Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
15181/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Shincheonji Church of Jesus in Daegu, attended by the 31st case (a possible "super spreader"), has been shut down after about 10 members tested positive for the virus. About 1,000 members attended worship at the church.

mitä toi toi tarkoittaa yllä?

31. Tapaus (mahdollinen supertartuttaja) osallistui tuon Jeesuksenkirkon jumalanpalvelukseen , yhdessä n tuhannen muun kanssa, joista ainakin 10 on testattu positiiviseksi viruksen suhteen.

Vierailija
15182/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni ihminen on jäänyt auton alle tämänkin ketjun kirjoittamisen aikana? Eikö pelota?

Nyt kun sanoit niin...

Ei pelota auton alle jääminen. Olen ollut kolarissa ja myös keuhkokuumeessa. Pelkään enemmän koronaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15183/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsella 5v alkoi yskä 4.2., pientä lämpöilyä 37.6c ja nuhaa, aivastelua.. flunssaoireita. Alkoi jo paranemaan 10.2.. mutta oireet palasivat 14.2. Nyt ollut kova limainen yskä, nuha ja pientä lämpöä.

Minulla itselläni lähinnä tukkoinen nenä, ei yskää. Tauti ei mene lapsella pois millään! Yskä kovaa

Vierailija
15184/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

South China Morning Post

https://www.scmp.com/news/asia

Hyvä paikka seurata viimeisimpiä uutisia.

Vierailija
15185/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ulkomailla ja minulla on työ jossa olen isoissa tapahtumissa ja lähietäisyydellä ja kosketuksissakin ihmisten kanssa. Menen niihin töihin jos haluan ja nyt olen kieltäytynyt kahden viikon ajan mutta onko liioiteltua teidän mielestä... Ajattelin jos seuraavat kaksi viikkoa olisi ratkaisevia vielä jos niitä tartuntoja on pinnan alla kytemässä.

Jos terveys on sulle tärkeä arvo, niin kannattaa sitten jatkaa samaan malliin, ettei harmita myöhemmin. Ymmärrän hyvin, itsekin pyrin välttämään tartunnan saamista niin pitkälle kun pystyn. Lopulta se kyllä voi olla pienestäkin sattumasta kiinni. Oon jo valmistautunut siihen ajatukseen että joku kyllä tuo talvilomatuliaiset Aasiasta seuraavien viikkojen aikana ja Suomessakin lähtee leviämään.

Vierailija
15186/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ulkomailla ja minulla on työ jossa olen isoissa tapahtumissa ja lähietäisyydellä ja kosketuksissakin ihmisten kanssa. Menen niihin töihin jos haluan ja nyt olen kieltäytynyt kahden viikon ajan mutta onko liioiteltua teidän mielestä... Ajattelin jos seuraavat kaksi viikkoa olisi ratkaisevia vielä jos niitä tartuntoja on pinnan alla kytemässä.

Vielä lisäisin että tässä kaupungissa oli eilen yksi epäily tartunnasta kun Kiinasta palannut opiskelija oli sairastunut mutta testattiin negatiiviseksi. Minä en edes niihin testeihin luota jos kerran testattu. Tuntuu että liioittelen tässä mutta en ole varma..

Vierailija
15187/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku kertoa millainen hengitys suojain oikeasti suojaa tarpeeksi tältä, tai muilta, viruksilta. Täytyisi matkustaa Intiaan ja minulla on myös perussairaus joten haluaisin suojautua mahdollisimman hyvin. Toki jos tilanne tästä pahenee niin perun reissun mutta mietin vaan mahdollisuuksia. 

Vierailija
15188/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Shincheonji Church of Jesus in Daegu, attended by the 31st case (a possible "super spreader"), has been shut down after about 10 members tested positive for the virus. About 1,000 members attended worship at the church.

mitä toi toi tarkoittaa yllä?

Se tarkoittaa sitä että Jumala ei suojaa häneen uskovia koronavirustartunnalta edes siinä tapauksessa että nämä käyvät kirkossa jumalanpalveluksissa.

Vierailija
15189/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA Today on nyt nostanut esiin kiinalaisten väitteen siitä, että tartunnan voisi saada toisenkin kerran, ts. immuniteettia ei kaikilla syntyisi. Asiaa täytyy kuitenkin tutkia lisää, joten ko. väitettä ei ole vahvistettu vielä missään.

https://eu.usatoday.com/story/news/nation/2020/02/19/coronavirus-after-…

Vierailija
15190/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tiedettä siitä että toinen kerta voi olla pahempi. Näin on monien virusten kohdalla, tutkitusti myös koronavirusten. Tämä voisi selittää ne äkkikuolemat kaduille, joista on kuvia ja videoita.

Hälyttävää oikeasti. Nyt olisi todellakin korkea aika saada asiaan vakavasti suhtautuvia asiantuntijoita telkkariin. Jotka eivät vähättele.

Eli jos nuori tai nuorehko sairastuu koronaan toisen kerran, niin silloin kuolleisuus heidän keskuudessaan lisääntyy valtavasti? Syynä se, että nuoren elimistö tuottaa kohtuuttoman suuren puolustusreaktion toisella kerralla.

Tämähän sitten vääristää valtavasti kuolleisuustilastoja. Nimittäin näitä toiseen kertaan sairastuneita on vielä erittäin vähän. Kun aikaa kuluu, ehkä nuorten ja lasten kuolleisuus nouseekin suurimmaksi juuri tämän toiseen kertaan sairastumisen takia. Eli sitten toisella kierroksella alkaakin kuolla paljon pikkulapsia.

Erittäin huolestuttavaa!

Vierailija
15191/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku kertoa millainen hengitys suojain oikeasti suojaa tarpeeksi tältä, tai muilta, viruksilta. Täytyisi matkustaa Intiaan ja minulla on myös perussairaus joten haluaisin suojautua mahdollisimman hyvin. Toki jos tilanne tästä pahenee niin perun reissun mutta mietin vaan mahdollisuuksia. 

FFP3

Vierailija
15192/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi kuivalla yskällä tauti sunnuntaina. Maanantaista lähtien ollut kuumeilua ja nenä vuotanut hullun lailla,ja aivastelua. Yskää edelleen. Sängyssä olen. Olen liikkunut Helsingin keskustassa, mm. käyttänyt yleisiä vessoja siellä. Joten ei ole mahdotonta että olisi korona.

Oukkei, mulla on sitten ollut korona jo kahdesti tänä vuonna! Ei se sitten niin paha juttu ollutkaan. Koronassa ei tosin ole nuhaa mutta helpostihan se pikku hysteriassa unohtuu. Ja onhan sekin voitu valehdella ja pimittää. Ehkä siinä ON nuhaa mutta EI kuumetta ja yskää, kun eihän tässä mihinkään voi uskoa. Niin on lähtenyt laukalle!!

Itseasiassa koronasta on nuhaa! Se on selitetty ihan oirelistassa.

Vierailija
15193/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi kuivalla yskällä tauti sunnuntaina. Maanantaista lähtien ollut kuumeilua ja nenä vuotanut hullun lailla,ja aivastelua. Yskää edelleen. Sängyssä olen. Olen liikkunut Helsingin keskustassa, mm. käyttänyt yleisiä vessoja siellä. Joten ei ole mahdotonta että olisi korona.

Oukkei, mulla on sitten ollut korona jo kahdesti tänä vuonna! Ei se sitten niin paha juttu ollutkaan. Koronassa ei tosin ole nuhaa mutta helpostihan se pikku hysteriassa unohtuu. Ja onhan sekin voitu valehdella ja pimittää. Ehkä siinä ON nuhaa mutta EI kuumetta ja yskää, kun eihän tässä mihinkään voi uskoa. Niin on lähtenyt laukalle!!

Itseasiassa koronasta on nuhaa! Se on selitetty ihan oirelistassa.

Tutkimuksissa myös hyvin harvalla oli nuhaa. Ei ole siis mikään yleinen oire.

Vierailija
15194/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FFP3, mutta heikoin lenkki on suojaimen asettelu kasvoille ja sen poistaminen kasvoilta oikeaoppisesti eli kannattaa Googlaa ohjeet.

Vierailija
15195/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä meilläpäin on koulussa ja aikuisilla tuttavilla (työpaikoillaan) sairastumisia, jotka alkavat suoraan yskällä ja kuumeella (joillakin päänsärky) ja kestävät viikkotolkulla nämä oireet vaihdellen. Kuulostaako tutulta? Onko tilanne edelleen se, että KETÄÄN ei testata ("vain" oireiden perusteella) tässä maassa?

Meidän perheessä on samanlaista oireilua.

On kestänyt jo ainakin 4 viikkoa.

Olemme olleet kontaktissa kiinalaisten turistien kanssa ennen oireiden alkamista. Useita tunteja matkustettiin samalla junalla.

Oireet ja niiden kesto hieman herättävät epäilyjä vaikka THL:n mukaan meillä ei voi olla koronavirustartuntaa. Eihän sitä nyt pelkkien oireiden perusteella testata.

Altistustakaan ei ole voinut tapahtua jos kenelläkään niistä kiinalaisista ei ole testattua koronavirustartuntaa.

Kuulostaa tavalliselle viattomalle yskälle ja flunssalle tuo, korona kulkee eri tavalla. Ensin siinä on viikon sairastaminen ja toisella viikolla olo helpottaa ja kolmantena viikkona 80% sairastuneista paranee ja loppujen 20% vointi romahtaa, jolloin tarvii lisähappea ja sairaalahoitoa.

Itse en lähtisi lääkäriin tai terveyskeskukseen ennen kuin olisi ihan pakko. Koska jos sinulla ei ole koronaa, niin turhaan menet lääkäriin altistamaan itseäsi sille. Kiinassa 40% sairastuneista ovat saaneet koronan sairaalasta/lääkäristä. Ihan rauhassa siis kotona ellei tule oikeasti hengitysvaikeuksia.

Nyt on liikkeellä rs-virusta ja hinkuyskää ja lisänä aivan tavallisia pikkuköhiä ja flunssia joita kiertää joka ikinen talvi.

D vitamiinia siis kaikille! Siksi pöpöt kiertää talvella kun on auringon valo vähissä.

Vierailija
15196/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kerralla pettää tosiaan suoraan sisäelimet:

https://twitter.com/i/status/1230424954799153153

Olen tästä Sanna Marinilta kysellyt "EIKÖ SINUA HÄVETÄ" ja myös Krista Kiurulta mutta he (taas) tänään keskustelevat A-studiossa mieluummin vanhustenhoidosta (joka kohta on pienempi ongelma koronan myötä).

Vierailija
15197/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni ihminen on jäänyt auton alle tämänkin ketjun kirjoittamisen aikana? Eikö pelota?

Maailmassa kuolee liikenneonnettomuuksissa joka päivä n. 4000 ihmistä, eli kaksi kertaa enemmän kuin coronaan on tähän mennessä kuollut. Mutta auton alle jäämisen pelkoa lievittää kuitenkin se että liikenneonnettomuuksissa kuolleiden määrä on joka päivä vakio 4000. Se ei ole tänään 4000, viikon päästä 8000, kuukauden päästä 120 000 jne. Ei tarvitse pelätä että jonain vuonna 100 miljoonaa ihmistä enemmän jäisi  auton alle kuin normaalisti.

Vierailija
15198/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tiedettä siitä että toinen kerta voi olla pahempi. Näin on monien virusten kohdalla, tutkitusti myös koronavirusten. Tämä voisi selittää ne äkkikuolemat kaduille, joista on kuvia ja videoita.

Hälyttävää oikeasti. Nyt olisi todellakin korkea aika saada asiaan vakavasti suhtautuvia asiantuntijoita telkkariin. Jotka eivät vähättele.

Eli jos nuori tai nuorehko sairastuu koronaan toisen kerran, niin silloin kuolleisuus heidän keskuudessaan lisääntyy valtavasti? Syynä se, että nuoren elimistö tuottaa kohtuuttoman suuren puolustusreaktion toisella kerralla.

Tämähän sitten vääristää valtavasti kuolleisuustilastoja. Nimittäin näitä toiseen kertaan sairastuneita on vielä erittäin vähän. Kun aikaa kuluu, ehkä nuorten ja lasten kuolleisuus nouseekin suurimmaksi juuri tämän toiseen kertaan sairastumisen takia. Eli sitten toisella kierroksella alkaakin kuolla paljon pikkulapsia.

Erittäin huolestuttavaa!

Tuo on niitä valevideoita.

Vierailija
15199/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun ei osaa katsoa tulevaisuuteen, voi vain lukea mitä muissa maissa on tapahtunut ja sen perusteella yrittää arvioida tapahtumien etenemistä.

Tästä päivästä, torstaista 20.2.2020 vielä kaksi viikkoa, eli noin 5.3.2020, niin eiköhän Suomessakin tuolloin jo uutisoida useista Suomessa ilmenneistä  koronavirus tartunnoista. 

Tarkat päivämäärät ovat vaikeita saada osumaan oikean aikaan tulevien tapahtumien kanssa, mutta viimeistään kuukauden kuluttua tästä päivästä,  useimmalla niistä, jotká ovat toivoneet ja odottaneet että koronavirus epidemia, ei koskettaisi Suomea, on paljon uutta ajateltavaa.

Ensimmäisistä koronavirukseen kuolleista voidaan puhua ehkä jo huhtikuussa tai toukokuussa. Ehkä silloin ensimmäiset parantuneet ovat saaneet uuden koronavirus tartunnan.

Sitä pidän varmana, että tilanne Kiinassa on paljon huonompi, kuin mitä he itse kertovat. 

Sairastuneiden ja kuolleiden määrät Kiinassa ovat aivan liian vähäisiä, siihen nähden miten helposti ja nopeasti koronavirus leviää.

Vierailija
15200/176779 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräkuormaajan alle Posiolla ja nokkakolarissa vammautui kaksi Savukoskella.

Ketju on lukittu.