Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
140121/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä teille, joilla on oma perhe. Itse ole lapseton ja puolisoton aikuinen ja minun perheeni on lapsuuden perheeni toisella puolella Suomea. Mikäli joudun viettämään joulun yksin pienessä asunnossani, niin kyllä: joulu on pilalla. 

Sama juttu, mutta itsellä ei ole joulu pilalla, se on vain erilainen. Vaatii sopeutumiskykyä ja ajattelun muutosta. Tee tästä erilaisesta joulusta pienillä asioilla tarpeeksi hyvä joulu!

Joulussa ole mitään ihmeellistä tänä päivänä, kulutusjuhla ja vähän pidempi vapaa. Hengellinen puoli on siitä poistunut ajat sitten. Itselle se aiheuttaa vaan stressiä, jota ollaan lähdetty karkuun Espanjaan yleensä. Paljon mukavampaa viettää Joulua rannalla auringossa grillin kanssa kun neljän seinän sisällä pimeässä.

Vierailija
140122/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tai juhannus, ei sitä mieti, jos perheenjäsen on eristyksessä sairaalassa.

Tsekin koulut menivät etäopetukseen ja tartunnat lähtivät laskuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
140123/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota kohkaamista koronajoulusta. Onko joulu todellakin pilalla jos joutuu olemaan pari päivää vain oman perheen kesken? Tätä valitusta kuuluu nyt vähän joka maasta, sekä myös kapinahenkeä että ”Me ainakin ollaan isolla remmillä”.

Ehkä minä ja perheeni olemme jotenkin syrjäytyneitä, kun emme koe kyläilyvapaata joulua millään tavalla ongelmaksi.

Hyvä teille, joilla on "oma perhe". Itse ole lapseton ja puolisoton aikuinen ja minun perheeni on lapsuuden perheeni toisella puolella Suomea. Mikäli joudun viettämään joulun yksin pienessä asunnossani, niin kyllä: joulu on pilalla. 

Rankkaa olisi myös olla se, joka tahattomasti tartuttaa vanhukseen koronan joka sitten koituu hänelle jopa kuolemaksi. Jokainen tekee ja ottaa riskejä arvomaailmansa mukaan tietysti.

En tietenkään ole menossa lapsuudenkotiini jouluksi mikäli tilanne huononee ja en pysty ennen joulunviettoon lähtemistä olemaan 10 päivää eristyksenkaltaisissa oloissa. Jos näin käy niin ei se mulle kuitenkaan ole pieni juttu vaan iskee tosi pahasti muutenkin tän vuoden ansiosta tiukilla olevaan mielenterveyteen. Olisin kovasti toivonut että pk-seutu olisi reagoinut tilanteeseen aiemmin ja kovemmin niin joulu olisi voinut jollain tasolla edes olla pelastettu ja olisin nähnyt perhettäni ekan kerran sitten kesän jälkeen.

Vierailija
140124/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota kohkaamista koronajoulusta. Onko joulu todellakin pilalla jos joutuu olemaan pari päivää vain oman perheen kesken? Tätä valitusta kuuluu nyt vähän joka maasta, sekä myös kapinahenkeä että ”Me ainakin ollaan isolla remmillä”.

Ehkä minä ja perheeni olemme jotenkin syrjäytyneitä, kun emme koe kyläilyvapaata joulua millään tavalla ongelmaksi.

Hyvä teille, joilla on "oma perhe". Itse ole lapseton ja puolisoton aikuinen ja minun perheeni on lapsuuden perheeni toisella puolella Suomea. Mikäli joudun viettämään joulun yksin pienessä asunnossani, niin kyllä: joulu on pilalla. 

No kiva sulle. Et ilmeisesti ole joutunut viettämään joulua katsoen läheisen kuolevan.

Se on tilanne jossa ihan oikeasti menee joulu pilalle.

Itse jouduin lapsena katsomaan kun isäni kuoli kesken joulunvieton täysin yllättäen. Siinä meni joulu pilalle, ja vielä monta seuraavaakin joulua.

Miltä luulet joulusi ensi vuonna tuntuvan, tai sitä seuraavana, jos tämän vuoden joulunviettosi aiheuttaa yhdenkin läheisen kuoleman?

Oletko niitä ihmisiä, jotka ajattelevat että ei haittaa, olis se kuollut joskus muutenkin, tärkeintä että minä pääsen kokoontumaan ja mulla on kivaa? Ennen tätä korona-aikaa en edes tiennyt että sellaisia ihmisiä on olemassa joita läheisen kuolema ei kosketa.

Muilla ihmisillä etenkin juhlapyhiin liittyvät läheisten kuolemat seuraavat mukana useita vuosia, jopa vuosikymmeniä. Olen menettänyt muitakin läheisiä ihmisiä, mutta vaikeinta on vieläkin jouluun liittyvät ikävät muistot. Se tilanne vaan tulee mieleen pienistä asioista. Joulukuusen valosta, glögin tuoksusta, lahjan käänteestä tai joulutortusta pöydällä.

Monella muulta läheisiään juhlapyhien aikaan menettäneiltä olen kuullut samanlaisia kokemuksia.

Vierailija
140125/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomassa oli viime viikon lopulla hetken aikaa, ennenkuin jouduttiin poistamaan todennäköisesti se "postinumeroittain tartunnat" en kerennyt omaa katsomaan!

Vierailija
140126/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltasanomassa oli viime viikon lopulla hetken aikaa, ennenkuin jouduttiin poistamaan todennäköisesti se "postinumeroittain tartunnat" en kerennyt omaa katsomaan!

Helsingin kaupungin sivuilta löytyy...

Vierailija
140127/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta.

Hyvin meillä suomessa on asiat.

Viranomaiset puuttuvat taudin leviämiseen ja uusia rajoitteita, rajuja, tehdään nyt leviämisvaiheessa oleviin paikkoihin.

Hyvä myös, että toimet ovat nyt Alueellisia ja valmiuslain käyttöön otosta keskustellaan etukäteen eduskunnassa, että jos lakia tarvitaan, niin se voidaan pikaisesti ottaa käyttöön, kun siitä ollaan etukäteen keskusteltu.

Hienoa olla suomalainen.

En nyt haluaisi asua missään muualla kuin suomessa.

🇫🇮🇫🇮🇫🇮

Vierailija
140128/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä meidän päättäjillä heräsi huoli siitä että korona tukahtuu ihan kokonaan. He kuitenkin toimivat ripeästi, estivät tukahtumisen asianmukaisesti kohdennetuilla toimilla. Syksyllä koulujen avauduttua loman jälkeen korona sitten lähti leviämään nuorten joukossa tehokkaasti. Sehän meni hienosti, juuri nuorten keskuudessa korona pitikin saada leviämään.

Nyt ollaan sitten tässä. Joulu on pilalla monessa perheessä, ja päättäjät läksyttävät ihmisiä siitä että ovat holtittomalla käytöksellään päästäneet koronan leviämään. Hyi hyi kansalle joka ei osaa pitää turvavälejä. Ulkonaliikkumiskiellon saatte jos tartuntojen määrä tästä vielä kasvaa.

Ja kyllähän se kasvaa kun koulut pidetään lähiopetuksessa.

Kiitos päättäjille ja päättäjiä neuvoneille asiantuntijoille.

Vierailija
140129/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun "pilalle meneminen" on ihan asennekysymys.

Tämän vuoden joulu voi olla elämäsi paras joulu, jos teet siitä sellaisen. Niillä rajaehdoilla, joita nyt on.

On opittava näkemään syvemmin asioita.

🌲🌲🌲

Vierailija
140130/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten astronautti pärjää?

Hyvin. Se vaatii vain luonteenlujuutta.

Sitä voi kehittää.

Vierailija
140131/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan sankareita kaikki.

Tässä taistelussa koronaa vastaan.

Jokainen kotona vietetty päivä on plussaa.

Vierailija
140132/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi. Koronavilkun avaintarkistuksia oli toissapäivänä 300+, eilen 800+ ja tänään 1000+.

Asun Helsingissä, enkä liiku muualla kuin lähikaupassa. Nyt ei hyvältä näytä.

Vierailija
140133/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole enää kysymys siitä, mitä joku toinen tekee tai on tekemättä.

Kyse on siitä, mitä jokainen itse tekee tai on tekemättä.

🎄🎄🎄

Vierailija
140134/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oijoi. Koronavilkun avaintarkistuksia oli toissapäivänä 300+, eilen 800+ ja tänään 1000+.

Voimia ja iloa päivääsi,

Samassa veneessä ollaan.

t. toinen hki

Vierailija
140135/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväällä meidän päättäjillä heräsi huoli siitä että korona tukahtuu ihan kokonaan. He kuitenkin toimivat ripeästi, estivät tukahtumisen asianmukaisesti kohdennetuilla toimilla. Syksyllä koulujen avauduttua loman jälkeen korona sitten lähti leviämään nuorten joukossa tehokkaasti. Sehän meni hienosti, juuri nuorten keskuudessa korona pitikin saada leviämään.

Nyt ollaan sitten tässä. Joulu on pilalla monessa perheessä, ja päättäjät läksyttävät ihmisiä siitä että ovat holtittomalla käytöksellään päästäneet koronan leviämään. Hyi hyi kansalle joka ei osaa pitää turvavälejä. Ulkonaliikkumiskiellon saatte jos tartuntojen määrä tästä vielä kasvaa.

Ja kyllähän se kasvaa kun koulut pidetään lähiopetuksessa.

Kiitos päättäjille ja päättäjiä neuvoneille asiantuntijoille.

https://yle.fi/uutiset/3-11318716

"Pitäisi saada sitä väestönosaa sairastumaan, jolle tauti ei ole todennäköisesti vaarallinen", huolehti Asko Järvinen keväällä.

Asko on nyt syksyllä palkittu hyvästä koronaan liittyvästä tiedottamisesta. Samoin toinen laumasuojaviranomainen, Mika Salminen.

Ruotsissa laumasuojaa hakenut Tengele on siirretty syrjään tehtävistään luottamuspulan takia.

Vierailija
140136/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu tai juhannus, ei sitä mieti, jos perheenjäsen on eristyksessä sairaalassa.

Tsekin koulut menivät etäopetukseen ja tartunnat lähtivät laskuun.

Suomessa taas tartunnat tapahtuvat kotona ja perhepiirissä, joten jos jokainen suomalainen pysyisi koulussa, tyäpaikalla, kauppakeskuksissa tai vaikka baareissa, mutta eivät menisi kotiin, saataisiin tartunnat meilläkin laskuun. 

Vierailija
140137/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitusken on erottava heti! myöskin rajat kiinni välittömästi Niininstön erikäskyllä. Kaikki harrastus toimi lopetettava myös urheilu sarjat JÄÄKIEKKO taloissa ilmastointi pois käytöstä, kaupat kiinni ei apteekki ja ruoka sovittujen ehtojen mukaan.

Pääministeriainesta selvästi tämän kirjoittaja!

Vierailija
140138/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kunkin yksilöllinen kokemus tai jopa asennekysymys. Minulla on useita sinkkuja sukulaisissa kuin muutenkin lähipiirissä ja itsekin olen sinkku, mutta seurustelen. Tuleva joulu ei ahdista lainkaan.

Seurustelukymppani ei ehkä pääse viettämään joulua kanssani, yleensä on vietetty joulu yhdessä.

Mutta näen joulussa ja yksin vietetyssä joulussa hyvääkin.

Voi rauhoittua kunnolla, katson televisiosta joulun ohjelmia, saunon, laitan perinteisiä joulun herkkuja ja löhöilen. Paljon jouluvaloja ja tuikkuja, pimeän tullen vien hautausmaalle kynttilät, kävelymatkaa on vain toista kilometriä. Joulumusiikkia, suklaata ja hyvä kirja mukana sänkyyn illan päätteeksi. Se on siinä. Joulu.

Vierailija
140139/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja enemmän tulee kokoajan osumia. Yhdellä tarkistuskerralla oli jo kaksikin osumaa.

Itähelsingissä liikun ja vain pakolliset koulu (julkisilla), päiväkoti, koti väliä. En käy kaupassa enää.

Vaikuttaa, että todellakin kiihtyy.

Vierailija
140140/176779 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kunkin yksilöllinen kokemus tai jopa asennekysymys. Minulla on useita sinkkuja sukulaisissa kuin muutenkin lähipiirissä ja itsekin olen sinkku, mutta seurustelen. Tuleva joulu ei ahdista lainkaan.

Seurustelukymppani ei ehkä pääse viettämään joulua kanssani, yleensä on vietetty joulu yhdessä.

Mutta näen joulussa ja yksin vietetyssä joulussa hyvääkin.

Voi rauhoittua kunnolla, katson televisiosta joulun ohjelmia, saunon, laitan perinteisiä joulun herkkuja ja löhöilen. Paljon jouluvaloja ja tuikkuja, pimeän tullen vien hautausmaalle kynttilät, kävelymatkaa on vain toista kilometriä. Joulumusiikkia, suklaata ja hyvä kirja mukana sänkyyn illan päätteeksi. Se on siinä. Joulu.

Anteeksi ohis, mutta miten voi seurustella ja olla sinkku samaan aikaan?

Ketju on lukittu.