Naisystävä hiilenä kun en viitsisi ostaa pukua hänen ukkinsa hautajaisiin
Minusta siistit mustat farkut, valkoinen kauluspaita ja kravaatti ajaa ihan saman asian.
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä aikuisella miehellä kuuluu olla yksi tumma puku kaapissa. Se kun käy kaikkiin juhlatilanteisiin. Vai oletko sä Ap niitä ihmisiä, joka menee esim. häihinkin farkuissa?
Kyllä se Pentin 34 vuotta vanha musta puku onkin niin komea. Kyllä palstamamman kelpaa esitellä Penttiä sukulaistytön häissä, kun sillä on se musta puku.
Aivan käsittämätöntä, että naisilla on tällaisia päähänpinttymiä vielä vuonna 2020.
Lopeta nyt tuo palstamammoittelu ja naisten yleistäminen. Minä olen nainen ja kirjoitin tähänkin ketjuun kommentin nro 25. Olen siis itse asiasta aivan samaa mieltä kanssasi sukupuolestani riippumatta, mutta asiattomuuksiesi takia ollaan nyt mekin vähän nokikkain. Pysy asiallisena, pliis.
Huhhuh, tiukkapipoja. Tämä jäbä kun heittää lusikan nurkkaan, niin monttubileissä on pukukoodi vapaa. Rock-henkisyys tietenkin plussaa. Alkoholitarjoilu löytyy tottakai. Bileissä soitetaan ainakin Motörhead - God Was Never On Your Side.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun naisten mielestä leskenkin pitää pukeutua mustaan kuukausia hautajaisten jälkeen?
Olen nähnyt sellaisia virityksiä naisten päällä hautajaisissa, että yhdelläkään naisella ei ole mitään varaa puhua miesten pukeutumisesta.
Naiset eivät ole kollektiivisessa vastuussa toisistaan, ja kyllä pukukoodin rikkojia on jokainen varmasti nähnyt. Mutta katsos, se että jotkut ovat törppöjä ei tarkoita sitä että törppöys olisi yhtä ok kuin fiksusti käyttäytyminen. Minä en haluaisi kiinnittää itseeni kielteistä huomiota hautajaisissa enkä ole niin tyhmä että kuvittelen ettei kukaan huomaa eikä muista. Vainaja on monelle vieraalle rakas, ja he saattavat loukkaantua jos joku osoittaa kunnioituksen puutetta epäkunnioittavalla käytöksellä.
Pukeutuminen tärkeisiin tilaisuuksiin sopivasti on käyttäytymistä, joko hyvää tai huonoa. Hautajaispukeutuminen ei ole mitään aivokirurgiaa vaan varsin yksinkertainen juttu josta vähälahjaisempikin ja -varaisempikin selviää jos vain viitsii.
Olen elämäni aikana käynyt todella monissa hautajaisissa, mutta koskaan en ole vertaillut vieraiden pukeutumista. Katsoin nyt hautajaiskuvia ja ihan siistiä pukeutumista on vaikka ei ole pukua päällä. Tosin suurimmalla osalla kuitenkin puku päällä.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, tiukkapipoja. Tämä jäbä kun heittää lusikan nurkkaan, niin monttubileissä on pukukoodi vapaa. Rock-henkisyys tietenkin plussaa. Alkoholitarjoilu löytyy tottakai. Bileissä soitetaan ainakin Motörhead - God Was Never On Your Side.
Näin saat tehdä, ja vieraat toimivat sitten toiveidesi mukaan.
Mutta se miten sinun hautajaisissa toimitaan, ei määrittele sitä miten jonkun muun hautajaisissa on sopivaa toimia. Ellei muuta mainita, niin noudatetaan vakiintunutta tapaa. Eikä se tapa tänä päivänä ole rento eikä rockhenkinen.
Ne ihmiset, jotka arvostelevat muiden pukeutumista ja tuntevat omastaan jotain käsittämätöntä ylemmyydentuntoa, eivät ole hautajaisissa edes suremassa sitä vainajaa.
Tai muissakaan juhlissa sen luonteen vuoksi. Ainoastaan toljottamassa ja kurtistelemassa kulmiaan oman pienen pään sisäisen maailman mukaan. Itse en välittäisi, vaikka hautajaisissani kaikki pukeutuisivat oransseihin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun naisten mielestä leskenkin pitää pukeutua mustaan kuukausia hautajaisten jälkeen?
Olen nähnyt sellaisia virityksiä naisten päällä hautajaisissa, että yhdelläkään naisella ei ole mitään varaa puhua miesten pukeutumisesta.
Naiset eivät ole kollektiivisessa vastuussa toisistaan, ja kyllä pukukoodin rikkojia on jokainen varmasti nähnyt. Mutta katsos, se että jotkut ovat törppöjä ei tarkoita sitä että törppöys olisi yhtä ok kuin fiksusti käyttäytyminen. Minä en haluaisi kiinnittää itseeni kielteistä huomiota hautajaisissa enkä ole niin tyhmä että kuvittelen ettei kukaan huomaa eikä muista. Vainaja on monelle vieraalle rakas, ja he saattavat loukkaantua jos joku osoittaa kunnioituksen puutetta epäkunnioittavalla käytöksellä.
Pukeutuminen tärkeisiin tilaisuuksiin sopivasti on käyttäytymistä, joko hyvää tai huonoa. Hautajaispukeutuminen ei ole mitään aivokirurgiaa vaan varsin yksinkertainen juttu josta vähälahjaisempikin ja -varaisempikin selviää jos vain viitsii.
Kuule nimenomaan ei huomaa eikä muista toisten pukeutumista. Olen vanhempani haudannut eikä ole mitään muistikuvaa vieraiden pukeutumisesta. Ei tuollaisiin asioihin kiinnittänyt ollenkaan huomiota.
Vuokraa puku josset halua ostaa.
Mun mielestä on surullista, että jengi tosiaan ajattelee, ettei ole oikeutta osallistua hautajaisiin, jos ei ole varaa tai halua ostaa pukua sitä varten. Mustat siistit farkut, musta kravatti, valkoinen kauluspaita on minusta ihan käypä vaatetus. Tai mitkä tahansa siistit ja säädylliset vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin saat tehdä, ja vieraat toimivat sitten toiveidesi mukaan.
Mutta se miten sinun hautajaisissa toimitaan, ei määrittele sitä miten jonkun muun hautajaisissa on sopivaa toimia. Ellei muuta mainita, niin noudatetaan vakiintunutta tapaa. Eikä se tapa tänä päivänä ole rento eikä rockhenkinen.
Muistathan, että sinäkin pukeudut ainoastaan mustaan säkkikankaaseen, etkä tuo itseäsi esille.
Ellet halua olla porttona hautajaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Ne ihmiset, jotka arvostelevat muiden pukeutumista ja tuntevat omastaan jotain käsittämätöntä ylemmyydentuntoa, eivät ole hautajaisissa edes suremassa sitä vainajaa.
Tai muissakaan juhlissa sen luonteen vuoksi. Ainoastaan toljottamassa ja kurtistelemassa kulmiaan oman pienen pään sisäisen maailman mukaan. Itse en välittäisi, vaikka hautajaisissani kaikki pukeutuisivat oransseihin vaatteisiin.
Minusta olisi ihanaa, jos pukeuduttaisiin värikkäisiin vaatteisiin. Voisiko hautajaistestamenttiin laittaa pukukoodin? Ei kiitos mustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule nimenomaan ei huomaa eikä muista toisten pukeutumista. Olen vanhempani haudannut eikä ole mitään muistikuvaa vieraiden pukeutumisesta. Ei tuollaisiin asioihin kiinnittänyt ollenkaan huomiota.
Ja koska SINULLA on tämä kokemus, kukaan muu ei voi kokea toisella tavalla. Kaikilla muilla on ihan välttämättä samanlaista kuin sinulla.
Huh huh...
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa puku josset halua ostaa.
Sulla ei taida olla hajuakaan pukujen vuokrahinnoista. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vasta oltiin tätini hautajaisissa ja ostettiin 18 vuotiaalle pojalle kirpparilta kerran päällä käytetty puku joka maksoi 20 e, kauluspaita valkoinen 5 e ja kengät mustat nahkaa 5 e
Mitä alapeukuttamista tässä on?
Olen nainen, ja pidän tosi epäreilun sitä että miesten juhlapukeutuminen on niin kallista. Istuvaa pukua on vaikea löytää ja jos yhtään vartalo muuttuu niin koko puku pitää hankkia uudelleen. Kaikilla ei myöskään ole keho samasta muotista kuin dressmanin mallinukeilla. Sitten joku vielä vaatii että kravatin pitää olla juuri matta ja kenkien oxford. Siitä vielä yksi satanen lisää hintaa muutaman tunnin hautajaisia varten.
Nainen saa vaikka henkkamaukalta hautajaisiin sopivat vaatteet muutamalla kympillä ja samoja vaatteita voi käyttää arkenakin erilailla yhdistettynä.
Kulutusjuhlaa parhaimmillaan. Miksei valmisteta halvemmista materiaaleista pukuja kun niitä kuitenkin käytetään vain pari kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koska SINULLA on tämä kokemus, kukaan muu ei voi kokea toisella tavalla. Kaikilla muilla on ihan välttämättä samanlaista kuin sinulla.
Huh huh...
Eli sinä olet se jokaisen suvun Marjatta, joka etsimällä etsii kaikista muista kanssaihmisistä aina jotain nillitettävää. Hautajaisiin osallistutaan muistamaan vainajaa, ei arvostelemaan muiden pukeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä aikuisella miehellä kuuluu olla yksi tumma puku kaapissa. Se kun käy kaikkiin juhlatilanteisiin. Vai oletko sä Ap niitä ihmisiä, joka menee esim. häihinkin farkuissa?
Mun äiti halusi ostaa mulle puvun lakkiaisiin samalla ajatuksella. Nyt olen 32v enkä ole pukua sen jälkeen tarvinnut. Pari vuotta sitten kokeilin pukua ja se näytti hieman koomiselta, kun on tullut kasvettua aikuisen mittoihin. No ainakin voin vastata häiden hupinumerosta, jos sellainen kutsu joskus tulee
Pukuja on monella kaapissa. Pyydä lainaksi joltain kokoiseltasi. Ilman pukua hautajaisiin menevät yleensä vain alle rippikouluikäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh...
Ja koska SINÄ vedät itkupotkuraivarit muiden hautajaispukeutumisesta, niin edes aloittaja, jota tuskin tunnet, ei saa mennä ihan siisteissä, mutta sinua loukkaavissa vaatteissa sellaisen henkilön hautajaisiin, jota tuskin edes tunnet.
Huh huh!
Niin jos on lapsi.