Naisystävä hiilenä kun en viitsisi ostaa pukua hänen ukkinsa hautajaisiin
Minusta siistit mustat farkut, valkoinen kauluspaita ja kravaatti ajaa ihan saman asian.
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se.
Naisten on helppoa tempaista se kauhtunut 10 euron tunika niskaansa jota käyttävät arkenakin.
Mutta miesten pitää sitten pukeutua juuri niin kuin naiset päähänpinttymiensä kanssa jaksavat ulista
Kyllä moni nainenkin vuokraa puvun. Tai ostaa jakkupuvun tms. Itse teetin puvun hautajaisia varten. Tuli sopiva ja hyvin istuva. Miksi sinä koko ajan arvostelet naisten pukeutumista ja vihjailet, että he pääsevät pukeutumisessa helpommalla? Ja annat ymmärtää, että hautajaisetiketti on naisten keksimä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset taas ajamassa miehiä ahtaaseen toksiseen muottiin.
Sinun ei ole mikään pakko suostua naisten vaatimiin muotteihin. Itse asiassa eroaisin noin vanhanaikaisesti ajattelevasta naisesta.
Niin kauan kuin naisilla ei ole pakollista virallista tasan yhtä vaatetta hautajaisiin, naisilla ei ole myöskään oikeutta sanella miesten pukeutumista yhdessäkään tapauksessa.
Musta puku on sairas ja väsynyt meemi, jonka luopumisesta suosittelen ihan kaikkia miehiä.
kyllä naisillakin on hautajaisiin pukukoodi. ja miehen puvun ei ole pakko olla nykyään musta, harmaa tai tummansininen käy ja on monikäyttöisempi jatkossa. jos ei ole pukua käy vaikka siisti tumma villatakki, mutta ei paitahihasillaan.
Kerro toki lisää tästä naisten pukukoodista. Kaikki käy siitä tokmannin tunikasta tissivakotoppiin?
Voit ihan vapaasti googlata. Jos toinen pukeutuu typerästi, niin pitääkö ottaa mallia? Oletko lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Jos ap olis mun mieheni, niin en tosta ottais pulttia. Mustat farkut on perhepiirin hautajaisissa ihan ok.
Ehkä olis hyvä lisätä, että minä tämän kirjoittaja olen eläkeiässä. Kun tätä lueskellessa huomasin, että muu kuin se musta puku tuomitaan kakaramaiseksi. Mun mielestä pukukoodiksi riittää musta tai tumma asu, naisilla ei liian paljastava.
Valtiolliset hautajaiset tai vastaavat sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatemyyjä kirjoitti:
Aikuisella miehellä musta puku on ainoa etiketin mukainen asu hautajaisissa.
Ainoastaan jonkun muumion mielestä, joka ei ole päässyt kotikyläänsä tai Tallinnaa pidemmälle.
Vaikka sinä et pidä etiketistä, niin se ei ole edelleenkään muuttunut.
Miten muuten sinusta naisten pitäisi sitten pukeutua hautajaisiin, kun alaoeukutat kaikkia saamiasi vastauksia? Samanlaiseen pukuun kuin miehet? Samettihousuihin ja villapaitaan?Se on minulle täysin yhdentekevää, miten sinä pukeudut. En katko verisuonia päästäni yhdenkään naisen pukeutumisen takia. Vaikka olisit siinä kulahtaneessa tunikassasi ja legginseissäsi.
Pukeudun vain itseäni varten, en sinun silmääsi miellyttääkseni.
Ei, juhlissa se ei ole koskaan noin. Siellä pukeudutaan juhlakalua varten. Muuten jäädään kotiin. Äitisi ei opettanut edes tätä? Jos naisten pukeutumisella ei muka ole mitään väliä, niin miksi sitten vaahtoat siitä koko ajan?
Vainajako sitä mustaa pukua on vaatinut?
Onko kirkkojen ovilla portsarit, ja mies ilman mustaa pukua ei pääse sisälle? Rakentelet niin naurettavia olkiukkoja, ettei tosikaan. Edelleenkään minua ei kiinnosta, missä kuluneissa räteissä sinä hautajaisissa käyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatemyyjä kirjoitti:
Aikuisella miehellä musta puku on ainoa etiketin mukainen asu hautajaisissa.
Ainoastaan jonkun muumion mielestä, joka ei ole päässyt kotikyläänsä tai Tallinnaa pidemmälle.
Vaikka sinä et pidä etiketistä, niin se ei ole edelleenkään muuttunut.
Miten muuten sinusta naisten pitäisi sitten pukeutua hautajaisiin, kun alaoeukutat kaikkia saamiasi vastauksia? Samanlaiseen pukuun kuin miehet? Samettihousuihin ja villapaitaan?Se on minulle täysin yhdentekevää, miten sinä pukeudut. En katko verisuonia päästäni yhdenkään naisen pukeutumisen takia. Vaikka olisit siinä kulahtaneessa tunikassasi ja legginseissäsi.
Pukeudun vain itseäni varten, en sinun silmääsi miellyttääkseni.
Ei, juhlissa se ei ole koskaan noin. Siellä pukeudutaan juhlakalua varten. Muuten jäädään kotiin. Äitisi ei opettanut edes tätä? Jos naisten pukeutumisella ei muka ole mitään väliä, niin miksi sitten vaahtoat siitä koko ajan?
Hautajaisissa se juhlakalu on kylläkin kuollut, että hän tuskin pahoittaa mieltään mustista farkuista.
Vierailija kirjoitti:
Läsnä ololla kunnioitetaan vainajaa, eikä kirjaimellisella pukeutumisella. Ap:n suunnittelema asu on oikein hyvä. Täällä varmasti nyt kotkottavat jotkut 70- kymppiset ahdasmieliset, viime vuosisadalle jääneet täti-ihmiset, jotka eivät piittaa hautajaisten todellisesta merkityksestä ja menevät itse vain arvostellakseen muiden pukeutumista. Hautajaisissa kunnioitetaan vainajaa, eikä muita vieraita.
Kyllä sitä kunnioitetaan myös sillä. Esim. minä kävin kampaajalla sekä ostin hanskat ja hatun hautajaisia varten, sillä tiesin, että isomummon mielestä ne kuuluvat sopivaan hautajaispukeutumiseen.
Jos olis sukupuolet toisinpäin, ni edellytettäis toki et poikaystävä maksaa tyttöystävän asun kun moista vaatii. Eikä taatusti mitään vitsailua lähisuhdeväkivallasta tyyliin "jos et tee niin kuin poikkis vaatii, ni varaudu omiin hautajaisiin, heh heh!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se.
Naisten on helppoa tempaista se kauhtunut 10 euron tunika niskaansa jota käyttävät arkenakin.
Mutta miesten pitää sitten pukeutua juuri niin kuin naiset päähänpinttymiensä kanssa jaksavat ulista
Kyllä moni nainenkin vuokraa puvun. Tai ostaa jakkupuvun tms. Itse teetin puvun hautajaisia varten. Tuli sopiva ja hyvin istuva. Miksi sinä koko ajan arvostelet naisten pukeutumista ja vihjailet, että he pääsevät pukeutumisessa helpommalla? Ja annat ymmärtää, että hautajaisetiketti on naisten keksimä.
Teetäpä pukusi vaikka hylkeiden esinahasta. Se ei kuitenkaan oikeuta sinua vaatimaan keneltäkään yhtään mitään. Totuus on se, että naisten rätit maksavat muutamia euroja, miesten kunnolliset puvut satoja euroja. Jos ei halua pukeutua muoviin ja maksaa siitäkin vähintään 200 euroa.
Ettei vaan Marjatta-täti pahastu. Arvaa kiinnostaako pahastuuko Marjatta?
Mä en laittaisi valkoista kauluspaitaa. Se loistaa todella häiritsevästi siellä tummien pukujen joukossa. Jos mitään mahdollisuutta hankkia/lainata edes sitä puvuntakkia ei ole, niin sitten musta kauluspaita ja musta kravatti. (Kannattaa myös muistaa, että valkoinen kauluspaita ja mustat housut on tarjoilijan asu eli jos laitat nuo, älä ihmettele, jos sultä pyydetään santsikuppia). Sinänsä olen kyllä sitä mieltä, että jokaisella miehellä tulisi olla sopivan kokoinen musta puku kaapissa, aina. Ihan niin kuin naisten vaatevarastoon kuuluu hillitty pikkumusta. Näillä pärjää halutessaan käytännössä kaikki tilaisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen mies menee hautajaisiin puvussa.
Erityisesti kantajien tulee pukeutua oikein.
Mun suvussa kaikki rippikoulun käyneet (tai sen ikäiset) ovat tämän osanneet.
Ja suurin osa suvusta aivan tavallisia duunareita.Mut eihän tää aloitus toki todelliseen tilanteeseen liitykään. 🙃
Entäs jos itse haudattava esitti toiveen (lue: vaatimus), että ei pukua missään nimessä hänen hautajaisiin? Sedälläni oli hoitamaton sairaus, joten toive ei ollut mikään nuoruudessa esitetty toive, vaan sanoi tämän kaikille hautajaisiin kutsutuille vieraille. Tilaisuudessa ainoastaan oma mies oli sysimustassa puvussa, vaikka setä hällekin monet kerrat sanoi, että tule tavallisissa vaatteissa. Ei uskaltanut jättää pukua pois sukulaisten pelossa, mikä minun mielestäni oli vähän väärin, koska toive nimenomaan oli, että ei pukua.
Että joskus näinkin päin.
Vierailija kirjoitti:
Ap on henkinen 12-vuotias. Aikuinen mies ei mene paitasillaan hautajaisiin.
Tai Converseilla. :D
Minua naurattanut tämän ketjun ääripäiden ehdottomuus. Olen itse transmies, menossa ensimmäisen serkkuni häihin (ko. serkku oli ensimmäinen lähiperheen ulkopuolelta oleva sukulainen jolle kerroin), ja sen sijaan että menisin mekossa niin kuin kaikkiin muihin sukulaisten häihin tähän mennessä, säästin puoli vuotta (väliaikainen sairaseläke alaselän nikamavaivojen vuoksi) että sain ostettua oikean miesten puvun, ensimmäiset sukujuhlat joissa uskallan olla ihan omana itsenäni. Samaa pukua voin sitten käyttää kaikissa tulevissa sukujuhlissa, kun miehille aina sopii musta puku ja valkoinen kauluspaita. Helpottaa kun ei tarvi olla kuin yksi juhlavaatekerta!
Haluatko näyttää taksikuskilta hautajaisissa?
Mikä mies se sellainen on, joka ei pukua omista!
Osoita se kohta, jossa olen puolustellut haudalle kuseskelua. Sellaista et tule löytämään, joten älä nolaa itseäsi enempää.