Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
18261/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ostan lisää jos kurssit tippuvat.

18382.

Vierailija
18262/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7Jos Suomi alkaa nyt tilaamaan hengityssuojaimia, voin kertoa, ettei niitä v.tun tunarit enää saa, kun ovat kaikkialta loppu. Voi jumalauta!

Mistähän niitä tilataan, jos tukuistakin on nyt loppu? Suomessa ollaan noin kuukausi myöhässä, maskit ehtivät mennä Kiinaan. Mutta jonkun on vastattava että suomalaisten terveys ei olisi uhattuna, jonkun tahon on hankittava maskeja Suomeen kansalaisten saataville, pian.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006397215.html

Nyt sotketaan terveydenhoidon ammattilaisten käyttämät maskit jokapojan maaleihin. Ei valtion tehtävä ole hankkia kasvosuojuksia muille kuin ammattilaisille, jotka hoitavat infektiopotilaita.

Tavalliset maskit eivät suojaa tartunnalta. Taudinkantajan sen sijaan kannattaa sitä käyttää.

Jos tauti leviää ensisijaisesti pisaratartuntana, niin olettaisin että maskista on apua pisaroiden pysäyttämiseen, jos joku altistunut torvelo pärskii päin? Ja kyllähän jo kasvokkain puhuessakin saattaa ainakin joillakin jotain roiskua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18263/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta varautumisesta tuli mieleen, että ostan aina kerralla muutaman kuukauden wc-paperit. Säkin jossa muistaakseni on 5×12 rullaa.. En jaksa joka viikko ostaa muutamaa rullaa. Juuri pari viikkoa sitten uusi satsi ostettuna. Sama kuiva-aineiden kanssa. Esim. makaroneja, hiutaleita ja riisiä on aina n. 1kg kaapissa niin ei tarvitse joka viikko ostaa. Nyt voi tarvittaessa ylläpitää, eli ostaakin aina kun käyttää jotakin. Jauhojakin on aina yksi avaamaton pussi kutakin lajia. Olen kantapään kautta oppinut ylläpitämään koska olen yh.

Voisiko joku selittää mulle mikä tää vessapaperijuttu on??? Voiko sitä syödä vai onko sille jokin muu elintärkeä käyttötarkoitus kuin hanurin pyyhintä?

Itse laittaisin vessapaperirahatkin hyvin säilyviin elintarvikkeisiin ja suojaimiin. Pesee pyllyn vedellä jos paperi loppuu.

Vierailija
18264/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurkkasin äsken sijoitussalkkuani ja arvatkaa mitä, sen tilalla ei ole mitään merkitystä, kun täytyy suojautua covid-19:ltä! En aio myydä mitään, vaikka kuinka kurssit laskisivat!

ei tietenkään kannata myydä vaan ostaa lisää.

Vierailija
18265/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa 58 uutta tartuntaa tekisteröity tänään.

Vierailija
18266/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurkkasin äsken sijoitussalkkuani ja arvatkaa mitä, sen tilalla ei ole mitään merkitystä, kun täytyy suojautua covid-19:ltä! En aio myydä mitään, vaikka kuinka kurssit laskisivat!

Minä myin kaikki omani 2-3 viikkoa sitten kun asia oli jo selvä... viimeiset viikot on täytetty pakastinta ja kuivaruokakaappeja. Maskit ostettu ja käsidesit ym.

Nyt katson enää Netflixiä, kuntoilen kotona ja relaan... mitään enempää ei voi tehdä joten miksi panikoida.

Kun lama on jonkin aikaa jyllännyt, alan tutkia tarkemmin taas osakekursseja ja alkaa treidata uudestaan.

Nyt ei selkeästi ole sen aika vaan ansaitun loman :)

Vierailija
18267/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Kuolleiden määrän päivittäinen kasvu kiihtynyt aika lailla.

Vierailija
18268/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää päivää. Jos Italiassa kuolisi 4 valmiiksi sairasta vanhusta kausi-influenssaan niin mitäpä siihen sanoisitte? Niinpä.

Vierailija
18269/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta varautumisesta tuli mieleen, että ostan aina kerralla muutaman kuukauden wc-paperit. Säkin jossa muistaakseni on 5×12 rullaa.. En jaksa joka viikko ostaa muutamaa rullaa. Juuri pari viikkoa sitten uusi satsi ostettuna. Sama kuiva-aineiden kanssa. Esim. makaroneja, hiutaleita ja riisiä on aina n. 1kg kaapissa niin ei tarvitse joka viikko ostaa. Nyt voi tarvittaessa ylläpitää, eli ostaakin aina kun käyttää jotakin. Jauhojakin on aina yksi avaamaton pussi kutakin lajia. Olen kantapään kautta oppinut ylläpitämään koska olen yh.

Monet mainostaa vessapaperin tärkeyttä. Nykyään on olemassa alapääsuihkut.

Ei tuu vettä kun karanteenit on tarpeeksi pitkään jatkuneet.

Kiinalaiset myös niistää vessapaperiin. Flunssassa sitä kuluu.

Lähetään siitä että vettä tulee. Ei nyr oo sentään sotatila. Nenäliinoja pitää olla ja helposti saatavilla. Mullakin aivastukset kovaäänisiä vaikka oon nainen. 😂 äkkiä nenäliina esiin ja aivastaa siihen. Kotona pärskin estottomasti koska asun yksin.

Vierailija
18270/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tilastoja. 2625 kuollutta. Virusta löytynyt 35:stä maasta.

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-toll/

Vierailija
18271/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan pössi ole nyt vapaaehtoisesti matkustamassa Italiaan?

Sehän se on, että niitä pässejä on.

Oman lapsen kaveri on tänä iltana lähdössä - lento Milanoon (ja siitä Itävaltaan laskettelemaan).

Varmasti ottaa päähän jos matka peruuntuu ja ei saa kaikki rahojansa takaisin, mutta miten ääliö sitä pitää olla, että lähtee vielä suoraan kriisipesäkkeeseen??? - eikä taida edes päästä Itävaltaan asti kun ainakin jonkun tiedon mukaan siellä on tiet suljettu.

Kivaa lomaa heille siellä Lombardiassa...

Lisäpisteet typeryydestä siinä tapauksessa, että tilanne huononee edelleen ja pääsevät "lomailemaan" kuukausitolkulla kiitos paikallisten karanteenien.

Vierailija
18272/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys!!!!

Onko liikkeellä sellaista (normi-) influenssaa/flunssaa joka alkaa pelkällä yskällä? (Tämä ei ole vitsi) lapsella alkoi 3pvää sitten yskä, ei tukkoista nenää, ei räkäisyyttä, pelkkä yskä. Illalla nosti kuumeen ja nyt ollut 38-39* kuumeessa sen kolmisen päivää. Edelleen ei nuhaa. Itsellä alkoi yskä eilen, ja nyt alkaa nostella lämpöä. Itsellänikään ei ole nuhaa, ainoastaan henkitorvessa inhottava tunne ja yskä.

Viime vkolla olin hetkellisesti tekemisissä henkilön kanssa, joka vielä toipilaana tuli toimittamaan erästä asiaa kanssani. Hän kertoi olleensa viimeiset pari vkoa todella huonossa kunnossa, kova kuume ja tauti alkanut nimenomaan pelkällä kuuumeella, ei nuhaa. Hän ollut kokoustamassa ennen sairastumista kiinalaisten yhteistyökumppaneiden kanssa. Oli käynyt lääkärissä jossa sanottu että koronaa ei testata, vaikka oli pyytänyt, ja kotiin toipumaan.

Itseäni mietityttää kovasti, jyllääkö tämä korona todellisuudessa jo Suomessakin, mutta virallisesti ei, ihan vaan koska ei testata?!? En tiedä. Mutta koskaan ei ole ollut flunssaa, jossa ainoastaan yskä. Yleensä yskä tulee jälkitautina räkätaudin jälkeen. Enkä nyt ole panikoimassa mitään tai kuskaamassa lasta tai itseäni mihinkään tutkimuksiin ellei mene olo todella huonoksi, lähinnä vain mietin että onko tällaista flunssaa muualla liikkeellä?

Missä päin? Esim Pirkanmaalla kouluissa kävi kiinalaisia koululaisia noin viikkoa sitten. Osa Wuhanin läheltä. Oli sekin sattuma näin kun korona alkoi just levitä.

Itse olin työterveydessä, jossa aasialainen yski kuivaa yskää ilman niistelyä. Kävi vain hoitajalla, siinä kättelevät.

Noin 4 viikkoa sitten.

Jees, PK- seudulla on lapannut tiuhaan kiinalaisia kouluissa ja parhaillaan puuhaillaan leirikouluja mm Italiaan ja muuallekin.  Prkl tätä touhua!

Vierailija
18273/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö terveysasemalle jos ei ole ihan pakko. Satoja sairaita ihmisiä liikkuu joka päivä. Henkilökunta ei käytä suojaimia. Jos menee tarkastuttamaan vaikka lapsen korvat niin sitten saakin pahemman pöpön kotiin sieltä. Katsoin jotain palstaa jossa ihmeteltiin ihottumaa ja kaikki sanoi että mene lääkäriin. Itse kokeilisin kaiken mahdollisen kotona ennen kuin menisin tuollaiseen virushautomoon! Hoitaja sanoi joskus että korvatulehduksista 2/3 paranee ajan ja kipulääkkeen kanssa ja voi seurata vointia jos ei ole korkea kuume tai muuten yleistila huono. Olkaa varovaisia!

Vierailija
18274/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutonta luettavaa WHO:n/asiantuntijoiden raportista. 40-70% maailman väestöstä saa tämän vuoden aikana tartunnan viruksesta, jonka käyttäytymistä emme tunne ja joka tekee pahaa jälkeä keuhkoille.

Vierailija
18275/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilo pastaa ja 5x12 rullaa wc.paperia?

Hmmm...

No, kukin tavallaan.

Vierailija
18276/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iraninissa kaaos päällä. Siellä corona tappaa tehokkaasti. Lentoja Iraniin lopetetaan monessa maassa.

Vierailija
18277/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päivää, mutta kun influenssalle on jo jonkun verran vastustuskykyä, koska tauti ei ole ihmiskunnalle uusi, niin kaikki eivät edes sairastu joka vuosi tai edes joka kymmenes vuosi. Covid-19 oletetaan sairastavan ekan vuoden aikana jopa 60% maapallon väestöstä, jolloin kuolleisuusluvutkin ovat sairastuneiden suuren määrän vuoksi suurempia. Nyt on vasta nähty  jäävuorenhuippu. Influenssa yleensä hiipuu kesäksi, mutta Covid-19 voi jyllätä kauemmin. Tiedetä ei.

Vierailija
18278/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te varautujat. Vaikka korona leviäisi kuinka, ei se lakkauta Suomesta sähköjä ja vettä! Ne varautumisohjeet ovat lähinnä sotatilaa varten, eli jos Suomeen kohdistuisi joku aggressio ala Ilkka Remeksen loistava kirja Jäätyvä helvetti.

Lähin nyt kannattaa varautua helpolla ruualla, jotta voi sairastaa ikäänkuin kovan influenssan kotona. Ettei tarvitse lähteä 39 asteen kuumeessa ulos kauppaan tartuttamaan.muota ja kun ei edes voinnin puolesta jaksaisikaan. Eli ns flunssaruokaa, vaikka suklaata tai helppoa valmisruokaa, puuroa. Kuumaa mehua. Särkylääkkeitä.

Yleisesti kannattaisi ohjeistaa työpaikkoja niin, että jos joku sairastuu - itse tai perheenjäsen, että voi puhelinpalaverin perusteella jäädä joko etätöihin tai sairastamaan kotiin, ettei tarvitse lähteä töihin tai työterveyteen ja julkisiin liikennevälineihin tartuttamaan lisää ihmisiä.

Vierailija
18279/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia tartuntoja löytyi Kuwaitista, Bahrainista ja Afganistanista

Vierailija
18280/176779 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää päivää. Jos Italiassa kuolisi 4 valmiiksi sairasta vanhusta kausi-influenssaan niin mitäpä siihen sanoisitte? Niinpä.

Kiina: "Koronavirus on Kiinan suurin terveyshätätila"

Etelä-Korea: Korkein hälytystaso

Italia: "Tämä on yksinkertaisesti pahin ongelma, joka meitä on kohdannut" 10 kaupunkia ja 50 000 ihmistä karanteenissa.

Suomi: Vähäks te ootte tyhmiä... öhhöhö... niinku kausi-influenssa ja sairaat vanhukset... öhhöhö...  öhhöhö...

Ketju on lukittu.