta säästynyt.
Ihmiset tuntuu ihan liikaa seuraavan turhia asioita, ku tällasenkin tietävät ja suuttuvat jos muut ei tiedäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen jotenkin iloinen, etten tätä "legendaa" tiedä nimeltä enkä tunnista edes naamasta. Olen sentään joltain turhalta infotulvalta säästynyt.
Ihmiset tuntuu ihan liikaa seuraavan turhia asioita, ku tällasenkin tietävät ja suuttuvat jos muut ei tiedäkään.
Vai että oikein suuttuvat? :D Lähinnä nauravat teidän/sinun typeryydellesi.
Vierailija kirjoitti:
Miten sen helikopterin kävi? Tuleeko siitä enää kalua?
ei taida nahkavispilä enää pyöriä..
Onni onnettomuudessa että urheilu-ura oli jo ohi. Joten häneen voi suhtautua kuten keneen tahansa eläkeläiseen.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin tyhmästi sanottu, taitaa tämä Janne olla penkkiurheilija.
Taisi olla ylipitkä. Ylipitkät harvoin elävät vanhoiksi muutenkaan.
Kummasti nämä tyypit, joita asia ei kiinnosta, eivätkä ole koskaan kuulleetkaan, jaksavat roikkua ketjussa.
Kertonee siitä, että oma elämä on aika hyvin hanskassa. ;)
Vierailija kirjoitti:
Kummasti nämä tyypit, joita asia ei kiinnosta, eivätkä ole koskaan kuulleetkaan, jaksavat roikkua ketjussa.
Kertonee siitä, että oma elämä on aika hyvin hanskassa. ;)
👍👍👍
Tiesipä tyypin tai ei niin miksi pitää kommentoida tyyliin "mitä väliä hänen kuolemallaan", kun suremaan jää mm. vaimo ja kolme lasta?
Jotenkin tosi raskasta lukea näitä kehuskelevaan sävyyn kirjoitettuja ”joku nobody, en ole ikinä kuullutkaan, ei voi olla mikään tähti”-kommentteja. Milloin on ollut hienoa olla tyhmä tai tietämätön?
Ainakin viikoittain uutisoidaan jonkun ihmisen kuolemasta. Jos en tiedä kuka se vainaja on, niin ainakin googletan ennen kuin alkaisin huutaa, että MINÄ en tiedä tätä ihmistä, ei voi olla kukaan tärkeä.
Jos jonkun kuolema on KAIKKIEN medioiden pääuutinen ympäri maailmaa, niin kai siitäkin voi päätellä, että kyllä tämä taisikin olla joku oman alansa huippu tai superkuuluisa. Mutta ei, mammat ylpeilee omalla tietämättömyydellään täällä.
Mä en ikinä ostanut Michael Jacksonin levyjä, mutta kyllä mä tiesin hänen kuollessaan, että tää on nyt iso uutinen ja että tyyppi oli legenda jo eläessään.