Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Olisi jännää, kun ulkonaliikkumiskielto vaikka kaksi viikkoa. Joulun alla se olisi hyvä toteuttaa, kun oppilaat pois koulusta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/72ff3e04-794b-44f4-b5e0-5899ae540b7b
No kyllä tuokin vielä kerkiää onnistua tällä vetkuttelulla. Nyt ihan ekana olisi pitänyt pistää se pahin linko kiinni eli peruskoulut etään ja samalla sulkea nämä muut paikat. Etänä olisi jatkettu kevätlukukauden alkuun mikäli tilanne siinä vaiheessa on oikeasti rauhoittunut ja silloinkin lähikoulua käytäisiin aluksi porrastetusti jotta sama vahinko ei toistu uudelleen.
Ja ne päätökset pitää tehdä oikeasti heti tänään ja saman tien toteutukseen eikä näin, että tänään vaan kerrotaan mitä todennäköisesti tullaan ehkä joskus loppuviikosta suosittelemaan. Tämän viruksen kanssa ei ole pelivaraa yhtään jos ei koko aikaa olla askelta kahta edellä ja tässä kohtaa kun tartuntatilanne leviää näin käsiin ollaan jo autuaasti myöhässä ihan kaikkien toimien kanssa. Nykytilanne kun kertoo pandemiatilanteesta muutama viikko/kuukausi sitten ja muutaman viikon päästä taas näemme mikä tilanne todellisuudessa oli nyt.
Hassua että husin tuominenkin ihmetteli kuinka tartuntamäärät olikin kasvaneet ja tilanne pahentunut nyt viikonloppuna vaikka just perjantaina kiristettiin rajoituksia.. Ensinnäkään ne rajoitukset ei tulleet voimaan kuin vasta viikonlopun jälkeen ja vaikka olisi tulleet perjantainakin niin oikeastiko sekin kuvittelee nyt viikonloppuna testattujen/sairastuneiden saaneen tartuntansa samana päivänä? Saati niiden jotka viikonlopun aikana joutui oireidensa vuoksi sairaalahoitoon.
Miksi täällä ei osata yhtään ennakoida vaikka meillä on jopa mahdollisuus nähdä miten pandemiatilanne on muuttunut muissa maissa? Mikä saakeli nämä Marinit sun muut saa kuvittelemaan että tämä virus käyttäytyisi jotenkin toisin täällä meillä? Marin vielä kehtasi mennä neuvomaan muita kuinka tämä pitää hoitaa..
Mieluummin kertarytinä kuin ainainen kitinä! Koko maa nyt kii kolmeksi viikoksi ja sitten pidetään ne tartunnat lähellä nollaa sen jälkeen.
Sekä Pirkanmaalla että Keski-Suomessa mainittu erikseen tartuntojen yhteenä lähteenä Uusimaa.
Vierailija kirjoitti:
Hallitusken on erottava heti! myöskin rajat kiinni välittömästi Niininstön erikäskyllä. Kaikki harrastus toimi lopetettava myös urheilu sarjat JÄÄKIEKKO taloissa ilmastointi pois käytöstä, kaupat kiinni ei apteekki ja ruoka sovittujen ehtojen mukaan.
Jääkiekko taloissa lopetettava.
Juurikin nyt Aimo Surakka, Toimittaja
Uudet lukemat lävähtävät jälleen huomenissa julki, joten kopioijat tarkkana, ettei h-hetki livahda ohi suun!
Nyt juuri
Juurikin
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin kertarytinä kuin ainainen kitinä! Koko maa nyt kii kolmeksi viikoksi ja sitten pidetään ne tartunnat lähellä nollaa sen jälkeen.
Ei voida, kun just minun, minun ja minun täytyy saada pitää ne itsenäisyyspäiväjuhlat ja pikkujoulut. Just minun juhlissani on turvallista: on turvavälit, käsidesit ja maskit. Just minun juhlissani kukaan ei saa tartuntaa eikä kukaan altistu. Ei kukaan tule juhliin sairaana eikä tule jatkotartuntoja. Niissä muissa juhlissa kyllä, ei minun juhlissani,
Tuo ulkonaliikkumiskielto olisi aika jännää. Minä hipsisin aina hämärän tullen hiippailemaan ulos. Siinä sitä olisi jännitystä jääkö kiinni vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Klamydian laivakeikka super spreader event.
Kerro toki lisää! Olit siis itse keikalla, vai oletko sittenkin näitä mutu-mammoja, jotka antaa komentoja olkkarin sohvalta (Sotkan beige divaani)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voida, kun just minun, minun ja minun täytyy saada pitää ne itsenäisyyspäiväjuhlat ja pikkujoulut. Just minun juhlissani on turvallista: on turvavälit, käsidesit ja maskit. Just minun juhlissani kukaan ei saa tartuntaa eikä kukaan altistu. Ei kukaan tule juhliin sairaana eikä tule jatkotartuntoja. Niissä muissa juhlissa kyllä, ei minun juhlissani,
Ja on se kivaa kun sinä sinä voit kirjoitella täällä miten sinä sinä olet ainoa joka sinä sinä et ikinä mitään juhli ja aina toimit juuri sinä sinä niiiiiiin oikein. Ja sinä sinä huomaat niin hirmuisen hyvin että ne mut kuin sinä sinä ei toimi.
Pääministeri Marin IS:lle vakavassa koronatilanteessa: Joulua vietettävä hyvin pienessä piirissä
Johan sen sanoo klassinen laulukin, missä pieni piiri pyörii.
Uusien koronavirustartuntojen ja koronaviruksen takia sairaalassa olevien ihmisten määrä ovat Ranskassa laskeneet selvästi, kun tiukat rajoitustoimet ovat olleet käytössä neljättä viikkoa.
Ranskan terveysministeriön mukaan uusia koronavirustartuntoja raportoitiin tiistaina 9 155, kun viikko sitten tiistaina niitä oli 45 522.
Ettei totuus unohtuisi, maailmalla tapahtuu muutakin kuin aina tätä koronaa:
"Lähikuva pyllystä. Erika Wikmanin sexyt twerk-pikkuhousut voimaannuttavat ja sytyttävät."
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, te voitte itsekkin vältää turhaa harrastamista, elokuvakirjastoja, baareja. Matkailua.
Veikkauksen pelisaleja ei tarvitse varoa. Sinne vaan syöttämään rahaa kulttuurille, urheilulle ja poliitikoille. Mitä nyt välillä pelisaleja suljetaan keskellä päivää työntekijöiden sairastumisen vuoksi. Mutta muuten ovat turvallisia ja ennen kaikkea elintärkeitä auki pidettäviä näin korona-aikanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota kohkaamista koronajoulusta. Onko joulu todellakin pilalla jos joutuu olemaan pari päivää vain oman perheen kesken? Tätä valitusta kuuluu nyt vähän joka maasta, sekä myös kapinahenkeä että ”Me ainakin ollaan isolla remmillä”.
Ehkä minä ja perheeni olemme jotenkin syrjäytyneitä, kun emme koe kyläilyvapaata joulua millään tavalla ongelmaksi.
Hyvä teille, joilla on "oma perhe". Itse ole lapseton ja puolisoton aikuinen ja minun perheeni on lapsuuden perheeni toisella puolella Suomea. Mikäli joudun viettämään joulun yksin pienessä asunnossani, niin kyllä: joulu on pilalla.
Rankkaa olisi myös olla se, joka tahattomasti tartuttaa vanhukseen koronan joka sitten koituu hänelle jopa kuolemaksi. Jokainen tekee ja ottaa riskejä arvomaailmansa mukaan tietysti.
Yhdysvalloissa miljoonat ihmiset matkustavat kiitospäivän viettoon terveysviranomaisten varoituksista huolimatta. Meillä nämä joulun piiri-pieni-pyörii puuhastelut tuntuu aika söpöltä tuohon verrattuna.
Suomen nykyisen koronatilanteen voi rinnastaa mainiosti Titanicin uppoamisen vaiheisiin. Nyt ollaan siinä vaiheessa, jossa keulaosa on napsahtanut irti painuen syvyyksiin ja pinnalla sinnitellyt peräosa on noussut lähes pystysuoraan ja aloittamassa ns. final plungensa kohti samaa kohtaloa :(
Piipahdin pikaisesti täydennysostoksilla Marketissa(S). Huomion kiinnitti runsas joutopäiväänsä viettävien määrä osastoilla vailla pakottavaa tarvetta ostoksiin. Myös ruuhkaa pelikoneilla ilman turva-välejä (seniorit ja ulkomaalaistaustaiset). Käsidesi-osastolla puutteita, jouduin tyytymään Svarfegaan (oranssissa pumppupullossa). Uusi tuore erä Pihlaja-tähtitorttuja saapunut joten jätin Pågen-Gifflarit hyllyyn. Kantolan vanilija-vohvelit loppuneet. Onneksi Muumi-limssaa kylmänä kahta eri laatua (pun&vihr). Huomautin vohveli-tilanteesta kassa-neitoselle, sain osakseni väheksyvän katseen ilman vastausta. Tämä siis Lahdessa (Metsäkangas).
Tutkimusanalyytikko Ilkka Rauvola on laskenut Twitterissä, että tällä tartuntojen kasvuvauhdilla 1000 tartuntaa per päivä menee rikki 10-16 päivän sisällä! Nyt on oikeasti paha tilanne. Itse luulen myös, että huomenna nähdään reilut 600 tartuntaa, sillä THL:n luvut laahaavat perässä ja sairaanhoitopiirien omat luvut ovat suuremmat.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä teille, joilla on oma perhe. Itse ole lapseton ja puolisoton aikuinen ja minun perheeni on lapsuuden perheeni toisella puolella Suomea. Mikäli joudun viettämään joulun yksin pienessä asunnossani, niin kyllä: joulu on pilalla.
Sama juttu, mutta itsellä ei ole joulu pilalla, se on vain erilainen. Vaatii sopeutumiskykyä ja ajattelun muutosta. Tee tästä erilaisesta joulusta pienillä asioilla tarpeeksi hyvä joulu!
Perheelliset tuskin tulevat ymmärtämään miten musertava esimerkiksi viime kevät oli yksinasuville. En edes ole erityisen sosiaalinen ihminen, mutta kuukausien sosiaalisten kontaktien välttämämisen jälkeen seinät kaatuivat päälle. Kesällä tilanne onneksi helpotti ja pysyi näkemään ystäviä ja vierailemaan lapsuudenkodissa.
Yksinäinen joulu olisi lisänaula tähän muutenkin tänä vuonna erityisen yksinäisten arkkuun