Naisystävä hiilenä kun en viitsisi ostaa pukua hänen ukkinsa hautajaisiin
Minusta siistit mustat farkut, valkoinen kauluspaita ja kravaatti ajaa ihan saman asian.
Kommentit (335)
Itseäni nauratti, kun olin ristiäisissä syksyllä. Ja kaikki miehet ahtautuneina siihen muoviseen mustaan halpispukuunsa ja 90-luvun liilakukkavihreä-kravattiinsa. Oli varmaan palstamammojen unelmien miehet siellä koottuna. Itselläni oli jalassa vakosamettihousut ja uusi, siisti villaneule.
Mutta junttimammojen mielestä se musta puku pitää olla, niih!
Kaikilla miehillä pitäisi olla istuva musta puku komerossa, mutta silti hautajaispukeutuminen saattaa riippua vainajasta ja hänen elämäntyylistään:
voisin kuvitella, että esim. rockmuusikon tai moottoripyörällä ajelleen siunaustilaisuudessa farkutkin ovat ok.
Ap:n tapauksessa näin ei liene.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli hautajaiskutsussa ei lue smart casual/ casual, suosittelen olemaan menemättä ilman tummaa pukua.
Tässä asiassa ei ole kyse siitä, että minä sanon ja minä vaadin, vaan siitä, että siunaustilaisuus ei ole mikään asu vapaa -tilaisuus.
Itselläni ei ole poikia, mutta lähipiirissä on, ja alle 12-vuotiaat esiintyvät juhlallisissa tilaisuuksissa uusissa mustissa farkuissa ja valkoisessa kauluspaidassa, mutta eivät missään tapauksessa lenkkareissa.
Näitäkin äärettömän vähän käytettyjä lastenvaatteita saa kirpputoreilta muutamalla erolla.
Kuten jo aiemmin todettu mieskin voi ostaa hyviä, laadukkaita pukuja kirpputorilta.
Ei maksa 160 €.
Omani ostin frakin kaksine liiveineen, paitoineen ja kaikkineen hintaan 25 €.
Nyt vaan toivotaan, että pitää linjansa kurissa jatkoa ajatellen.
Mustia peruspukuja ja kravatteja löytyy kirppiksiltä paljon.
Minun on vaikea löytää istuvaa kauluspaitaa edes Helsingin vaatekaupoista. Tähän suhteutettuna istuvan puvun löytyminen kirppikseltä vastaisi vähintään loton päävoittoa. Keskiarvoon sopivat ihmiset eivät tunnu tätä ymmärtävän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja takkina löytyy joku perus musta talvitakki.. sitä nyt ei kovin pitkään tarvitse pitää. Sen aikaa kun ruumis kannetaan kirkosta..
AP
TYPERYS!!!!!ETKÖ YMMÄRRÄ PUKEUTUMIS SÄÄNTÖÄ HAUTAJAISIIN!!!!GOOGLETA::NIIN SIVISTYT!!!!!
Laitan hautajaistestamenttiin ehdoksi värikäs pukeutuminen tai muuten hautajaisia ei järjestetä ollenkaan. Tuhkat vaan kotimetsään eikä mitään seremonioita saatikka hautakiveä.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt kuolla kupsahdatte yhtäkkiä, niinkö olisiko teille tosiaankin väliä, että miehet pitää pukeutua pukuun?
Eikö muuten siisti pukeutuminen riittäisi? Minä en ainakaan olisi yhtään harmissani, jos hautajaisiini tultaisiin mustissa farkuissa.
Minä olisin iloinen siitä, että hautajaisiini ylipäänsä tultaisiin
Vierailija kirjoitti:
Itseäni nauratti, kun olin ristiäisissä syksyllä. Ja kaikki miehet ahtautuneina siihen muoviseen mustaan halpispukuunsa ja 90-luvun liilakukkavihreä-kravattiinsa. Oli varmaan palstamammojen unelmien miehet siellä koottuna. Itselläni oli jalassa vakosamettihousut ja uusi, siisti villaneule.
Vakosamettihousut??? 🤭
Vierailija kirjoitti:
Ristiäiset ovat vapaamuotoisempi tilaisuus kuin hautajaiset tai häät akateemisista juhlista nyt puhumattakaan.
Olen minäkin ollut ristiäisissä punaisissa vakosamettihousuissa ja mustassa bleiserissä, unikkohousuissa ja valkoisessa bleiserissä, khaki-housuissa ja tummanvihreässä neuleessa.
M81
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja takkina löytyy joku perus musta talvitakki.. sitä nyt ei kovin pitkään tarvitse pitää. Sen aikaa kun ruumis kannetaan kirkosta..
AP
TYPERYS!!!!!ETKÖ YMMÄRRÄ PUKEUTUMIS SÄÄNTÖÄ HAUTAJAISIIN!!!!GOOGLETA::NIIN SIVISTYT!!!!!
Ja siinä räyhää typerys, joka on niin sivistynyt että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli hautajaiskutsussa ei lue smart casual/ casual, suosittelen olemaan menemättä ilman tummaa pukua.
Tässä asiassa ei ole kyse siitä, että minä sanon ja minä vaadin, vaan siitä, että siunaustilaisuus ei ole mikään asu vapaa -tilaisuus.
Itselläni ei ole poikia, mutta lähipiirissä on, ja alle 12-vuotiaat esiintyvät juhlallisissa tilaisuuksissa uusissa mustissa farkuissa ja valkoisessa kauluspaidassa, mutta eivät missään tapauksessa lenkkareissa.
Näitäkin äärettömän vähän käytettyjä lastenvaatteita saa kirpputoreilta muutamalla erolla.
Kuten jo aiemmin todettu mieskin voi ostaa hyviä, laadukkaita pukuja kirpputorilta.
Ei maksa 160 €.
Omani ostin frakin kaksine liiveineen, paitoineen ja kaikkineen hintaan 25 €.
Nyt vaan toivotaan, että pitää linjansa kurissa jatkoa ajatellen.
Mustia peruspukuja ja kravatteja löytyy kirppiksiltä paljon.
Minun on vaikea löytää istuvaa kauluspaitaa edes Helsingin vaatekaupoista. Tähän suhteutettuna istuvan puvun löytyminen kirppikseltä vastaisi vähintään loton päävoittoa. Keskiarvoon sopivat ihmiset eivät tunnu tätä ymmärtävän
Sullahan on kuulema jo se valkoinen kauluspaita.
Nyt vaan etsit sen puvun.
Jos ei ole rahaa niin tyttis voinee auttaa ostoksessa? Tai jos asusi ei kelpaa niin jätät menemättä, eihän se sinun sukulaisesi ole?
Opiskelijabudjetilla kipparilta puku! Ei varmasti kaada kukkaroa täysin ja kunnioitat siinä vainajaa ja omaisia juhlassa
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole rahaa niin tyttis voinee auttaa ostoksessa? Tai jos asusi ei kelpaa niin jätät menemättä, eihän se sinun sukulaisesi ole?
Jos ei edes naisystävälleen kelpaa sellaisena kuin on, niin kannattanee jättää kyseisen naisen kanssa kaikki muukin väliin.
Vierailija kirjoitti:
Puvussa ei ole mitään junttia. Muiden haukkumisessa sen sijaan on.
Kerro, että ajattelet ympäristöä ja tulevia sukupolvia ja et siksi halua ostaa asua, jolle on harvoin käyttöä. Jos ei kirpparilta satu löytymään sopivaa.
Ihmetytti Ahteen hautajaiset joka oli hyvin tarkka pukeutumisessaan pelkästään poikien pukeutuminen kun toisella ei kravattia ja rönttäpuku ja toisella värillinen kravatti ja miehillä oli talvisia limppukenkiä ja Rinteellä ei päällystakkia kun rahasta tuskin ollut kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se Seppälästä 1997 ostettu virttynyt muovisekoitepuku on teidän palstamammojen mielestä tyylikkyyden multihuipentuma, niin sovitaan niin. Itseäni lähinnä huvittaa teidän pakkomielteenne.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetytti Ahteen hautajaiset joka oli hyvin tarkka pukeutumisessaan pelkästään poikien pukeutuminen kun toisella ei kravattia ja rönttäpuku ja toisella värillinen kravatti ja miehillä oli talvisia limppukenkiä ja Rinteellä ei päällystakkia kun rahasta tuskin ollut kyse?
Vähän paremmin ajassaan kiinni olevaa osaisi viimeistään tästä vetää johtopäätelmän siitä, että hautajaisetiketti on löystynyt ajan saatossa. Kun päivittäisi itseään nykypäivään, niin ei tarvitsisi käyttää niin paljon aikaa muiden ihmisten ihmettelyyn. Senkin energian voi käyttää paljon paremminkin, mm. siihen itsensä kehittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se Seppälästä 1997 ostettu virttynyt muovisekoitepuku on teidän palstamammojen mielestä tyylikkyyden multihuipentuma, niin sovitaan niin. Itseäni lähinnä huvittaa teidän pakkomielteenne.
En ota kankaan materiaalin kantaa, mutta hyvin istuva puku tumma puku on miehen juhla-asu.
Ei ole mikään pakkomielle, vaan sivistynyt tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti musta puku. Ja todellakin musta, ei mikään tumman sininen. Valkoinen täysin kuvioton paita ja musta kuvioton kravatti, mustat kengät (oxford- tai derbykin käy) ilman mitään koristeita ja mustat vuorettomat nahkakäsineet.
Nyt alkoi kyllä kiinnostaa, kuka tulee tarkistamaan ettei nahkakäsineissä ole vuoria? Huom! Arvoisa tapakouluttaja, vuoria, ei vuorta.
Jos nyt kuolla kupsahdatte yhtäkkiä, niinkö olisiko teille tosiaankin väliä, että miehet pitää pukeutua pukuun?
Eikö muuten siisti pukeutuminen riittäisi? Minä en ainakaan olisi yhtään harmissani, jos hautajaisiini tultaisiin mustissa farkuissa.